Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

OLIGOPOLE WNE UW 3 GRUDNIA 2005.
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Zaangażowanie jednostek samorządowych i urzędów pracy w działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej KRZYSZTOF MARGOL.
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Analiza ryzyka projektu
© Paweł Dobrowolski 2006 Deregulacja – dlaczego regulujemy? 20 marca 2005.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Rok w Unii. Ocena i perspektywy dla biznesu
2011 Konkurs Nowoczesny HR Warszawa, 28 marca 2011.
Kobiety w biznesie dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek
Zdobądź przewagę nad konkurencją ! Bądź społecznie odpowiedzialny!
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
1 Konferencja – 1 grudnia 2007r. Budowanie lokalnego partnerstwa na rzecz osób niepełnosprawnych Maria Świdurska – Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie.
Jak wprowadzić więcej lokalnych produktów w szkole?
Nowa Ekonomia Instytucjonalna
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Internet 2006: rozwój e-commerce
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
1 Ocena skutków regulacji wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE Ministerstwo Gospodarki Departament Regulacji Gospodarczych Warszawa, 28 stycznia 2008 r.
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
PRODUCENT (PRZEDSIĘBIORSTWO) JAKO PODMIOT W GOSPODARCE.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
Kluczowe czynniki sukcesu
Co się zdarzy w Polskim PR w najbliższych latach?
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Unijna kampania na rzecz zwiększenia świadomości praw konsumenta.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
Działaj odpowiedzialnie! Promocja społecznej odpowiedzialności biznesu w województwie lubuskim Jarosław Nieradka Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej.
PRZEWODNIK DLA FIRMY. Podstawowe korzyści CRM zawiera różne wzorce współpracy między stronami, najbardziej popularną formą jest angażowanie klientów firmy.
Czym jest Wybór Konsumenta? Badanie konsumenckie, którego celem jest wyłonienie najlepszych marek dostępnych na rynku polskim. Wybór Konsumenta Jest.
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
Teoria praw własności. Na podstawie: „Property Rigts and Economic Theory: A Survey of Recent Literature” (E.G.Furubotn), „Ownership and the Nature of the.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS Przesłanie Bioventus. MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS 2 Agenda Kluczowe przesłania Odpowiedzi na często zadawane pytania Jak stosować.
Jak konkurować na rynkach zagranicznych Konkurs Emerging Market Champions Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: „Jak konkurować na rynkach.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Kiedy spełnią się marzenia mediatorów? Stan rozwoju mediacji a gotowość Polaków do korzystania z niej Maciej Tański Centrum Mediacji Gospodarczej Mediacje.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Kreatywność i innowacyjność kobiet w biznesie. Warszawa, 03 kwietnia 2009 dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych.
Etyka biznesu. Implementacja. Instrumenty implementacyjne Projekty edukacyjne Dobrowolne zobowiązania w ramach CSR Komisje etyczne i kodeksy etyczne Audyt.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Poradnik wodociągowo-kanalizacyjny   Przegląd zagadnień w świetle decyzji UOKiK Warszawa, lipiec 2016.
Dlaczego warto być w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej
Konkurencja a polityka konkurencji
Wprowadzenie Mała firma, rozpoczynająca swoją działalność na rynku
Prowadzenie działalności gospodarczej i odpłatnej przez organizacje pozarządowe jako źródło podnoszenia własnego kapitału. Zagadnienia prawne i podatkowe.
Jak założyć spółdzielnię socjalną?
Publiczne prawo konkurencji
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Prezentacja biznesplanu
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Agnieszka Zawartko

Wstęp: CSR w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów Promocja dialogu społecznego między środowiskiem przedsiębiorców a środowiskiem konsumentów jest jednym z priorytetów Strategii polityki konsumenckiej na lata W tym: system samoregulacji branżowych sądownictwo polubowne powstanie niezależnego instytutu testującego jakość produktów dostępnych na rynku (na wzór funkcjonujących w państwach członkowskich Unii Europejskiej oraz na świecie)

Metodologia badania WykonawcaCBOS Populacjafirmy zlokalizowane i prowadzące działalność gospodarczą w Polsce Metodabezpośredni wywiad ankieterski Próba kwotowa; N=505, w tym: firmy małe zatrudniające osób firm średnich zatrudniających osób firmy duże zatrudniające 250 i więcej osób

Rola firm - czy powinny angażować się w działania prospołeczne?

Opinie na temat angażowania się firmy w działania społeczne o charakterze lokalnym o charakterze ogólnopolskim

Kodeksy dobrych praktyk gospodarczych

Znajomość koncepcji samoregulacji branżowych

Czy samoregulacje są potrzebne?

Dlaczego samoregulacje są potrzebne? powstaną jasno określone reguły działania na rynku w tym: poprawa relacji między klientem a firmą oraz poprawa relacji między firmami, unormowanie spraw, których nie reguluje prawo likwidacja złej konkurencji, uczciwsze postępowanie firm, uczciwe reguły w biznesie lepszy wizerunek, reputacja firmy, większa wiarygodność firmy poprawa jakości dostarczanych dóbr i usług; pożyteczne dla klienta poprawa stosunków w firmie, mniej problemów i nieporozumień poprawa konkurencyjności, co wzmocni pozycję firmy na rynku dobre efekty w skali makrospołecznej, makrogospodarczej

Dlaczego samoregulacje są zbędne? brak przekonania, że taki kodeks może cokolwiek zmienić, że będzie respektowany, że rozwiąże problemy w uczciwie / dobrze działającej firmie kodeksy nie są potrzebne, wystarczy żeby firma postępowała uczciwie obowiązujące przepisy, akty prawne są wystarczające dodatkowe kodeksy to zbyteczna biurokracja firma sama jest w stanie wypracować odpowiednie praktyki, nie powinno się narzucać kodeksów odgórnie rolą firmy jest dostarczanie produktów i usług wysokiej jakości i dobre traktowanie klienta, a nie przestrzeganie dodatkowych kodeksów (inne priorytety w biznesie niż kodeksy dobrych praktyk) rynek wymusza dobre praktyki, a nie kodeksy; sam rynek weryfikuje nieuczciwe praktyki

Skłonność do wprowadzenia samoregulacji (1) „Kodeksy dobrych praktyk to nieprzydatne dla firmy ograniczenia”

Skłonność do wprowadzenia samoregulacji (2) „Gdyby przestrzeganie kodeksu dobrych praktyk wiązało się z ograniczeniem konkurencyjności firmy w krótkim okresie, to czy był(a)by Pan(i) zwolennikiem wprowadzenia takiego kodeksu?”

Przedsiębiorcy o firmach nakładających samoograniczenia (1) „Jeśli firma decyduje się na przestrzeganie kodeksu, to znaczy, że bardziej zależy jej na klientach niż innym firmom, które kodeksu nie stosują”

Przedsiębiorcy o firmach nakładających samoograniczenia (2) „Firma, która przestrzega kodeksów dobrych praktyk obniża swoją konkurencyjność względem innych firm działających na rynku”

Przedsiębiorcy o firmach nakładających samoograniczenia (3) „Firma, która przestrzega kodeksów dobrych praktyk zwiększa swoją konkurencyjność względem innych firm działających na rynku”

Arbitraż w sądach polubownych

Znajomość systemu sądownictwa polubownego

Skłonność do poddania się arbitrażowi sądów polubownych

Wpływ udziału w systemie sądownictwa polubownego na konkurencyjność firmy

Wpływ udziału w systemie sądownictwa polubownego na opinie o firmie „Firmy wyrażające chęć uczestniczenia w Polubownych Sądach Konsumenckich wywierają na konsumentach wrażenie, że produkują / sprzedają produkty lub usługi gorszej jakości, ponieważ z góry zakładają, że pojawią się kwestie sporne między nią a konsumentami”

Opinie o poddawaniu produktów i usług testom w niezależnym instytucie

Testy w niezależnym instytucie a poziom zaufania do firmy „To informacja, że klienci mogą mieć zaufanie do firmy”

Testy w niezależnych instytutach źródłem informacji o produktach dostępnych na rynku „Testy to źródło pożytecznych informacji dla konsumentów o produktach i usługach dostępnych w sklepach”

Testy w niezależnych instytutach a korzyści dla firmy „Z punktu widzenia konkurencyjności firmy ważne jest, żeby produkty miały korzystne ceny, a dodatkowe testy jakości nie są potrzebne”

Testy w niezależnych instytutach a korzyści dla konsumentów „Z testów w niezależnym instytucie nie wynika dla konsumentów nic pożytecznego, ponieważ testy podnoszą koszty produkcji i ceny muszą wzrosnąć”

Co może zachęcić firmy do większego zaangażowania w działalność pro-społeczną?

Dlaczego firmy angażują się w CSR? ze względu na naciski konsumentów, którzy chętniej kupują produkty firm angażujących się w CSR 1) dla budowania/poprawy wizerunku firmy u konsumentów 2) dla poprawy relacji ze społecznością lokalną

Jakie korzyści odnoszą firmy społecznie odpowiedzialne? - przedsiębiorcy nie dostrzegają korzyści ekonomicznych: 1) poprawa wizerunku firmy 2) łatwiejszy dostęp do mediów 3) zwiększenie lojalności klientów 4) poprawa poziomu kultury organizacyjnej 5) pozyskanie i utrzymanie najlepszych pracowników 6) wzrost motywacji menadżerów i pracowników „ Większe zyski w krótkim okresie w stosunku do firm, które nie angażują się w działalność w CSR”