Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość Maciej Dorsz Jerzy Nawrocki Politechnika Poznańska.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość Maciej Dorsz Jerzy Nawrocki Politechnika Poznańska."— Zapis prezentacji:

1 ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość Maciej Dorsz Jerzy Nawrocki Politechnika Poznańska

2 Plan Próba oceny nowych wersji modeli, znalezienia cech wspólnych, jak i różnic ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość Jak faktycznie przedstawia się poziom dojrzałości procesów wytwórczych w poznańskich firmach informatycznych

3 CMMI. Reprezentacja poziomowa Poziomy: ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość 1. Początkowy 2. Zarządzany 3. Zdefiniowany 4. Zarządzany ilościowo 5. Optymalizujący

4 Porównanie - metodyka ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość Poziom: Zarządzany (drugi) Obszar: Planowanie przedsięwzięcia Praktyka: Ustanów plan projektu Odpowiednik w ISO 9001:2000: Planowanie projektowania i rozwoju organizacja powinna określić etapy projektowania i rozwoju

5 Porównanie - Porównanie - wykres ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość Obszar: Planowanie przedsięwzięcia Praktyka: Zaplanuj zaangażowanie uczestników projektu Odpowiednik w ISO 9001:2000: 6.1 oraz 7.3.1c Zapewnienie zasobów Przypisanie odpowiedzialności w fazie projektowania

6 Porównanie - Porównanie - wykres ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość

7 klient / organizacja centrum uwagi 22 strony poziom abstrakcji opisów 688 stron. produkt podejście procesowe analiza gromadzonych danych Porównanie - wyniki ISO 9001:2000 CMMI. walidacja oraz weryfikacja produktów ciągłe doskonalenie 22 strony poziom abstrakcji opisów ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość klient / organizacja centrum uwagi

8 CMMI na poziomie drugim Kwestionariusz ankiety: Kwestionariusz ankiety: CMMI a poznańska rzeczywistość ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość

9 17 pracowników 18 pracowników > 30 pracowników 11 firm informatycznych ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość

10 % Wartości średnie spełnienia wymagań CMMI na poziomie drugim dla obszarów procesów Wartości średnie spełnienia wymagań CMMI na poziomie drugim dla obszarów procesów ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość Zarządzanie podzleceniami Zarządzanie konfiguracją Zapewnienie jakości Pomiary i analiza Monitorowanie i kontrola Planowanie przedsięwzięcia Zarządzanie wymaganiami

11 % Wartości średnie spełnienia wymagań CMMI na poziomie drugim dla obszarów procesów Wartości średnie spełnienia wymagań CMMI na poziomie drugim dla obszarów procesów ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość Zarządzanie podzleceniami Zarządzanie konfiguracją Zapewnienie jakości Pomiary i analiza Monitorowanie i kontrola Planowanie przedsięwzięcia Zarządzanie wymaganiami

12 % ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość Wartości średnie spełnienia wymagań CMMI na poziomie drugim przez badane firmy Wartości średnie spełnienia wymagań CMMI na poziomie drugim przez badane firmy

13 Pomimo różnic ISO 9001:2000 i CMMI posiadają bardzo wiele cech wspólnych Posiadanie certyfikatu ISO 9001:2000 nie musi oznaczać zgodności z CMMI na poziomie drugim potwierdzono przeprowadzonym badaniem Spoglądając z perspektywy modelu CMMI poddane badaniu firmy poznańskie wymagają ogromnego wkładu pracy pro-jakościowej Podsumowanie ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość

14 dziękujemy za uwagę... ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość Kontakt:


Pobierz ppt "ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość Maciej Dorsz Jerzy Nawrocki Politechnika Poznańska."

Podobne prezentacje


Reklamy Google