Stabilizacja własnej tożsamości, nawiązywanie głębszych związków interpersonalnych, co powiązane jest z uwolnieniem się od samego siebie, a wyczuleniem.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

W tej prezentacji dowiecie się dlaczego i w jaki sposób papierosy, alkohol oraz narkotyki szkodzą zdrowiu i jak to zwalczać. Postaram się odpowiedzieć.
Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Stereotypy, uprzedzenia i przesądy w sądach w sprawach związanych z przemocą wobec kobiet Temida pod lupą : stereotypy, Warszawa 28 kwietnia 2016.
2012 Przedsiębiorczość kobiet w Polsce Wyniki projektu badawczego PARP Paulina Zadura-Lichota Dyrektor Departamentu Rozwoju Przedsiębiorczości i Innowacyjności.
Czynniki sprzyjające zdrowiu Tryb życia a zdrowie
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
Choroby związane ze złym odżywianiem.. Jakie są choroby związane ze złym odżywianiem się ?
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Opiekun osób starszych
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
WSKAŹNIKI JAKOŚCI ŻYCIA MIESZKAŃCÓW POZNANIA 2013 Prof. dr hab. Ryszard Cichocki Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Przygotowała Szkoła Podstawowa nr 5 im. Zjednoczonej Europy, kl. 6b Nikotyna - legalny narkotyk.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Przedsiębiorczość Mgr Brzozowska Agnieszka
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Jak sobie z nim radzić ?.
Prawa kobiet w XXI wieku
Pacjent dorosły, w sytuacji rezygnacji z leczenia przyczynowego
RODZINA CYWILIZACJĄ MIŁOŚCI Wioleta Stypuła. J AN P AWEŁ II W „L IŚCIE DO R ODZIN ” (1994) PISZE : „ R odzina jest to naprzód dobro bycia razem: bycie.
 Miłość – podstawową definicją jest pragnienie szczęścia dla drugiej osoby (ewentualnie siebie bądź innego ważniejszego bytu). Miłość często jest rozumiana.
Sytuacja psychologiczna kobiet z rodzinną historią raka piersi Maria Rogiewicz Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.
1 Organizacje a kontrakt psychologiczny We współczesnym świecie człowiek otoczony jest szeregiem kontraktowych zobowiązań. To pewien rodzaj powiązań, zależności,
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami. Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
Opiekunka środowiskowa Czas trwania nauki: 1 rok.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
UZALEŻNIENIA STRZEŻ SIĘ!. UZALEŻNIENIE NABYTY STAN ZABURZENIA ZDROWIA PSYCHICZNEGO ALBO FIZYCZNEGO, KTÓRY CHARAKTERYZUJE SIĘ OKRESOWYM LUB STAŁYM PRZYMUSEM.
Konflikty i sposoby ich rozwiązywania w grupie
Damelo przedstawia Kolekcję stylowych rowerów miejskich Ul. Tylna 4C/51, Łódź Damelo - rowery dla kobiet.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
Ogólne pojęcie prawa. Prawa człowieka- zespół praw i wolności, kt ó re przysługują każdemu człowiekowi bez względu na rasę, płeć, język, wyznanie, przekonania.
Pojęcia związane z antydyskryminacją
MODUŁ 1 TEMAT 1 POZIOM 1 Rozumienie innych. W tym temacie Uczestnicy: Będą umieli zdefiniować pojęcie rozumienie innych Dowiedzą się, w jaki sposób rozumienie.
Koncepcja „generacji” praw człowieka
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
Skuteczne nakłanianie do zmiany postaw wobec nikotyny
ORGANIZACJA.
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
„…stają się jednym ciałem.”
Rzecznik Praw Dziecka.
AGRESJA WŚRÓD DZIECI– SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ?
Program profilaktyczno-wychowawczy
SKAZANI NA SIEBIE CZY OBDAROWANI SOBĄ?
Zapis prezentacji:

stabilizacja własnej tożsamości, nawiązywanie głębszych związków interpersonalnych, co powiązane jest z uwolnieniem się od samego siebie, a wyczuleniem na potrzeby innych, pogłębienie dziedzin aktywności: praca, nauka, zainteresowania, wyraźniejsze dostrzeganie problemów moralnych i etycznych, wzrost znaczenia troski nie tylko o najbliższych, ale również o wszystkich potrzebujących i cierpiących.

DOJRZAŁOŚĆ INTELEKTUALNA - zdolność do podejmowania problemów i ich rozwiązywania. D. EMOCJONALNA – odporność na stres, umiejętność bycia samemu, zdolność do autentyczności i bycia w zgodzie z sobą i światem. D. SPOŁECZNA – przyjmowanie odpowiedzialności za siebie i innych. Konkretyzacja planu życiowego i jego realizacja – korekty, zmiany, stabilizacja. Odkrywanie sensu zdarzeń i wybór wartości.

wybór partnera, uczenie się życia z partnerem, rozpoczęcie życia rodzinnego, wychowywanie dzieci, podjęcie pracy zawodowej, prowadzenie domu, znalezienie bliskich grup społecznych (koledzy, przyjaźń).

Coraz pełniejsze rozumienie subiektywnego charakteru wiedzy i systemów wartości, próba rozumienia problemów w różnych systemach odniesień, próba konstruowania wielu różnych rozwiązań, uwzględnianie wielu aspektów i punktów widzenia. Zapewnia rozumienie różnych systemów przekonań, wzrost tolerancji i zapewnia porozumienie się z innymi.

Myślenie obejmuje spekulację, iż każda idea ma swoje przeciwieństwo, a więc: możliwość widzenia i rozumienia przeciwieństw, ujmowanie szerokie zmian rzeczywistości, to wyższa forma inteligencji.

Funkcję nadrzędnego systemu regulacyjnego spełnia struktura JA. Widzenie siebie w kontekście związków z innymi, godzenie ograniczeń konkretnej rzeczywistości z wiedzą teoretyczną. Koordynacja różnych punktów widzenia.

Pełna dojrzałość fizyczna. Organizm osiąga maksimum możliwości, zwłaszcza w odniesieniu do mięśni i organów wewnętrznych. Rozwój umysłowy zbliża się do maksimum swoich możliwości. Spośród czterech głównych typów operacji intelektualnych tylko giętkość wzrokowo-motoryczna obniża się wraz z wiekiem. Wraz z wiekiem zwiększa się praktyczny wgląd i oceny sytuacji życiowych. Rozsądek, doświadczenie, mądrość życiowa – to wymiary wykraczające poza wiedzę książkową i poza testy badania inteligencji.

zasięg „ja” czyli sposób rozumienia najbliższego otoczenia, własnego miejsca w nim, stopniowy rozwój rozumienia otaczającego środowiska; początkowo sfera ta ogranicza się do rodziny, potem dochodzą grupy rówieśnicze, a w końcu rozwijają się silne więzi z osobami płci przeciwnej oraz powstaje zainteresowanie obowiązkami o charakterze moralnym i obywatelskim, poszerzanie kontaktów ze światem i potrzeba dzielenia swych uczuć i doświadczeń z innymi,

życzliwe, ciepłe odnoszenie się do innych: rozumienie innych i ich akceptacja oraz empatia; wszystko to stanowi podstawę poczucia jedności z innymi ludźmi oraz wzrost tolerancji wobec wszelkich odmienności oraz słabości innych osób, bezpieczeństwo emocjonalne: akceptacja własnej osoby wraz ze swymi brakami oraz własnych przeżyć emocjonalnych, odporność na frustrację, by móc działać nawet w sytuacji stresu, możliwie swobodne wyrażanie siebie /asertywność/, realistyczne spostrzeganie rzeczywistości: realne, bez zniekształceń i reinterpretacji postrzeganie otoczenia,

realistyczna percepcja – umiejętność utrzymywania kontaktu z rzeczywistością, bez zniekształcania i wypaczania otoczenia, wierne spostrzeganie otaczającego świata /bez nadmiaru mechanizmów obronnych i błędu atrybucji/, poczucie kompetencji będące podstawą realizacji własnych potencjalności w podejmowanej aktywności, świadomość posiadania odpowiednich, własnych możliwości i zdolności, które można realizować czynnie,

adekwatna wiedza o sobie wyrażająca się możliwie obiektywnymi ocenami siebie, wiedza ta pozwala odróżnić to, co można zrobić od tego, czego nie można oraz wskazuje na to, co powinno się zrobić, względnie stabilna i spójna filozofia życiowa obejmująca stawiane sobie w sposób realny cele, uznawane ideały i wartości, a równocześnie radzenie sobie z niepowodzeniami w ich osiąganiu, a także radzenia sobie z sukcesami /często niemniej ważne/.

W SFERZE POZNAWCZEJ: kobieta – jest silnie związana ze światem uczuć, wrażeń i przeżyć, potrafi intuicyjnie zrozumieć rzeczy niedopowiedziane oraz nastrój i samopoczucie rozmówcy, dostrzega więcej szczegółów, szybciej reaguje, łatwiej stosuje metafory i uogólnienia, zainteresowania skupiają się na konkretach, faktach, mężczyzna – dąży do jasnego, logicznego poznania zjawisk i spraw, interesują go prawa rządzące życiem społecznym i politycznym i chce je rozumieć, zdecydowanie częściej występują zdolności techniczne i mechaniczne oraz myślenie nowatorskie i abstrakcyjne.

kobieta – bardziej niż mężczyzna potrzebuje mówienia o swoich przeżyciach, znaczna zmienność nastrojów /podłoże biologiczne/, bardziej wrażliwa, nieraz drobiazg może ją załamać i pozbawić dobrego nastroju, potrzebuje ciągłych zapewnień o miłości, mężczyzna – znacznie trudniej wyrażać mu swoje uczucia, bardziej zamknięty, co pewien czas potrzebuje krótkiego okresu psychicznego dystansu zwanego „oddaleniem” dla zaspokojenia swojej potrzeby niezależności, trudno mu przychodzi rozumienie zmienności nastrojów u kobiety.

kobieta chętniej pracuje dla konkretnej sprawy lub dla konkretnych ludzi i jest bardzo wrażliwa na reakcje odbiorcy jej pracy; gdy czuje się niezauważana, cierpi i jej starania tracą sens; natomiast bardziej elastycznie przystosowuje się do zmieniających się warunków i zadań; potrafi robić kilka rzeczy jednocześnie, jest bardziej praktyczna niż mężczyzna, mężczyzna łatwiej podejmuje wysiłki dla samego tworzenia, rozwiązywania problemów, bez względu na uznanie otoczenia; odczuwa potrzebę koncentracji; do celu dąży bezwzględnie, co może powodować postawę dominacji i chęć narzucania swej woli; intensywnie pracuje i także intensywnie odpoczywa; ma trudności z dostosowaniem się do zmieniających się warunków; nadmiar wolnego czasu i brak zajęć wyraźnie obniża jego odporność zarówno psychiczną, jak i fizyczną.

kobieta chce się podobać, jest zdecydowanie bardziej wrażliwa na piękno i dobro, ładny wygląd i strój stanowią same w sobie znaczną wartość; łatwiej przyznaje się do niepowodzeń zawodowych, ale dotkliwie odczuwa krytykę swojej urody oraz zarzuty dotyczące prowadzenia domu, mężczyzna ceni przede wszystkim sprawność i skuteczność – zarówno fizyczną, jak i umysłową; pragnie uznania i podziwu swojego intelektu i umiejętności oraz osiągnięć życiowych, zwłaszcza sukcesów zawodowych; znosi braki własnego wyglądu, jeśli tylko nie przeszkadzają w kontaktach erotycznych i nie grożą samotnością.

kobieta przejawia potrzebę miłości w uczuciu, czułości i pieszczotach; najważniejsze jest dla niej zaspokojenie potrzeby bezpieczeństwa; potrzebuje wierności i siły partnera, zwłaszcza siły charakteru, mężczyzna przejawia dominację dążenia do kontaktów fizycznych z kobietą, natomiast potrzeba bezpieczeństwa realizuje się bardziej dzięki dobroci i opiekuńczości jego partnerki.

kobieta bardziej koncentruje się na przeżyciach emocjonalnych, oczekuje bardziej zainteresowania swoją osobą, oczekuje opieki, troski, silnego wsparcia; łączy erotyzm z głębokim doświadczaniem miłości; pobudzenie seksualne wolniej narasta i wolniej opada; pragnienie zbliżenia seksualnego uwarunkowane jest istnieniem więzi emocjonalnej, mężczyzna nie potrzebuje długiego przygotowania, szczególnego nastroju, szybko może osiągnąć orgazm, po czym może zaraz zająć się czymś innym albo zasnąć; w pobudzeniu seksualnym znaczną rolę odgrywają wrażenia cielesno-wzrokowe.

atrakcyjność fizyczna (pierwsze wrażenie), ocena cech osobowości (zwłaszcza charakteru), podobieństwo postaw w różnych wymiarach (poglądy, religia, system wartości), pozycja społeczna i sytuacja materialna, oczekiwanie satysfakcji seksualnej, wiek, wykształcenie (podobieństwo poziomu intelektualnego), stan zdrowia, akceptacja przez osoby ważne dla partnera.

inteligencja, wrażliwość, atrakcyjność fizyczna, poczucie humoru, ambicje.

osiągnięcie niezależności emocjonalnej, poddanie kontroli procesu uzewnętrzniania emocji, opanowanie i nie uleganie impulsom emocjonalnym, przejście od egocentryzmu do liczenia się z prawami i potrzebami innych, zdolność do odraczania reakcji i powściągliwości, zdolność do rezygnacji z dążeń uwarunkowanych emocjami – PRZEMYŚLANE DECYZJE.

Masz prawo do robienia tego, co chcesz - dopóty, dopóki nie ranisz kogoś innego. Masz prawo do zachowania swojej godności poprzez asertywne zachowanie, Masz prawo do przedstawiania innym swoich próśb - dopóty, dopóki uznajesz, że druga osoba ma prawo odmówić. Istnieją takie sytuacje między ludźmi, w których prawa nie są oczywiste. Zawsze jednak masz prawo do przedyskutowania tej sprawy z drugą osobą i wyjaśnienia jej.

CIERPLIWOŚĆ