Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Marketing Usług - WYKŁAD dr inż. Agnieszka Bieńkowska p. 315 B-1 tel. (071) 320 42 41 Zaliczenie: pisemny sprawdzian.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Marketing Usług - WYKŁAD dr inż. Agnieszka Bieńkowska p. 315 B-1 tel. (071) 320 42 41 Zaliczenie: pisemny sprawdzian."— Zapis prezentacji:

1 Marketing Usług - WYKŁAD dr inż. Agnieszka Bieńkowska p. 315 B-1 tel. (071) Zaliczenie: pisemny sprawdzian wiedzy na przedostatnich zajęciach

2 Cele kursu: Zrozumienie istoty i specyfiki marketingu w usługach oraz opanowanie podstaw wiedzy w tym zakresie na tle elementarnej wiedzy o marketingu. Zagadnienia dotyczą istoty usług oraz ich własności. Istotną część kursu stanowi charakterystyka strategii i marketingowego instrumentarium specyficznego dla usług. Omówione zostaną również: odniesienie koncepcji marketingowej do sfery usług, a także problematyka doskonalenia procesu świadczenia usługi oraz oceny jej jakości

3 Podstawowe zagadnienia 1. Usługa i jej własności. 2. Przedsiębiorstwa usługowe jako podmioty rynku. 3. Handel i inne sfery usług. 4. Koncepcja marketingowa w sferze usług. 5. Badania marketingowe i segmentacja rynku usług. Plasowanie i różnicowanie usług w środowisku. 6. Strategie marketingowe usługi, cen usług, dystrybucji i promocji usług.

4 Podstawowe zagadnienia 7. Jakość i jej doskonalenie w usługach. 8. Personel usługowy w świetle koncepcji marketing wewnętrznego i zarządzania relacjami z klientami. 9. Aktualne trendy rozwoju marketingu w usługach. Organizacja i kontrola działań marketingowych w usługach. 11. Strategie i instrumenty marketingu w handlu, specyficznej sferze usług. 12. Marketing handlowy jako nowoczesna koncepcja zarządzania firmą handlową. 13. Technologia i technika handlu hurtowego i detalicznego.

5 Literatura 1. Czuba M., Marketing usług : teoria i praktyka, Wydawnictwo Tara, Katowice Kałążna-Drewińska U., Iwankiewicz-Rak B., Marketing w handlu, AE, Wrocław Kotler Ph.., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Prentice Hall International Inc., Wyd. Gebethner i S-ka 1994 (lub Felberg SJA 1999). 4. Lipowicz A., Nowak M. W., Marketing w zarządzaniu przedsiębiorstwem, [w:] Hopej M., Martan L. (red.), Przedsiębiorstwo, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, Marketing usług, pr. zbior. pod red. A. Styś, PWE, Warszawa Marketing usług na przykładach, red.nauk. K.Rogoziński, R. F. Nicholls, AE, Poznań 2001.

6 7. Mudie P., Cottam A., Usługi :Zarządzanie i marketing, Warszawa, PWN, Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa Rogoziński K., Nowy marketing usług, AE, Poznań Sullivan M., Adcock D., Marketing w handlu detalicznym, Oficyna Ekonomiczna, Kraków Pluta-Olearnik M., Marketing usług : idee - zastosowania, PWE, Warszawa Withers J., Vipperman C., Na czym polega i jak robić marketing usług, Wydawnictwo M and A Communications Polska, Lublin Kałążna-Drewińska U., Iwankiewicz-Rak B., Marketing w Handlu, Wyd. AE Wrocław, Wrocław Literatura

7 14. Domański T., Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, PWN, Warszawa-Łódź Domański T., Strategie rozwoju handlu, PWE, Warszawa Literatura


Pobierz ppt "Marketing Usług - WYKŁAD dr inż. Agnieszka Bieńkowska p. 315 B-1 tel. (071) 320 42 41 Zaliczenie: pisemny sprawdzian."

Podobne prezentacje


Reklamy Google