O d y s e j a U m y s ł u - e d u k a c j a X X I w i e k u w w w. o d y s e j a. o r g W jaki zatem sposób przygotowywać młodych ludzi na nieprzewidziane.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Przyjaciele Zippiego 2015/2016. Ogłosiliśmy konkurs dla rodziców na uszycie patyczaka.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Działalność Lokalnych Centrów Nauczania Kreatywnego w Gdańsku Małgorzata Mroczkowska, koordynator LCNK 1 Jakub Rodowski, koordynator LCNK 2 Gdańska Rada.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Czym jest Szkoła z klasą 2.0? „Szkoła z Klasą 2.0” to program, który ma na celu wypracowanie zasad dotyczących korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
Tel Nasza szkoła zapewnia: wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną dbającą o rozwój uczniów, dobrze wyposażoną pracownię.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Czyli… kilka słów o języku hiszpańskim oraz o tym dlaczego warto uczyć się tego pięknego języka?
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
KLASA PSYCHOLOGICZNO – PRAWNA. PRZEDMIOTY REALIZOWANE WEDŁUG ROZSZERZONEGO PROGRAMU NAUCZANIA JĘZYK POLSKI - OD KLASY PIERWSZEJ MOŻLIWOŚĆ WYBORU DOWOLNYCH.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Ul. Lermontowa Łódź
Szkoła Podstawowa nr 56 im. Bronisława Czecha w Łodzi „Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako.
1 Październikowe konferencje z dyrektorami szkół ponadgimnazjalnych Co z tą matematyką? Piotr Ludwikowski.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Historia to świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości...
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Magdalena Guillet i Irena Wielowiejska – Comi 05 listopada 2008 r.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
Realizowany w Chorzowie od do r. autor: Karolina Piwczyk.
CZYTANIE to proces poznawczy, jedna z umiejętności nabywanych przez człowieka w procesie edukacji, która umożliwia odbiór informacji przekazywanych za.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
WITAMY WITAMY W XXXV LO W ŁODZI. ITAMY W XXXV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM im. KRÓLA STEFANA BATOREGO W ŁODZI ITAMY W XXXV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM im. KRÓLA.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Prezentację przygotował:
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
GIMNAZJUM nr 11 w Łodzi ul. Stawowa 28 telefony: (42) , (42) Pracujemy w myśl motta: „ Każdego.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Program profilaktyczno-wychowawczy
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Współczesny patriotyzm…
POTRZEBA czyli świat zmienia się coraz szybciej
Zapis prezentacji:

O d y s e j a U m y s ł u - e d u k a c j a X X I w i e k u w w w. o d y s e j a. o r g W jaki zatem sposób przygotowywać młodych ludzi na nieprzewidziane wyzwania, które przyniesie przyszłość? Informacji przybywa bez przerwy. Nie da się już wszystkiego nauczyć na pamięć – a to, co wydawało się pewne jeszcze wczoraj, już jutro może okazać się nieaktualne… Możemy nauczyć dzieciaki marzyć, myśleć i tworzyć. Nic nie będzie już problemem nie do rozwiązania, jeśli będą potrafiły zrobić użytek z własnej pomysłowości! POTRZEBA czyli świat zmienia się coraz szybciej „ Wyobraźnia jest ważniejsza niż wiedza.” [Albert Einstein]

O d y s e j a U m y s ł u - e d u k a c j a X X I w i e k u w w w. o d y s e j a. o r g Odyseja Umysłu ® to międzynarodowy program edukacyjny. Naszym celem jest rozwój zdolności twórczych, jakie posiada każdy człowiek. Inspirujemy uczestników do myślenia i wymyślania, angażując ich w proces rozwiązywania problemów rozbieżnych, czyli takich, które rozwiązać można na wiele sposobów. Od przedszkoli po uczelnie wyższe, młodzi ludzie pracują w drużynach, nabierając szacunku dla odmiennych osobowości i koncepcji. Członkowie zespołu uczą się razem analizować sedno zadania i szukać różnych strategii poradzenia sobie z nim. Następnie samodzielnie decydują, jak połączyć w jedno wspólne i skuteczne rozwiązanie to, co w ich pomysłach najlepsze. Odyseusze rozwijają umiejętności przydatne przez całe życie. IDEA czyli o co w tym chodzi

O d y s e j a U m y s ł u - e d u k a c j a X X I w i e k u w w w. o d y s e j a. o r g Co roku jesienią ogłaszanych jest pięć konkursowych Problemów Długoterminowych. Drużyna wybiera jeden z nich, a następnie przez kilka miesięcy wymyśla i przygotowuje jego rozwiązanie, które wiosną zaprezentuje w formie 8-minutowej inscenizacji. Drużyna działa pod okiem dorosłego trenera, który integruje uczestników, koordynuje ich pracę i zapobiega konfliktom. Trener uczy drużynę, jak generować pomysły, ale nie podsuwa ani nie narzuca własnych koncepcji. Na konkursie drużyny współzawodniczą w rozwiązaniu wybranego Problemu – jak najbardziej kreatywnie, a zarazem skutecznie. Uczestnicy muszą się także zmierzyć z Problemem Spontanicznym, którego treści nie znają do ostatniej chwili, a rozwiązanie tworzą w ciągu zaledwie kilku minut. Zwycięzcy finału krajowego zyskują prawo reprezentowania Polski późną wiosną na EuroFestiwalu Odysei Umysłu albo na Finałach Światowych w USA. METODA czyli jak to wygląda

O d y s e j a U m y s ł u - e d u k a c j a X X I w i e k u w w w. o d y s e j a. o r g Dzieciaki uwielbiają Odyseję Umysłu, bo to dobra zabawa! Rozwiązując konkretne problemy, Odyseusze przekonują się, że wiedza może się przydać w praktyce. Pozbawieni podpowiedzi dorosłych – są dumni z tego, co sami stworzą i sami osiągną. Przełamując zahamowania i ucząc się nowych rzeczy – odkrywają swoje możliwości. Sportowe emocje na konkursach sprawiają, iż dzieci chcą się bardziej starać dla innych i dla samych siebie. Poza tym, fajniej jest śmiać się, robić coś i przeżywać razem z całą drużyną! „Odysejowe” zadania odwołują się do szerokiego spektrum zainteresowań, dzięki czemu każdy znajdzie dla siebie pole do popisu. Sedno problemu może być bardzo różne: od wymyślenia historii o wzajemnych relacjach ludzi i zwierząt, przez budowę struktury o wadze 15 gram zdolnej utrzymać kilkaset kilo, aż po skonstruowanie nowatorskiego pojazdu. EFEKTY czyli po co to wszystko

O d y s e j a U m y s ł u - e d u k a c j a X X I w i e k u w w w. o d y s e j a. o r g „Zajęcia prowadzone w ramach Odysei Umysłu rozwijają myślenie krytyczne, rozumowanie dedukcyjne i indukcyjne, wyobraźnię oraz inne właściwości ważne dla twórczego funkcjonowania jednostki.” prof. Wiesława Limont, UMK – „ Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować ”, GWP, Gdańsk 2010 „Odyseja Umysłu pozytywnie wpływa na umiejętności współpracy w grupie twórczej, przyczynia się do wzrostu tolerancji dla wieloznaczności i ryzyka oraz zwiększenia chęci rozwiązywania przez dzieci problemów życiowych.” prof. Krzysztof J. Szmidt, UŁ – „ Pedagogika twórczości ”, Pedagogika GWP, Gdańsk 2007 „Wyniki badania potwierdzają, że Odyseja Umysłu rozwija osobowość odważną, zaradną, wytrwałą, silną, otwartą na innych, zadowoloną z siebie.” Monika Stępka – Odyseja Umysłu jako program rozwijający osobowościowe i poznawcze dyspozycje twórczości [w:] Dobrołowicz W., Gralewski J. [red.], Kreatywność – kluczem do sukcesu w edukacji, TWP, Warszawa 2006 „Odyseja Umysłu jest przykładem narzędzia pedagogicznego pomocnego w realizacji wielu celów wychowawczych i oświatowych, stawianych obecnie przed polską szkołą. Uczestnicy pogłębiają szereg kluczowych kompetencji intelektualnych, społecznych i akademickich.” Katarzyna Hall, Minister Edukacji Narodowej – fragment listu rekomendacyjnego z 9. września 2009 r. DOWODY czyli to naprawdę działa

O d y s e j a U m y s ł u - e d u k a c j a X X I w i e k u w w w. o d y s e j a. o r g Do Polski program sprowadziła już ponad 20 lat temu śp. prof. Józefa Sołowiej z Uniwersytetu Gdańskiego. W ciągu ostatnich 5 lat liczba Odyseuszy wzrosła o 200%. Finał Ogólnopolski poprzedzają Eliminacje Regionalne w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu. Konkursy to duże i emocjonujące imprezy edukacyjne. Licencjonowanym partnerem programu w Polsce jest fundacja Odyssey of the Mind Polska. Organizujemy krajową edycję konkursu, prowadzimy szkolenia i promujemy program. Nie zatrudniamy ani jednego pracownika : przy organizacji konkursu co roku pracuje społecznie kilkuset wolontariuszy. Co roku Polacy zdobywają medale na Finałach Światowych. Do dzisiaj nasze drużyny 15-krotnie zostawały Mistrzami Świata. O NAS czyli Odyseja w Polsce Odyseja Umysłu może być elementem systemu wspierania uzdolnień, wzbogacać ofertę zajęć pozalekcyjnych lub świetlicowych, stanowić oś spotkań koła zainteresowań czy temat projektu gimnazjalnego.

O d y s e j a U m y s ł u - e d u k a c j a X X I w i e k u w w w. o d y s e j a. o r g W zeszłym roku szkolnym ( ) udział wzięło: 135 szkół i innych placówek edukacyjnych, 245 drużyn z 15 województw, 284 dorosłych trenerów (pedagogów i nauczycieli), 417 wolontariuszy (sędziów i obsługi logistycznej), 1602 młodych uczestników (uczniów i studentów), gości odwiedzających konkursy. Odyseja Umysłu to jeden z większych programów edukacji pozaformalnej w Polsce. Patronat honorowy nad konkursem objęli: Minister Edukacji Narodowej, Marszałek Woj. Pomorskiego i Prezydenci Miast Gdańska, Poznania, Wrocławia i m. st. Warszawy. Sponsorzy ostatniej edycji to m.in.: Starcom, BZ WBK, GPEC, Coca Cola, Thomson Reuters, Trefl, Operon i Nestle. FAKTY I LICZBY czyli statystyki i sojusznicy

O d y s e j a U m y s ł u - e d u k a c j a X X I w i e k u w w w. o d y s e j a. o r g UCZNIOWIE rozwijają umiejętności i postawy niezbędne w dzisiejszym świecie: - Wszystkie kompetencje kluczowe w rozumieniu zalecenia Parlamentu i Rady Europejskiej z r. - Umiejętności XXI Wieku w rozumieniu mapy kompetencji społecznych opracowanej przez prestiżową Amerykańską Narodową Radę Studiów Społecznych (i jej polskiej adaptacji na portalu edunews.pl). - Umiejętności rozumowania naukowego, rozwiązywania problemów oraz konwersji wiedzy teoretycznej na praktykę: nadal wskazywane jako deficytowe u polskich uczniów w raporcie PISA z 2009 roku. KORZYŚCI czyli dlaczego warto KADRA podnosi kwalifikacje w zakresie najnowocześniejszych metod nauczania… …uczestnicząc w Szkoleniach Trenerów (95% zadowolonych kursantów) i rozwijając umiejętności oceny efektów pracy twórczej oraz pozytywnej komunikacji oceniający-oceniany (jako jurorzy Odysei). PLACÓWKA wyróżnia się i podnosi prestiż… …przynależąc do elitarnego międzynarodowego grona kilku tysięcy odysejowych szkół na świecie. RODZICE mogą zaangażować się w edukację swoich dzieci i życie szkoły… …zostając współ-trenerami odysejowych drużyn albo sędziami na konkursach.

O d y s e j a U m y s ł u - e d u k a c j a X X I w i e k u w w w. o d y s e j a. o r g „Nie ma czegoś takiego jak zły pomysł. Zawsze natomiast istnieje pomysł lepszy.” [Dr C. Samuel Micklus, twórca Odysei Umysłu] Wyruszcie z nami w podróż, jaką może być edukacja!