Ministerstwo Sportu i Turystyki Strategia rozwoju turystyki na lata 2008-2015 Projekt Elżbieta Wyrwicz Departament Turystyki Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
turystyki uzdrowiskowej” XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Znaczenie agroturystyki dla rozwoju regionu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Polityka Spójności ___________ Maciej Nowicki
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Leśny Krąg Naturalna Przedsiębiorczość w Leśnym Kręgu.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
1 Środki finansowe z UE na rozwój przedsiębiorstwa D r i n ż. J u s t y n a P a t a l a s.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr Stronkowski Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS Ministerstwo.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Województwo pomorskie –
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego w kontekście aktualizacji
Wrzesień 2006 r. kwiecień 2006.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Katarzyna Sobierajska
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Plan działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Sprawozdanie z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Grupa robocza ds. KSOW Warszawa, r. „Europejski.
Europejskiej Współpracy Terytorialnej na lata
Konferencja Gdańsk - PODR
Finansowanie podmiotów reintegracyjnych w perspektywie finansowej Katowice r. Śląski Kongres Centrów i Klubów Integracji Społecznej.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Zasady dofinansowania projektów w ramach osi priorytetowej 2 Zachowanie i racjonalne użytkowanie środowiska ze szczególnym uwzględnieniem działania 2.6.
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. . Informacja na temat możliwości włączenia się do.
Paczków dnia r..
Seminarium „Wiślany Okrągły Stół”
Zapis prezentacji:

Ministerstwo Sportu i Turystyki Strategia rozwoju turystyki na lata Projekt Elżbieta Wyrwicz Departament Turystyki Ministerstwo Sportu i Turystyki Warszawa, 12 maja 2008 roku

Ministerstwo Sportu i Turystyki

Cel operacyjny I.2 - Rozwój infrastruktury turystycznej Działanie I Rozwój infrastruktury atrakcji turystycznych: unowocześnienie i dynamizowanie form i metod prezentacji atrakcji turystycznych (sposób ekspozycji, prezentacje interaktywne), udogodnienia techniczne dla specyficznych grup turystów np. dzieci niepełnosprawnych, wspieranie procesów zarządzania atrakcjami oraz wdrażanie innowacji technologicznych.

Ministerstwo Sportu i Turystyki Cel operacyjny I.2 - Rozwój infrastruktury turystycznej Działanie I Rozbudowa specjalistycznej infrastruktury turystycznej: utworzenie lub rozbudowa produktów turystycznych o ogólnopolskim znaczeniu tworzenie infrastruktury wokół szlaków turystyki kwalifikowanej, rozwój infrastruktury wodnych szlaków śródlądowych i morskich, tworzenie udogodnień i usprawnień dla uprawiania specjalistycznych form turystyki, służących m.in. organizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012.

Ministerstwo Sportu i Turystyki Cel operacyjny I.2 - Rozwój infrastruktury turystycznej Działanie I Wsparcie rozwoju infrastruktury uzupełniającej istotnej dla konkurencyjności produktów turystycznych oraz sprzyjającej wydłużeniu sezonu turystycznego: stworzenie skutecznych instrumentów finansowych na rzecz obszarów o szczególnych walorach turystycznych oraz niskim stopniu rozwoju gospodarczego, wspieranie zintegrowanych regionalnych planów rozwoju infrastruktury turystycznej i innej wykorzystywanej dla turystyki, wspieranie rozwoju infrastruktury turystycznej przyczyniającej się do wydłużenia sezonu turystycznego, wspieranie rozwoju infrastruktury turystycznej minimalizującej szkodliwe oddziaływania na środowisko w miejscach zagrożonych nadmierną presją ruchu turystycznego.

Ministerstwo Sportu i Turystyki Cel operacyjny I.2 - Rozwój infrastruktury turystycznej Działanie I Wsparcie rozwoju infrastruktury proekologicznej: ochrona przyrody i krajobrazu, w tym obszary sieci NATURA 2000, podczas ich udostępniania dla turystów. ochrona krajobrazu kulturowego jako elementu produktu turystycznego, udostępnienie wiedzy o systemach ochrony przyrody i krajobrazu poza obszarami instytucjonalnej ochrony (NATURA 2000, obszary chronione z mocy ustaw).

Ministerstwo Sportu i Turystyki Cel operacyjny I.3 - Integracja produktów i oferty turystycznej regionów Działanie I Budowa i rozwój wiodących produktów turystycznych: inwestowanie w rozwój wiodących produktów, opracowanie programów budowy i rozwoju produktów wokół wybranych szlaków tematycznych wraz z infrastrukturą specjalistyczną oraz zagospodarowaniem głównych atrakcji, wykorzystywanie doświadczeń w zakresie rozwoju produktów niszowych, opracowanie efektywnych modeli wdrażania produktów, budowa silnej platformy partnerskiej wokół kreowanych i wdrażanych rozwiązań w zakresie partnerstwa publiczno-prywatnego, transferu technologii, a także identyfikację potencjału i możliwości rozwoju produktów niszowych, z uwzględnieniem specyfiki regionalnej, określenie możliwości budowy i rozwoju produktów transgranicznych o strategicznym znaczeniu dla polskiej turystyki.

Ministerstwo Sportu i Turystyki Cel operacyjny I.3 - Integracja produktów i oferty turystycznej regionów Działanie I Zawiązywanie współpracy pomiędzy różnymi obszarami dla kreowania zintegrowanych produktów turystycznych: realizowanie wspólnej polityki promocyjnej, wzajemne działania promocyjne różnych miejscowości, powiatów, regionów, “przekazywanie” klientów pomiędzy obszarami, zwiększanie dostępności do informacji o atrakcjach występujących na innych obszarach, tworzenie szlaków turystycznych łączących atrakcje na różnych obszarach i ułatwiających przemieszczanie się turystów. realizowanie wspólnych przedsięwzięć związanych z wielkimi wydarzeniami kulturalnymi i sportowymi.

Ministerstwo Sportu i Turystyki Cel operacyjny I.5 - Rozwój wiodących typów turystyki Działanie I Wspieranie rozwoju turystyki uzdrowiskowej, medycznej, rehabilitacyjnej oraz turystyki typu wellness: prowadzenie prac badawczych dla identyfikowania kolejnych miejsc o walorach uzdrowiskowych, przedsięwzięcia podwyższające estetykę i wyposażenie miejscowości uzdrowiskowych, opracowywanie innowacyjnych produktów i usług uzdrowiskowych, prowadzenie działań marketingowych nakierowanych na stworzenie polskiej marki uzdrowiskowej w oparciu o renomę i potencjał najlepszych uzdrowisk.

Ministerstwo Sportu i Turystyki Cel operacyjny I.5 - Rozwój wiodących typów turystyki Działanie I Wspieranie rozwoju turystyki miejskiej, turystyki kulturowej i turystyki w obiektach dziedzictwa przemysłowego: wzmacnianie metropolii, ich oferty kulturalnej, wykorzystanie środowisk twórczych związanych z najsilniejszymi ośrodkami regionalnymi. wykorzystanie potencjałów obecnie nieaktywnych, lub aktywnych tylko w niewielkiej części. W ramach tego typu turystyki powinny znaleźć się również przedsięwzięcia wchodzące w zakres turystyki kulturowej i poprzemysłowej opracowywanie innowacyjnych produktów i usług uzdrowiskowych, organizacja imprez kulturalnych, sportowych oraz spotkań politycznych mogących tworzyć wizerunek regionów i kluczowych metropolii.

Ministerstwo Sportu i Turystyki Cel operacyjny I.5 - Rozwój wiodących typów turystyki Działanie I Wspieranie rozwoju turystyki pielgrzymkowej i etnicznej : eksponowanie lokalnego kolorytu, wykorzystanie dużej aktywności podmiotów zajmujących się dzisiaj turystyką tego typu, podwyższenie standardu świadczonych usług i wzbogacenie infrastruktury dla potrzeb tej turystyki.

Ministerstwo Sportu i Turystyki Cel operacyjny I.5 - Rozwój wiodących typów turystyki Działanie I Wspieranie rozwoju turystyki w strefach przygranicznych : można wykorzystać dobrą sieć komunikacyjną w krajach sąsiednich oraz połączenia morskie, należy uwzględnić możliwości tworzenia wspólnej oferty z krajami sąsiednimi, co mogłoby zwiększyć zasięg i siłę oferty, prowadzenie w strefach przygranicznych intensywnej promocji walorów turystycznych Polski. rozwój turystyki carawaningowej cieszącej się dużą popularnością w Europie Zachodniej oraz tworzenie nowej oferty turystycznej nad Bałtykiem.

Ministerstwo Sportu i Turystyki Cel operacyjny I.5 - Rozwój wiodących typów turystyki Działanie I Wspieranie rozwoju turystyki wiejskiej : rozwój społeczny oraz aktywizacja obszarów wiejskich, zdynamizowanie rozwoju obszarów wiejskich, zdywersyfikowanie zakresu pozarolniczych działalności gospodarczych realizowanych na tych obszarach.

Ministerstwo Sportu i Turystyki Cel operacyjny I.5 - Rozwój wiodących typów turystyki Działanie I Wspieranie rozwoju turystyki aktywnej i specjalistycznej oraz tworzenia nowych produktów turystycznych z rozszerzonym pakietem usług, w tym dla uczestników Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012 : umożliwienie pełniejszego udostępniania dyscyplin sportu i rekreacji w turystyce prowadzi do pełnej realizacji idei sportu dla wszystkich, natomiast w ujęciu przestrzennym do bezpośredniego łączenia oferty turystycznej terenów wiejskich ze zurbanizowanymi w ramach określonego produktu turystycznego. niezwykle ważnym instrumentem w promocji turystyki aktywnej mogą okazać się wielkie wydarzenia sportowe, jak np. Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012, dzięki którym będzie możliwe propagowanie wśród Polaków, w szczególności dzieci i młodzieży, potrzeby aktywności ruchowej.

Ministerstwo Sportu i Turystyki Cel operacyjny I.5 - Rozwój wiodących typów turystyki Działanie I Wspieranie rozwoju turystyki biznesowej i kongresowej : tworzenie bazy dla organizacji kongresów, spotkań biznesowych, konferencji i seminariów, organizacja targów, wystaw, spotkań gospodarczych i politycznych o wysokiej randze, rozszerzenie oferty dla firm w zakresie organizacji podróży motywacyjnych i innych form związanych z integracją i edukacją załóg przedsiębiorstw.

Ministerstwo Sportu i Turystyki Departament Turystyki Ministerstwo Sportu i Turystyki Tel. (022) Fax (022)