Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Polska i kraje bałtyckie – szybko rosnące rynki bankowe

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Polska i kraje bałtyckie – szybko rosnące rynki bankowe"— Zapis prezentacji:

1 Polska i kraje bałtyckie – szybko rosnące rynki bankowe
“Nordea jest jedynym bankiem, który może obsługiwać klientów dzięki własnej sieci placówek w regionie nordyckim, Polsce i krajach bałtyckich”

2 Spis treści Ogólne informacje o krajach Obecność Nordei
Strategia i propozycje wartości Nordei Organizacja i skład Nordei Wyniki Spis treści

3 Polska i kraje bałtyckie – Wschodzące rynki z wielkim potencjałem
46 miljonów mieszkańców w Polsce i krajach bałtyckich 10 miljonów mieszkańców w północno zachodniej Rosji Obszar o najwższym przyroście gospodarczym po Chinach Wzrost PKB rzędu 5-7% rocznie Ogólny PKB około 250 mld euro w Polsce i krajach bałtyckich i około 850 mld w krajach nordyckich Stockholm Helsinki St Petersburg Oslo Tallinn Copenhagen Riga Moscow Vilnius Warsaw Frankfurt (Figures end 2004; source Nordea Markets)

4 Polska i kraje bałtyckie
(Dane na koniec 2004; źródło Nordea Markets) Ludność PKB na głowę Wkłady/PKB Kredyty/PKB w miljonach USD Estonia , % % Łotwa , % % Litwa , % % Polska , % % Norwegia , % % Szwecja , % % Dania , % % Finlandia , % % Stockholm Helsinki St Petersburg Oslo Tallinn Copenhagen Riga Moscow Vilnius Warsaw Frankfurt Sieć ogólnokrajowa Oddział Bank stoważyszony

5 Szybki przyrost na rynku bankowości także w roku 2006
2003 2004 2005 2006

6 Region morza bałtyckiego jest dobrze zintegrowany w Nordei
Zainteresowanie Nordei krajami bałtyckimi i Polską odzwierciedla oczekiwanie, że Region Morza bałtyckiego będzie jedną z sił napędowych dla gospodarki europejskiej Region morza bałtyckiego jest dobrze zintegrowany w Nordei Działalność w Polsce i karajach bałtyckich jest w pełni zintegrowana, tak jak i w krajach nordyckich, pod względem oferowanych usług, rozwoju produktów, procesów udzielania kredytów, dostosowania się i audytu Nordea jest jedyną główną instytucją finansową, która traktuje obszar skandynawski, kraje bałtyckie i Polskę jako jeden, spólny rynek macierzysty Nordea jest jedynym zagranicznym bankiem posiadającym sieć placówek w krajach nordyckich, wszystkich trzech karjach bałtyckich i w Polsce Nordyckie oddziały placówek w krajach bałtyckich i w Polsce rozszerzają istniejące stosunki w bankowości krajowej na Litwę, Łotwę, Estonię i Polskę Pracujemy jako jeden zespół w tym regionie, zapewniając bardzo szybkie spełnienie potrzeb naszych klientów

7 Nasza historia w krajach bałtyckich
Dziesięcioletnia obecność Nordei w tym regionie pozwoliła na wcielenie lokalnych praktyk pochodzących z nabytych banków Merita Bank otworzł placówkę w Estonii w 1995 MeritaNordbanken kupił Investment Bank of Latvia w 1999 i Riga Branch of Societe General w 2000 Nordea otworzyła placówkę na Litwie w 2000, rozwijając nabytą działalność Societe General. W lipcu 2004 Nordea nabla Kredyt Bank, Litwa. Osobne, regionalne kierownictwo dla Polski i krajów bałtyckich powstało w 1999.

8 Nasza historia w Polsce
Nordea Bank Polska to organizacja cechująca się rozwojem i dynamiką MeritaNordbanken kupiła Bank Komunalny, Gdynia, Lokalny bank założony w 1991. Danish Unibank kupił część Banku Wlasnosci Pracownieczej, Gdansk, Lokalnego banku założonego w 1990. Te dwa banki połączyły się w 2001 pod nową nazwą: Nordea Bank Polska. Jesienią 2002, nabyto LG Petro Bank. Lokalny bank założony w Oba banki otworzyły odziały w większych miastach w Polsce. W 2003 doszło do połączenia się obu banków W lipcu 2005 nabyto Sampo Polish Life

9 Strategia Nordei w Polsce i krajach bałtyckich
Skupienie się na wyrażnie określonych segmentach klientów Większy udział w porfelach istniejących klientów Nacisk na siłę Nordei z racji rozmiarów, oferowanych produktów i zdolności wielokanałowego dostępu do klienta Podstawową strategią jest przyrost organiczny Prowadzony proces konsolidacji – badanie możliwości zakupu Rozszerzenie sieci odziałów Centralizacja i outsourcing informatyki Poziom ambicji: Przyrost dwukrotnie większy od przyrostu rynku

10 Docelowe grupy klientów
Koncentracja pozwoli nam dodać wartości przez udoskonaloną ofertę produktów i usłóg Naszą ambicją jest znalezienie się w grupie wiodących banków w krajach bałtyckich i w pierwszej 5 w Polsce w naszych docelowych segmentach: Nordyccy klienci firmowi Najlepsi lokalni klienci firmowi Samorządy miejskie Pracownicy naszych klientów firmowych Wysoko zarabiający Klienci preferujący bankowość elektroniczną, karty kredytowe i korzystający z usłóg finansowych

11 Strategia dystrybucji
Przez zapewnienie skutecznej sieci dystrybucji, Nordea zmiejsza koszty stałe, które trzeba pokryć z opłat i różnicy między odsetkami Być w grupie najlepszych banków w kraju pod względem nowoczesnej dystrybucji naszych usług. Zapewnić niskie koszty stałe i współczynnik koszty/dochody niższy niż 50% Ograniczona ilość odziałów oferujących pełną obsługę Punkty sprzedaży Agenci i przedstawiciele Bankowość elektroniczna Centra kontaktowe Karty 3

12 Usługi dla firm Wszystkie wymagane usługi:
Usługi dla firm oferowane w Polsce i krajach bałtyckich nie różnią się niczym pod wzgędem jakości i gamy produktów od innych placówek Grupy na całym świecie! Usługi dla firm Wszystkie wymagane usługi: Prowadzenie kont i podawanie salda Opłaty Cash Pooling i Notional Pooling (nie w Polsce) Kredyty i Karty Kredytowe Leasing i Factoring Finansowanie handlu i gwarancje bankowe Finansowanie projektów i exportu Kwestie długów Wymiana waluty Instrumenty finansowe Rynek pieniężny i kapitałowy Debet

13 Usługi dla klientów prywatnych
Usługi dla klientów prywatnych w Polsce i krajach bałtyckich spełnieją wymogi rynkowe i będą stale rozszeżane. Usługi dla klientów prywatnych Prowadzenie kont Wkłady Fundusze inwestycyjne Program obsługi kilenta Bankowość elektroniczna Karty kredytowe i płatnicze Leasing samochodów Pożyczki Kredyty budowlane

14 Nasza organizacja Polska i kraje bałtyckie Thomas Neckmar
Audyt wewnętrzny Nordea Bank Polska S.A. Wlodzimierz Kicinski Sektor prywatny Henrik B Winther Business Partners Nordea Finance Polska Juha Saaranen GPT - BCIO Group IT Group Security Group HR Group IC Corporate Law CIB Business Law CIB Compliance Markets Treasury CIB Corporate banking Life and Pensions Investment Funds Nodea Bank Finland Plc Estonia Branch Vahur Kraft Sektor firmowy Esa Tuomi Nordea Finance Estonia Kaupo Luhaäär Kontrola kredytów i ryzyka Rauno Päivinen Nordea Bank Finland Plc Latvia Branch Valdis Siksnis Nordea Finance Latvia Maris Skujins Kontrola i Planowanie Raimo Pesonen Nordea Bank Finland Plc Lithuania Branch Steen Nielsen Nordea Finance Lithuania Rimas Petrauskas Administracja Tomas Nordin

15 Oddział Nordea Bank Finland Plc Estonia
Dyrektor naczelny Vahur Kraft Obroty (kredyty+wkłady): EUR 1,2 miljarda Liczba klientów - Prywatnych Firmowych 5 500 250 zatrudnionych Centrala w Tallinie - Hobujaama Tallin 2 oddziały i 5 punktów sprzedaży Tartu 1 oddział i 1 punkt sprzedaży Pärnu 1 oddział Współpraca z Nordea Finance Tallinn Tartu Parnu

16 Oddział Nordea Bank Finland Plc Łotwa
Dyrektor naczelny Valdis Siksnis Obroty (kredyty+wkłady): EUR 1.1 mld Liczna klientów - Prywatnych Firmowych 1800 235 zatrudnionych Centrala w Rydze Ryga 6 oddziałów i 5 punktów sprzedaży Liepaja 1 oddział Sigulda 1 oddział Valmiera 1 oddział Daugavpils 1 oddział Współpraca z Nordea Finance Valmiera Sigulda Liepaja Riga Daugavpils

17 Oddział Nordea Bank Finland Plc Litwa
Dyrektor naczelny Steen Nielsen Obroty (kredyty+wkłady): EUR 900 milionów Liczba klientów Prywatnych Firmowych 900 150 zatrudnionych Centrala w Wilnie Wilno 1 oddział i 5 Punktów sprzedaży Kaunas 1 oddział , Klaipeda 1 oddział , Panevezys 1 oddział Współpraca z Nordea Finance Klaipeda Panevezys Vilnius Kaunas

18 Obecność Nordei w Polsce jest znacząca
Dyrektor naczelny Wlodzimierz Kicinski Obroty (kredyty+wkłady): EUR 2.2 mld Liczba klientów - Prywatnych Firmowych 850 zatrudnionych Centrala w Gdyini (część w Łodzi i Warszawie) 24 Oddziały i 18 punktów sprzedaży Nordea Habitat 13 punktów sprzedaży (kredyty budowlane) Współpraca z Nordea Zycie & Nordea Finance Nabycie Sampo’s Polish Life dodało 400,000 klientów i umożliwiło dodatkową sprzedaż

19 Zysk netto przed podatkiem 2005

20 Nordea udział rynku, E 2006 2003 2004 2005 2006

21 Oczekiwany przyrost (mEUR) 2005-2008
Rentowny przyrost! Osiągnięcie docelowego udziału Rynku w krajach bałtyckich 15 % Osiągnięcie 2 -3 % udziału rynku w Polsce Agresywniejszy przyrost oznacza nabywanie!

22 Liczba zatrudnionych (FTE)
Komentarz FTE wzrosło o 385 (jeszcze nie zatwierdzone) Polska (+3%) Estonia (+39%) Łotwa (+61%) Litwa (+38%)

23 Plan przyrostu organicznego na 2006 (propozycja)
Inwestycje Polska: nowych jednpstek (57 jednostek bankowych) Estonia: oddziałów i 5 punktów sprzedaży (19 jednostek bankowych) Latvia: oddziałów i 3 punktów sprzedaży (20 jednostek bankowych) Lithuania: + 2 oddziałów (12 jednostek bankowych) Zwiększenie ilości sprzedawców Klienci Firmowi: nowych sprzedawców Klienci Prywatni: 180 nowych sprzedawców Wzmocnienie organizacji banków regionalnych Wzrost kosztów z racji załogi + 8,4 m€, czynszów i lokali + 1,8 m€, IT + 1,7 m€ i kosztów rynkowych + 2,4 m€.


Pobierz ppt "Polska i kraje bałtyckie – szybko rosnące rynki bankowe"

Podobne prezentacje


Reklamy Google