Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„Media jako czwarta władza”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„Media jako czwarta władza”"— Zapis prezentacji:

1 „Media jako czwarta władza”
Projekt edukacyjny pt. „Media jako czwarta władza”

2 Historia mediów- dawne sposoby przekazywania informacji
Porozumiewanie się między ludźmi od dawien dawna było warunkiem ich koegzystencji. Bez komunikowania się rozwój ludzkości byłby praktycznie niemożliwy, świat pozostałby nieodkryty, niezbadany. Dawniej ludzie przekazywali sobie informacje np. poprzez: Gońca Listownie Gołębiami pocztowymi Dymnymi znakami Były to początki mediów, których rozwój nastąpił w IV w. , na dworze cesarskim w Chinach. Wydawana tam prasa dała początek gazetom i czasopismom. Pierwsza gazeta powstała w Pekinie w 700 r.

3 Początki prasy Pierwsza znana nam gazeta ukazała się w 1609 roku w Strasburgu. Pierwszą polską gazetą był „Merkuriusz Polski Ordynaryjny”, który wydawany był od 1661 roku w Krakowie. Ukazywała się 1-2 razy w tygodniu w nakładzie ok egzemplarzy, liczyła od 8 do 12 stron.

4 Pierwsze radio Za wynalazcę radia, które przyczyniło się do rozwoju środków masowego przekazu uważany jest Włoch-Guglielmo Marconi. Prace nad przesłaniem fal radiowych zaczął w 1894 , pierwsza próba przesłania fal na dalekie odległości odbyła się w 1899 kiedy to sygnał został przekazany przez kanał La Manche . Pierwsza audycja radiowa została nadana z garażu Amerykanina Franka Conrada w 1916 Radio zaczęło być wykorzystywane w edukacji i uczelnie w Stanach Zjednoczonych rozpoczęły dodawanie kursów radiowych do swoich programów nauczania

5 Wczesna telewizja Pierwsza transmisja telewizyjna z Londynu do Nowego Jorku odbyła się 27 stycznia 1928 roku. W dniu 3 lipca 1928 roku w Londynie odbyła się transmisja telewizyjna w kolorze W Polsce początki telewizji zainicjowano już w dwudziestoleciu międzywojennym. Pierwszą transmisję sygnału telewizyjnego przeprowadziła w 1931 roku rozgłośnia Polskiego Radia w Katowicach. W 1936 roku zbudowano nadajnik na warszawskim wieżowcu Prudential. Już w 1937 roku na szesnastym piętrze rozpoczęła działalność eksperymentalna stacja telewizyjna, nadająca z anteny zainstalowanej na dachu gmachu. Pokaz próbnej transmisji telewizyjnej odbył się 26 sierpnia 1939 roku w Warszawie z udziałem Mieczysława Fogga. Pierwszym filmem wyemitowanym przez przedwojenną próbną telewizję polską była "Barbara Radziwiłłówna".

6 Internet Historia Internetu zaczyna się 29 września 1969 roku, kiedy to w Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles, a wkrótce potem w trzech następnych uniwersytetach zainstalowano w ramach eksperymentu finansowanego przez ARPA, zajmującą się koordynowaniem badań naukowych na potrzeby wojska, pierwsze węzły sieci ARPANET – bezpośredniego przodka dzisiejszego Internetu. W ciągu dwóch następnych lat sieć była rozbudowywana, w pracach nad nią brała udział coraz większa liczba naukowców z różnych ośrodków. Trzeba było opracować konkretne aplikacje, umożliwiające wykorzystanie możliwości komunikacyjnych dawanych przez sieć; jednym z pierwszych zastosowań było zdalne wykonywanie obliczeń na komputerach dużej mocy znajdujących się w innych ośrodkach

7 Funkcje mediów Media pełnią wiele funkcji:
informacyjna - czyli media zbierają na temat różnych wydarzeń gospodarczych, politycznych i kulturalnych i przekazują ją w wiadomościach lub innych programach informacyjnych. rozrywkowa - wszystkie media starają się dostarczać odbiorcom rozrywkę gdyż to zapewnia im popularność i w przypadku telewizji dużą oglądalność.  reklamowa – media starają się przyciągać reklamodawców gdyż dzięki pieniądzom z reklam mogą zapewnić większy i atrakcyjniejszy wybór programów rozrywkowych a stacje telewizyjne mogą również zaprezentować bogaty wybór hitów filmowych.  opiniotwórcza - powoduje, że media wpływają na swoich widzów, czytelników i słuchaczy kształtując opinię publiczną.  kontrolna - media śledzą poczynania władz i osób publicznych przez co mogą zapobiec różnym nadużyciom z ich strony.  Mobilizacyjna - kampanie medialne w sferze polityki, wojny, rozwoju ekonomicznego i religii.  transmisyjna – transmisje z widowisk sportowych, koncertów, gal czy pokazów. 

8 Premier, Rada ministrów
Władza Filozof francuski okresu oświecenia-Monteskiusz wprowadził słynny trójpodział władzy : Władza ustawodawcza Władza wykonawcza Władza sądownicza „Czwarta władza” Sejm, Senat Premier, Rada ministrów Sądy, trybunały Media Obecnie mianem czwartego organu władzy określamy media. Nazywamy je tak, ponieważ mają ogromny wpływ na nasze decyzje, opinię na dany temat oraz styl bycia. Kontrolują również urzędników z mediów dowiadujemy się o szkodliwych i źle podjętych decyzjach oraz o przestępstwach.

9 Wpływ mediów na nasze życie wywierany przez reklamy
Na reklamy skazani jesteśmy do końca życia, spotykamy je na każdym kroku i nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego jaki one mają wpływ na nasze decyzje czy styl życia. Do każdego człowieka przekaz reklamowy trafia w inny sposób. Niektóre osoby są bardzo podatne na reklamę, podejmują ważne decyzje pod jej wpływem. Jednym z wielu przykładów mogą być banki, które licznie się reklamują. Oferują tanie, szybkie pożyczki, a ludzie bez zastanowienia z tego korzystają. Różne badania pokazują, że jeszcze 15 lat temu Polacy uważali reklamy za pożyteczne. Natomiast teraz jest odwrotnie i uważamy je za tak zwane „zło konieczne”. Często jednak podświadomie wybieramy ofertę czy produkt, który miał lepszą kampanię marketingową. Na takim właśnie efekcie zależy zleceniodawcom. Uzyskują go dzięki licznym konsultacjom z psychologami czy bardzo mocno przekonującym wypowiedziom szanowanych lub znanych ekspertów.

10 Przykłady reklam Coraz częściej w reklamach pojawiają się słowa „najlepsze produkty „ , ”najlepsza jakość” Producenci stosują „haczyki „ których przeciętny klient nie będzie wstanie sprawdzić Banki coraz częściej stosują małą czcionkę ,aby zminimalizować odrzucenie oferty przez klienta

11 Projekt wykonali: Oskar Mazur 2B Tomasz Wójcik 2B Filip Kopeć 2B
Przemysław Rogalski 2B Stanisław Grabowski 2B Krzysztof Wyspiański 2B Łukasz Byczkowski 2G


Pobierz ppt "„Media jako czwarta władza”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google