PROJEKT EDUKACYJNY klas drugich Gimnazjum nr 15 ROK SZKOLNY 2013/2014.

Prezentacja na temat: "PROJEKT EDUKACYJNY klas drugich Gimnazjum nr 15 ROK SZKOLNY 2013/2014."— Zapis prezentacji:

1 PROJEKT EDUKACYJNY klas drugich Gimnazjum nr 15 ROK SZKOLNY 2013/2014

2 Citius-Altius-Fortius (łac. szybciej, wyżej, silniej ) – jest to dewiza igrzysk olimpijskich przyjęta przez Międzynarodowy Komitet Olimpijski w roku 1913. Igrzyska nowożytne przywrócił baron Pierre de Coubertin, francuski filozof i pedagog. Ideę wznowienia szlachetnej sportowej rywalizacji baron Pierre de Coubertin wysunął w roku 1888. Dla realizacji tej idei zorganizował międzynarodowy kongres w Paryżu.

3 Pierwsze nowożytne igrzyska olimpijskie odbyły się w Atenach w roku 1896. Warto zaznaczyć, że bieg sztafetowy z pochodnią dla zapalenia znicza na stadionie olimpijskim nie był elementem starożytnych zawodów. Wymyślił go i wprowadził w końcu XIX w. właśnie Pierre de Coubertin.

4 ZAPALENIEM ZNICZA ROZPOCZYNAJĄ SIĘ WSZYSTKIE NOWOŻYTNE IGRZYSKA

5 ALTIUS

6 SPRAWOZDANIE Z RAJDU Olimpijskie hasło „Altius” postanowiliśmy zrealizować tam, gdzie naprawdę jest wysoko, czyli w górach. Naszym ulubionym pasmem górskim są Beskidy. 18 września 2013r. wyruszyliśmy więc na górską wyprawę. Wstaliśmy o godzinie 6.00 rano, zjedliśmy obfite śniadanie, spakowaliśmy prowiant, ciepłe ubrania, buty na zmianę, kurtki i udaliśmy się na dworzec kolejowy. Najpierw pojechaliśmy do Katowic, potem do Wilkowic Bystrej. Na dworcu spotkaliśmy się z przewodnikiem, panem Radkiem, który przybliżył nam zasady bezpiecznego poruszania się po górach. Tak przygotowani, wyruszyliśmy szlakiem na Kozią Górę. Droga była dość trudna. Musieliśmy pokonywać duże wzniesienia na wyboistej ścieżce. Trud wspinaczki rekompensowały nam piękne widoki. Pan przewodnik robił nam przerwy na odpoczynek. Opowiadał o różnych ciekawostkach przyrodniczych, legendach, tradycjach tego regionu.

7 W schronisku na Koziej Górze napiliśmy się gorącej czekolady i zjedliśmy część prowiantu. Bawiliśmy się na placu zabaw i zaprzyjaźniliśmy z kozami, które pasły się w pobliżu. Po odpoczynku ruszyliśmy dalej. Po około 2 godzinach marszu, pan przewodnik wskazał nam miejsce, gdzie rozpalimy ognisko. Najpierw musieliśmy naznosić kamieni, aby ułożyć je wokół ogniska, a potem drewna, aby je rozpalić. Sami upiekliśmy sobie kiełbaski, które były najlepsze na świecie. Potem musieliśmy jeszcze posprzątać i zabezpieczyć teren. Dopiero mogliśmy ruszyć w dalszą drogę. Wędrówka zakończyła się w Bielsku - Białej Mikuszowicach. Tam pożegnaliśmy się z panem przewodnikiem i pojechaliśmy do domu. Wyprawa w góry bardzo nam się podobała. Mamy nadzieję, że wiosną uda nam się znowu wyruszyć na górskie szlaki.

8 PODCZAS RAJDU NARAŻENI BYLIŚMY NA SPOTKANIA Z DZIKIMI ZWIERZĘTAMI

9 ABY UNIKNĄĆ PRZYKRYCH NIESPODZIANEK WARTO BYŁO POSŁUCHAĆ CZŁOWIEKA GÓR - PANA PRZEWODNIKA

10 JESZCZE OSTATNIE SPRAWDZENIE SPRZETU, ZEBRANIE SIŁ I … W DROGĘ !

11 NIC NIE ZASTĄPI DOBREGO HUMORU I PAMIĄTKOWEGO ZDJĘCIA DLA KOLEGÓW

12 KAŻDY SPOSÓB BYŁ DOBRY NA UDOWODNIENIE, ŻE JEST SIĘ WYSOKIM

13 CZASEM TRAFI SIĘ NIESPODZIEWANY TOWARZYSZ WĘDRÓWKI

14 MIŁO CHOCIAŻ NA CHWILĘ POCZUĆ SIĘ DZIECKIEM !!!

15 DLA PRAWDZIWYCH ZDOBYWCÓW SZCZYTÓW NAWET DESZCZ NIE STANOWI PRZESZKODY

16 ŻEBY ZJEŚĆ – TRZEBA POPRACOWAĆ

17 ALE ZA TO JAK SMAKUJE !!!

18 JESZCZE TU WRÓCIMY

19 WOLONTARIAT

20 Wolontariat, to dobrowolna, bezpłatna, świadoma praca na rzecz innych lub całego społeczeństwa, wykraczająca poza związki rodzinno-koleżeńsko-przyjacielskie. Wolontariusz, to osoba pracująca na zasadzie wolontariatu. Według Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie- wolontariuszem jest ten, kto dobrowolnie i świadomie oraz bez wynagrodzenia angażuje się w pracę na rzecz osób, organizacji pozarządowych, a także rozmaitych instytucji działających w różnych obszarach społecznych. Instytucje te nie mogą korzystać z pracy wolontariuszy przy prowadzonej działalności gospodarczej, czego wprost zakazuje ustawa.

21 Określenie bezpłatna nie oznacza bezinteresowna, lecz bez wynagrodzenia materialnego. W rzeczywistości wolontariusz uzyskuje liczne korzyści niematerialne: satysfakcję, spełnienie swoich motywacji (poczucie sensu, uznanie ze strony innych, podwyższenie samooceny itd.), zyskuje nowych przyjaciół i znajomych, zdobywa wiedzę, doświadczenie i nowe umiejętności. Określenie wykraczająca poza związki rodzinno-koleżeńsko- przyjacielskie oznacza, że nie każda praca na rzecz innych jest wolontariatem. Np. pomoc własnej babci wolontariatem nie jest, natomiast pomoc starszej osobie w pobliskim hospicjum czy domu pomocy społecznej - jest. Realizując program edukacyjny” Citius, Altius, Fortius”, postanowiliśmy zostać wolontariuszami. Pierwszą imprezą, podczas której mogliśmy bezinteresownie pomagać innym, była Paraspartakiada Śląska i Zagłębia.

22 CITIUS

23 20 listopada 2013r. Odbyła się XIV Paraspartakiada Śląska i Zagłębia. Wzięło w niej udział około 400 uczestników z placówek, zajmujących się pracą z osobami niepełnosprawnymi, z całego województwa. Uczniowie naszej szkoły również startowali w tych zawodach. Przygotowanie i przeprowadzenie tak dużej imprezy wymaga wiele pracy, dużej ilości osób. Postanowiliśmy wspomóc organizatorów i zaoferowaliśmy swoją pomoc. Naszym zadaniem było pomaganie sędziom podczas zawodów sportowych. Podawaliśmy piłki, liczyliśmy punkty, wspieraliśmy zawodników. Zaszczytem dla niektórych z nas była możliwość niesienia znicza olimpijskiego Mamy nadzieję, że w przyszłym roku również będziemy mogli wziąć udział w tej wspaniałej imprezie.

24 Uroczyste zapalenie znicza olimpijskiego

25 NASI WOLONTARIUSZE ZAWSZE SŁUŻYLI POMOCĄ

26 WERONIKA W OBJĘCIACH BOBRA DĄBROWIAKA

27 KAMIL I MICHAŁ PRZY PRACY

28 NASI POMOCNICY BACZNIE OBSERWUJĄ ZAWODNIKÓW

29 CZASEM UMSZĄ POKAZAĆ – JAK TO SIĘ ROBI ?

30 JASIU RÓNIEŻ KAŻDEMU GOTOWY POMÓC

31 Nasi zawodnicy :

32 FORTIUS 6 i 7 grudnia w naszym ośrodku odbył się Puchar Polski w Tenisie Stołowym Dźwiękowym. Jest to nowa dyscyplina sportu, ale już spodobała się wielu osobom z dysfunkcja wzroku. Na zawody w naszej szkole zgłosiły się cztery drużyny z Krakowa, Łodzi, Owińsk oraz Dąbrowy Górniczej. Przyjechało 40 uczestników, którzy przebywali u nas przez dwa dni. Było to duże przedsięwzięcie, dlatego nasza pomoc przy organizacji i przeprowadzeniu zawodów była nieoceniona. Została ona doceniona przez organizatorów, którzy zapowiedzieli, że chętnie wykorzystają naszą pracę przy następnej imprezie. Mamy nadzieję, że tak będzie!

33 Rozpoczęcie zawodów – głośne i owacyjne

34 Wolontariuszy czekała ciężka praca:

35 pomagali

36 obserwowali

37 czuwali nad grą

38 wspierali

39 dodawali otuchy

40 Zmęczeni, ale zadowoleni są gotowi dalej pomagać !

41 czniowie klas II Gimnazjum

Pobierz ppt "PROJEKT EDUKACYJNY klas drugich Gimnazjum nr 15 ROK SZKOLNY 2013/2014."