Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Andrzej Lipiński. Obecny system edukacji jest niekompatybilny z zasadami funkcjonowania mózgu.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Andrzej Lipiński. Obecny system edukacji jest niekompatybilny z zasadami funkcjonowania mózgu."— Zapis prezentacji:

1 Andrzej Lipiński

2 Obecny system edukacji jest niekompatybilny z zasadami funkcjonowania mózgu.

3 Jak wykorzystać potencjał tkwiący w uczniach?

4 film ERWINA WAGENHOFERA 2013

5 98% dzieci przychodzi na świat z wyjątkowymi uzdolnieniami......po przejściu przez młyn edukacji są to zaledwie 2%

6

7

8 Schule im Aufbruch – Berlin 2007 r. Budząca się szkoła Dialog o Przyszłości (pod patronatem kanclerz Niemiec, Angeli Markel)

9 Schule im Aufbruch – Berlin 2007 r. prof. Gerald Hüther neurobiolog, Uniwersytet w Getyndze

10 Schule im Aufbruch – Berlin 2007 r. Margret Rasfeld dyrektorka Szkoły Zintegrowanej Berlin Centrum (ESBZ)

11 Schule im Aufbruch – Berlin 2007 r. prof. Stephan Breidenbach Uniwersytet Europejski Viadrina, Frankfurt/O

12 oddolna inicjatywa zmian systemu edukacji wspólnota szkół, ruch społeczny ponad 30 grup regionalnych (Niemcy) społeczność oparta na wzajemnym wsparciu i uznaniu ruch międzynarodowy: Niemcy, Austria, Polska, Norwegia, Belgia, Liechtenstein

13 inspiruje do działania dodaje odwagi wspiera szkoły i osoby zaangażowane w proces zmian systemu szkolnictwa i uczynienia szkoły miejscem przyjaznym rozwojowi dziecięcych potencjałów pomaga w nawiązywaniu kontaktów udostępnia platformę online przygotowuje i udostępnia informacje pośredniczy w wymianie doświadczeń

14 deklaracja „budzących się szkół“ - kultura nauczania rozwijająca potencjały - współpraca z innymi szkołami - identyfikowanie się z ruchem „Budząca się szkoła”

15 cel Każda szkoła wprowadza zmiany samodzielnie, zgodnie z własnymi możliwościami i potencjałem.

16 dzieci nie można nauczać – można jedynie stworzyć warunki, w których będą się uczyć uczniowie to nie pojemniki na wiedzę szkoła to nie szklarnia do hodowania przystosowanych jednostek edukacji nie można mierzyć miarą sukcesu (jak osiągnieć w sporcie) nauka w grupach rówieśniczych jest absurdem! (zróżnicowanie wiekowe) doświadczanie odpowiedzialności za wspólny sukces umiejętność radzenia sobie z porażkami i błędami

17 szkoła ESZB Berlin nowe przedmioty – odpowiedzialność i wyzwanie edukatorium – uczenie się bez podziału na grupy wiekowe dziennik pokładowy eksperymenty projekty brak ocen w klasach 7-9 intensywny i regularny kontakt ucznia z nauczycielem-tutorem

18 Budząca się szkoła Margret Rasfeld, Stephan Breidenbach „Jak rozbudzić odwagę...“

19 Jak sami robimy szkołę Alma, Jamila, Lara-Luna „nasz pomysł na naukę...“

20

21 ola.pl


Pobierz ppt "Andrzej Lipiński. Obecny system edukacji jest niekompatybilny z zasadami funkcjonowania mózgu."

Podobne prezentacje


Reklamy Google