Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Polska i kraje bałtyckie – szybko rosnące rynki bankowe Nordea jest jedynym bankiem, który może obsługiwać klientów dzięki własnej sieci placówek w regionie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Polska i kraje bałtyckie – szybko rosnące rynki bankowe Nordea jest jedynym bankiem, który może obsługiwać klientów dzięki własnej sieci placówek w regionie."— Zapis prezentacji:

1 Polska i kraje bałtyckie – szybko rosnące rynki bankowe Nordea jest jedynym bankiem, który może obsługiwać klientów dzięki własnej sieci placówek w regionie nordyckim, Polsce i krajach bałtyckich

2 PAGE 2 December 2005 Spis treści Ogólne informacje o krajach Obecność Nordei Strategia i propozycje wartości Nordei Organizacja i skład Nordei Wyniki

3 PAGE 3 December 2005 Polska i kraje bałtyckie – Wschodzące rynki z wielkim potencjałem Riga Vilnius Tallinn Helsinki Stockholm St Petersburg Frankfur t Warsaw Moscow 46 miljonów mieszkańców w Polsce i krajach bałtyckich 10 miljonów mieszkańców w północno zachodniej Rosji Obszar o najwższym przyroście gospodarczym po Chinach Wzrost PKB rzędu 5-7% rocznie Ogólny PKB około 250 mld euro w Polsce i krajach bałtyckich i około 850 mld w krajach nordyckich (Figures end 2004; source Nordea Markets) Oslo Copenhagen

4 PAGE 4 December 2005 Polska i kraje bałtyckie (Dane na koniec 2004; źródło Nordea Markets) Ludność PKB na głowę Wkłady/PKB Kredyty/PKB w miljonach USD Estonia 1.4 8, % 64 % Łotwa 2.3 6, % 53 % Litwa 3.5 6, % 30 % Polska , % 30 % Norwegia ,490 82% 113% Szwecja ,510 99% 101% Dania ,240 60% 154% Finlandia ,350 53% 69% Riga Vilnius Tallinn Helsinki Stockholm St Petersburg Frankfur t Warsaw Sieć ogólnokrajowa Oddział Bank stoważyszony Moscow Copenhagen Oslo

5 PAGE 5 December 2005 Szybki przyrost na rynku bankowości także w roku

6 PAGE 6 December 2005 Region morza bałtyckiego jest dobrze zintegrowany w Nordei Działalność w Polsce i karajach bałtyckich jest w pełni zintegrowana, tak jak i w krajach nordyckich, pod względem oferowanych usług, rozwoju produktów, procesów udzielania kredytów, dostosowania się i audytu Nordea jest jedyną główną instytucją finansową, która traktuje obszar skandynawski, kraje bałtyckie i Polskę jako jeden, spólny rynek macierzysty Nordea jest jedynym zagranicznym bankiem posiadającym sieć placówek w krajach nordyckich, wszystkich trzech karjach bałtyckich i w Polsce Nordyckie oddziały placówek w krajach bałtyckich i w Polsce rozszerzają istniejące stosunki w bankowości krajowej na Litwę, Łotwę, Estonię i Polskę Pracujemy jako jeden zespół w tym regionie, zapewniając bardzo szybkie spełnienie potrzeb naszych klientów Zainteresowanie Nordei krajami bałtyckimi i Polską odzwierciedla oczekiwanie, że Region Morza bałtyckiego będzie jedną z sił napędowych dla gospodarki europejskiej

7 PAGE 7 December 2005 Nasza historia w krajach bałtyckich Merita Bank otworzł placówkę w Estonii w 1995 MeritaNordbanken kupił Investment Bank of Latvia w 1999 i Riga Branch of Societe General w 2000 Nordea otworzyła placówkę na Litwie w 2000, rozwijając nabytą działalność Societe General. W lipcu 2004 Nordea nabla Kredyt Bank, Litwa. Osobne, regionalne kierownictwo dla Polski i krajów bałtyckich powstało w Dziesięcioletnia obecność Nordei w tym regionie pozwoliła na wcielenie lokalnych praktyk pochodzących z nabytych banków

8 PAGE 8 December 2005 Nasza historia w Polsce MeritaNordbanken kupiła Bank Komunalny, Gdynia, Lokalny bank założony w Danish Unibank kupił część Banku Wlasnosci Pracownieczej, Gdansk, Lokalnego banku założonego w Te dwa banki połączyły się w 2001 pod nową nazwą: Nordea Bank Polska. Jesienią 2002, nabyto LG Petro Bank. Lokalny bank założony w Oba banki otworzyły odziały w większych miastach w Polsce. W 2003 doszło do połączenia się obu banków W lipcu 2005 nabyto Sampo Polish Life Nordea Bank Polska to organizacja cechująca się rozwojem i dynamiką

9 PAGE 9 December 2005 Strategia Nordei w Polsce i krajach bałtyckich Skupienie się na wyrażnie określonych segmentach klientów Większy udział w porfelach istniejących klientów Nacisk na siłę Nordei z racji rozmiarów, oferowanych produktów i zdolności wielokanałowego dostępu do klienta Podstawową strategią jest przyrost organiczny Prowadzony proces konsolidacji – badanie możliwości zakupu Rozszerzenie sieci odziałów Centralizacja i outsourcing informatyki Poziom ambicji: Przyrost dwukrotnie większy od przyrostu rynku

10 PAGE 10 December 2005 Docelowe grupy klientów Naszą ambicją jest znalezienie się w grupie wiodących banków w krajach bałtyckich i w pierwszej 5 w Polsce w naszych docelowych segmentach: Nordyccy klienci firmowi Najlepsi lokalni klienci firmowi Samorządy miejskie Pracownicy naszych klientów firmowych Wysoko zarabiający Klienci preferujący bankowość elektroniczną, karty kredytowe i korzystający z usłóg finansowych Koncentracja pozwoli nam dodać wartości przez udoskonaloną ofertę produktów i usłóg

11 PAGE 11 December 2005 Być w grupie najlepszych banków w kraju pod względem nowoczesnej dystrybucji naszych usług. Zapewnić niskie koszty stałe i współczynnik koszty/dochody niższy niż 50% Ograniczona ilość odziałów oferujących pełną obsługę Punkty sprzedaży Agenci i przedstawiciele Bankowość elektroniczna Centra kontaktowe Karty Strategia dystrybucji Przez zapewnienie skutecznej sieci dystrybucji, Nordea zmiejsza koszty stałe, które trzeba pokryć z opłat i różnicy między odsetkami

12 PAGE 12 December 2005 Usługi dla firm Wszystkie wymagane usługi: Prowadzenie kont i podawanie salda Opłaty Cash Pooling i Notional Pooling (nie w Polsce) Kredyty i Karty Kredytowe Leasing i Factoring Finansowanie handlu i gwarancje bankowe Finansowanie projektów i exportu Kwestie długów Wymiana waluty Instrumenty finansowe Rynek pieniężny i kapitałowy Debet Usługi dla firm oferowane w Polsce i krajach bałtyckich nie różnią się niczym pod wzgędem jakości i gamy produktów od innych placówek Grupy na całym świecie!

13 PAGE 13 December 2005 Usługi dla klientów prywatnych Prowadzenie kont Wkłady Fundusze inwestycyjne Program obsługi kilenta Bankowość elektroniczna Karty kredytowe i płatnicze Leasing samochodów Pożyczki Kredyty budowlane Usługi dla klientów prywatnych w Polsce i krajach bałtyckich spełnieją wymogi rynkowe i będą stale rozszeżane.

14 PAGE 14 December 2005 Polska i kraje bałtyckie Thomas Neckmar Nordea Bank Polska S.A. Wlodzimierz Kicinski Nodea Bank Finland Plc Estonia Branch Vahur Kraft Nordea Bank Finland Plc Latvia Branch Valdis Siksnis Nordea Bank Finland Plc Lithuania Branch Steen Nielsen Sektor prywatny Henrik B Winther Sektor firmowy Esa Tuomi Administracja Tomas Nordin Kontrola i Planowanie Raimo Pesonen Kontrola kredytów i ryzyka Rauno Päivinen Business Partners GPT - BCIO - Group IT Group Security Group HR Group IC Corporate Law CIB Business Law CIB Compliance Markets Treasury CIB Corporate banking Life and Pensions Investment Funds Audyt wewnętrzny Nordea Finance Lithuania Rimas Petrauskas Nordea Finance Latvia Maris Skujins Nordea Finance Estonia Kaupo Luhaäär Nordea Finance Polska Juha Saaranen Nasza organizacja

15 PAGE 15 December 2005 Oddział Nordea Bank Finland Plc Estonia Dyrektor naczelny Vahur Kraft Obroty (kredyty+wkłady): EUR 1,2 miljarda Liczba klientów - Prywatnych Firmowych zatrudnionych Centrala w Tallinie - Hobujaama Tallin 2 oddziały i 5 punktów sprzedaży Tartu 1 oddział i 1 punkt sprzedaży Pärnu 1 oddział Współpraca z Nordea Finance Tallinn Parnu Tartu

16 PAGE 16 December 2005 Dyrektor naczelny Valdis Siksnis Obroty (kredyty+wkłady): EUR 1.1 mld Liczna klientów - Prywatnych Firmowych zatrudnionych Centrala w Rydze Ryga 6 oddziałów i 5 punktów sprzedaży Liepaja 1 oddział Sigulda 1 oddział Valmiera 1 oddział Daugavpils 1 oddział Współpraca z Nordea Finance Liepaja Riga Sigulda Oddział Nordea Bank Finland Plc Łotwa Daugavpils Valmiera

17 PAGE 17 December 2005 Dyrektor naczelny Steen Nielsen Obroty (kredyty+wkłady): EUR 900 milionów Liczba klientów Prywatnych Firmowych zatrudnionych Centrala w Wilnie Wilno 1 oddział i 5 Punktów sprzedaży Kaunas 1 oddział, Klaipeda 1 oddział, Panevezys 1 oddział Współpraca z Nordea Finance Klaipeda Kaunas Vilnius Panevezys Oddział Nordea Bank Finland Plc Litwa

18 PAGE 18 December 2005 Obecność Nordei w Polsce jest znacząca Dyrektor naczelny Wlodzimierz Kicinski Obroty (kredyty+wkłady): EUR 2.2 mld Liczba klientów - Prywatnych Firmowych zatrudnionych Centrala w Gdyini (część w Łodzi i Warszawie) 24 Oddziały i 18 punktów sprzedaży Nordea Habitat 13 punktów sprzedaży (kredyty budowlane) Współpraca z Nordea Zycie & Nordea Finance Nabycie Sampos Polish Life dodało 400,000 klientów i umożliwiło dodatkową sprzedaż

19 PAGE 19 December 2005 Zysk netto przed podatkiem 2005

20 PAGE 20 December 2005 Nordea udział rynku, E

21 PAGE 21 December 2005 Oczekiwany przyrost (mEUR) Rentowny przyrost! Osiągnięcie docelowego udziału Rynku w krajach bałtyckich 15 % Osiągnięcie 2 -3 % udziału rynku w Polsce Agresywniejszy przyrost oznacza nabywanie!

22 PAGE 22 December 2005 Liczba zatrudnionych (FTE) Komentarz FTE wzrosło o 385 (jeszcze nie zatwierdzone) Polska + 26 (+3%) Estonia + 96 (+39%) Łotwa +144 (+61%) Litwa + 58 (+38%)

23 PAGE 23 December 2005 Plan przyrostu organicznego na 2006 (propozycja) Inwestycje Polska: + 15 nowych jednpstek (57 jednostek bankowych) Estonia: + 4 oddziałów i 5 punktów sprzedaży (19 jednostek bankowych) Latvia: + 4 oddziałów i 3 punktów sprzedaży (20 jednostek bankowych) Lithuania: + 2 oddziałów (12 jednostek bankowych) Zwiększenie ilości sprzedawców Klienci Firmowi: 85 nowych sprzedawców Klienci Prywatni: 180 nowych sprzedawców Wzmocnienie organizacji banków regionalnych Wzrost kosztów z racji załogi + 8,4 m, czynszów i lokali + 1,8 m, IT + 1,7 m i kosztów rynkowych + 2,4 m.


Pobierz ppt "Polska i kraje bałtyckie – szybko rosnące rynki bankowe Nordea jest jedynym bankiem, który może obsługiwać klientów dzięki własnej sieci placówek w regionie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google