Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego Grupa: Karolina Bąk Magdalena Kopyta Kamil Szary Piotr Dobkowski Damian Kardasz.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego Grupa: Karolina Bąk Magdalena Kopyta Kamil Szary Piotr Dobkowski Damian Kardasz."— Zapis prezentacji:

1 Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego Grupa: Karolina Bąk Magdalena Kopyta Kamil Szary Piotr Dobkowski Damian Kardasz

2 Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego Głównym celem dystrybucji jest dostarczanie nabywcom produktów o właściwej jakości w odpowiednim czasie i miejscu, w najbardziej dogodnych formach i warunkach dokonywania zakupów i po możliwie najtańszych kosztach.

3 Do transakcji kupna i sprzedaży towarów służą kanały dystrybucyjne, które decydują o warunkach dostępności produktu turystycznego dla konsumenta. Typowymi funkcjami kanałów dystrybucji w turystyce są: sprzedaż, serwis, kredytowanie klientów oraz realizowanie ich specjalnych zamówień.

4 Wybór kanałów dystrybucji dla przedsiębiorstwa turystycznego jest istotną decyzją, ponieważ stanowi długoterminowe zobowiązanie w stosunku do wybranej metody rozpowszechniania i wybranych dystrybutorów. Kryteriami wyboru dystrybutora w kanałach są: - wielkość obrotu, które może zrealizować, - wymagania inwestycyjne, - bieżące koszty użycia danego kanału, - charakter produktu - pojemność rynków lokalnych - potencjał ekonomiczny przedsiębiorstwa - doświadczenia współpracy z partnerami

5 W sferze dystrybucji mamy do czynienia z następującymi zjawiskami: - Nierzetelnością wielu dystrybutorów, którzy rezerwują miejsca noclegowe ze znacznym wyprzedzeniem, nie realizują potem nawet 50% planowanej wielkości sprzedaży, - Rosnącą rangą bezpośrednich, osobistych kontaktów z szefami biur podróży, - Wzrostem roli targów i giełd jako forum wymiany doświadczeń i nawiązywania współpracy, - Rozróżnianiem i modyfikowaniem kanałów dystrybucji w zależności do docelowego segmentu rynku, - Wykorzystywanie prasy turystycznej jako istotnego nośnika informacyjnego o ofercie, - Negocjowanie z dystrybutorami warunków intensywniejszej niż dotychczas współpracy w okresie posezonowym.

6 Zmianie niekorzystnych zjawisk w sferze dystrybucji w turystyce powinny służyć następujące działania: - zintegrowanie dystrybucji z pozostałymi instrumentami marketingowymi - zwiększanie stopnia integracji w kanałach dystrybucji, - intensywniejsze wejście na docelowe rynki zagraniczne, - szersze wykorzystanie kanałów do przepływów materiałów informacyjnych i promocyjnych, - tworzenie zintegrowanego systemu rezerwacji turystycznej w regionie, - stałe monitorowanie skuteczności kanałów.

7 W działania te muszą się włączyć m.in.: podmioty gospodarcze turystyczne (firmy transportowe – PKS, PKP, PLL, LOT, firmy ubezpieczeniowe), agencje promocji turystyki, agencje rozwoju regionalnego oraz euroregiony.

8 Coraz większą rolę w dystrybucji produktu turystycznego na świecie odgrywają nowoczesne technologie informatyczne, a przede wszystkim komputerowe systemy rezerwacji. Na naszym rynku obecnie funkcjonują trzy systemy rezerwacji: - Gest – system rezerwacji biletów lotniczych, - Start – Amadeus – system rezerwacji biletów na różnorodne środki transportu i usług turystycznych, - Kurs 90 – lokalny system rezerwacji biletów PKP.

9 Dziękujemy


Pobierz ppt "Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego Grupa: Karolina Bąk Magdalena Kopyta Kamil Szary Piotr Dobkowski Damian Kardasz."

Podobne prezentacje


Reklamy Google