Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Gminne Standardy Wychodzenia z Bezdomności na przykładzie Miasta Białystok Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności Edyta Marzena Mozyrska zastępca.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Gminne Standardy Wychodzenia z Bezdomności na przykładzie Miasta Białystok Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności Edyta Marzena Mozyrska zastępca."— Zapis prezentacji:

1 Gminne Standardy Wychodzenia z Bezdomności na przykładzie Miasta Białystok Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności Edyta Marzena Mozyrska zastępca dyrektora Departamentu Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Białymstoku Białystok, 23 października 2012 r.

2 Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności Projekt systemowy – 1.18 Tworzenie i rozwijanie standardów usług pomocy i integracji społecznej w zadaniu (nr 4) w zakresie standaryzacji pracy z bezdomnymi w tym: opracowanie modelu Gminnego Standardu Wychodzenia z Bezdomności

3 Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności Model - Gminny Standard Wychodzenia z Bezdomności (GSWB) – to model rozwiązywania problemu bezdomności realizujący funkcje i obejmujący poziomy oddziaływania Prewencji, Interwencji i Integracji; zawierający pewien katalog/pakiet standardów różnorodnych usług w obszarach tj. streetworking, praca socjalna, mieszkalnictwo i pomoc doraźna, zdrowie, partnerstwo lokalne, zatrudnienia i edukacji. Model jako szerokie spektrum rozwiązań, odpowiednio wystandaryzowanych, służy dopasowaniu wsparcia do potrzeb, możliwości i barier osób potrzebujących, sprzyja i służy upodmiotowieniu, włączeniu i partycypacji w proces rozwiązania problemu.

4 Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności Prewencja – to pewna funkcja i poziom oddziaływania polityki społecznej w zakresie rozwiązywania problemu bezdomności, której zadaniem jest zapobieganie bezdomności w wymiarze jednostkowym, grupowym i społecznym. Usługi ukierunkowane na zapobieganie bezdomności wykorzystują różnorodne instrumenty i narzędzia.

5 Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności Profilaktyka – odnosi się do całego społeczeństwa, celem jej jest zwiększenie wiedzy i świadomości w zakresie bezdomności i zagrożenia nią, a także redukowanie zagrożenia doświadczania problemów społecznych. Profilaktyka ukierunkowana jest na komunikację społeczną i edukację, których zadaniem jest kształtowanie prawidłowych postaw związanych z sytuacją braku domu i budzenie świadomości w zakresie czynników prowadzących do bezdomności, tj. uzależnienia, przemoc domowa, choroby psychiczne, niepełnosprawność czy bezrobocie, chroniąc obywateli przed zagrożeniami, które potencjalnie mogą przyczyniać się do niej. Działania takie skierowane są do wszystkich obywateli.

6 Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności Interwencja - to pewna funkcja i poziom oddziaływania polityki społecznej w zakresie rozwiązywania problemu bezdomności, polegająca na doraźnym i tymczasowym zapewnieniu wsparcia, którego zadaniem jest ochrona zdrowia i życia osób bezdomnych oraz zabezpieczenie najważniejszych i podstawowych potrzeb życiowych. Celem interwencji jest zminimalizowanie negatywnych skutków doświadczania bezdomności.

7 Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności Integracja – to pewna funkcja i poziom oddziaływania polityki społecznej w zakresie rozwiązywania problemu bezdomności, której zadaniem jest integracja społeczna osób lub grup doświadczających bezdomności oraz uzyskanie samodzielności życiowej w kilku sferach m.in. zawodowej, mieszkaniowej, społecznej, dostosowana do potrzeb i możliwości ludzi bezdomnych. Integracja jest celem dla wszystkich osób bezdomnych, oznacza wielowymiarowy proces włączenia lub przywrócenia tej grupy w ogół społeczeństwa i możliwość korzystania z pełni praw i usług dostępnych tylko dla większości. Polega na zintegrowanym wykorzystywaniu instrumentów różnych sfer polityki społecznej tj, mieszkalnictwo, zatrudnienie, edukacja, zdrowie czy pomocy społecznej, w celu wyjścia z bezdomności.

8 Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności Standard – uzgodnione i uznane za obowiązujące, najczęściej utrwalone w postaci dokumentu lub zestawu dokumentów stwierdzenia, w których szczegółowo opisano czym jest i czym powinien się charakteryzować obiekt standardu. Dokumenty zawierające standardy nie muszą operować nazwą standard, mogą one określać też normy, wymogi, warunki, reguły czy zasady dotyczące standaryzowanego obiektu. Standard usługi pomocy społecznej – uzgodnione i uznane za obowiązujące, najczęściej utrwalone w postaci dokumentu lub zestawu dokumentów, stwierdzenia, w których szczegółowo opisano, czym jest i czym powinna się charakteryzować dana usługa pomocy Społecznej.

9 Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności Na Model GSWB składają się standardy usług skierowane do osób bezdomnych i zagrożonych bezdomnością w następujących obszarach: Streetworkingu Pracy socjalnej Mieszkalnictwa i pomocy doraźnej Partnerstw lokalnych Zdrowia Zatrudnienia i edukacji

10 Partnerstwo Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności – faza pilotażu TERMIN REALIZACJI PROJEKTU: r. – r.

11 Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności SKŁAD PARTNERSTWA LOKALNEGO : Miasto Białystok (Urząd Miejski, MOPR) - Lider Partnerstwa Caritas Archidiecezji Białostockiej ELEOS Prawosławny Ośrodek Miłosierdzia Diecezji Białostocko-Gdańskiej Fundacja Spe Salvi Stowarzyszenie Ku Dobrej Nadziei Fundacja Edukacji i Twórczości

12 Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności ZADANIA PARTNERÓW: Urząd Miejski : Zarządzanie Pilotażowym wdrożeniem Partnerstwo lokalne MOPR: Praca socjalna Caritas Archidiecezji Białostockiej Mieszkalnictwo i pomoc doraźna Zdrowie ELEOS: Mieszkalnictwo i pomoc doraźna Zatrudnienie i edukacja Fundacja Spe Salvi Streetworking Stowarzyszenie Ku Dobrej Nadziei Mieszkalnictwo i pomoc doraźna Fundacja Edukacji i Twórczości Praca socjalna Zatrudnienie i edukacja

13 Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności BUDŻET PROJEKTU PLN

14 Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności BUDŻET PROJEKTU WG PARTNERÓW: Urząd Miejski zł MOPR zł Caritas Archidiecezji Białostockiej zł ELEOS Prawosławny Ośrodek Miłosierdzia Diecezji Białostocko-Gdańskiej zł Fundacja Spe Salvi zł Stowarzyszenie Ku Dobrej Nadziei zł Fundacja Edukacji i Twórczości ,00 zł

15 Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności BUDŻET PROJEKTU WG PARTNERÓW:

16 Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności BUDŻET PROJEKTU WG ZADAŃ: zadaniekwota Zarządzanie Pilotażowym wdrożeniem Streetworking Praca socjalna Mieszkalnictwo i pomoc doraźna Partnerstwo Lokalne Zdrowie Zatrudnienie i edukacja koszty pośrednie

17 Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności BUDŻET PROJEKTU WG ZADAŃ:

18 Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności CELE PILOTAŻOWEGO WDROŻENIA Partnerstwo lokalne Poprawa współpracy i komunikacji pomiędzy instytucjami i NGO oraz koordynacja ich działań na rzecz OB i OZB. Zdrowie Zapewnienie bezpieczeństwa zdrowotnego chorym niekwalifikującym się do leczenia szpitalnego, przebywającym w Domu dla Bezdomnych. Zatrudnienie i edukacja Rozbudzanie świadomości osobistej i społecznej OB i OZB do korzystania z instrumentów indywidualnych i instytucjonalnych oraz wyposażenie ich w wiedzę i umiejętności niezbędne do poruszania się na rynku pracy.

19 Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności CELE PILOTAŻOWEGO WDROŻENIA Streetworking: Poprawa monitorowania bezdomności ulicznej oraz przeciwdziałanie utracie zdrowia i życia OB przebywających w miejscach niemieszkalnych. Praca socjalna: Poprawa funkcjonowania i pełnienia ról społecznych OB i OZB. Mieszkalnictwo i pomoc doraźna: Poprawa warunków życia OB pozostających bez schronienia gwarantującego ochronę zdrowia i życia oraz zwiększenie liczby osób objętych wsparciem w postaci treningów mieszkalnictwa, doradztwa i pracy socjalnej.

20 Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności DZIĘKUJĘ Edyta Marzena Mozyrska


Pobierz ppt "Gminne Standardy Wychodzenia z Bezdomności na przykładzie Miasta Białystok Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności Edyta Marzena Mozyrska zastępca."

Podobne prezentacje


Reklamy Google