Zastosowanie multimediów w edukacji z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy Centralny Instytut Ochrony Pracy Państwowy Instytut Badawczy dr inż. Małgorzata.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRAWO W SIECI. Utwór Przedmiot prawa autorskiego Każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, np.. Serwis WWW Serwis WWW Pojedyncza.
Advertisements

Wykorzystywanie nowoczesnych technik przekazu informacji w kształtowaniu bezpiecznych warunków pracy Spotkanie uczestników Forum Liderów Bezpiecznej Pracy.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Nowoczesne zarzadzanie placówka oświatową Dlaczego warto wprowadzać narzędzia informatyczne do zarządzania.
Nauczanie na odległość Dr inż. Marlena Plebańska.
Rozwój informatyzacji Rozwój informatyzacji - cele i wyzwania Agnieszka Konkel Konferencja: bezpieczeństwo teleinformatyczne państwa,
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I bezpieczeństwo na drogach 1 godz. lekcyjna.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
 584 uczniów,  60 nauczycieli różnych specjalności – (mi.: surdopedagog, tyflopedagog, logopeda, psycholog, pedagog, rehabilitant),  20 dobrze wyposażonych.
Tel Nasza szkoła zapewnia: wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną dbającą o rozwój uczniów, dobrze wyposażoną pracownię.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Omówienia dokumentacji przekazanej w ramach projektu uruchomienia rozliczeń transakcji pochodnych i transakcji repo OTC KDPW,
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa I liczymy do 8 1 godz. lekcyjna.
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 66 im. Ks. J. Chrościckiego, ul. Przepiórki 16 JA, ANTEK RYLSKI UCZEŃ KLASY VI MARZĘ O ZAWODZIE… PROJEKTANTA GIER KOMPUTEROWYCH.
Ewolucja S tandardu L eśnej M apy N umerycznej III Krajowa Konferencja pt. „System Informacji Przestrzennej w Lasach Państwowych – stan i perspektywy wdrażania.
Funkcjonalność oprogramowania Bazy Wiedzy i Repozytorium Politechniki Warszawskiej Prof. dr hab. inż. Henryk Rybiński, dr inż. Jakub Koperwas, dr inż.
1 „Praktyczne narzędzia ICT w realizacji edukacyjnych projektów”
Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy 1 dr inż. Małgorzata Suchecka Bezpieczeństwo i higiena pracy na stronach internetowych CIOP-PIB.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku Białej Praca dyplomowa inżynierska Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy informatyczne INTERNETOWY.
BIBLIOTEKA SZKOLNA I JEJ WARSZTAT INFORMACYJNY INFORMACYJNY.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Wydział Informatyki Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy Informatyczne PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Praca dyplomowa inżynierska Temat: Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Podstawy Kryptologii” Dyplomant: Ewelina Bogusz Promotor: prof. zw.,
Sieci komputerowe. Podział sieci. Podstawowe pojęcia związane z sieciami. Internet - określenia podstawowych terminów. Komunikacja w sieci.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Kodeks 2.0. Szkoła Podstawowa nr 52 im. Marii Dąbrowskiej w Krakowie.
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Platforma internetowa „Health education for life”
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
ZMIANY W PROGRAMIE SZKOLENIA SŁUŻBY PRZYGOTOWAWCZEJ WYNIKAJĄCE Z WPROWADZENIA NOWELIZACJI art.98d USTAWY O POWSZECHNYM OBOWIĄZKU OBRONY RZECZYPOSPOLITEJ.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa II odejmowanie 1 godz. lekcyjna.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
Program edukacyjny „Kultura bezpieczeństwa”
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Człowiek w systemie transportowym
Szczegółowe zasady organizacji oraz przeprowadzania egzaminów, zaliczeń, kolokwiów za pomocą komputera i/lub oprogramowania specjalistycznego Ewelina Marć.
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA Platforma e-learningowa
Zastosowanie e-learningu w szkole wyższej
Wyniki ankiet oceny nauczycieli akademickich przeprowadzonych w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu Zapewnienia.
Uniwersyteccy Edukatorzy dla Zrównoważonego Rozwoju
JJ KURSY Zasada poglądowości
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Zastosowanie multimediów w edukacji z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy Centralny Instytut Ochrony Pracy Państwowy Instytut Badawczy dr inż. Małgorzata Suchecka Elbląg r.

Elbląg, r. Rozwój technologii społeczeństwa informacyjnego Wiek XX – wiekiem fizyki kwantowej Rozwój technologii półprzewodników Dynamiczny rozwój technologii informatycznych Powszechna ekspansja społeczna „komputera osobistego” i Internetu Wzrost roli informacji i skuteczności jej gromadzenia, przetwarzania i przekazu Wiek XXI – rozwój „społeczeństwa informacyjnego”- społeczeństwa wiedzy

Elbląg, r. Edukacja w społeczeństwie informacyjnym Konieczność nadążania za lawinowym przyrostem informacji Szybka dezaktualizacja wiedzy Dynamiczna zmienność środowiska życia i pracy człowieka Konieczność ciągłego dokształcania Wzrost roli kształcenia ustawicznego Kształcenie przez całe życie

Elbląg, r. Wirtualny e-świat, e-rzeczywistość społeczeństwa informacyjnego e – zabawa (gry komputerowe) e – reklama e – handel e – banki e – administracja e – biznes ………… ………. e – learning (nauczanie wspomagane komputerowo)

Elbląg, r. Powszechna komputeryzacja w służbie edukacji Programy edukacyjne uruchamiane na komputerach osobistych Multimedialne materiały edukacyjne (grafika, animacja, dźwięk, film…) dla nauczycieli, wykładowców Multimedialne podręczniki dla uczniów, studentów, dokształcających się Internet – niewyczerpane źródło informacji Serwery edukacyjne – nauczanie na odległość poprzez sieć Internet

Elbląg, r. Przykładowe formy multimedialnego materiału edukacyjnego Kurs internetowy udostępniany w systemie LearningSpace Podręcznik elektroniczny dla Słuchacza na płycie CD (samokształcenie, ćwiczenia, testy) Oprogramowanie dla Wykładowcy na płycie CD (wskazówki dydaktyczne, funkcje prezentacyjne)

Elbląg, r. Materiały dydaktyczne w edukacji na odległość w formie elektronicznej Budowa modułowa z podziałem na jednostki tematyczne ułatwiające tok samokształcenia Zawartość multimedialnych elementów wzbogacających teksty (grafiki, animacji, sekwencji filmowych, komentarzy słownych) Interaktywne słowniki, ćwiczenia, testy

Elbląg, r. Oprzyrządowanie multimedialne modułu materiałów edukacyjnych Tekst źródłowy zawierający odnośniki do animacji, slajdów, literatury i Słownika pojęć Zbiór multimedialnych elementów wzbogacających tekst – ilustracji, tabel, animacji i slajdów tekstowych Słownik pojęć wraz z definicjami i odnośnikami do odpowiednich partii tekstu źródłowego Zbiór interaktywnych ćwiczeń i testów sprawdzających opanowanie materiału

Elbląg, r. Funkcje oprogramowania w wersji dla Studenta wspomagającej samokształcenie Przeglądanie tekstów źródłowych w sugerowanej przez program kolejności lub przeszukiwanie tematyczne tekstów źródłowych (zawierających tabele, slajdy, animacje, sekwencje filmowe) wg. Indeksu lub wg. interaktywnie wprowadzanych haseł Wykonywanie wydruków dowolnych partii tekstu oraz slajdów wraz z podglądem Wykonywanie ćwiczeń ułatwiających utrwalenie materiału, zawierających odnośniki do przeglądania odpowiednich partii tekstów źródłowych Wykonywanie interaktywnych testów z możliwością zapisywania wyników oraz możliwością sprawdzenia poprawnej odpowiedzi po uprzednim odniesieniu do odpowiedniej partii tekstu źródłowego

Elbląg, r. Funkcje pakietu wspierające Wykładowcę w realizacji procesu dydaktycznego Przeglądanie lub przeszukiwanie tematyczne tekstów źródłowych, zawierających multimedialne elementy wzbogacające Wykorzystanie Poradnika Wykładowcy (Konspektu) Elektroniczne prezentowanie wybranych sekwencji materiału (slajdów, animacji - wg zaprojektowanej wcześniej i zapisanej na dysku w odpowiednim pliku kolejności) Wykonywanie wydruków wraz z podglądem tekstów źródłowych oraz slajdów Drukowanie treści ćwiczeń ułatwiających opanowanie i utrwalenie materiału przez studentów i generowanie testów drukowanych Przeprowadzanie testów i egzaminów elektronicznych, przez udostępnianie studentom do wykonania interaktywnych testów sprawdzających

Elbląg, r. Podstawy wspomaganej komputerowo edukacji multimedialnej w zakresie bhp Multimedialne pakiety materiałów edukacyjnych w zakresie bezpieczeństwa pracy i ergonomii opracowane w CIOP Komputerowe systemy wspomagające prowadzenie nauczania na odległość z wykorzystaniem sieci Internet (LOTUS LearningSpace)

Elbląg, r. ”Nauka o pracy – bezpieczeństwo, higiena, ergonomia” Multimedialny pakiet edukacyjny dla uczelni wyższych  8 modułów tematycznych  1300 stron tekstu  930 kolorowych slajdów  100 animacji  60 godzin  50 testów

Elbląg, r. “Bezpieczeństwo i ochrona człowieka w środowisku pracy” Multimedialny pakiet edukacyjny w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy  20 modułów tematycznych  2300 stron tekstu  2150 kolorowych slajdów  100 sekwencji filmowych  240 godzin dydaktycznych  270 testów

Elbląg, r. Środki multimedialne w edukacji: grafika…..

Elbląg, r. Środki multimedialne w edukacji: animacja…

Elbląg, r. Animacja…

Filmy, komentarze dźwiękowe…

Elbląg, r. Komputerowy system edukacji na odległość w zakresie bezpieczeństwa pracy i ergonomii LearningSpace

Elbląg, r. Główne funkcje systemu LearningSpace Wspomaganie organizacji i zarządzania kursami internetowymi Wspomaganie tworzenia programów i materiałów edukacyjnych Udostępnianie stosownych interfejsów dla studentów i wykładowców prowadzących kursy Udostępnianie materiałów edukacyjnych, testów oraz raportów o postępach w nauce Udostępnienie środków komunikacji pomiędzy studentami i prowadzącymi nauczanie

Elbląg, r. Stosowane elementy kursu internetowego wspomaganego przez LearningSpace Udostępnianie materiałów dydaktycznych Udostępnianie interaktywnych testów i śledzenia postępów w nauce Zapewnienie komunikacji z Wykładowcami Umożliwienie interaktywnego porozumiewania się on- line (chat) z innymi uczestnikami kursu Wirtualna tablica – współdzielenie aplikacji Wirtualne ćwiczenia – zadawanie pytań i testów na odległość, udzielanie głosu Wideo – konferencja – wirtualny wykład

Elbląg, r.

Wirtualna tablica

Elbląg, r. Wirtualny wykład

Elbląg, r. Zdalne zajęcia w grupie – pytania

Elbląg, r. Uzyskanie odpowiedzi

Elbląg, r. Dotychczasowe doświadczenie CIOP-PIB w edukacji na odległość w zakresie bhp Czerwiec 2001 – pierwsze szkolenie okresowe metodą edukacji na odległość dla pracowników służb bhp wyższych uczelni Październik 2001 – krótki, eksperymentalny kurs w zakresie ergonomii metodą edukacji na odległość dla kilku grup studentów Politechniki Warszawskiej

Elbląg, r. Witryna internetowa CIOP-PIB dotycząca edukacji w zakresie bhp

Elbląg, r. Dostępne cykle nauczania na odległość w zakresie bezpieczeństwa pracy i ergonomii Kurs na poziomie akademickim pt. ”Bezpieczeństwo pracy i ergonomia” dla studentów uczelni technicznych (od września 2002) Studia podyplomowe na odległość nt. “Bezpieczeństwo i ochrona człowieka w środowisku pracy” (od października 2002) Kurs dla pracowników inżynieryjno- technicznych w zakresie bhp

Elbląg, r. Strona kursu na poziomie akademickim ”Bezpieczeństwo pracy i ergonomia”

Elbląg, r. Witryna studiów podyplomowych na odległość w zakresie bhp

Dziękuję za uwagę