Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

E C R Marek Ciesielski Katedra Logistyki i Transportu.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "E C R Marek Ciesielski Katedra Logistyki i Transportu."— Zapis prezentacji:

1 E C R Marek Ciesielski Katedra Logistyki i Transportu

2 2 ECR Efficient Consumer Response Efektywna obsługa klienta - dla łańcuchów FMCG

3 3 ECR... inspiracje Strategia logistyczna – Quick Response Zarządzanie jakością Doświadczenia branż FMCG

4 4 Poziom obsługi rynku a wartość zapasów

5 5 ECR to strategia zakładająca ścisłą współpracę producentów, dystrybutorów i detalistów dla jednoczesnego podniesienia jakości obsługi i obniżki kosztów (m.in. dzięki zmniejszeniu zapasów).

6 6 Współpraca w łańcuchu dostaw sytuacja obecna

7 7 Współpraca w łańcuchu dostaw wg założeń strategii ECR

8 8 Oczekiwania wobec logistyki eliminacja kosztów nie związanych z dodawaniem wartości dla klienta dostarczanie towarów w ilościach odpowiadających rzeczywistemu zapotrzebowaniu udokumentowanie pochodzenia towaru i jego drogi do klienta (szybka identyfikacja)

9 9 Oczekiwania zgłaszane przez klientów europejskich niskie koszty dostawa na czas duża oferta usług dodających wartości (monitoring, przepakowywanie, konsolidacja itd.) transport przyjazny środowisku

10 10 Założenia ECR eliminacja działań nie dodających wartości uznanie zaspokojenia potrzeb ostatecznego klienta za wspólny cel wszystkich współpracujących przedsiębiorstw pełne wykorzystanie informacji wspólne eliminowanie barier w przepływie dóbr i informacji traktowanie czasu przepływu jako miernika sprawności łańcucha dostaw

11 11 Cele ECR strategiczny – wzrost udziału w rynku taktyczny – optymalizacja dostaw operacyjny – redukcja kosztów

12 12 Elementy strategii ECR

13 13 Według komisji ECR kategoria produktów to odmienna i mierzalna grupa produktów i usług, którą można zarządzać jako całością. Dane dobra i usługi mogą być postrzegane jako substytucyjne lub w inny sposób powiązane ze sobą w zaspokajaniu potrzeb klienta Zarządzanie kategorią produktów oznacza odejście od zarządzania każdą marką z osobna do zarządzania całą grupą produktów. Decyzje podejmuje się kompleksowo, mając na uwadze kilka marek, gdyż decyzje podjęte w stosunku do jednej marki mogą mieć wpływ także na inne marki.

14 14 Optymalizacja asortymentu polega na: Definiowaniu roli, jaką dany asortyment odgrywa w realizowaniu celów strategicznych kategorii Ocenianiu w jakim stopniu bieżący i planowany asortyment produktów spełnia związane z nim oczekiwania Podejmowaniu decyzji o wycofaniu nieefektywnych produktów i/lub wprowadzeniu produktów, które w większym stopniu pozwolą na realizację celów strategicznych firmy Opracowywaniu wytycznych dla wprowadzenia i promocji nowych produktów Zarządzaniu przestrzenią i rozmieszczeniem produktów na półkach Zapewnieniu nieograniczonego przepływu informacji o asortymencie pomiędzy partnerami handlowymi

15 15 Ocena skuteczności promocji prowadzona jest w czterech obszarach 1.Definiowanie celów promocji 2.Produkcja promocyjna: właściwe informowanie o promocji, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz firmy ma tak samo duże znaczenie jak wyprodukowanie specjalnych opakowań i produktów promocyjnych 3.Lokalizacja promocji i przeprowadzona na czas dystrybucja produktów promocyjnych 4.Regularna ocena promocji

16 16 Zarządzanie dostawami (zarządzanie podażą) ma na celu: Zsynchronizowanie produkcji z rzeczywistym popytem Upowszechnianie przeładunków kompletacyjnych Obniżkę zapasów we wszystkich ogniwach łańcucha (poprzez podniesienie niezawodności procesów) Wprowadzenie zasady ciągłego uzupełniania – szybkiej reakcji na bieżące informacje o sprzedaży Wdrożenie systemu automatycznego zamawiania przez sklepy

17 17 Skracając czasy realizacji zamówień producenci mogą zmniejszyć swoja zależność od prognoz długoterminowych, które często okazują się nietrafne i prowadzą do niepotrzebnych kosztów i zapasów Krytyczną sprawą jest potrzeba wprowadzenia systemu harmonogramowania produkcji, który dynamicznie zarządzałby uruchamianiem i wielkością zleceń produkcyjnych, z uwzględnieniem możliwości produkcyjnych i poziomu niezawodności Zsynchronizowana produkcja wymaga zwykle, by producent przestawił 80% swojej produkcji z systemu stała wielkość – zmienna częstotliwość zleceń produkcyjnych na system zmienna wielkość- stała częstotliwość zleceń produkcyjnych. Częstotliwość uruchamiania zlecenia zależy od jego wielkości i wymogów co do przestawienia urządzeń produkcyjnych

18 18 Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment

19 19 Dostawca lub odbiorca przejmuje główną odpowiedzialność za prognozowanie sprzedaży, planowanie dostaw i podejmowanie decyzji o wysyłce. Druga strona pełni cześć zadań w tym zakresie

20 20 Cele: poprawa poziomu obsługi klienta redukcja utraconej sprzedaży zwiększenie rotacji zapasów poprawa punktualności dostaw skrócenie cyklu zamawiania

21 21 KPI liczba out of stocków liczba promocji rotacja zapasów trafność prognoz wypełnienie samochodów wykorzystanie palet liczba zamówień interwencyjnych

22 22 Centrum kompletacji dostaw

23 23 ECR przynosi następujące korzyści Zmniejszenie poziomu zapasów we wszystkich ogniwach łańcucha Skrócenie czasu przepływów Obniżenie kosztów działalności Wyeliminowanie transakcji papierowych i związanych z nimi uciążliwości i pomyłek Podniesienie poziomu obsługi lub utrzymanie dotychczasowego mniejszym kosztem Poprawę zarządzania towarami na półkach Poprawę świeżości produktów, lepsze wykorzystanie powierzchni sklepów, poprawę stopnia wykorzystania transportu

24 24 ECR przynosi następujące korzyści

25 25

26 26 Koncepcje zarządzania w łańcuchach dostaw - ECR Rada ECR Polska - HANDEL

27 27 Koncepcje zarządzania w łańcuchach dostaw - ECR Rada ECR Polska - PRODUKCJA


Pobierz ppt "E C R Marek Ciesielski Katedra Logistyki i Transportu."

Podobne prezentacje


Reklamy Google