1. Rozwój nowoczesnych technik informacyjnych i komunikacyjnych (sprzęt komputerowy, oprogramowanie, środki łączności oraz wzajemne współdziałanie tych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Biuletyny Informacji Publicznej we Wrotach Małopolski jako wstęp do elektronicznego województwa Kraków, 2 kwietnia 2004 r.
Advertisements

Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
niemiecki z ekonomią w tle
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Plan działań eEuropa+ - Wspólne działania na rzecz wdrożenia społeczeństwa informacyjnego w Europie Wskaźniki pomiaru stanu wdrażania Grażyna Omarska p.o.
PRYWATNE UBEZPIECZENIA ZDROWTNE
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Górze
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności w województwie podlaskim część II.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Zastosowania Internetu
Współczesne systemy informacyjne
SIECI KOMPUTEROWE PIOTR MAJCHER PODSTAWOWE POJĘCIA.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
DISTANCE LEARNING CZYLI NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Formy pracy na odległość w dobie Nowej Gospodarki dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa im. B. Markowskiego ul. Peryferyjna.
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
KOMENDA MIEJSKA POLICJI W SŁUPSKU
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Prezentacja Medicover dla ING Dlaczego Medicover?
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Ewa Migaczewska i Tomasz Masłyk
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Internetowa biblioteka profesjonalnych e-booków. W czasach gdy… …podnoszenie kwalifikacji decyduje o sukcesie zawodowym pracownika i efektywności przedsiębiorstwa.
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Nowoczesna Biblioteka Akademicka The Association of College and Research Libraries “GUIDELINES FOR DISTANCE LEARNING LIBRARY SERVICE” [“Wytyczne.
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Metody komunikacji dawniej i dziś
Metody komunikacji dawniej i dziś
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Bombol, Krzysztof Kochanek „ E-learning w służbie audiologii " Instytut Fizjologii.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Internetowa biblioteka profesjonalnych e-booków. W czasach gdy… …podnoszenie kwalifikacji decyduje o sukcesie zawodowym pracownika i efektywności przedsiębiorstwa.
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
1 Telemedycyna na przykładzie modelu zabrzańskiego Anna Goławska Departament Infrastruktury i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia.
Departament Polityki Regionalnej / Wydział Zarządzania RPO/ Biuro Monitoringu i Sprawozdawczości RPO Propozycja poszerzenia katalogu dofinansowywanych.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Wsparcie innowacyjności w regionalnych programach operacyjnych Konferencja „Innowacyjna gospodarka”
Internetowa biblioteka profesjonalnych e-booków
Projekt Kim będziesz?.
Przyszłością edukacji
Zapis prezentacji:

1. Rozwój nowoczesnych technik informacyjnych i komunikacyjnych (sprzęt komputerowy, oprogramowanie, środki łączności oraz wzajemne współdziałanie tych elementów) 2. Rosnąca ilość informacji i coraz większy dostęp do nich nowym trendem w procesie rozwoju społecznego - „społeczeństwa bogate w informację” Do określania błyskawicznych zmian w obszarze dostępu do informacji oraz komunikowania, coraz powszechniej używa się pojęcia „rewolucja informatyczna”

Rewolucja informatyczna miała swój początek w Stanach Zjednoczonych w latach 40 minionego stulecia. W ślad za Stanami Zjednoczonymi szły kolejne kraje wysoko rozwinięte. Teleinformatyczne technologie stawały się coraz bardziej inteligentne, tanie, a w konsekwencji – bardziej dostępne. Obecne najnowsze rozwiązania technologiczne są wszędzie: w szkole, na uczelni, w pracy, w banku, a także w rolnictwie, medycynie, polityce.

Rewolucja informatyczna w Europie Według danych z Raportu strategicznego IAB Polska ze stycznia 2006 roku W 2005 roku dostęp do internetu miało 15,7 proc. ludzkości, czyli już ponad 1 miliard osób Światowymi liderami Internetu SA państwa skandynawskie: Szwecja – 74,9 % mieszkańców korzystających z Internetu i Dania – 69,4 %, a także Holandia – 65,9 %. Ze wszystkich krajów europejskich najłatwiej w sieci spotkać Niemców – 48,7 mln internautów, Brytyjczyków – 37,8 mln, Włochów – 28,8 mln i Francuzów – 26,2 mln osób Polska zajmuje 7 miejsce w Europie pod względem liczebności internautów – 10,6 mln osób na koniec 2005 roku

Rozwój e-usług publicznych Uwarunkowania: Dostęp do infrastruktury telekomunikacyjnej (zarówno infrastruktury sieciowej, jak i sprzętu teleinformatycznego, oprogramowania oraz platform cyfrowych) Środki finansowe na rozbudowę infrastruktury, ich źródło i możliwości ich pozyskania Popyt na usługi cyfrowe, który jednocześnie wpływa na pierwszy z wymienionych

E-usługi w Europie Liderzy W krajach europejskich, które stosunkowo niedawno wstąpiły do UE zauważyć można bardzo wysoki wskaźnik rozwoju e-usług publicznych. Dla Irlandii wskaźnik ten wynosi 68,42% i jest najwyższy spośród wszystkich krajów UE. Oznacza to możliwość zasięgnięcia nie tylko informacji, ale załatwienie wielu spraw przez internet (między innymi realizację w pełni zobowiązań VAT czy uzyskiwanie pozwoleń na budowę). Portugalia zajmuje szóste miejsce ze wskaźnikiem sięgającym 51,41%, Hiszpania plasuje się tuż za Portugalią ze wskaźnikiem równym 50,37%

Rodzaje usług internetowych wykorzystywanych przez internautów Poczta elektroniczna Komunikatory internetowe Czaty Fora i grupy dyskusyjne Internetowa telefonia Wideokonferencje Przeglądanie stron www Szukanie materiałów do pracy lub nauki Kursy przez internet Poszukiwanie pracy Kupowanie produktów Korzystanie z banku Płacenie rachunków Uczestnictwo w aukcjach internetowych Granie w gry sieciowe Ściąganie oprogramowania Ściąganie muzyki, filmów Tworzenie i modyfikacje własnej strony www Twórczość Instytucje Formularze Słuchanie Radia, muzyki przez internet Oglądanie telewizji Praca przez sieć na komputerze domowym

Różnorodność E-usług Internet umożliwia łatwiejszy dostęp do rynków, dystrybucję, reklamę oraz zwiększenie konkurencyjności i innowacyjności Rodzaje e-usług: - elektroniczna bankowość (e-banking) - elektroniczne przedsiębiorstwa (e-enterprise) - elektroniczna wymiana danych między przedsiębiorstwami ( m-commerce) - elektroniczna gospodarka (e-economy) - elektroniczna administracja (e-government)

E-biznes E-biznes to „zautomatyzowane procesy biznesowe (wewnętrzne i zewnetrzne) realizowane za pośrednictwem sieci komputerowej” Elektroniczny biznes nie ogranicza się wyłącznie do elektronicznego handlu ale obejmuje wymianę danych między wszystkimi uczestnikami rynku (producenci, dystrybutorzy, klienci), zawieranie kontraktów, reklamę produktów i usług, wideo- i telekonferencje, szkolenia itd. Biznes elektroniczny w Europie rozwija się bardzo dynamicznie. Już niemal 19 % firm realizuje zakupy, korzystając z systemu e-zaopatrzenie, a 17 % wykorzystuje ICT do wsparcia marketingu oraz procesu sprzedaży

E-administracja  E-administracja (e-government) jest wykorzystaniem technologii telekomunikacyjnych i informacyjnych (ICT) w administracji publicznej w powiązaniu ze zmianami natury organizacyjnej i zdobywaniem nowych umiejętności w celu poprawy usług publicznych i procesów demokratycznych oraz polityk.

Cele e-Administracji:  Otwartość i przejrzystość administracji publicznej  Administracja jako usługodawca  Poprawa wykorzystania pieniędzy publicznych

Raport CapGemini  Szwecja jest najbardziej zaawansowanym krajem w zakresie świadczenia usług publicznych on-line  Świadczone usługi publiczne online stają się coraz bardziej zaawansowane

Porównanie wyników polskiej edycji raportu z edycją badań ogólno- europejskich Rozwój e-usług publicznych dla obywateli w Polsce kształtuje się na niższym poziomie niż w pozostałych 18 krajach europejskich objętych badaniem - stopień rozwoju tej grupy usług wynosi w Polsce 32%, podczas gdy w Europie Zachodniej przekroczył poziom interakcji jednokierunkowej (58%) Największe dysproporcje rozwoju widoczne są w przypadku trzech rodzajów usług: - podatek dochodowy od osób fizycznych (Polska 49%, Europa Zachodnia 94%) - pośrednictwo pracy (ocena odpowiednio 31% i 94%) - świadczenia społeczne (25% i 66%) Z kolei najmniejsze różnice rozwoju występują w przypadku usługi związanej z rejestracją na wyższe uczelnie (Polska 52%, Europa Zachodnia 60%) oraz w dalszej kolejności pozwoleń na budowę (ocena odpowiednio 25% i 37%), usług służby zdrowia (11% i 20%)

E-adminisracja - usługi Usługi, z których korzystają obywatele: 1. rozliczenie podatków od osób fizycznych – możliwość złożenia deklaracji i rozliczenie 2. uzyskiwanie ofert pracy 3. społeczne – zasiłki dla bezrobotnych oraz rodzinne, ubezpieczenia chorobowe i stypendia 4. dokumenty tożsamości – załatwianie dowodów osobistych, paszportów i praw jazdy 5. rejestracja pojazdów 6. pozwolenia na budowę 7. zgłoszenia na policję (np. o przestępstwie) 8. biblioteki publiczne – przeszukanie katalogu biblioteki lub międzybibliotecznego, zamówienie książki 9. akty urodzenia, ślubu, zgonu – uzyskanie dokumentów poświadczających te zdarzenia 10. rejestracja kandydatów na studia 11. zameldowania – zgłoszenie zmiany miejsca pobytu

E-administracja - usługi Usługi dla przedsiębiorców: - rejestracja oraz rozliczenie ubezpieczenia społecznego pracowników - rozliczenie podatku dochodowego od osób prawnych - rozliczenie podatku Vat - rejestracja działalności gospodarczej - przekazywanie danych statystycznych - zgłoszenie celne - uzyskanie pozwolenia i wnoszenie opłat za korzystanie ze środowiska naturalnego - udział w zamówieniach publicznych

Preferencje obywateli

Preferencje przedsiębiorców

Wzywania dla e-Administracji Wzywania natury technicznej - interoperacyjność - ochrona prywatności - bezpieczeństwo Wyzwania natury ekonomicznej - niskie koszty użytkowania - obsługiwalność - możliwość wielokrotnego wykorzystania - przenoszalność Wyzwania natury społecznej - dostępność - użyteczność - akceptacja

E-health E-health to usługi skierowane do lekarzy, dyrektorów zarządzających placówkami zdrowia, pielgniarek, pracowników administracji, pacjentów i wszystkich obywateli W niektórych krajach dostępne są usługi oferujące dostęp do informacji medycznych dla pacjentów, szkolenia, badania i diagnozy na odległość, wideokonferencje, hospitalizacje domowe oraz przeprowadzane są zaawansowane zabiegi chirurgiczne Dzięki licznym inicjatywom wspieranym finansowo z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, funduszy programów ramowych, programu eTEN i innych, e-zdrowie jest jednym z dynamiczniej rozwijających się obszarów usług elektronicznych Powstają portale informacyjne dla pacjentów oraz lekarzy ułatwiające dostęp do informacji z zakresu ochrony zdrowia. Świadczone są proste porady lekarskie, ale pojawia się również coraz więcej komercyjnych usług w bardziej zaawansowanych obszarach medycyny.

Cele e-health -stworzenie struktury elektronicznych kartotek dzięki normalizacji zmierzającej do wymiany sprawdzonych rozwiązań, - utworzenie sieci informacji łączącej punkty opieki zdrowotnej w celu koordynowania reakcji na zagrożenia dla zdrowia, -zapewnienie usług zdrowotnych on-line, takich jak informacje na temat zdrowego stylu życia i zapobiegania chorobom, jak również telekonsultacje oraz wypisywanie recept i zwrot kosztów drogą elektroniczną.

Telemedycyna Telemedycyna (medycyna na odległość) - jest to najnowsza forma medycyny i opieki zdrowotnej łącząca w sobie elementy telekomunikacji, informatyki oraz medycyny. Dzięki wykorzystaniu nowych technologii pozwala ona przełamywać geograficzne bariery, pozwalając na wymianę specjalistycznych informacji przesyłając obrazy statystyczne, jak i dynamiczne (przesyłanie najwyższej jakości zdjęć EKG, USG, MRI). Pozwala na diagnozę na odległość. Duże zastosowanie telemedycyna znajduje w środowisku chirurgicznym, które wykorzystuje ją do przeprowadzania operacji "na odległość". Nowoczesna technologia, wykorzystująca szybkie procesory i algorytmy do cyfrowego przetwarzania i kompresji sygnałów, umożliwia przesyłanie obrazów o wysokiej rozdzielczości, a także interaktywną transmisję audiowizualną z wyjątkową dokładnością i w czasie rzeczywistym. Systemy wideokomunikacyjne (wideokodery) pracują na ogólnodostępnych cyfrowych liniach transmisyjnych ISDN, w ogólnoświatowej sieci Internet, a także na liniach satelitarnych. Przykładowe zastosowania telemedycyny w życiu: - konsultacje specjalistyczne - badania - długotrwałe leczenie - monitorowanie pacjentów i wyników leczenia - asystowanie przy trudnych zabiegach chirurgicznych - medycyna powypadkowa - ratownictwo morskie i górskie

E-edukacja E-edukacja, określana również jako szkolenie elektroniczne, jest nową metodą nauczania i prowadzenia szkoleń, umożliwiającą naukę w dowolnym miejscu, czasie i tempie eLearning jest metodą szkolenia, która wykorzystuje dostępne media elektroniczne, takie jak Internet, intranet, extranet, przekazy satelitarne, taśmy audio/video, telewizję interaktywną, a także CD – Romy inna nazwa elearning to nauczanie na odległość (distance learning), w którym nauczycielem jest komputer. Uczeń ma możliwość wyboru drogi dostarczania wiedzy oraz tempa jej przekazywania

Inicjatywy związane z e- learningiem promowanie alfabetyzacji cyfrowej, tworzenie wirtualnych kampusów, tzw. E-Twinning szkół w Europie (czyli długofalowa wirtualna współpraca bliźniaczych szkół europejskich, to ich wspólne przedsięwzięcia oparte na wykorzystaniu łączy internetowych do wymiany doświadczeń pomiędzy dwoma nauczycielami lub ich zespołami, zespołami przedmiotowymi, bibliotekarzami lub dyrektorami. Uczniowie pracując nad wspólnym projektem ćwiczą umiejętności językowe i lepiej poznają swoje środowiska i kultury. W zależności od charakteru projektu mogą korespondować, wspólnie publikować czasopismo internetowe, przygotowywać pliki muzyczne i audycje radiowe, prowadzić badania naukowe lub tworzyć filmy wideo) promocja szkolenia nauczycieli, a także akcje propagujące nauczanie na odległość w Europie.

Zalety e-learningu nowoczesny sposób nauczania przy użyciu najnowocześniejszych technologii. Program ten umożliwia nieograniczony dostęp do wiedzy Redukcja kosztów. Oszczędność nakładów finansowych przeznaczanych na szkolenia tradycyjne. Oszczędność czasu. Pracownicy uczestniczą w kursie w najwygodniejszym dla nich czasie, bez konieczności opuszczania stanowisk pracy. Lepsza organizacja pracy. W szkoleniu może wziąć udział dowolna ilość osób, a tryb nauczania jest dostosowany do specyficznych wymagań pracowników Klienta. Kontrola wyników nauczania. Dzięki prostym procedurom weryfikującym, przełożeni mogą w łatwy sposób monitorować efektywność szkolenia i stopień przyswajania wiedzy przez pracowników. Ciągłe doskonalenia szkoleń. Elastyczne programy szkoleń uwzględniają zmieniające się potrzeby i wymagania Klienta. Łatwy i powszechny dostęp do wiedzy. Możliwość wielokrotnego uruchamiania wybranych szkoleń pozwala pracownikom na powtórzenie w szybki i prosty sposób poznanych wcześniej zagadnień. Sprawne zarządzanie ścieżkami karier. Pracownicy mogą systematycznie doskonalić i poszerzać swoją wiedzę poprzez uczestnictwo w szkoleniach, których ścieżka budowana jest zgodnie z wymaganiami przedsiębiorstwa.

Biblioteka elektroniczna jest to strona internetowa udostępniająca w Internecie publikacje w formie elektronicznej, takie jak książki, mapy, dokumenty, zdjęcia itp. Nazwą „biblioteka” strony takie nawiązują do klasycznych bibliotek, które wypożyczają książki we własnym lokalu, podczas gdy dostęp do biblioteki cyfrowej zazwyczaj może mieć każdy, wszędzie i zawsze, tj. bez wcześniejszego zapisywania się, z każdego miejsca na świecie (gdzie jest dostęp do Internetu) i o każdej porze dnia czy nocy (...). Bardzo często dostęp do biblioteki jest bezpłatny Biblioteki elektroniczne oferują dostęp do ogromnych zorganizowanych zasobów informacji i usług bibliotecznych. Użytkownicy mogą przeszukiwać katalogi, bazy danych, serwery, na których przechowywane są opracowania, skrypty i inne zasoby wiedzy Google Print Europejska Biblioteka elektroniczna

Telepraca  Obecnie mianem telepracy określa się pracę wykonywaną zdalnie w dowolnej odległości od miejsca zatrudnienia z użyciem technicznych środków łączności (np. telefon, fax, modem, internet) oraz komputera. Określenie telepraca (telework) pojawiło się na początku lat 70-tych XX wieku w czasie kryzysu paliwowego w USA i embarga nałożonego na kraje arabskie, eksportujące ropę naftową. W ten sposób nazwano nową formę organizacji procesu pracy, która ograniczając potrzebę dojeżdżania do miejsca pracy pozwalała na zredukowanie zapotrzebowania na paliwo. Amerykanin Jack Nilles twórca pojęcia telework (a wcześniej pojęcia telecommuting) twierdził, że ludzie nie powinni dojeżdżać do pracy, ale praca winna docierać do ludzi poprzez telefon i internet. W USA telepraca była odpowiedzią na ówczesny kryzys paliwowy oraz wzrastającą świadomość ekologiczną i zapisy ustaw wspierające działania na rzecz czystości środowiska – głównym motywem telepracy było zmniejszenie ruchu drogowego

Korzyści z telepracy dla pracodawcy jest to ograniczenie kosztów stałych (wynajem pomieszczeń biurowych, parkingów), redukcja kosztów związana z adaptacją pracowników i szkoleniami, wzrost efektywności i wydajności pracy (pracownicy sami organizują swoją pracę, lepiej koncentrują się na tym, co robią), możliwość zatrudniania pracowników z regionów o niższym poziomie płac, ograniczenie absencji chorobowych, redukcja godzin nadliczbowych, poprawa wizerunku firmy (postrzeganie jako firmy nowoczesnej, społecznie zaangażowanej)

Nowe technologie podczas wyborów  Zupełnie nowy sposób oddawania głosów przez wyborców – bez wychodzenia z domu, bez lokalu wyborczego, komisji sprawdzającej dowód osobisty i urny,  Niczym nieograniczone możliwości wykorzystania nowych mediów w szeroko rozumianym marketingu politycznym

Głosowanie elektroniczne E-voting, czyli wybór przedstawicieli społeczeństwa do władz różnego szczebla przy udziale internetu zdobywa coraz większą popularność Najszerzej rzecz ujmując e-voting to wykorzystanie środków elektronicznych w procesie oddawania i liczenia głosów wyborczych. Wiele krajów ma już za sobą pierwsze doświadczenia związane z e-votingiem lub przygotowuje się do wdrożenia tego typu rozwiązań Pierwsze prawomocne wybory, podczas których korzystano z głosowania przez internet miały miejsce w USA Również dzisiaj USA jest krajem najbardziej zaawansowanym w e-votingu, jednak ten system wykorzystuje się również w innych krajach

E-voting w europie W Belgii zaczęto wykorzystywać internet w wyborach już na początku lat 90-tych XX w. Współcześnie aż połowa uprawnionych do głosowania mieszkańców Belgii korzysta z e-votingu, zaś w Holandii z tego udogodnienia korzystają obywatele mieszkający za granicą. W Wielkiej Brytanii, która elektroniczne wybory zamierzała wprowadzić w 2006 r., programy pilotażowe zostały przeprowadzone już podczas wyborów lokalnych w latach Liderem e-votingu w Europie Środkowo-Wschodniej jest Estonia, jej obywatele będą mieli możliwość głosowania przez internet podczas najbliższych wyborów, które zaplanowano koniec października tego roku. Podobny program do wprowadzonego w USA zaczęto stosować w Rosji. W styczniu 2003 r. pierwsze głosowanie z wykorzystaniem internetu odbyło się także w szwajcarskim mieście pod Genewą, jego śladem poszły później inne kantony

Teleinformatyka w marketingu politycznym Wykorzystywanie nowych technologii w kampaniach wyborczych - np. głos kandydata w słuchawce - sms-y reklamowe - strony internetowe kandydatów - uczestniczenia kandydatów w czatach internetowych, zabieranie głosu na forach dyskusyjnych, prowadzenie indywidualnych dyskusji za pomocą komunikatorów - akcje mailingowe