Zespół Szkół Specjalnych nr 39 Szkolna Liga Unihokeja 2009-2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sport Siatkówka Koszykówka.
Advertisements

„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
Remont Szkoły Podstawowej Nr 2 wraz z budową przyszkolnej infrastruktury sportowej Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Ul. Harcerska Komorno Tel
FORMY WYPOCZYNKU -BIERNY -CZYNNY. -BIERNY - OGLĄDANIE TELEWIZJI - GRANIE NA KOMPUTERZE - CZYTANIE KSIĄŻEK - MALOWANIE - GRANIE NA INSTRUMENTACH.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
W tym etapie gry, byliśmy w Muzeum W Gliwicach na Oddziale Odlewnictwa Artystycznego.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
Piłka Siatkowa Wykonał: Filip Babiec. Ogólne Informacje Podstawowe zasady Urządzenia i sprzęt Zawodnicy Podstawowe błędy Podział boiska Dalej  Dalej.
POZYCJA – USYTUOWANIE SĘDZIEGO NA POLU GRY. Marek Kowalczyk Przewodniczący Centralnej Komisji Szkoleniowej KS PZPN Luty 2005.
 584 uczniów,  60 nauczycieli różnych specjalności – (mi.: surdopedagog, tyflopedagog, logopeda, psycholog, pedagog, rehabilitant),  20 dobrze wyposażonych.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
Szkoła Podstawowa 122 w Łodzi Łódź ul. Jesionowa 38 tel./fax (0-42) strona szkoły: sp122.pl.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
SZKOLENIE. Ocena gry niedozwolonej i niewłaściwego postępowania Kary indywidualne ◦Przewinienia karane żółtą kartką, ◦Przewinienia karane czerwoną kartką,
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Ul. Lermontowa Łódź
ul. Gałczyńskiego 6 tel/fax:
RZUTY WOLNE Szkolenie kandydatów na sędziów KURS 2011 Wydział Sędziowski Łódzki Związek Piłki Nożnej Opracował: Tomasz Radkiewicz.
Szkoła Podstawowa nr 56 im. Bronisława Czecha w Łodzi „Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako.
Ile jest zawodników? zespołowa dyscyplina sportu (gra drużynowa), uprawiana na całym świecie– zarówno przez kobiety, jak i przez mężczyzn – w której biorą.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 51 im. Stefana Linkego ul. Ciołkowskiego 11a tel/fax (042)
GIMNAZJUM NR 11 w ZSO nr 4 im. Ireny Sendlerowej Łódź, ul. Stawowa 28 Telefony: strona internetowa.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 20 im. Obrońców Pokoju w Radomiu ul. Malenicka 29 Szkoła ma bogatą bo, aż 100-letnią tradycję. Staramy się aby, nasza placówka.
KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2015/ Rozpoczęcie roku szkolnego Egzamin próbny klasy Vdwa razy w roku 3. Egzamin próbny klasy VIraz w miesiącu.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
KARTY RATOWNICZE W POLSCE
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii nr 2 w Szczecinie jest placówką koedukacyjną - dla dziewcząt i chłopców - uczęszczających do Gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.
Puchar Polski w piłce nożnej mężczyzn – cykliczne rozgrywki piłkarskie, organizowane co roku przez Polski Związek Piłki Nożnej(PZPN) pod patronatem.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
Ocena powagi faulu i kary indywidualne – nieostrożność, nierozważność i użycie nieproporcjonalnej siły.
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Spis treści. Co to jest piłka nożna? 11 Historia sportu. 22 Drużyna. 3 Schemat boiska. 4 Zasady gry. 5, 6, 7, 8, Stałe fragmenty gry.1010, 11,
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Gdy myślę „ SZKOŁA”: nauka, przyjaźń, bezpieczeństwo, moja przyszłość … Szkoła Podstawowa Nr 142 w Łodzi im. Zawiszy Czarnego Łódź, ul. Łupkowa.
Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
Zmiany w przepisach gry w piłkę siatkową edycja Czudec 2013.
Zmiany w przepisach gry w piłkę nożną od r. Okólnik 968 /17 maja 2005/ Marek Kowalczyk CKS KS PZPN.
Marian Pyzałka Dol.ZPN. Zastrzeżenia dotyczące stanu pola gry, pkt. 19. Sędzia musi umieścić w sprawozdaniu z zawodów treść zastrzeżeń dotyczących stanu.
Planowanie meczu siatkarskiego. WSTĘP 1.Czym jest siatkówka i jakie sa jej odmiany. 2.Pojęcie słowa ”planowanie” 3. Etapy organizacji imprezy 4. Podział.
ZNICZ PRUSZKÓW B ZNICZ PRUSZKÓW 2007 D.
Zajęcia pozalekcyjne w ramach działalności Szkolnych Klubów Sportowych
Szkoła Podstawowa nr 139 im. Wojska Polskiego
SYSTEM KWALIFIKACJI, AWANSÓW I SPADKÓW
KOSZYKÓWKA Podstawowe zasady gry Opracowała: Maria Kanczewska.
STYCZEŃ: Dnia r. na sali klubu rozegrany został wewnątrz – klubowy turniej bilardowy. W turnieju udział wzięło 15 osób w różnych kategoriach.
Kursokonferencja szkoleniowa Mielec
Małe Gry Taktyczne Doskonalenie umiejętności utrzymania się przy piłce
Nominacja do ,,Róży Jadwigi” w kategorii sportowiec roku
Zapis prezentacji:

Zespół Szkół Specjalnych nr 39 Szkolna Liga Unihokeja

Unihokej to bardzo młoda dyscyplina sportowa, która pojawiła się w latach pięćdziesiątych w Stanach Zjednoczonych. Nazwa tej dyscypliny jest skrótem od uniwersalnego hokeja. Unihokej bardzo szybko stał się grą popularną w szkołach i wielu klubach. Unihokej to bardzo młoda dyscyplina sportowa, która pojawiła się w latach pięćdziesiątych w Stanach Zjednoczonych. Nazwa tej dyscypliny jest skrótem od uniwersalnego hokeja. Unihokej bardzo szybko stał się grą popularną w szkołach i wielu klubach.

Oryginalność tego sportu polegała na ogólnie dostępnych drużynowych rozgrywkach młodych ludzi na salach sportowych z użyciem lekkich plastikowych piłek i kijów. Na początku kije były bardzo podobne do kijów hokejowych, jednak ich łopatki znacznie łatwiej dawały się kształtować. Oryginalność tego sportu polegała na ogólnie dostępnych drużynowych rozgrywkach młodych ludzi na salach sportowych z użyciem lekkich plastikowych piłek i kijów. Na początku kije były bardzo podobne do kijów hokejowych, jednak ich łopatki znacznie łatwiej dawały się kształtować.

Unihokej to gra zespołowa, w której uczestniczą bezpośrednio dwie drużyny składające się z 5 lub 4 osób (liczba zawodników zależy od wielkości boiska). Celem gry jest zdobycie jak największej liczby bramek. Grę prowadzi się przy użyciu specjalnej konstrukcji kijów z tworzywa sztucznego oraz lekkiej, perforowanej piłeczki plastikowej. Wielkość bramek metalowych jest zbliżona rozmiarami do bramek hokeja na lodzie. Unihokej to gra zespołowa, w której uczestniczą bezpośrednio dwie drużyny składające się z 5 lub 4 osób (liczba zawodników zależy od wielkości boiska). Celem gry jest zdobycie jak największej liczby bramek. Grę prowadzi się przy użyciu specjalnej konstrukcji kijów z tworzywa sztucznego oraz lekkiej, perforowanej piłeczki plastikowej. Wielkość bramek metalowych jest zbliżona rozmiarami do bramek hokeja na lodzie.

Boisko to prostokąt, w którym wyznaczona jest linia środkowa, pola bramkowe, punkty rzutów karnych i sędziowskich ŹRÓDŁO:

 nie wolno grać kijem uniesionym powyżej kolan,  nie wolno też grać głową, a nogą tylko do swojego kija,  przebywać i bronić w polu bramkowym,  mecze sędziowane są przez dwóch równorzędnych sędziów.  nie wolno grać kijem uniesionym powyżej kolan,  nie wolno też grać głową, a nogą tylko do swojego kija,  przebywać i bronić w polu bramkowym,  mecze sędziowane są przez dwóch równorzędnych sędziów.

Ze względu na charakter pracy mięśniowej oraz czynności ruchowych wykonywanych przez zawodników unihokej jest grą niezwykle dynamiczną. Pod względem rozwoju cech motorycznych zaliczyć go można do dyscyplin o charakterze szybkościowo- wytrzymałościowym. Ze względu na charakter pracy mięśniowej oraz czynności ruchowych wykonywanych przez zawodników unihokej jest grą niezwykle dynamiczną. Pod względem rozwoju cech motorycznych zaliczyć go można do dyscyplin o charakterze szybkościowo- wytrzymałościowym.

Unihokej, jak i inne gry drużynowe, wymaga od zawodników przede wszystkim umiejętności działań zespołowych, a niezbędnym warunkiem do odniesienia zwycięstwa jest współpraca poszczególnych jednostek, formacji i całego zespołu. Unihokej, jak i inne gry drużynowe, wymaga od zawodników przede wszystkim umiejętności działań zespołowych, a niezbędnym warunkiem do odniesienia zwycięstwa jest współpraca poszczególnych jednostek, formacji i całego zespołu.

Początkowo unihokej był tylko grą rekreacyjną, rodzinną, stanowił uzupełnienie zajęć z innych dyscyplin, obecnie podbija świat, wchodzi na duże areny sportowe i stanowi odrębną dyscyplinę sportową. Można ją także uprawiać w szkole w ramach zajęć wychowania fizycznego. Początkowo unihokej był tylko grą rekreacyjną, rodzinną, stanowił uzupełnienie zajęć z innych dyscyplin, obecnie podbija świat, wchodzi na duże areny sportowe i stanowi odrębną dyscyplinę sportową. Można ją także uprawiać w szkole w ramach zajęć wychowania fizycznego.

Podstawową zaletą unihokeja jest to, że mogą w niego grać wszyscy, także osoby o mniejszej sprawności fizycznej, a nawet niepełnosprawni. Wymaga to jednak odpowiednich modyfikacji. Gra jest bezpieczna, wyzwala wiele emocji i daje grającym dużo przyjemności. Podstawową zaletą unihokeja jest to, że mogą w niego grać wszyscy, także osoby o mniejszej sprawności fizycznej, a nawet niepełnosprawni. Wymaga to jednak odpowiednich modyfikacji. Gra jest bezpieczna, wyzwala wiele emocji i daje grającym dużo przyjemności.

Pomysł utworzenia Szkolnej Ligii Unihokeja na terenie Zespołu Szkół Specjalnych Nr 39 w Zabrzu zrodził się w roku szkolnym 2009\2010 w wyniku:  chęci zagospodarowania czasu wolnego uczniów podczas przerw międzylekcyjnych;  obserwacji zainteresowań sportowych uczniów, zwłaszcza chłopców;  konieczności realizacji potrzeb ruchowych uczniów w sposób ukierunkowany i adekwatny do ich predyspozycji; Pomysł utworzenia Szkolnej Ligii Unihokeja na terenie Zespołu Szkół Specjalnych Nr 39 w Zabrzu zrodził się w roku szkolnym 2009\2010 w wyniku:  chęci zagospodarowania czasu wolnego uczniów podczas przerw międzylekcyjnych;  obserwacji zainteresowań sportowych uczniów, zwłaszcza chłopców;  konieczności realizacji potrzeb ruchowych uczniów w sposób ukierunkowany i adekwatny do ich predyspozycji;

Ze względu na utrudnione warunki panujące w naszej placówce, zarówno pod względem braku odpowiedniego obiektu sportowego, jak i liczby potencjalnych zawodników zaistniała potrzeba znacznego zmodyfikowania regulaminu oraz zasad gry obowiązujących w ramach omawianej Szkolnej Ligi Unihokeja, które to ulegały nieznacznym zmianom na przestrzeni kilku lat trwania rozgrywek. Ze względu na utrudnione warunki panujące w naszej placówce, zarówno pod względem braku odpowiedniego obiektu sportowego, jak i liczby potencjalnych zawodników zaistniała potrzeba znacznego zmodyfikowania regulaminu oraz zasad gry obowiązujących w ramach omawianej Szkolnej Ligi Unihokeja, które to ulegały nieznacznym zmianom na przestrzeni kilku lat trwania rozgrywek.

Wszyscy uczniowie zainteresowani udziałem w rozgrywkach ligowych zobowiązani są do uzyskania pisemnej zgody rodziców lub opiekunów prawnych oraz oświadczenia o stanie zdrowia umożliwiającym udział w zajęciach, a także ustnej zgody wychowawcy klasy. Przed każdym meczem nauczyciel prowadzący przypomina podstawowe zasady bezpieczeństwa i gry fair play oraz regulamin rozgrywek obowiązujące w ramach Szkolnej Ligi Unihokeja. Wszyscy uczniowie zainteresowani udziałem w rozgrywkach ligowych zobowiązani są do uzyskania pisemnej zgody rodziców lub opiekunów prawnych oraz oświadczenia o stanie zdrowia umożliwiającym udział w zajęciach, a także ustnej zgody wychowawcy klasy. Przed każdym meczem nauczyciel prowadzący przypomina podstawowe zasady bezpieczeństwa i gry fair play oraz regulamin rozgrywek obowiązujące w ramach Szkolnej Ligi Unihokeja.

W roku szkolnym 2009\2010 ruszyła pierwsza Szkolna Liga Unihokeja, która liczyła najwięcej graczy i funkcjonowała najbardziej prężnie. Chłopcy z klasy VI SP i gimnazjum rywalizowali ze sobą podczas przerw międzylekcyjnych. Duże zainteresowanie ze strony uczniów sprawiło, że rozgrywki trwały cały rok szkolny i przyniosły wiele emocji. Liga zakończyła się rozdaniem wielu atrakcyjnych nagród rzeczowych wszystkim uczestnikom podczas zakończenia roku szkolnego w kinie ROMA w Zabrzu. W roku szkolnym 2009\2010 ruszyła pierwsza Szkolna Liga Unihokeja, która liczyła najwięcej graczy i funkcjonowała najbardziej prężnie. Chłopcy z klasy VI SP i gimnazjum rywalizowali ze sobą podczas przerw międzylekcyjnych. Duże zainteresowanie ze strony uczniów sprawiło, że rozgrywki trwały cały rok szkolny i przyniosły wiele emocji. Liga zakończyła się rozdaniem wielu atrakcyjnych nagród rzeczowych wszystkim uczestnikom podczas zakończenia roku szkolnego w kinie ROMA w Zabrzu.

W roku szkolnym 2011\2012 Szkolna Liga Unihokeja odbywała się regularnie w ramach art.42 KN. W roku szkolnym 2012\2013 zgodnie z nową podstawą programową z wychowania fizycznego utworzony został fakultet z unihokeja jako odpowiedź na zainteresowanie uczniów szkoły. W roku szkolnym 2011\2012 Szkolna Liga Unihokeja odbywała się regularnie w ramach art.42 KN. W roku szkolnym 2012\2013 zgodnie z nową podstawą programową z wychowania fizycznego utworzony został fakultet z unihokeja jako odpowiedź na zainteresowanie uczniów szkoły.

Ze względów organizacyjnych Szkolna Liga Unihokeja nie prowadziła rozgrywek, jednak wznowiła swoją działalność w ramach Tygodnia Sportu zorganizowanego przez Szkolne Koło PCK w styczniu 2012 roku. Pojawiło się wtedy na drzwiach Sali gimnastycznej ogłoszenie tej treści: Ze względów organizacyjnych Szkolna Liga Unihokeja nie prowadziła rozgrywek, jednak wznowiła swoją działalność w ramach Tygodnia Sportu zorganizowanego przez Szkolne Koło PCK w styczniu 2012 roku. Pojawiło się wtedy na drzwiach Sali gimnastycznej ogłoszenie tej treści:

Szkolne rozgrywki unihokeja dla chłopców!!! W dniach stycznia 2012r. na długich przerwach obiadowych rozgrywane będą mecze unihokeja dla następujących drużyn: IV-V SP VI SP IA IB II A IU-IIU Zasady udziału w rozgrywkach: Mecze trwają 2 x 8 minut z 2 -minutową przerwą. Każda drużyna wystawia 3 zawodników (mogą się zmieniać). Każdy zawodnik ma ZMIENNE OBUWIE! Rozgrywki odbywać się będą 3 razy w tygodniu. Zgłoszenia drużyn i pozwolenia rodziców przyjmuję w piątek 13 stycznia w godzinach 10:00- 13:00 (na kartkach napisane mają być imiona i nazwiska zawodników, klasa, oświadczenie o stanie zdrowia umożliwiającym udział w rozgrywkach). Podział meczy podany zostanie w poniedziałek r. Szkolne koło PCK Aneta Legan Szkolne rozgrywki unihokeja dla chłopców!!! W dniach stycznia 2012r. na długich przerwach obiadowych rozgrywane będą mecze unihokeja dla następujących drużyn: IV-V SP VI SP IA IB II A IU-IIU Zasady udziału w rozgrywkach: Mecze trwają 2 x 8 minut z 2 -minutową przerwą. Każda drużyna wystawia 3 zawodników (mogą się zmieniać). Każdy zawodnik ma ZMIENNE OBUWIE! Rozgrywki odbywać się będą 3 razy w tygodniu. Zgłoszenia drużyn i pozwolenia rodziców przyjmuję w piątek 13 stycznia w godzinach 10:00- 13:00 (na kartkach napisane mają być imiona i nazwiska zawodników, klasa, oświadczenie o stanie zdrowia umożliwiającym udział w rozgrywkach). Podział meczy podany zostanie w poniedziałek r. Szkolne koło PCK Aneta Legan

W 2013\2014 w II semestrze ze względu na prośby uczniów Szkolna Liga Unihokeja wznowiła swoją działalność podczas wybranych przerw szkolnych. W 2013\2014 w II semestrze ze względu na prośby uczniów Szkolna Liga Unihokeja wznowiła swoją działalność podczas wybranych przerw szkolnych.

 Rozgrywki odbywają się podczas wybranych przerw międzylekcyjnych na sali gimnastycznej 5 razy w tygodniu.  Zawodnicy z wyprzedzeniem są informowani o swoim udziale w meczu.  W przypadku nieobecności zawodników punkt otrzymuje drużyna obecna.  Każdy zawodnik musi mieć zmienne obuwie.  Podczas rozgrywek na sali gimnastycznej mogą przebywać kibice dopingujący swoje drużyny.  Wszyscy zawodnicy oraz kibice zobowiązani są przestrzegania wszystkich zasad i regulaminu. Za odstępstwa mogą zostać ukarani przez sędziego wydaleniem z sali gimnastycznej.  Rozgrywki odbywają się podczas wybranych przerw międzylekcyjnych na sali gimnastycznej 5 razy w tygodniu.  Zawodnicy z wyprzedzeniem są informowani o swoim udziale w meczu.  W przypadku nieobecności zawodników punkt otrzymuje drużyna obecna.  Każdy zawodnik musi mieć zmienne obuwie.  Podczas rozgrywek na sali gimnastycznej mogą przebywać kibice dopingujący swoje drużyny.  Wszyscy zawodnicy oraz kibice zobowiązani są przestrzegania wszystkich zasad i regulaminu. Za odstępstwa mogą zostać ukarani przez sędziego wydaleniem z sali gimnastycznej.

 Drużyny liczą od 2 do 3 zawodników (ze względu na małą powierzchnię boiska do gry oraz ograniczoną liczbę zawodników)  Mecze mają 2 połowy po 5 (7) minut każda i 2 minutową przerwę, po której następuje zmiana stron.  Zawodnicy grają na zmianę na pozycji atakującego i obrońcy (zmieniają się po strzeleniu bramki).  Mecze sędziuje jeden sędzia (nauczyciel bądź doświadczony uczeń starszej klasy).  Ze względu na bezpieczeństwo:  sędzia nie uznaje bramek strzelonych jednorącz (zbyt obszerny wymach może skutkować uderzeniem innego zawodnika, sędziego lub kibica).  zawodnicy mogą strzelać na bramkę przeciwnika dopiero po przekroczeniu linii środkowej boiska (zbyt mocne uderzenia również zagrażają bezpieczeństwu)  Drużyny liczą od 2 do 3 zawodników (ze względu na małą powierzchnię boiska do gry oraz ograniczoną liczbę zawodników)  Mecze mają 2 połowy po 5 (7) minut każda i 2 minutową przerwę, po której następuje zmiana stron.  Zawodnicy grają na zmianę na pozycji atakującego i obrońcy (zmieniają się po strzeleniu bramki).  Mecze sędziuje jeden sędzia (nauczyciel bądź doświadczony uczeń starszej klasy).  Ze względu na bezpieczeństwo:  sędzia nie uznaje bramek strzelonych jednorącz (zbyt obszerny wymach może skutkować uderzeniem innego zawodnika, sędziego lub kibica).  zawodnicy mogą strzelać na bramkę przeciwnika dopiero po przekroczeniu linii środkowej boiska (zbyt mocne uderzenia również zagrażają bezpieczeństwu)

Zwycięstwo - 2 pkt. Remis - 1 pkt. Przegrana - 0 pkt. Walkower - 1 pkt. Zwycięstwo - 2 pkt. Remis - 1 pkt. Przegrana - 0 pkt. Walkower - 1 pkt.

I DRUŻYNA kl. IVa-Va Sylwester Ciureja, Patryk Chruściński kl. Vu Leszek Kacica I DRUŻYNA kl. IVa-Va Sylwester Ciureja, Patryk Chruściński kl. Vu Leszek Kacica

II DRUŻYNA kl. IA Tomasz Kędziora, Michał Twaróg, Sebastian Skiba II DRUŻYNA kl. IA Tomasz Kędziora, Michał Twaróg, Sebastian Skiba

III DRUŻYNA kl. VIa Krzysztof Kleist kl. IIA Jarosław Bylski, Sebastian Rybicki, kl. IIIA Łukasz Szmandra III DRUŻYNA kl. VIa Krzysztof Kleist kl. IIA Jarosław Bylski, Sebastian Rybicki, kl. IIIA Łukasz Szmandra

IV DRUŻYNA kl. IIA Kamil Więcek, Patryk Turobin IV DRUŻYNA kl. IIA Kamil Więcek, Patryk Turobin

V DRUŻYNA kl. IIIA Mieczysław Ciureja kl. IIA Szymon Banaś kl. IIIU Michał Kortas Tomasz Toporek V DRUŻYNA kl. IIIA Mieczysław Ciureja kl. IIA Szymon Banaś kl. IIIU Michał Kortas Tomasz Toporek

Udział w Szkolnej Lidze Unihokeja w roku szkolnym 2013\2014 na terenie ZSS NR 39 w Zabrzu wzięło w sumie 14 uczniów z klas od IV SP do III G. Uczniowie zjawiali się na sali gimnastycznej zgodnie z rozkładem rozgrywek dostępnym na drzwiach pokoju nauczycielskiego. W przypadku braku jednego zawodnika chłopcy wcześniej uzgadniali z organizatorem rozgrywek zastępstwo na konkretny mecz. Podczas zmagań sportowych na sali gimnastycznej mogli przebywać również inni uczniowie, aby dopingować wybrane drużyny i oceniać umiejętności rywali. Prowadząca dbała o bezpieczeństwo uczestników i właściwy przebieg rozgrywek. Zawodnicy wykazywali się dużą motywacją do gry, byli zdyscyplinowani i przestrzegali ustalonych zasad. Udział w Szkolnej Lidze Unihokeja w roku szkolnym 2013\2014 na terenie ZSS NR 39 w Zabrzu wzięło w sumie 14 uczniów z klas od IV SP do III G. Uczniowie zjawiali się na sali gimnastycznej zgodnie z rozkładem rozgrywek dostępnym na drzwiach pokoju nauczycielskiego. W przypadku braku jednego zawodnika chłopcy wcześniej uzgadniali z organizatorem rozgrywek zastępstwo na konkretny mecz. Podczas zmagań sportowych na sali gimnastycznej mogli przebywać również inni uczniowie, aby dopingować wybrane drużyny i oceniać umiejętności rywali. Prowadząca dbała o bezpieczeństwo uczestników i właściwy przebieg rozgrywek. Zawodnicy wykazywali się dużą motywacją do gry, byli zdyscyplinowani i przestrzegali ustalonych zasad.

 rozwijanie zainteresowań uczniów;  stworzenie możliwości realizacji potrzeby ruchu w sposób bezpieczny;  aktywne i pożyteczne spędzanie czasu podczas przerw międzylekcyjnych, zarówno przez zawodników, jak i kibiców;  doskonalenie umiejętności gry w unihokeja;  nabywanie umiejętności gry w zespole i przestrzegania zasad fair play  rozwijanie zainteresowań uczniów;  stworzenie możliwości realizacji potrzeby ruchu w sposób bezpieczny;  aktywne i pożyteczne spędzanie czasu podczas przerw międzylekcyjnych, zarówno przez zawodników, jak i kibiców;  doskonalenie umiejętności gry w unihokeja;  nabywanie umiejętności gry w zespole i przestrzegania zasad fair play

DZIĘKUJĘ