Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Www.enel.pl ABONAMENTY MEDYCZNE JAKO ISTOTNY ELEMENT WYNAGRADZANIA I MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW KADRY DLA BIZNESU.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Www.enel.pl ABONAMENTY MEDYCZNE JAKO ISTOTNY ELEMENT WYNAGRADZANIA I MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW KADRY DLA BIZNESU."— Zapis prezentacji:

1 ABONAMENTY MEDYCZNE JAKO ISTOTNY ELEMENT WYNAGRADZANIA I MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW KADRY DLA BIZNESU

2 POZAPŁACOWE ELEMENTY MOTYWACYJNE Dlaczego pracodawcy kupują opiekę medyczną? założenia polityki personalnej: założenia polityki personalnej: dbałość o zdrowie pracowników dbałość o zdrowie pracowników zaspokajanie potrzeb pracowników po niższych kosztach zaspokajanie potrzeb pracowników po niższych kosztach nagroda / awans nagroda / awans zachęta / element negocjacji zachęta / element negocjacji

3 PRACODAWCA - ZALETY OPIEKI MEDYCZNEJ JAKO ELEMENTU SYSTEMU MOTYWACYJNEGO koszt uzyskania przychodu dla firmy koszt uzyskania przychodu dla firmy łatwość wdrożenia w firmie – ten sam pracownik łatwość wdrożenia w firmie – ten sam pracownik niskie koszty obsługi kontraktu - DOK niskie koszty obsługi kontraktu - DOK możliwość różnicowania zakresów usług w ramach firmy – dopasowanie do polityki personalnej możliwość różnicowania zakresów usług w ramach firmy – dopasowanie do polityki personalnej możliwość monitorowania satysfakcji pracowników możliwość monitorowania satysfakcji pracowników

4 PRACOWNIK - KORZYŚCI Z OPIEKI MEDYCZNEJ JAKO ELEMENTU SYSTEMU MOTYWACYJNEGO poczucie bezpieczeństwa poczucie bezpieczeństwa szeroki zakres usług – profilaktyka zdrowotna szeroki zakres usług – profilaktyka zdrowotna szybki dostęp do specjalistów i diagnostyki szybki dostęp do specjalistów i diagnostyki preferencyjne warunki dla członków rodzin preferencyjne warunki dla członków rodzin

5 KTO POWINIEN WYBIERAĆ OPIEKĘ MEDYCZNĄ 1. Dział Personalny – lider w negocjacjach wiedza o potrzebach i oczekiwaniach pracowników wiedza o potrzebach i oczekiwaniach pracowników kontrola nad procesem wdrażania i realizacji warunków kontraktu kontrola nad procesem wdrażania i realizacji warunków kontraktu ocena satysfakcji pracowników ocena satysfakcji pracowników 2. Dział Zakupów – współpraca i wsparcie

6 KRYTERIA WYBORU OPIEKI MEDYCZNEJ I.Specyfika firmy II.Polityka personalna III.Placówka medyczna IV.Oferta V.Umowa

7 I.SPECYFIKA FIRMY Branża Branża Produkcja / usługi / handel Produkcja / usługi / handel Charakter lokalny / ogólnopolski Charakter lokalny / ogólnopolski Zakład pracy chronionej Zakład pracy chronionej Jednostka budżetowa Jednostka budżetowa Ambulatorium przyzakładowe Ambulatorium przyzakładowe

8 UWARUNKOWANIA DEMOGRAFICZNE FIRMY Wiek Wiek Płeć Płeć Okres zatrudnienia Okres zatrudnienia Rodzaj wykonywanej pracy Rodzaj wykonywanej pracy Stanowisko Stanowisko Stan cywilny/rodzina Stan cywilny/rodzina Miejsce zameldowania/zamieszkania Miejsce zameldowania/zamieszkania

9 Opieka medyczna dla każdego pracownika Opieka medyczna dla każdego pracownika Jednorodność / zróżnicowanie pakietów Jednorodność / zróżnicowanie pakietów Okres zatrudnienia Okres zatrudnienia Element nagradzania / negocjacji Element nagradzania / negocjacji II.POLITYKA PERSONALNA

10 III. PLACÓWKA MEDYCZNA Dostępność usług Dostępność usług Realizowany zakres usług Realizowany zakres usług Lokalizacje Lokalizacje Rejestracja wizyt Rejestracja wizyt Dokumentacja medyczna Dokumentacja medyczna Sieć partnerów medycznych Sieć partnerów medycznych

11 IV.OFERTA Elastyczność (modyfikacje pakietów) Elastyczność (modyfikacje pakietów) Koszty ukryte (czy pracownik będzie musiał dopłacać?) Koszty ukryte (czy pracownik będzie musiał dopłacać?) Zakres usług (szczegóły) Zakres usług (szczegóły) Kompleksowość usług medycznych Kompleksowość usług medycznych Opieka merytoryczna nad kontraktem – opiekun klienta Opieka merytoryczna nad kontraktem – opiekun klienta Powtarzalność i przewidywalność działań – zgodność z normą ISO Powtarzalność i przewidywalność działań – zgodność z normą ISO

12 Przejrzystość warunków umowy Przejrzystość warunków umowy Sposoby rozliczeń – podział MP / PU Sposoby rozliczeń – podział MP / PU Okresy wypowiedzenia Okresy wypowiedzenia Terminy płatności Terminy płatności Ogólne warunki / zasady korzystania Ogólne warunki / zasady korzystania V. UMOWA

13 Medycyna Pracy - obowiązek pracodawcy Medycyna Pracy - obowiązek pracodawcy Dodatkowo: Dodatkowo: Konsultacje specjalistówKonsultacje specjalistów Zabiegi ambulatoryjneZabiegi ambulatoryjne Badania diagnostyczneBadania diagnostyczne Badania laboratoryjneBadania laboratoryjne PODSTAWOWY ZAKRES PAKIETU

14 Usługi budujące prestiż pakietu: Usługi stomatologiczne Usługi stomatologiczne Rehabilitacja Rehabilitacja Hospitalizacja o podwyższonym standardzie Hospitalizacja o podwyższonym standardzie Prywatny poród Prywatny poród Ubezpieczenie zagraniczne Ubezpieczenie zagraniczne Wizyty domowe Wizyty domowe Operacje chirurgii jednego dnia Operacje chirurgii jednego dnia PONADPODSTAWOWY ZAKRES PAKIETU

15 PRZYKŁADY PAKIETÓW RODZAJ USŁUGI IIIIIIIVVVI Pierwsza Linia Medyczna – 24 H Medycyna pracy Konsultacje specjalistyczne Zabiegi ambulatoryjne Diagnostyka Diagnostyka laboratoryjna Profilaktyka zdrowotna Wizyty Domowe Szczepienia ochronne Profilaktyka stomatologiczna Doraźna pomoc stomatologiczna Rehabilitacja Leczenie stomatologiczne Hospitalizacja Prywatny Poród rodzinny Operacje Chirurgii Jednego Dnia Ubezpieczenie zagraniczne Program 24 h dla zdrowia

16 UWARUNKOWANIA PRAWNE OPIEKI MEDYCZNEJ Większość pracodawców decyduje się opodatkować opiekę medyczną. Opinia prawna kancelarii CMS Cameron McKenna dostepna na

17 PODSUMOWANIE konsultacje lekarskie, konsultacje lekarskie, badania diagnostyczne i laboratoryjne, badania diagnostyczne i laboratoryjne, opieka na terenie całego kraju, opieka na terenie całego kraju, całodobową linię medyczną. całodobową linię medyczną. Pakiet opieki medycznej dostosowany do potrzeb i oczekiwań pracowników zawiera:

18 PODSUMOWANIE pracownik powinien mieć możliwość bezpłatnego skorzystania z usług w pakiecie, a nie tylko dostęp do zniżki pracownik powinien mieć możliwość bezpłatnego skorzystania z usług w pakiecie, a nie tylko dostęp do zniżki kompleksowość - dostęp do badań i konsultacji w ramach jednego serwisu kompleksowość - dostęp do badań i konsultacji w ramach jednego serwisu preferencyjne warunki na usługi pozapakietowe w serwisie medycznym preferencyjne warunki na usługi pozapakietowe w serwisie medycznym

19 PODSUMOWANIE Pracownicy nie będą zadowoleni z jakiejkolwiek opieki medycznej. Pracownicy będą zadowoleni tylko z takiej, która daje poczucie bezpieczeństwa, uznania i wyróżnienia.

20 KONFERENCJA KADRY DLA BIZNESU KRAKÓW, 3 CZERWCA 2008 r. Beata Jabłońska Koordynator Regionu Centrum Medyczne ENEL-MED S. A. Tel. (22) ,


Pobierz ppt "Www.enel.pl ABONAMENTY MEDYCZNE JAKO ISTOTNY ELEMENT WYNAGRADZANIA I MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW KADRY DLA BIZNESU."

Podobne prezentacje


Reklamy Google