Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

M ODEL REFERENCYJNY ŁAŃCUCHA DOSTAW Przygotowali: Marcin Grohs Piotr Duda, Marcin Bienek, Adam Rajczyk, Marek Haberko, Adrian Noworolnik.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "M ODEL REFERENCYJNY ŁAŃCUCHA DOSTAW Przygotowali: Marcin Grohs Piotr Duda, Marcin Bienek, Adam Rajczyk, Marek Haberko, Adrian Noworolnik."— Zapis prezentacji:

1 M ODEL REFERENCYJNY ŁAŃCUCHA DOSTAW Przygotowali: Marcin Grohs Piotr Duda, Marcin Bienek, Adam Rajczyk, Marek Haberko, Adrian Noworolnik.

2 Dlaczego powstają modele referencyjne łańcucha dostaw? Dlaczego warto inwestować w nowe modele łańcuchów dostaw? SCOR - G ENEZA I PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA

3 Organizacja SCC (Supply Chain Council) SCOR (Supply Chain Operation Reference) DCOR (Design Chain Operation Reference) CCOR (Customer Chain Operation Reference)

4 SCOR - G ENEZA I PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA Model SCOR Sprawna komunikacja, porównanie oraz czerpanie wiedzy od konkurencji i innych przedsiębiorstw danej branży i poza nią Możliwość oszacowania efektywności swoich łańcuchów dostaw Możliwość określenia i zmierzenia konkretnych procesów operacyjnych

5 SCOR - G ENEZA I PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA Referencyjny model procesów – przesłanki: Ustalenie obecnego stanu procesów w przedsiębiorstwie oraz wyprowadzenie na jego podstawie pożądanego w przyszłości stanu procesów Wyszczególnienie wydajności operacyjnej przedsiębiorstw konkurencyjnych oraz ustalenie wewnętrznych celów przedsiębiorstwo opierających się na wynikach najlepszych w branży Oszacowanie stylu zarządzania oraz zakresu wykorzystanych rozwiązań informatycznych najlepszych w branży, umożliwiających im osiągnięcie odpowiedniego stanu procesów

6 SCOR - G ENEZA I PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA Referencyjny model procesów zawiera: Strukturę zależności między typowymi procesami w przedsiębiorstwie; Standardy pomiaru funkcjonowania procesów; Definicję działań, które przekładają się na pozycję najlepszego w branży; Opisy procesów zarządzania w przedsiębiorstwie; Zasadnicze uwarunkowania modelowania procesów;

7 SCOR - G ENEZA I PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA Zakres modelu SCOR odnosi się do: Interakcji indywidualnych klientów Obrotu towarowego w łańcuchu dostaw Ogólnych interakcji rynkowych

8 SCOR - G ENEZA I PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA

9 Kryteria procesów biznesowych modelu SCOR: Planowanie, Nabywanie, Wytwarzanie, Dystrybucja, Zwroty.

10 SCOR - G ENEZA I PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA Planowanie: Planowanie i zarządzanie popytem; Prawidłowe zbalansowanie zasobów i potrzeb całego łańcucha Wyznaczenie planów komunikacyjnych dla pozostałych kategorii procesów Odpowiednie porównanie przygotowanego dla łańcucha dostaw planu z planem finansowym przedsiębiorstwa Zarządzanie poszczególnymi elementami: Wydajność, pozyskiwanie danych, zapasy, aktywa kapitałowe, transport, procedury nadzoru/kontroli realizacji planu, reguły biznesowe

11 SCOR - G ENEZA I PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA Nabywanie: Zarządzanie zapasami Szczegółowe planowanie dostaw Odbiór Weryfikacja Transfer produktów Autoryzacja płatności Wybór dostawców Szacowanie wydajności dostawców Zarządzanie siecią dostaw Określanie wymogów importowanych i eksportowanych Zarządzanie aktywami kapitałowymi

12 Wytwarzanie: Szczegółowe planowanie produkcji Pakowanie, Przechowywanie Wydawanie produkcji Testowanie produktów Zgłaszanie potrzeb materiałowych Zarządzanie pozyskanymi zapasami surowców i/lub półproduktów Zarządzanie aktywami trwałymi wyk. W produkcji Zarządzanie wydajnością produkcji Zarządzanie realizacją planów produkcyjnych SCOR - G ENEZA I PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA

13 Dystrybucja: Zarządzanie zamówieniami Zarządzanie magazynami Zarządzanie należnościami Zarządzanie cyklem życia produktu Określenie wymogów Zarządzanie informacją

14 SCOR - G ENEZA I PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA Zwroty: Zarządzanie zwrotami Identyfikacja stanu produktu Planowanie dostarczania wadliwych produktów, Weryfikacja wadliwych produktów Planowanie napraw Wymiana produktów Monitorowanie zwrotu surowców i/lub półproduktów Zarządzanie gwarancjami

15 M APA PROJEKTU SCOR Poziomy/etapy projektu: Poziom 1 – podstawowa analiza konkurencyjności Poziom 2 – przepływy materiałowe Poziom 3 – przepływy informacji i pracy Poziom 4 – implementacja zmian


Pobierz ppt "M ODEL REFERENCYJNY ŁAŃCUCHA DOSTAW Przygotowali: Marcin Grohs Piotr Duda, Marcin Bienek, Adam Rajczyk, Marek Haberko, Adrian Noworolnik."

Podobne prezentacje


Reklamy Google