Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PATA (Pacific Asia Travel Association) Stowarzyszenie Turystyczne Azji Pacyficznej. WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie PRZEDMIOT:

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PATA (Pacific Asia Travel Association) Stowarzyszenie Turystyczne Azji Pacyficznej. WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie PRZEDMIOT:"— Zapis prezentacji:

1 PATA (Pacific Asia Travel Association) Stowarzyszenie Turystyczne Azji Pacyficznej. WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie PRZEDMIOT: Międzynarodowe Organizacje Turystyczne AUTORZY: Teresa Śmigiel 39297, Małgorzata Płachta 47851

2 Misja PATA - potęgowanie wzrostu, wartości i jakości usług turystycznych w Azji Pacyficznej, z korzyścią dla członków organizacji. PATA została utworzona w 1951 roku jako Tymczasowe Stowarzyszenie Turystyczne Pacyfiku do którego przystąpiło 41 organizacji.

3 Centrala operacyjna – Bangkok Siedziba oficjalna PATA – Honolulu na Hawajach

4 Najważniejsze cele PATA: - rozwijanie współpracy pomiędzy państwami a przedsiębiorstwami turystycznymi, - wspieranie lokalnych akcji promocyjnych przez członków Stowarzyszenia, - pomoc w poszukiwaniu kapitału na projekty związane z turystyką, - pełnienie roli łącznika między przemysłem turystycznym a członkami stowarzyszenia, - przeprowadzenie kampanii reklamowych i promocyjnych - celem jest zwrócenie uwagi na region Azji Pacyficznej, - dążenie do rozwijania usług transportowych do regionu Azji Pacyficznej, - prowadzenie badań statystycznych i naukowych-celem jest rozwój turystyki w regionie, - negocjacje z krajami regionu w celu zniesienia barier dla rozwoju turystyki.

5 Członkowie PATA są podzieleni na 5 kategorii: 1)Rządy (państwa) - w tej kategorii są trzy poziomy uzależnione od wielkości przyjazdów turystów do danego kraju. 2)Przewoźnicy - w tej kategorii są dwa poziomy uzależnione od maksymalnej zdolności przewozowej. 3)Przemysł turystyczny (przedsiębiorstwa turystyczne, firmy usługowe oraz hotele). 4)Członkowie stowarzyszeni. 5)Członkowie afiliowani.

6 Członkami wszystkich kategorii są instytucje i podmioty posiadające osobowość prawną. Osoby indywidualne mogą ubiegać się o członkostwo jedynie w kategorii afiliowani. Prawo do uzyskania statusu członka mają państwa położone całkowicie lub częściowo w regionie Azji Pacyficznej (na wsch. od południka 75 E oraz na zach. od południka 110 W).

7 Struktura PATA: I Zarząd - organ kierujący, składa się z 76 członków: 25 osób - przedstawiciele państw, 25 osób - przedstawiciele przewoźników, 25 osób - przedstawiciele grupy członków stowarzyszonych, 1 osoba - przedstawiciel członków korporacyjnych. II Komitet Zarządzający - monitoruje bieżące sprawy stowarzyszenia. III Rada Branżowa - omawianie ważnych kwestii. IV Komitet Doradczy. Zarząd powołuje na całym świecie Oddziały PATA - obecnie jest ich 80.

8 Działalność PATA: - zachęca do współpracy sektor prywatny i publiczny, małe i duże organizacje, - uczestniczy w targach turystycznych, - organizuje własne targi: PATA-Travel Mart, - organizuje imprezy dla swoich członków-PATA-GO-between,

9 Działalność PATA c.d.: - prezentuje produkty i usługi turystyczne członków Stowarzyszenia zagranicznym touroperatorom, - troska o środowisko naturalne i kulturowe: Kodeks Podróżnika Kodeks Rozwoju Zrównoważonego - rozwijanie technologii informacyjnej, udoskonalenie bazy danych i stron internetowych

10 Działalność PATA c.d.: - publikacje wydawane przez PATA: ~ raporty statystyczne (wielkość ruchu turystycznego) ~ raporty z badań rynku (trendy narybku turystycznym) ~ publikacje dotyczące edukacji oraz rynku pracy w turystyce ~ dwutygodnik elektroniczny ~ miesięcznik Issnes&Trends ~ dwumiesięcznik PATA COMPASS – o ciekawych imprezach w krajach Stowarzyszenia

11 KONIEC


Pobierz ppt "PATA (Pacific Asia Travel Association) Stowarzyszenie Turystyczne Azji Pacyficznej. WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie PRZEDMIOT:"

Podobne prezentacje


Reklamy Google