Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn.27.03.2012 odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn.27.03.2012 odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę"— Zapis prezentacji:

1 SZKOLNA TELEGAZETA

2 Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę zaproszeni zostali m. in., pani Dyrektor, pani Wicedyrektor, Rada Samorząd u Uczniowskiego, pani Pedagog, przedstawiciel Rady Rodziców, przedstawiciele wolontariatu szkolnego oraz uczniowie!

3 Dyskusja prowadzona była na podstawie : prezentacji przedstawiającej życie naszej szkoły oraz przepisy prawne je regulujące (statut) urny stworzonej na potrzeby debaty, do której każdy mógł wrzucić swój pomysł na szkołę plakatów wykonanych z okazji tego spotkania przez uczniów klas I, w których odpowiedzieli na pytanie: czego szkoła ma prawo oczekiwać od nas, a czego my od szkoły? Dziękujemy za zaangażowanie!

4

5 Wnioski z plakatów Pierwszoklasiści pokazali, że są świadomi obowiązków jakie mają w szkole. Mają oczekiwania związane głownie z zapewnieniem ich odpowiedniej rozrywki (dyskotek), pomocy dydaktycznych oraz ciekawie prowadzonych lekcji. Nie mają oni jednak realnych pomysłów na zmiany, najprawdopodobniej dlatego, że nie są do końca świadomi jak wiele mogą zdziałać sami.

6 Wnioski z urny Recepta na demokrację w szkole W urnie znalazło się kilkanaście propozycji i sugestii tego co można zmienić w naszej szkole. Wśród kilku irracjonalnych pomysłów znalazło się kilka przemyślanych propozycji, takich jak: -Konkurs na najlepszego ucznia w szkole -Zorganizowanie zamykanych szafek, w których uczniowie mogliby trzymać swoje rzeczy -poszerzenie oferty pomocy dydaktycznych

7 Wnioski z debaty -Demokracja w naszej szkole funkcjonuje poprawnie, ale można ją jeszcze wzmocnić. -Samorząd nie zna wszystkich swoich praw. -Współpraca między samorządem uczniowskim, a innymi organami jest, ale powinna być lepsza. -Samorząd sam powinien zabiegać o kontakty z uczniami. -Grono pedagogiczne i dyrekcja są otwarte na problemy i kontakt z uczniami, na nowe pomysły, jeżeli będą przemyślane i zaplanowane. -Samorządy klasowe odgrywają ogromną rolę. Powinny być bardziej aktywne i kontaktować się częściej z radą samorządu.

8 Wnioski z debaty -W szkole zostanie stworzona skrzynka pt. "Mam problem", do której anonimowo będzie można wrzucać pytania, na które chcemy znać odpowiedź. Wystarczy napisać klasę, a problemy będą rozwiązywane przez pedagoga na godzinach wychowawczych. -Forma debaty będzie zdecydowanie częściej stosowana w życiu szkoły -Na portalu społecznościowym Facebook.com została stworzona specjalna strona, na której znajdują się wnioski z debaty i pomysły na zmiany w szkole. https://www.facebook.com/GimnazjumNawojowaRecepta NaDemokracje Zachęcamy do jej odwiedzenia!

9 Członek Rady SU powinien być…. Podczas rozmowy przeprowadziliśmy wśród wszystkich uczestników ćwiczenie polegające na napisaniu przez każdego cech dobrego kandydata do reprezentowania samorządu uczniowskiego. Oto cechy jakie zostały wskazane przez uczestników debaty: -miły -odpowiedzialny -wyrozumiały -pewny siebie -pomysłowy -rozważny -Swoboda wypowiedzi i nawiązywania kontaktów -rozsądny -pomocny - stanowczy - uczciwy - odważny - ambitny - kompetentny - kreatywny

10 RECEPTA NA DEMOKRACJĘ W NASZEJ SZKOLE NA FACEBOOK`U! Chcesz współdecydować o życiu szkoły oraz poznać wyniki debaty pt.: Recepta na demokrację w szkole? POLUB NAS! Czekamy na twoje sugestie! Gimnazjum Nawojowa Recepta Na Demokrację


Pobierz ppt "SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn.27.03.2012 odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę"

Podobne prezentacje


Reklamy Google