Specyfika zachowań międzyorganizacyjnych Zachowania odbywają się na poziomie: indywidualnym (pojedynczych osób), grup (zespołów), ale także na poziomie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Samoocena.
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Katolicki Uniwersytet Lubelski uwarunkowania, wyróżniki
PLANOWANIE JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
Psychologia Zarządzania
Rozwój społeczności lokalnych
Teoria poszukiwania doznań Marvina Zuckermana (1)
Role w zespole projektowym
Wywieranie wpływu na ludzi
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
Informacja w procesie podejmowania decyzji..
Procesy poznawcze cd Uwaga.
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
PSYCHOLOGIA Drzwi otwarte Rekrutacja 2010/2011.
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Człowiek w społeczeństwie autor: Bartosz Wardęga
Dzień dobry Mariusz Wilk. Efektywna współpraca to taka gdzie dba się o trzy obszary INFORMACJE INFORMACJE PROCEDURY PROCEDURY ODCZUCIA ODCZUCIA.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Samoocena mgr Paulina Hapka.
Organizacja i zarządzanie firmą
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
Wyzwania przedsiębiorczości
PODMIOTOWE DETERMINANT PROCESU UCZENIA SIĘ
BIOFEEDBACK EEG.
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Moja przedsiębiorczość
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny Aleksandra Klimza
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Budowa i funkcje mózgu Złudzenia optyczne
INFORMACJA MARKETINGOWA
Szkoła Promująca Zdrowie
Urządzenia wejściowe interfejsu: Czynne Bierne Sygnały odbierane przez pojazd z otoczenia Sygnały wysyłane zgodnie z wolą kierowcy Sygnały fizjologiczne.
Wprowadzenie teoretyczne
Andrzej Majkowski 1 informatyka +. 2 „Choroby” informacyjne Paweł Perekietka.
PSYCHOSPOŁECZNE UWARUNKOWANIA ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY
Małe dziecko w systemie edukacji
Zastosowanie techniki Motywacyjnej Analizy Potencjału Pracowniczego (MAPP) na bazie systemu w wersji MAPP3 Konferencja “Skuteczna rekrutacja – intuicja,
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Kulturowe uwarunkowania zarządzania jakością
Istotne zjawiska w psychoterapii grupowej w modelu poznawczo-behawioralnym - dr Mirosława Jawor.
1 Wykład 4. Selekcja i dystrybucja informacji Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Procesy informacyjne w zarządzaniu.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
Metodologia ekonomii Zajęcia 4 Modele w naukach społecznych – kilka dodatkowych uwag Dominika Milczarek.
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
Indywidualizacja treningu jako podstawowe zadanie OSPR Wojciech Nowiński Program dofinansowania ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w roku 2015.
droga do sukcesu imprezy biegowej
“ Wymagania rynku pracy XXI wieku ” Wymogi naszego wieku, niezależne od zawodu jaki posiadamy !
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Zachowania organizacyjne - ćwiczenia 2
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Istota elastyczności organizacji Jacek Pasieczny na podst. G.Ozbert- Pociecha 2004.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przedsiębiorczość, Przedsiębiorca prof. dr hab. Agnieszka Sopińska © Agnieszka Sopińska.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
WYKŁAD 4 ANALIZA OBCIĄŻENIA PSYCHICZNEGO
Biznes plan Biznes plan jest dokumentem planistycznym związanym z działalnością globalną przedsiębiorstwa, którego zadaniem jest wskazanie celów oraz sposobów.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
MICZKO KAROLINA PATEK JOANNA GR. 2B ORGANIZACJE I ICH RODZAJE.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Proces przewodzenia i kontrolowania
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
PSYCHOLOGIA Wykład 6 STRES.
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Specyfika zachowań międzyorganizacyjnych Zachowania odbywają się na poziomie: indywidualnym (pojedynczych osób), grup (zespołów), ale także na poziomie całych organizacji. Zachowania między organizacyjne to trzeci, najbardziej ogólny poziom zachowań. Zachowania całych organizacji są najbardziej oczywistym przejawem podejmowanych w niej decyzji. Na zachowania całych organizacji bardzo duży wpływ wywierają zarówno wewnętrzne czynniki, różne sytuacje zachodzące w organizacji, jak i uwarunkowania zewnętrzne, które niejednokrotnie determinują ich zachowania.

Wewnętrzne uwarunkowania zachowań międzyorganizacyjnych Na zachowania organizacji wpływają posiadane przez nią zasoby (materialne, finansowe, informacyjne), zatrudnieni w niej ludzie (ich wiedza, umiejętności, motywacja do pracy), ale także szereg procesów zachodzących w jej wnętrzu czyli wewnętrznych uwarunkowań decydujących o tym, jaka jest organizacja i w konsekwencji - jak się zachowuje. Szereg z nich odnosić można zarówno do osoby (jednostki), jak i do całej organizacji (organizacja to suma osób).

Jednostka/osobowość To specyficzny wyróżnik danej osoby, wrażenie, jakie wywiera ona na innych. To kombinacja cech psychologicznych jednostki, które warunkują jego zachowania. Org./osobowość To wyróżnik danej organizacji, suma osobowości jej członków.

Jedn./temperament To jedna z cech osobowości (prawdopodobnie jedyna wrodzona), wyrażająca sposób (szczególnie szybkość i siłę) reagowania człowieka na wszystko, co go otacza, co się wokół niego dzieje. Org./temperament Związany jest z siłą, tempem i szybkością reakcji na pojawiające się w otoczeniu organizacji impulsy.

Jednostka/percepcja To proces, za pośrednictwem którego jednostka odbiera pojawiające się w otoczeniu sygnały, analizuje je, interpretuje i wykorzystuje w procesie zachowania. Org./percepcja To umiejętność wychwytywania pojawiających się w otoczeniu sygnałów, a co się z tym wiąże: wykorzystywanie szans, eliminowanie lub minimalizowanie wpływu zagrożeń.

Jedn./inteligencja To zdolność uczenia się, rozumienia otaczającego świata; to umiejętność aktywnego przetwarzania docierających do człowieka informacji i odpowiedniego ich wykorzystania. To zespół zdolności umysłowych umożliwiających sprawne wykorzystanie posiadanej wiedzy. Org./inteligencja Inteligencja organizacji to suma będącej w jej posiadaniu wiedzy, zarówno tej tkwiącej w pracownikach, skumulowanej w organizacji, jak i umiejętność wykorzystania wiedzy znajdującej się w otoczeniu. To umiejętność skutecznego, szybkiego przyjmowania informacji docierających do organizacji oraz wykorzystanie ich do większej efektywności podejmowanych decyzji.

Nieprzewidywalność i zmienność otoczenia powodują, że organizacje stają przez koniecznością przystosowania się do otoczenia. Można tego dokonywać różnymi sposobami: 1.technika buforów, 2.technika dominacji – to redukowanie najściślejszych zależności z otoczeniem w celu przejęcia większej kontroli nad nim, 3.technika zmiany otoczenia – organizacja stara się sama wyznaczać trendy w otoczeniu, zmieniać go, 4.technika przewidywania – organizacja w pełni kontroluje otoczenie, z wyprzedzeniem przewiduje zachodzące w nim zmiany.

Wpływ otoczenia na zachowania całych organizacji – sami, książka, str Otoczenie wywiera naciski na organizacje, które dotyczyć mogą różnorodnych zjawisk – sami, książka, str Modele zachowań organizacji uzależnione od sytuacji w otoczeniu J. Penca – sami, książka, str Wpływ globalizacji na zachowania całych organizacji – sami, książka, str. 125.