Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

2010 Aneta Wilmańska Zastępca Prezesa PARP Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "2010 Aneta Wilmańska Zastępca Prezesa PARP Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa,"— Zapis prezentacji:

1 2010 Aneta Wilmańska Zastępca Prezesa PARP Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r.

2 Mapa usług KSU Usługi finansowe - udzielanie pożyczek Usługi informacyjne Usługi doradcze pro- innowacyjne Usługi finansowe - udzielanie poręczeń Nowe usługi systemowe, testowane pilotażowo

3 Krajowy System Usług Jakość świadczonych usług Kompetencje konsultantów Współpraca w sieci: Rady Tematyczne, Urzędy Marszałkowskie Informacja i promocja Badania i ewaluacja

4 Statystyki Usług KSU Punkty Konsultacyjne (110 PK, 2 lata) Ponad usługPonad klientów Krajowa Sieć Innowacji (22 KSI, 1 rok) 846 audytów119 transferów technologii Fundusze Poręczeniowe (21 FPK, 6 miesięcy) 2965 poręczeń346 mln zł Fundusze Pożyczkowe (20 FP, 6 miesięcy) 623 pożyczek54,7 mln zł

5 Wyniki badania potrzeb i klientów PK KSU - - ZADOWOLENIE z usług Przyczyny pozytywnych opinii: Blisko 86% przedsiębiorców i ponad 91% pozostałych klientów zadowolonych z usług PK KSU

6 Wyniki badania potrzeb i klientów PK KSU - - UŻYTECZNOŚĆ usług 20% osób - klientów PK KSU zakłada firmę po skorzystaniu z usługi Dla 68% klientów usługi PK KSU są pomocne w podejmowaniu decyzji w prowadzeniu firmy Wpływ usługi PK KSU na podejmowanie decyzji biznesowych przez klientów

7 Wyniki badania potrzeb i klientów PK KSU - - przesłanki na PRZYSZŁOŚĆ Kontakt bezpośredni - najwyżej ceniony przez klientów Źródło: Badanie usług i klientów PK KSU, 2010 Chęć korzystania z usług PK w przyszłości – 85% ONE STOP SHOP – kompleksowa usługa – oczekiwana przez 65% klientów

8 Rozwój Systemu KSU - nowe usługi systemowe, cz. 1. Badanie potrzeb klientów i rynku Propozycje nowych usług do testów - pilotaż Opracowanie standardów usług Konkurs - wybór wykonawców pilotażu Pilotaż – test zainteresowania klientów Usługi dla MSP już w fazie testowania TEST OK USŁUGA SYSTEMOWA

9 Rozwój Systemu KSU - nowe usługi systemowe, cz. 2. Usługi dostępne w kilku ośrodkach KSU Identyfikacja potrzeby systemowej Dopracowanie standardów Wprowadzenie do systemu KSU Odpłatność klienta KLIENT OK USŁUGA SYSTEMOWA

10 Propozycja stanu docelowego oferty KSU Usługi systemowe z dofinansowaniem 100% z dofinansowaniem na zasadach pomocy publicznej Nowe usługi systemowe w pełni odpłatne przez przedsiębiorców z dofinansowaniem 100% - pilotaże Informacja o usługach innych usługodawców odpłatne przez przedsiębiorców lub dofinansowane z innych źródeł w pełni odpłatne przez przedsiębiorców dofinansowane z innych źródeł

11 Usługi PK KSU - w przyszłości Możliwe skierowanie do usługi obszaru II lub III, powrót do diagnozy Obszar I: usługa informacyjna w obszarach rozpoczynania i prowadzenia działalności gospodarczej Obszar II: usługa doradcza Asysta w rozpoczynaniu działalności gospodarczej Asysta w prowadzeniu działalności gospodarczej Obszar III: Opieka nad klientem Usługa brokerska w zakresie znalezienia usługodawcy specjalistycznego oraz pomocy w skorzystaniu z usługi Udzielenie informacji nt. zasad korzystania z usługi (zakres i czas świadczenia finansowanie, wzajemne obowiązki, możliwe efekty), Pomoc w kontaktach z usługodawcą specjalistycznym, Monitorowanie dalszych losów klienta w procesie korzystania z usługi specjalistycznej. DIAGNOZA BIZNESOWYCH POTRZEB KLIENTA: PROBLEM + PROPOZYCJA ROZWIĄZANIA

12 12 Dziękuję za uwagę Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości


Pobierz ppt "2010 Aneta Wilmańska Zastępca Prezesa PARP Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google