Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Rajmund Rojek - przewodniczący, Patryk Wołoszyn - zastępca przewodniczącego, Olga Podsiadła - zastępca przewodniczącego. Piotr Tabor, Maciej Sobieraj,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Rajmund Rojek - przewodniczący, Patryk Wołoszyn - zastępca przewodniczącego, Olga Podsiadła - zastępca przewodniczącego. Piotr Tabor, Maciej Sobieraj,"— Zapis prezentacji:

1

2

3 Rajmund Rojek - przewodniczący, Patryk Wołoszyn - zastępca przewodniczącego, Olga Podsiadła - zastępca przewodniczącego. Piotr Tabor, Maciej Sobieraj, Piotr Kwaśnik, Dawid Kłos, Daniel Tarnowski, Patrycja Całczyńska, Dawid Soból, Arkadiusz Konofał, Bartłomiej Kupisz, Dominik Drążyk, Monika Okoń, Kamil Noworolnik, Zielone - szkoła z pasją!.

4 1.My jako uczniowie, którzy bacznie obserwujemy życie naszej szkoły postanowiliśmy bliżej przyjrzeć sie jaki mamy wpływ na jej rozwój i atmosferę. Wspólnie zadecydowaliśmy że na te tematy trzeba rozmawiać w szerokim gronie. 2.Postanowiliśmy zorganizować debatę. Poinformowaliśmy o naszym pomyśle naszego nauczyciela Wos-u i Historii, aby mógł nam doradzić. Na spotkanie zaprosiliśmy dyrektorów szkół w Pionkach oraz 3 przedstawicieli z każdej klasy naszej szkoły. 3.Początkowo atmosfera była bardzo napięta. Nikt nie chciał zabierać głosu. Po pewnym czasie, kiedy jedna osoba wstała i powiedziała co na ten temat myśli, zaczęły się długotrwające dyskusje. Okazało się ze nie tylko my mamy w tym temacie wiele do powiedzenia, ale także inni uczniowie szkoły. Zielone - szkoła z pasją!.

5 1.Wspólnie ustaliliśmy ze jest ono niezwykle ważne, ponieważ szkoła jest dla uczniów i to oni powinni czuć sie w niej jak najlepiej. Właśnie dlatego nauczyciele i dyrekcja o każdym rozwiązaniu powinna informować Samorząd Uczniowski i liczyć sie z jego zdaniem, w żadnym wypadku nie możemy mieć do czynienia z dyktaturą. 2.Jeden członków debaty zaproponował żeby w naszej szkole częściej odbywało sie referendum, dzięki któremu każdy uczeń w tajnym glosowaniu mógłby wyrazić swoje zdanie za lub przeciw wprowadzeniu w życie czegoś nowego. Wtedy wiedzielibyśmy ze wszystko co wprowadzamy do życia naszej szkoły jest popierane w pełni przez naszych uczniów. 3.Oczywiście nie wszyscy sie na to zgadzali, niektórzy nauczyciele byli przeciw temu rozwiązaniu gdyż twierdzili ze uczniowie nie są jeszcze zbyt dojrzali żeby w ten sposób decydować o wszystkim. Niektóre pomysły byłyby wręcz nonsensowne. W tym temacie zaistniała na prawdę bardzo duża dyskusja Zielone - szkoła z pasją!.

6 1.Jest to niewątpliwie duży problem. Niektórzy bowiem nom stop biorą udział w życiu szkoły, nie chodząc w ogóle na zajęcia lekcyjne, mając później bardzo duże zaległości i w konsekwencji problemy z ocena z danego przedmiotu, bądź egzaminem maturalnym. 2.Według nas tacy uczniowie są tez NIESPRAWIEDLIWIE łagodniej traktowani przez nauczycieli niż Ci, którzy w to życie sie nie angażują a ich priorytetem jest mimo wszystko nauka, bo przecież przede wszystkim po to chodzi sie do szkoły. 3.Jeden z uczniów zaproponował za angażowanie sie w życie szkoły pewne zniżki w organizowanych wycieczkach szkolnych. Pomyśl ten niezwykle spodobał sie wszystkim. My również myślimy, że zdecydowanie polepszyło by sytuacja w tym względzie. Trzeba w jakimś stopniu motywować uczniów czymś więcej niż tylko 6 z zachowania, żeby każdy po trochu angażował sie w życie szkoły nie zapominając o nauce Zielone - szkoła z pasją!.

7 1.Jako przykład z naszej szkoły podaliśmy Szczęśliwy Numerek. Rozwiązanie to polega na tym, że w każdy dzień losowany jest jeden numerek, który w danym dniu jest zwolniony z odpowiedzi ustnej. Nauczyciele jednak w ogóle nie przestrzegają tego przepisu. Uczniowie czuja sie oszukani. Było bardzo wiele argumentów za ze stronę uczniów.. 2.W końcu doszliśmy do porozumienia i nauczyciele obiecali, że postarają sie bardzo przestrzegać tegoż przepisu. My jako przedstawiciele uczniów stwierdziliśmy jednak ze nie wszystkie pomysłu samorządu uczniowskiego są sprawiedliwe. Czasem nawet gdy zbierzemy większość powinniśmy zastanowić sie nad sprawiedliwością danego pomysłu. 3.Bardzo dobrym przykładem jest otrzymywanie obligacji za przyjście na dyskotekę szkolna. Dyskoteka powinna byc rozrywką a nie obowiązkiem za który ktoś dostaje korzyści szkolne. Nie wszyscy lubią tego typu zabawy i ci ludzie nie mogą byc poszkodowani w porównaniu do tych co te zabawy lubią. 4.Nonsensem jest to ze ktoś kto poszedł na dyskotekę w nagrodę nie jest pytany a kto nie przyszedł jest pytany. Tego typu rozwiązania powinny byc natychmiast usuwane przez dyrekcje. Część uczniów była oburzona naszym przemówieniem jednak wielu nauczycieli przyznało nam racje. Zielone - szkoła z pasją!.

8

9 1.Przykładem na to może być fakt, iż w naszej szkole z powodu palenia tytoniu przedstawiciele naszej szkoły zamknęli nam drzwi szkoły, pozbawiając przy tym uczniów braku wyjścia na dwór, podczas przerw. Była to kara za nie przestrzeganie regulaminu. Powstało pytanie: co z młodzieżą, która nie pali?... 2.Każdy czul sie jak w wiezieniu i przez to niektórzy musieli uciekać przez okna. My jako uczniowie nie zgadzamy sie na tego typu łamanie prawa! Każdy bowiem kto ukończył 18 rok życia ma prawo w każdej chwili opuścić teren szkoły. W innym wypadku jest to czyn nie zgodny z prawem. 3.Za wyżej wymienione przestępstwa grozi według kodeksu karnego kara grzywny ograniczenia wolności lub nawet pozbawienia wolności. Sprzeciwiamy sie temu co zrobiła dyrekcja! Przemówienie to było dość ostre, ale konieczne do omówienia.. Spowodowało ono wrzenie na całej świetlicy szkolnej. W końcu nie doszliśmy do porozumienia mimo wielu argumentów.

10 1.Dla takich uczniów szkoła nie jest obowiązkiem a przywilejem. Rodzice nie decydują już za takich uczniów, wiec powinni mieć możliwość sami sobie usprawiedliwiać godziny nieobecne. Z tym rozwiązaniem wiąże sie jednak wiele problemów, które postanowiliśmy przedyskutować 2.Ten problem ze uczeń usprawiedliwiałby sobie wszystkie godziny i nie wiadomo by było jaka ocenę z zachowania temu uczniowi wystawić, druga sprawa ze mało uczniów przychodziłoby do szkoły. No ale jednak prawo mówi ze uczeń w wieku 18 lat sam decyduje o sobie a ten argument jest po prostu niezbity dlatego uważam ze powinno to wejść w Zycie. 3.Oczywiście wszyscy nauczyciele opowiedzieli sie przeciw temu pomysłowi jednak prawo to prawo. Ale do ostatecznego porozumienia w tej sprawie nie doszliśmy, nie bedzie póki co żadnych zmian w tej kwestii. Godziny musza usprawiedliwiać rodzice. Może niezgodnie z prawem. Sprawa ta w kolejnych dniach, miesiącach, latach będzie niewątpliwie brana pod uwagę. Zielone - szkoła z pasją!.

11

12 1.Niedorzeczny jest fakt, iż na kierunkach czysto technicznych tj. technik: elektronik, informatyk czy technik ekonomista było aż tak przedmiotów humanistycznych. Przedmioty ścisłe w porównaniu do nauk humanistycznych można wyliczyć na palcach u jednej ręki. Jest to sprawa godna poruszenia, gdyż uczniowie którzy interesują sie przedmiotami humanistycznymi na ogol udają się do Liceum Ogólnokształcącego na odpowiedni kierunek. 2.Przedmioty ścisłe są przedmiotami, które brane są pod uwagę na rekrutację na studia, bowiem w tych czasach zapewniają przyszłość. Większość uczniów poparła reformę, jednak dyrekcja stwierdziła, że to rozmieszczenie to nie jest ich pomysł tylko jest to z gry ustalone przez Ministerstwo Edukacji. Nie mamy na to wpływu. Postanowiliśmy wiec działać, i sporządzić pismo do Ministerstwa Zielone - szkoła z pasją!.

13

14 1. Teoretycznie to uczniowie kreują poziom nauczania w danej szkole. Jednak czasem mamy do czynienia z sytuacją gdy mamy w klasie kilku uczniów o średnim poziomie którzy jednak cos umieją, reszta natomiast ma bardzo ogromne zaległości nawet ze szkoły podstawowej. Często mamy wtedy do czynienia z sytuacja gdy nauczyciel przystosowuje sie do większości zapominając, że uczniowie z brakami powinni nadrobić samodzielnie. Zielone - szkoła z pasją!. 2.Nauczyciel powinien iść z programem nauczania. Nie może być sytuacja, gdy nauczyciel zwraca uwagę tylko na słabszych. W klasie są też uczniowie, którzy chcą nauczyć się czegoś więcej, a nie mają możliwości rozwijania się. Nauczyciele jednak wysłuchali naszej argumentacji i obiecali zmianę podejścia.

15

16 1.Gdy uczeń ma same oceny niedostateczne z danego przedmiotu nauczyciel i tak przepuszcza go do kolejnej klasy. Sprawia to ze uczeń w ogóle sie nie boi bo wie ze i tak zda. Powoduje to często całkowite olewanie swoich obowiązków, brak szacunku do nauczyciela, nie chodzenie do szkoły. 2.Ten problem jest bardzo głęboki, ponieważ jak ktoś sie nie uczy, nie chodzi do szkoły bo wie ze i tak zda wpływa na poziom jego wiedzy co prowadzi do obniżenia poziomu klasy a co za tym idzie, gdy takich osób jest więcej powstaje problem poziomu nauczania opisany wcześniej. Zielone - szkoła z pasją!.

17 1.Zastanówmy się czy ocena ta ma wpływ na życie szkolne. Ocena ta bowiem do niczego sie nie wlicza. Uczniów nie obchodzi czy dostana 1 czy nie. Ich zachowanie nie poprawia sie na lepsze, wyłączając oczywiście uczniów kulturalnych. 2.oceny z zachowania były by wtedy, kiedy dany uczeń za złe zachowanie najpierw wzięty był by do odpowiedzi ustnej, sprawdzony dokładnie zeszyt a przy dalszym braku poprawy wyrzucony z sali lekcyjnej, gdyż świadczy to o jego kulturze osobistej, którą wynosi się z domu. Była by to rzecz jasna, z bardziej skuteczniejszym rozwiązaniem. Wszyscy byli za wprowadzeniem tej reformy, jednak nauczyciele stwierdzili ze ta zmiana wymaga jeszcze głębszej analizy na radzie pedagogicznej juz bez udziału uczniów. Zielone - szkoła z pasją!.

18 Aleksandra Jarosławska i Mateusz Sobol pod kierunkiem mgr Jacek Malicki Zielone - szkoła z pasją!.


Pobierz ppt "Rajmund Rojek - przewodniczący, Patryk Wołoszyn - zastępca przewodniczącego, Olga Podsiadła - zastępca przewodniczącego. Piotr Tabor, Maciej Sobieraj,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google