Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dr Marian Krupa. Zarządzanie jakością dr Marian Krupa Dlaczego warto? Nie ma przedsiębiorstw efektywnych czy nieefektywnych, są tylko przedsiębiorstwa.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dr Marian Krupa. Zarządzanie jakością dr Marian Krupa Dlaczego warto? Nie ma przedsiębiorstw efektywnych czy nieefektywnych, są tylko przedsiębiorstwa."— Zapis prezentacji:

1 dr Marian Krupa

2 Zarządzanie jakością dr Marian Krupa Dlaczego warto? Nie ma przedsiębiorstw efektywnych czy nieefektywnych, są tylko przedsiębiorstwa lepiej czy gorzej zarządzane [Drucker] Zarządzanie przez jakość to jeden z elementów kompleksowego spojrzenia na postęp [Bank] Nie lekceważcie drobiazgów, one decydują o doskonałości, a doskonałość to już nie drobiazg [Michał Anioł] Jakość jest gwarancją wolności. Brak jakości redukuje nas do masowego konsumenta, którym łatwo manipulować.

3 Zarządzanie jakością dr Marian Krupa Dlaczego warto? praca

4 Zarządzanie jakością dr Marian Krupa Autoprezentacja Zarządzanie współczesną organizacją w perspektywie aksjologicznej. W kierunku doskonałości organizacyjnej – praca doktorska, Warszawa Kierownik jakości projektu wdrożenia systemu zintegrowanego zarządzania uczelnią – Uniwersytet Jagielloński Certyfikowany audytor wewnętrzny (ISO) – Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie

5 Zarządzanie jakością dr Marian Krupa Syllabus 1.Jakość, systemy zarządzania a sterowanie jakością, koszty jakości – wprowadzenie; 2.Uniwersalne zasady zarządzania jakością: klient, przywództwo, partnerstwo, podejście procesowe i systemowe w zarządzaniu, ciągłe doskonalenie; 3.Koncepcje zarządzania jakością (TQM, Six Sigma itd.); 4.Systemy zarządzania jakością: ISO 9000 a normy zarządzania bezpieczeństwem i środowiskiem; 5.Cykl życia produktu, organizacji a zarządzanie jakością; 6.Metody i techniki zarządzania jakością (QFD, FMEA); 7.Zarządzanie jakością a zintegrowane systemy informatyczne klasy ERP; QERP – plan jakości w zakresie wdrożenia systemu informatycznego klasy ERP; 8.Rozwiązania typu Business Intelligence a zarządzanie jakością.

6 Zarządzanie jakością dr Marian Krupa Literatura podstawowa: 1.Adam Hamrol, Zarządzanie jakością z przykładami, WN PWN, Warszawa Polski Komitet Normalizacyjny, Norma ISO 9001:2008, Warszawa 2009.

7 Zarządzanie jakością dr Marian Krupa Literatura uzupełniająca: 1.A. Stabryła, Podstawy zarządzania firmą, rozdział 9-10, Antykwa, Kraków-Kluczbork H.H. Steinbeck, Total Quality Management, Placet, Warszawa Elżbieta Skrzypek, Jakość i efektywność, UMCS, Lublin Masaaki Imai, Gemba Kaizen. Zdroworozsądkowe, niskokosztowe podejście do zarządzania, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2006.

8 Zarządzanie jakością dr Marian Krupa Narzędzia analityczne: 1.Arkusz kalkulacyjny – MS Excel 2.SAP Business Objects – BIonDemand / Xcelsius 3.Kalkulator

9 Zarządzanie jakością dr Marian Krupa Konsultacje: W każdy czwartek w godz. 15:20-16:20 (sala 2.17) Tel. 33/ (sekretariat Instytut Zarządzania/PWSZ) Prezentacje z wykładów:

10 Zarządzanie jakością dr Marian Krupa

11 Zarządzanie jakością dr Marian Krupa ZALICZENIE: Praca projektowa (praca zespołowa – maksymalnie 3 osoby!). Część I: Zestaw pytań – zagadnienia teoretyczne z zakresu zarządzania jakością. Część II: Studium przypadku – Przeprowadź analizę SWOT w zakresie wdrożenia systemu zarządzania jakością w wybranym przedsiębiorstwie (dane do zadania zostaną przekazane przez egzaminatora). Część III: Projekt – Zastosowanie wybranej metody, techniki zarządzania jakością w firmie (dane do zadania zostaną przekazane przez egzaminatora).

12 Zarządzanie jakością dr Marian Krupa ZALICZENIE Termin zaliczenia: Stacjonarne – 31 maja 2012 Niestacjonarne – 13 maja 2012

13 Zarządzanie jakością dr Marian Krupa PYTANIA ?


Pobierz ppt "Dr Marian Krupa. Zarządzanie jakością dr Marian Krupa Dlaczego warto? Nie ma przedsiębiorstw efektywnych czy nieefektywnych, są tylko przedsiębiorstwa."

Podobne prezentacje


Reklamy Google