Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Szczecińska Kolej Metropolitalna Roman Walaszkowski 25.11.2015 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Szczecińska Kolej Metropolitalna Roman Walaszkowski 25.11.2015 r."— Zapis prezentacji:

1 Szczecińska Kolej Metropolitalna Roman Walaszkowski 25.11.2015 r.

2 Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego 2005 - 2015 15.04.2005 9 JST 04.09.2009 13 JST 2014 15 JST

3 Dane statystyczne: Powierzchnia: 2 795 km² 12,21% powierzchni województwa Ludność: 687 464 40% ogółu mieszkańców województwa Potencjał gospodarczy: 45,8% ogółu podmiotów gospodarczych WZ

4 Członkowie SOM (wg liczby mieszkańców) Liczba mieszkańców Miasto Szczecin 408 172 Miasto Stargard Szczeciński 69 328 Miasto i Gmina Police 41 911 Miasto Świnoujście 41 371 Gmina i Miasto Goleniów 35 533 Gmina i Miasto Gryfino 32 147 Gmina Dobra (Szczecińska) 19 096 Gmina Stargard Szczeciński 12 499 Gmina Kołbaskowo 11 526 Gmina i Miasto Stepnica 4 857 Gmina Kobylanka 4 905 Gmina Stare Czarnowo 3 875 Gmina Nowe Warpno 1 672 Razem w SOM 687 247 Źródło: Główny Urząd Statystyczny 31.1.2.2014 r.

5 Transport publiczny – opracowania: 1.Zinegrowana Strategia Transportu Publicznego 2. Studium Wykonalnosci Integracji Transportu Publicznego 3. Studium Wykonalnosci Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej

6 INTEGRACJA TRANSPORTU PUBLICZNEGO W SSOM Wprowadzenie wspólnego biletu Wprowadzenie centralnego ośrodka zarządzania komunikacją zbiorową Dopasowanie rozkładów przewoźników na obszarze SOM Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej Działania integracyjne

7 Publiczny Transport Zbiorowy na całym obszarze SOM Obecni organizatorzy transportu w SOM

8 Integracja organizacyjna w transporcie publicznym Integracja organizacyjna polega na powołaniu jednego wspólnego podmiotu, któremu łatwiej jest zarządzać całym transportem zbiorowym, niż kilku/kilkunastu odrębnym podmiotom, np. w zakresie zapewnienia skomunikowania pomiędzy różnymi systemami transportowymi.

9 Integracja biletowa jest kolejnym krokiem integracji taryfowej, polega ona na wprowadzeniu nośnika biletu (papier, karta elektroniczna, aplikacja, dostęp przez Internet) wspólnego dla wszystkich systemów transportowych czy przewoźników biorących udział w procesie integracji. Integracja biletowa w transporcie publicznym

10 Integracja taryfowa realizowana poprzez wprowadzenie do oferty dodatkowego wspólnego biletu uprawniającego do przejazdu wszystkimi środkami publicznego transportu zbiorowego SOM. Integracja taryfowa w transporcie publicznym

11 Sieć SKM jako główna oś transportu publicznego w SOM

12 Miejsca zwiększonej aktywności gospodarczej na terenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego (A)- Obszar funkcjonalny portu w Świnoujściu, w tym terminal promowy, (B)- Goleniowski Park Przemysłowy, (C)- Dunikowo oraz Trzebusz – podstrefa Szczecin SSE Euro ‑ Park Mielec, (D)- Stargardzki Park Przemysłowy, (E)- Park Przemysłowy Nowoczesnych Technologii w Stargardzie Szczecińskim, (F)- Park Regionalny w Gryfinie (Gardno), (G)- Strefa rozwoju funkcji techniczno-produkcyjnej w elektrowni „Dolna Odra”, (H)- Obszar funkcjonalny portu w Szczecinie, (I)- Szczeciński Park Przemysłowy, (J)- Policki Park Przemysłowy, (K)- Obszar funkcjonalny portu w Policach, (L)- Port Lotniczy Szczecin-Goleniów.

13 Szczecińska Kolej Metropolitalna na tle miejsc zwiększonej aktywności gospodarczej na terenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego Planowana sieć połączeń kolejowych na trasach: 1)Szczecin – Gryfino (Dolna Odra), 2)Szczecin – Goleniów (Port Lotniczy), 3)Szczecin – Stargard Szczeciński, 4)Szczecin – Police. obejmie swoim zasięgiem większość najważniejszych miejsc aktywności gospodarczej na terenie SOM.

14

15 Szczecin Turzyn

16 T A

17 Szczecin Łękno

18

19 Szczecin Niebuszewo

20 DEPL

21 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "Szczecińska Kolej Metropolitalna Roman Walaszkowski 25.11.2015 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google