Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kryzys szansą na realizację ambicji. HR odpowiedzią na wyzwania biznesu.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kryzys szansą na realizację ambicji. HR odpowiedzią na wyzwania biznesu."— Zapis prezentacji:

1 Kryzys szansą na realizację ambicji. HR odpowiedzią na wyzwania biznesu.

2 Leroy Merlin W Polsce firma Leroy Merlin rozpoczęła działalność w 1994 roku, a w 1996 otworzyła pierwszy market w Piasecznie pod Warszawą. Leroy Merlin to jeden z liderów na światowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych, narzędzi oraz artykułów wyposażenia wnętrz i ogrodów. Tworzymy sieć nowoczesnych hipermarketów. Nasza centrala mieści się we Francji. Jesteśmy obecni także w Hiszpanii, Włoszech, Brazylii, Rosji, Chinach, Portugalii, Grecji, Turcji, Rumunii oraz na Ukrainie. W Polsce zatrudniamy ponad 7500 pracowników w ponad 43 sklepach.

3 Gravet Consulting Rekrutacja pracowników executive search, direct search – stanowiska wyższego i średniego szczebla menedżerskiego oraz eksperckie. Diagnoza kompetencji, potencjału, osobowości i dopasowania kandydata lub pracownika do organizacji, w tym: projektowanie i przeprowadzanie sesji Assessment i Development Centre, testów kompetencyjnych oraz psychometrycznych, etc. Doradztwo merytoryczne i wsparcie technologiczne w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi m.in. Opisy stanowisk pracy, ocena 360°, system do oceny rocznej pracowników, system do zarządzania sesjami AC/DC on-line

4 Otoczenie Szansa na bycie Liderem –Koszt vs inwestycja biznesowa –Dostosowanie kosztów personalnych vs inwestycja w rozwój –Planowanie krótkoterminowe vs planowanie scenariuszowe –Kontrolowanie sytuacji vs podnoszenie kompetencji i budowanie zaufania Kultura organizacyjna –Wzmocnienie wartości firmy – decentralizacja decyzji –Utrzymanie zaufania do współpracowników – prawo do błędu –Wsparcie menedżerów w zmianie – coaching/konsulting

5 Cel projektu Zbudowanie kompetencji w kluczowych obszarach biznesu pozwalających na uzyskanie przewagi rynkowej Przygotowanie zasobów do wsparcia zmian – HR Biznes Partner Zdefiniowanie kluczowych kompetencji i zawodów przyszłości Model kluczowych kompetencji do realizacji strategii i podział odpowiedzialności, profile, system oceny i motywacji Plany zastępstw i struktura zatrudnienia

6 Projekt: Przygotowanie zasobów do wsparcia zmian – HR Biznes Partner Fazy/etapy projektu. Najtrudniejsze momenty. O co zadbać w trakcie takiej zmiany? Co się sprawdziło w prowadzeniu projektu?

7 Trochę historii do 2007 – Asystentka Personalna Strażnik i doradca w zakresie prawa pracy Rola wspierająca administrację kadrowo -płacową – Specjalista ds. ZL Sklepu Dołączone zostały zadania związane z rekrutacją pracowników i organizacją szkoleń Rola doradcza dla pracowników i kierowników w powyższych obszarach – Kierownik ds. ZL Sklepu Pełen zakres działań w obszarze twardego i miękkiego HR-u Rola wspierająca działania menadżerów w budowaniu efektywnych zespołów poprzez udział w procesach HR tj. Rekrutacja, Integracja, Staż, Rozwój w ramach stanowisk wykonawczych i specjalistycznych.

8 Fazy/etapy projektu Misja i opis stanowiska Model kompetencji Profile kompetencyjne i rekrutacyjne Narzędzia do diagnozy Audyt zasobów Opracowanie narzędzi rekrutacyjnych Przygotowanie osób do realizacji procesów

9 Profil kompetencyjny Pasja zawodu Kompetencje menedżerskie Kompetencje społeczne Predyspozycje osobowościowe i potencjał poznawczy Wiedza merytoryczna z danego obszaru

10 Narzędzia diagnozy profilu Wywiad kompetencyjny w tym weryfikacja wiedzy z obszaru miękkiego HR i pasji zawodu Development Centre Test Inteligencji Emocjonalnej Audyt kadrowy

11 Co po audycie zasobów? Sesje informacji zwrotnych i poziomy rekomendacji Indywidualne Plany Rozwoju Program Rozwojowy – ostatnia edycja Rekrutacja wg nowego profilu i adekwatnych narzędzi

12 Gdzie jesteśmy teraz? 100% stanowisk HR Biznes Partnera - wspiera zmianę od strony informacji, zarządzania sytuacją, podejmowania działań adekwatnie do sytuacji, emocji – ograniczenia menedżerów, a nie ekip Kontynuacja procesu zmian w strukturze: - ukończony proces doboru na nowe stanowiska Kierownika ds. Relacji z Klientami i Kierownika Logistyki w sklepach - profile kompetencyjne i rekrutacyjne na kluczowe stanowiska w organizacji - przełożenie na programy rozwojowe

13 Najtrudniejsze momenty Trudność wejścia w nową perspektywę Brak widocznej korzyści ze zmiany na tu i teraz uwierzenie na słowo Bliskość relacji i współpracy atutem i siłą mechanizmów obronnych

14 O co zadbać w trakcie takiej zmiany? Zasoby do realizacji Transparentność Obiektywizm Trzymanie się raz ustalonych zasad Komunikacja i zadbanie o zrozumienie sensu projektu przez osoby podlegające zmianie Budowanie wiarygodności i zaufania

15 Co się sprawdziło w prowadzeniu projektu? Odpowiedzialność za efekt Profil kompetencji - wysoka poprzeczka – idealny menedżer w kryzysie Rozpisane scenariusze Partner merytoryczny i technologiczny (merytoryka i proces logistyczny sesji AC/DC, raportowanie) znajomość rynku i doświadczenie praktyczne po stronie biznesu – świadomość skali projektu transfer wiedzy do organizacji elastyczność i jakość proponowanych rozwiązań poczucie humoru, zaangażowanie pasja tworzenia istotnych rzeczy

16 Kryzys jest najlepszym momentem na burzenie status quo… Pytanie tylko jak się go burzy?

17 Katarzyna Marciniak Menedżer ds. Procesów i Narzędzi HR Kontakt: Monika Zielińska – Mysior Konsultant, Dyrektor Zarządzający Kontakt:


Pobierz ppt "Kryzys szansą na realizację ambicji. HR odpowiedzią na wyzwania biznesu."

Podobne prezentacje


Reklamy Google