NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przemysław Skoczyński
Advertisements

DZIAŁANIA NA RZECZ POLEPSZENIA BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM
Obowiązująca Strategia Rozwoju Powiatu Goleniowskiego na lata
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
ZARYS PLANU DZIAŁAŃ EWALUACYJNYCH na lata
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
WPROWADZENIE DO SYSTEMU TACHOGRAFÓW CYFROWYCH
Departament Higieny Środowiska
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
February 2013 Page 1 Rahmenprogramm Verkehrssicherheit Bezpieczeństwo na drogach miejskich Delegacja ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego Polska 15 marzec.
Zarzadzanie bezpiecznym systemem transportowym dziś…
Człowiek – najlepsza inwestycja Program Operacyjny Kapitał Ludzki PROBLEMY PROGRAMOWANIA, WDRAŻANIA I PROJEKTOWANIA W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
INFORMACJA o stanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym na drogach województwa kujawsko-pomorskiego we wrześniu 2007 roku i w okresie od stycznia.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
The Global Road Safety Partnership is hosted by Rola GRSP w realizacji Dekady Działań BRD Barbara Król Global Road Safety Partnership (GRSP)
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Ruch graniczny osób i pojazdów w 2005 roku Odcinek podlaskiOdcinek litewski 2005r. Średnio na dobę Wzrost %2005r. Średnio na dobę Wzrost % Obywatele.
ale (a może przede wszystkim)
jest zapewnienie bezpieczeństwa
Obszar działania Policji ruchu drogowego w Holandii
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Założenia i cele Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2013 – 2020 Dokument przyjęty przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego uchwałą.
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Prędkość jest kluczowym czynnikiem, od którego zależy prawdopodobieństwo, a przede wszystkim skutki wypadków drogowych. Prawie.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
2Komenda Stołeczna Policji Komenda Stołeczna Policji3.
Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie
Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W RZESZOWIE st. bryg. Bogdan Kuliga Podkarpacki Komendant Wojewódzki PSP SYSTEM RATOWNICTWA DROGOWEGO NA.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Ocena efektów funkcjonowania mobilnego miasteczka ruchu drogowego oraz informacja o sieci miasteczek stacjonarnych przedstawiona przez WORD w Rzeszowie.
Roczny Program Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2015 rok.
Warszawa, Forum konserwatorskie Białystok 2011.
Krajowa Rezerwa Wykonania Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn, tel. (0-89) , Fax. (0-89)
ROZLICZNIE za 2012 r. z działalności bezpieczeństwa ruchu drogowego Rzeszów, 24 stycznia 2013 r.
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Działanie 7.1 Konkurs nr: RPZP IP K07/16 Programy na rzecz integracji osób i rodzin zagrożonych ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym.
I kwartał 1. Informacja o wykonaniu budżetów WORD w części przeznaczonej na bezpieczeństwo ruchu drogowego w roku 2011 i zatwierdzenie planu wydatków.
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
Edukacja, kampanie społeczne i CSR - zintegrowane działania prewencyjne dla BRD ‘PRĘDKOŚĆ’ Warszawa, 8 maja 2017.
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
Perspektywa Programu Uproszczenie procedur i ograniczenie wymagań tylko do unijnych bez dodatkowych krajowych Większa ilość szkoleń wysokiej jakości/ dostęp.
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.

20 czerwca 2013 r. Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego jednogłośnie przyjęła NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – Przedmiotowy Program oficjalnie zastąpił poprzedni wieloletni, krajowy program brd pod nazwą GAMBIT 2005.

CELE NARODOWEGO PROGRAMU BRD: Zasady Programu zasada systemowego podejścia do zarządzania bezpieczeństwem zasada poprawy brd w oparciu o ideę Bezpiecznego systemu zasada poprawy brd w oparciu o ideę Wizji Zero zasada stawiania ilościowych celów zasada formułowania działań strategicznych zasada koncentracji na głównych problemach brd

CELE NARODOWEGO PROGRAMU BRD: Podejście bezpieczny system U podstaw przedmiotowego podejścia stoi założenie, że ludzie zawsze będą popełniać błędy. System transportu drogowego powinien być jednak „wyrozumiały” dla ludzkich błędów. Wizja: Program na lata kontynuuje dalekosiężną Wizję ZERO przyjętą w poprzednich krajowych programach bezpieczeństwa ruchu drogowego. Program zakłada, że efektem do osiągnięcia nie jest wyłącznie minimalizowanie liczby wypadków, ale zapewnienie, że gdy dochodzi do wypadku, jego skutki nie będą śmiertelne. Wizja ta jest realizacją dalekosiężnego celu Unii Europejskiej, która jako światowy lider bezpieczeństwa we wszystkich rodzajach transportu pragnie, by w 2050 roku liczba zabitych zbliżyła się do zera. Zarządzanie systemowe Funkcje zarządzania instytucjonalnego Konkretne działania (interwencje) Rezultaty

CELE NARODOWEGO PROGRAMU BRD: Cele etapowe: Cele etapowe: Zabici Ciężko ranni rokmaksymalna liczba zabitych rokmaksymalna liczba ciężko rannych Cele główne: Ograniczenie rocznej liczby zabitych o co najmniej 50 % do roku 2020 – cel ten powinien być osiągnięty względem roku 2010 – oznacza to nie więcej niż zabitych w roku Ograniczenie rocznej liczby ciężko rannych o co najmniej 40 % do 2020 roku – cel ten powinien być osiągnięty względem roku 2010 – oznacza to nie więcej niż 6900 ciężko rannych w roku 2020.

CELE NARODOWEGO PROGRAMU BRD: Struktura Programu Struktura Programu Bezpieczne zachowania uczestników ruchu Bezpieczna infrastruktura drogowa Bezpieczna prędkość Bezpieczne pojazdy System ratownictwa i pomocy medycznej System ratownictwa i pomocy medycznej Priorytet Inżynieria Inżynieria Nadzór Nadzór Edukacja

Filar Bezpieczny człowiek Filar Bezpieczny człowiek Kształtowanie bezpiecznych zachowań uczestników ruchu drogowego Ochrona uczestników ruchu drogowego Ochrona uczestników ruchu drogowego Wdrożenie standardów bezpieczeństwa ruchu drogowego eliminujących największe zagrożenia w ruchu drogowym Filar Bezpieczne drogi Filar Bezpieczne drogi Rozwój systemu zarządzania bezpieczeństwem infrastruktury drogowej

Filar Bezpieczna prędkość Kształtowanie zachowań kierowców w zakresie jazdy z bezpieczną prędkością Usprawnienie systemu zarządzania prędkością Usprawnienie działań dotyczących kontroli stanu technicznego pojazdów Filar Bezpieczny pojazd Doskonalenie systemów bezpieczeństwa w pojazdach Filar Ratownictwo i opieka powypadkowa Integracja i rozwój Krajowego Systemu Ratownictwa Usprawnienie systemu pomocy ofiarom wypadków drogowych

System zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego funkcja zarządzania instytucjonalnego konkretne działania (interwencje) rezultaty koordynacja legislacja finansowanie i zapewnienie zasobów promocja i komunikacja monitoring i ocena badania, rozwój oraz transfer wiedzy

Struktura organizacyjna bezpieczeństwa ruchu drogowego Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Wojewódzkie Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Powiatowe Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Gminne i Miejskie Centra Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

System przepisów prawa w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego Ustawa Prawo o ruchu drogowym inne przepisy prawa STAN OBECNY: STAN POŻĄDANY: Ujednolicony system przepisów prawa w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego wprowadzenie stabilnego systemu finansowania wprowadzenie zintegrowanego systemu ratownictwa

Finansowania bezpieczeństwa ruchu drogowego Określenie, jaka część wpływów z systemu nadzoru nad prędkością może być reinwestowana w brd Określenie, jaka część wpływów z systemu nadzoru nad prędkością może być reinwestowana w brd Powiazanie wysokości obowiązkowych składek ubezpieczeniowych użytkowników pojazdów z finansowaniem brd Wykorzystanie nowej perspektywy finansowania UE na lata Konkursy o dofinansowanie przez wyższy poziom administracji, organizowane na poziomie gmin i powiatów

System monitoringu i komunikacji usprawnienie systemu zbierania danych stworzenie kompletnej bazy danych wprowadzenie jednolitego systemu informacji o brd poprzez stworzenie sieci obserwatoriów System badań bezpieczeństwa ruchu drogowego i transferu wiedzy wieloletnie długookresowe badania wieloletnie długookresowe badania badania nakierowane na rozwiązywanie podstawowych i bieżących problemów bezpieczeństwa ruchu drogowego

Działania systemowe działania w innych obszarach brd działania w innych obszarach brd działania wynikające bezpośrednio z funkcji zarządzania instytucjonalnego działania poza bezpośrednim obszarem brd Zasady wdrażania Programu wojewódzkie strategie poprawy brd wojewódzkie cele, spójne z celami Narodowego Programu BRD zmniejszenia liczby ciężko rannych w województwie o co najmniej 40 % (w stosunku do roku 2010)

W przypadku województwa podkarpackiego cele na rok 2020 w liczbach bezwzględnych wyniosłyby: nie więcej niż 101 zabitych, nie więcej niż 329 ciężko rannych

Dziękuję za uwagę Dziękuję za uwagę Sekretarz PWR BR Marek Ząbek