Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

RAPORT. Metodologia badania Czas realizacji: 28 czerwca do 20 września 2011 roku Technika badawcza: Ankieta internetowa CAWI Respondenci: przedstawiciele.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "RAPORT. Metodologia badania Czas realizacji: 28 czerwca do 20 września 2011 roku Technika badawcza: Ankieta internetowa CAWI Respondenci: przedstawiciele."— Zapis prezentacji:

1 RAPORT

2 Metodologia badania Czas realizacji: 28 czerwca do 20 września 2011 roku Technika badawcza: Ankieta internetowa CAWI Respondenci: przedstawiciele firm szkoleniowych, przedsiębiorcy i trenerzy Łączna liczba uczestników badania: 491 osób

3 78% firm szkoleniowych obawia się zmian, jakie mogą zajść na rynku szkoleń w związku z wyczerpaniem środków z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Nastroje firm szkoleniowych

4 Dlaczego firmy szkoleniowe się boją? Spadek zgłaszanego przez klientów zapotrzebowania na szkolenia Wzrost konkurencji między firmami szkoleniowymi (głównie na poziomie cen) Duże nasycenie rynku Spadek renomy szkoleń

5 71% firm szkoleniowych dyskutuje na temat zmian, jakie mogą zajść na rynku szkoleń Strategie firm szkoleniowych

6 60% firm szkoleniowych przygotowuje nową bądź modyfikuje dotychczasową strategię działania Strategie firm szkoleniowych

7 Jakie działania podejmują firmy szkoleniowe w związku z nadchodzącymi zmianami? Pozyskiwanie nowych klientów Wzbogacenie oferty o nowe tematy szkoleniowe Poszukiwanie nowych partnerów do współpracy Wzbogacenie szkoleń o nowoczesne metody szkoleniowe Przebranżowienie Obniżenia cen szkoleń Inne działania 43% 9% 7% 37% 28% 15% 42%

8 35% firm szkoleniowych przewiduje redukcję etatów trenerskich Strategie firm szkoleniowych

9 18% respondentów obawia się, że ich firma będzie miała problemy z utrzymaniem się na rynku. Nastroje firm szkoleniowych

10 Które firmy będą miały trudności z utrzymaniem się na rynku? Bez doświadczenia w sprzedawaniu swoich szkoleń Które utrzymują się przede wszystkim z projektów unijnych Bierne w podejmowaniu działań związanych z przebranżowieniem się / dostosowaniem oferty do wymagań rynku Bez doświadczenia w pracy z klientami biznesowymi Bez wypracowanego, własnego know-how

11 17% firm szkoleniowych uważa, że idą dla nich lepsze czasy Strategie firm szkoleniowych

12 Które firmy szkoleniowe nie muszą się martwić o swoją przyszłość? Stawiają na jakość oferowanych szkoleń Dostosowują swoją ofertę do potrzeb klienta Wyrobiły sobie określoną markę na rynku i są nastawione przede wszystkim na szkolenia komercyjne Posiadają stałych klientów Posiadają nowoczesne produkty

13 45% firm szkoleniowych przewiduje, że ceny szkoleń wzrosną Strategie firm szkoleniowych

14 40% przedsiębiorców przewiduje, że ceny szkoleń wzrosną Strategie firm szkoleniowych

15 60% firm szkoleniowych uważa, że zmniejszy się popyt na szkolenia wśród przedsiębiorców Strategie firm szkoleniowych

16 Tematy szkoleń, które będą budzić największe zainteresowanie wśród przedsiębiorstw: Szkolenia z kompetencji kierowniczych Obsługa klienta/techniki sprzedażowe Szkolenia specjalistyczne Szkolenia w obszarze umiejętności osobistych Szkolenia BHP Szkolenia językowe Szkolenia z umiejętności IT 70% 45% 43% 60% 56% 47% 62% Coaching Szkolenia techniczne 37% 29%

17 Specjaliści Managerowie Kierownicy liniowi Top management Pracownicy liniowi Pracownicy biurowi Grupy pracowników które na pewno będą szkolone w następnych latach: Strategie firm szkoleniowych

18 Formy szkoleniowe cieszące się największym zainteresowaniem w przyszłości: Strategie firm szkoleniowych Szkolenia mieszane Szkolenia stacjonarne Szkolenia e-learningowe Wszystkie w równym stopniu Szkolenia wyjazdowe Inna forma

19 Scenariusz rozwoju rynku szkoleń Koniec EFS – kryzys czy rozkwit rynku szkoleń?

20 Partnerzy badania

21 Organizatorzy konferencji

22 Dziękujemy za uwagę Zapraszamy do zadawania pytań Kontakt: Małgorzata Czernecka Dyrektor Zarządzający HRP


Pobierz ppt "RAPORT. Metodologia badania Czas realizacji: 28 czerwca do 20 września 2011 roku Technika badawcza: Ankieta internetowa CAWI Respondenci: przedstawiciele."

Podobne prezentacje


Reklamy Google