Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

2014-01-03 1 / 16 zarządzanie produkcją RÓŻNORODNOŚĆ Różnorodność może występować jako zróżnicowanie: Wyrobów Oferowanych usług Używanych metod i procedur.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "2014-01-03 1 / 16 zarządzanie produkcją RÓŻNORODNOŚĆ Różnorodność może występować jako zróżnicowanie: Wyrobów Oferowanych usług Używanych metod i procedur."— Zapis prezentacji:

1 / 16 zarządzanie produkcją RÓŻNORODNOŚĆ Różnorodność może występować jako zróżnicowanie: Wyrobów Oferowanych usług Używanych metod i procedur Technik zarządzania Działań Różnorodność jest potrzebna – nawet wskazana, należy jednak pamiętać, że: Może powodować wzrost kosztów Zmniejsza możliwość skutecznej kontroli Może powodować sprzeczność interesów

2 / 16 zarządzanie produkcją RÓŻNORODNOŚĆ Sterowanie różnorodnością można realizować trzema sposobami: Uproszczenie – redukcja niepotrzebnej różnorodności Standaryzacja – kontrola potrzebnej różnorodności Specjalizacja – skoncentrowanie wysiłków na działaniach wymagających wiedzy specjalistycznej

3 / 16 zarządzanie produkcją RÓŻNORODNOŚĆ Korzyści ze sterowania różnorodnością W działalności marketingowej W działalności projektowej W działalności wytwórczej

4 / 16 zarządzanie produkcją RÓŻNORODNOŚĆ Intensyfikacja sprzedaży, Lepsze usługi po sprzedaży Większa wydajność Lepsze zrozumienie problemów technicznych Większe partie produkcyjne Krótsze czasy pomocnicze Mniejsze ilości pomocy specjalnej

5 / 16 zarządzanie produkcją Lepsze wykorzystanie wyposażenia Redukcja zapasów Lepsze wykorzystanie powierzchni magazynowych RÓŻNORODNOŚĆ Łatwiejsza kontrola zapasów Szybszy dostęp do zapasów Uproszczenie sterowania produkcją Ułatwienie zakupów klientom

6 / 16 zarządzanie produkcją RÓŻNORODNOŚĆ WYROBÓW GOTOWYCH LUB USŁUG Jaki przychód przynosi każdy wyrób ? Jaki jest wkład każdego wyrobu na pokrycie kosztów stałych ? Jaka jest ranga przychodu a jaka ranga wkładu ? (którą pozycję zajmuje dany produkt w tych klasyfikacjach?)

7 / 16 zarządzanie produkcją RÓŻNORODNOŚĆ WYROBÓW GOTOWYCH LUB USŁUG WYKRES PRZYCHÓD WKŁAD Czy można obniżyć koszty ? Czy można podnieść ceny ? Czy można zwiększyć wielkość ich sprzedaży ?

8 / 16 zarządzanie produkcją Ranga przychodu Ranga wkładu WYKRES PRZYCHÓD WKŁAD Zrezygnować z nich ?? Obniżyć koszty ?? Podnieść ceny ?? Zwiększyć sprzedaż ??

9 / 16 zarządzanie produkcją RÓŻNORODNOŚĆ WYROBÓW GOTOWYCH LUB USŁUG Możliwości rozwiązania problemu: Wyeliminowanie wszystkich produktów o sprzedaży poniżej pewnego udziału w całkowitych obrotach; Sprawdzenie wszystkich wyrobów, których zysk kształtował się poniżej pewnego poziomu; Przeprowadzenie szczegółowej analizy trendów sprzedaży dla pozostałych wyrobów

10 / 16 zarządzanie produkcją RÓŻNORODNOŚĆ MATERIAŁÓW I INFORMACJI WEJŚCIOWYCH Kontrola różnorodności procesów: Stosowanie norm Normalizowanie surowców i materiałów Uproszczenie systemów identyfikacji części i materiałów Normalizowanie metod, procedur i systemów Normalizowanie przebiegów Normalizowanie przedsiębiorstw i wyposażenia

11 / 16 zarządzanie produkcją RÓŻNORODNOŚĆ ANALIZA WARTOŚCI Jest techniką redukcji kosztów i kontroli opartą na badaniu samego wyrobu a nie - tak jaki w metodach badania pracy – na ulepszaniu metod wytwarzania wyrobów lub świadczenia usług. Jest zorganizowaną procedurą mającą na celu efektywne zidentyfikowanie niepotrzebnych kosztów poprzez analizę funkcji produktu. Przy czym funkcja to taka własność produktu (usługi), która pozwala na jego funkcjonowanie na rynku.

12 / 16 zarządzanie produkcją RÓŻNORODNOŚĆ ANALIZA WARTOŚCI Identyfikacja funkcji produktu (usługi) Funkcje podstawowe [ ????????? ] Funkcje dodatkowe [ ????????? ] Inne funkcje [ ???????????? ]

13 / 16 zarządzanie produkcją RÓŻNORODNOŚĆ ANALIZA WARTOŚCI Jakie są alternatywne sposoby uzyskania tych funkcji ?? Które z nich pociągają za sobą najmniejsze koszty ??

14 / 16 zarządzanie produkcją RÓŻNORODNOŚĆ ANALIZA WARTOŚCI Wartość wymiany Wartość użytkowa Wartość moralna Wartość faktyczna - cena oferowana przez nabywcę, na którą składa się: - cena oferowana przez nabywcę za tę część produktu, która według niego spełnia oczekiwane funkcje - cena oferowana przez nabywcę za pozostałe części produktu, dostarczające dodatkowe wartości i spełniające dodatkowe funkcje - suma wszelkich kosztów poniesionych podczas dostarczania produktu na rynek

15 / 16 zarządzanie produkcją PROCEDURA ANALIZY WARTOŚCI 1.WYBRAĆ PRZEDMIOT ANALIZY 2.OKREŚLIĆ KOSZTY PRODUKTU 3.ZAPISAĆ LICZBĄ CZĘŚCI 4.ZAPISAĆ WSZYSTKIE FUNKCJE 5.ZAPISAĆ FUNKCJE WYMAGANE TERAZ I DAJĄCE SIĘ PRZEWIDZIEĆ W PRZYSZŁOŚCI 6.OKREŚLIĆ FUNKCJĘ PIERWOTNĄ

16 / 16 zarządzanie produkcją PROCEDURA ANALIZY WARTOŚCI 7.OKREŚLIĆ WSZYSTKIE INNE SPOSOBY UZYSKIWANIA FUNKCJI PIERWOTNEJ 8.OKREŚLIĆ KOSZTY ALTERNATYWNEGO ROZWIĄZANIA 9.ZBADAĆ TRZY NAJTAŃSZE ROWIĄZANIA 10.WYBRAĆ JEDEN Z NICH 11.USTALIĆ JAKIE INNE FUNKCJE MOŻNA ZAWRZEĆ W NOWYM PRODUKCIE 12.ZAPEWNIĆ AKCEPTACJĘ NOWEGO PROJEKTU


Pobierz ppt "2014-01-03 1 / 16 zarządzanie produkcją RÓŻNORODNOŚĆ Różnorodność może występować jako zróżnicowanie: Wyrobów Oferowanych usług Używanych metod i procedur."

Podobne prezentacje


Reklamy Google