Czy warto oszczędnie gospodarować wodą w twoim otoczeniu? autor: Dorota Rusin WebQuest.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sporządził: Jacek Kruszewski Szkolenie biblioteczne Wyższej Szkoły Inżynierii i Zdrowia w Warszawie SZKOLENIE BIBLIOTECZNE.
Advertisements

„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
PYT. 1 CZY PRZED LEKCJAMI ZJADASZ W DOMU I Ś NIADANIE Jedynie 44% badanych uczniów zawsze zjada w domu śniadanie, a przecież wiadomo, że jest to najważniejszy.
Czy wiesz, że?... INTERNET …TO JEST SPIS TREŚCI NIEBEZPIECZEŃSTWO SPOŁECZNOŚĆ INTERNETOWA DZIECKO W INTERNECIE ZAUFANE STRONY INTERNETOWE WIRUSY.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
ŚRODOWISKO PONAD WSZYSTKO Mała bateria-duży problem.. Co roku w Polsce sprzedaje się około 300 mln baterii. Wyrzucanie ich do kosza negatywnie wpływa.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Kornela Makuszyńskiego w Piotrkowie Tryb.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
 ROK SZKOLNY 2014/15  REALIZACJA PROJEKTU EDUKACYJNEGO : - W RAMACH WSPÓŁPRACY Z AMNESTY INTERNATIONAL  "Prawa człowieka: TERAZ! To jest w Twoich rękach’’
Drogi uczniu ! Tą prezentacją pragniemy udowodnić Ci, że matematyka jest bardzo ważna w życiu codziennym. Pomyśl, korzystasz z niej na każdym kroku: w.
PODRÓZNICY AMERYKI POŁUDNIOWEJ. Jesteście podróżnikami badającymi tropikalne zwierzęta, zamierzacie wybrać się do Ameryki Południowej, aby stworzyć album.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Scenariusz lekcji chemii: „Od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie?” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Zagrożenia w Internecie. Spis treści Rodzaje zagrożeń w Internecie Zagrożenia związane z komputerami Zagrożenia związane z oprogramowaniem Zagrożenia.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Trening cardio Gdy chcemy zrzucić kilka kilogramów i pozbyć się cellulitu, warto zdecydować się na trening cardio, który nie tylko pomoże spalić tłuszcz,
1 kwietnia aula widowiskowa ICDS wypełniła się do ostatniego miejsca podczas Dnia Otwartego naszego gimnazjum. Licznie przybyli rodzice oraz przyszli.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Pniewie.
Woda to jeden z najważniejszych składników pokarmowych potrzebnych do życia. Woda w organizmach roślinnych i zwierzęcych stanowi średnio 80% ciężaru.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Dzień Bezpiecznego Internetu
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. tura tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
O CO CHODZI? Kampania polega na zebraniu i ułożeniu najdłuższego ciągu stworzonego z jednonominałowych monet. Monety te muszą pozostawać ze sobą w ścisłym.
Magdalena Guillet i Irena Wielowiejska – Comi 05 listopada 2008 r.
CZY WARTO CZYTAĆ ? KSIĄŻKI NIE SĄ KARĄ ! Dorośli czasem próbują zmuszać Cię do czytania. „Jak przeczytasz, to będziesz mógł pograć na komputerze” A Ty.
Sesja 6 Planowanie wdrożenia: Mapa Procesu Zmian
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
Kodeks 2.0. Szkoła Podstawowa nr 52 im. Marii Dąbrowskiej w Krakowie.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkolny Kodeks 2.0 Etapy pracy nad kodeksem. Nasza szkoła, jako jedna z 300 w Polsce bierze udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła, jako.
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
FIRMA OCZAMI UCZNIA Opracowanie: Krystian Kasprzyk, ucz. kl. II c Gimnazjum nr 7 im. K. I. Gałczyńskiego PROJEKT SZKOŁA – PRACA – PRZYSZŁOŚĆ II edycja.
Miniprzedsiębiorstwo założyło 6 uczennic z klasy 2a.
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Świat mówi o Bogu. CELE : Na dzisiejszych zajęciach: dowiesz się czy o istnieniu Boga można mieć pewną wiedzę czy też mamy w Niego tylko wierzyć.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Woda O tym, dlaczego powinniśmy ją oszczędzać Jan Stasiewicz, kl. II C.
Zatrudniając ponad 2300 inżynierów, Sii Polska jest Liderem Usług IT i Inżynierii w Polsce!
Prezentację przygotował:
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
Mówię NIE używkom – wybieram ZDROWIE Alkohol: Nie ma żadnej korzyści z picia alkoholu w kontekście zdrowia człowieka i społeczeństwa. Każda jego ilość.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
prezentacje wykonała Aleksandra Kuchta Vi a
Izabela Trzybińska kl. VI A
romantyczne biografie
O ochronie danych osobowych
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Kultura – sztuka w okresie międzywojennym
”Czerp z innych, ale nie kopiuj ich. Bądź sobą” Michel Quoist
DBI 2019 – Jak minął ten dzień?
Zapis prezentacji:

Czy warto oszczędnie gospodarować wodą w twoim otoczeniu? autor: Dorota Rusin WebQuest

Woda oznacza życie. Tam gdzie nie ma wody, nie ma życia i dlatego woda stanowi najważniejszą substancję na Ziemi. „Woda jest podstawą wszelkiej rzeczy, z wody jest wszystko i wszystko do wody powróci” Tales z Miletu

WEBQUEST - przeznaczony jest dla uczniów klas IV - VI szkoły podstawowej Można go realizować na lekcjach przyrody, zajęciach komputerowych lub na godzinach wychowawczych przy okazji obchodów Światowego Dnia Wody.

Światowy Dzień Wody odbywa się co roku w dniu 22 marca w celu uświadomienia, jak wielką rolę odgrywa woda i jak wielkie zagrożenie niesie ze sobą spadek jej zasobów. Wiele rejonów w Polsce, w tym polskie miasta także cierpią na braki wody – zasoby wody pitnej na 1 mieszkańca w Polsce mamy takie same, jak w Egipcie, a każdego roku z naszych miast do Bałtyku spływa i marnuje się ogromna ilość wody. Wody pitnej brakuje setkom milionów ludzi na całym świecie. Światowy Dzień Wody to dobry moment, by przypomnieć, że wodę trzeba szanować! Biorąc udział w tym projekcie będziecie mogli samodzielnie odszukać odpowiedzi na pytania dlaczego warto oszczędzać wodę i w jaki sposób tego dokonać?

Waszym zadaniem jest 1. Stworzenie prezentacji na dany temat ( prezentacja ustna, multimedialna, makieta, plakat). 2. Przedstawienie wyników swoich opracowań w grupach na forum klasy w wyznaczonym terminie. 3. Każda z grup swoją prezentację powinna zmieścić w czasie do 15 minut. Czas realizacji zadań: 3 tygodnie

Teraz podzielcie się na sześć grup 3-4 osobowych. I. HYDROLODZY II. EKOLODZY III. GEOGRAFOWIE IV. EKONOMIŚCI V. INŻYNIEROWIE VI. DETEKTYWI Każdy z zespołów ma do wykonania różne zadania:

I. HYDROLODZY 1) Należy wybrać lidera grupy hydrologów. 2)Sporządzić listę osób w podziale na obowiązki dla każdego członka grupy. 3) Wykonać prezentację multimedialną na temat znaczenia wody w przyrodzie i życiu człowieka.

II. EKOLODZY 1)Należy wybrać lidera grupy ekologów. 2) Sporządzić listę osób w podziale na obowiązki dla każdego członka grupy. 3) Wykonać prezentację multimedialną na temat obiegu wody w przyrodzie.

III.GEOGRAFOWIE 1) Należy wybrać lidera grupy geografów. 2) Sporządzić listę osób w podziale na obowiązki dla każdego członka grupy. 3) Przygotować prezentacje multimedialną na temat podziału wód na Ziemi. 4) Podczas prezentacji jeden uczeń wskazuje lokalizację wody na mapie świata (pokaz poszczególnych oceanów, największych lodowców, rzek i jezior świata).

IV.EKONOMIŚCI 1) Należy wybrać lidera grupy ekonomistów. 2) Sporządzić listę osób w podziale na obowiązki dla każdego członka grupy. 3) Dokonać obliczeń rocznego zużycia wody przez rodzinę 4 osobową, przy założeniu, że przeciętny mieszkaniec miasta w naszym kraju zużywa około 114 l wody na dobę. 4) Na podstawie rachunku za wodę podać, ile wydaje pieniędzy przeciętna rodzina rocznie. 5) Zaproponować, jakie działania należy podjąć, by płacić mniej za zużycie wody. 6) Stworzyć prezentacje multimedialną na podstawie zebranych informacji.

V.INŻYNIEROWIE 1) Należy wybrać lidera grupy inżynierów. 2) Sporządzić listę osób w podziale na obowiązki dla każdego członka grupy. 3) Odszukać informacje na temat lokalnej sieci wodociągowej oraz stacji uzdatniania wody. 4) Zaprojektować oraz wykonać makietę lokalnej sieci wodociągowej, do wykonania której można użyć małych kartonowych pudełek, rolek po ręcznikach papierowych, słomek, makaronu, zapałek styropianu, tektury, itp. 5) Stworzyć prezentację ustną z wykorzystaniem makiety, zaprezentować budowę i funkcjonowanie lokalnej sieci wodociągowej.

VI.DETEKTYWI 1) Należy wybrać lidera grupy detektywów. 2) Sporządzić listę osób w podziale na obowiązki dla każdego członka grupy. 3) Każdy członek grupy ma za zadanie odczytać wskazania swojego wodomierza zgodnie z arkuszem ucznia oraz na podstawie przeprowadzonego badania sformułować wnioski. 4) Stworzyć wspólną prezentację, w której należy przedstawić wypełnione arkusze, omówić je i podać przemyślane spostrzeżenia i wnioski.

ŹRÓDŁA oszczedzaja-wode,18028.htmlhttp:// oszczedzaja-wode,18028.html Aby zrealizować poszczególne zadania możesz skorzystać z zasobów stron internetowych, które są poniżej lub innych źródeł informacji (zbiorów bibliotecznych, podręczników).

EWALUACJA Lp.Elementy ocenyPunkty Udział w prezentacji 2 Zaangażowanie grupy 3 Poprawność wykonania indywidualnych elementów prezentacji 4 Terminowość wykonania zadań 5 Odpowiedni dobór fotografii, materiałów do treści 6 Stopień wykorzystania materiałów źródłowych 7 Poprawność językowa podczas prezentacji 8 Zgodność z tematem 9 Oryginalność 10 Wrażenie estetyczne Maksymalna liczba punktów wynosi 20. Za każdy ze wskaźników można przydzielić od 0 do 2 punktów. WebQuest uważa się za zrealizowany, jeżeli grupa uzyska min. 11 punktów możliwych do zdobycia.

Konkluzja Skoro jesteś już tutaj, to znaczy, że zakończyłeś pracę z WebQuest’em. Gratuluję!!! Wiesz już, jak bardzo ważne jest racjonalne gospodarowanie wodą, jakie działania przyczyniają się do ograniczenia jej niepotrzebnego zużycia i wiesz, jak ją chronić. Mam nadzieję, że była to dla Ciebie niezwykła przygoda, dzięki której los wody już nigdy nie będzie Ci obojętny! Pamiętaj, że każdego dnia nasze działania mają wpływ na wodę, a szczególnie pamiętaj o tym, kiedy odkręcasz kran! Zawsze używaj wody tylko tyle, ile faktycznie potrzebujesz. POWODZENIA!!