Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Tradycyjne media w internecie WYŻSZA SZKOŁA PROMOCJI mgr. Bartosz Loba 9. stycznia 2006.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Tradycyjne media w internecie WYŻSZA SZKOŁA PROMOCJI mgr. Bartosz Loba 9. stycznia 2006."— Zapis prezentacji:

1 Tradycyjne media w internecie WYŻSZA SZKOŁA PROMOCJI mgr. Bartosz Loba 9. stycznia 2006

2 Media tradycyjne Ustalenia definicyjne W rozumieniu Ustawy Prawo Prasowe (art. 7) prasa to: publikacje periodyczne, które nie tworzą zamkniętej całości: –dzienniki i czasopisma, –serwisy agencyjne, –stałe przekazy teleksowe, –biuletyny, –programy radiowe i telewizyjne oraz kroniki filmowe –wszelkie środki masowego przekazywania –osoby zajmujące się działalnością dziennikarską

3 Budowanie pozycji mediów w internecie 2001: –media nie przywiązują dużego znaczenia do swoich strategii internetowych. –polskie media nie wypracowały uzupełniającego się modelu współdziałania kanałów tradycyjnego i internetowego, –nie wykorzystują w pełni możliwości internetu –działalność internetowa traktowana jest jako uzupełnienie działalności tradycyjnej. –media tradycyjne są jeszcze na etapie określania swojej tożsamości wobec nowego medium jakim jest wciąż internet* 2005: -zauważalna jakościowa zmiana w obecności w internecie -szersze wykorzystywanie możliwości internetu -wydania on-line mają charakter uzupełniający wobec tradycyjnych *Na podstawie badania przeprowadzonego przez I-Metrię w okresie od maja do sierpnia 2001.

4 Charakterystyka witryn mediów tradycyjnych 2001*: 56% - pod względem graficznym przypomina drukowane edycje 73% - oferuje narz ę dzia interaktywne (sondy, fora, czaty, pocztę i inne) jako wartość dodaną do edycji papierowych 56% - prowadzi działalność e-commerce tylko 14% witryn telewizyjnych i radiowych najwięcej powierzchni reklamowej na swoich witrynach internetowych oferuje prasa poziom technicznej realizacji analizowanych witryn jest bardzo zróżnicowany * Na podstawie badania przeprowadzonego przez I-Metrię w okresie od maja do sierpnia 2001.

5 Strategie obecności mediów w internecie* Prasa (wydawnictwa drukowane) –witryna docelowa –witryna towarzysząca –tzw. kręgi prasowe * Magazyn INTERNET 3/2005

6 Elementy strony prasowej Mapa serwisu - niezbędna przy rozbudowanych witrynach, najczęściej gazet, które mają wiele dodatków tematycznych Prenumerata - osobny dział z informacjami o sposobie prenumeraty danego tytułu Newsletter - newsy ze świata internetu, technologii, porady dnia, nowe witryny, nowe programy, informacje o nowym numerze i jego zawartości. Archiwum – bezpłatny lub płatny dostęp Kontakt – redakcja i dział reklamy Zawartość strony: - spis treści i odnośniki do wybranych artykułów - artykuły lub fragmenty z aktualnego numeru - komentarze internautów

7

8 Strategie obecności w internecie Radio zamieszczanie bieżących informacji na własnych serwisach informacyjnych portal horyzontalny słuchanie programu z witryn w formacie RealAudio* * Na podstawie badania przeprowadzonego przez I-Metrię w okresie od maja do sierpnia 2001.

9 Walory radia jako medium internetowego interaktywność · indywidualizm odbioru · najszybszy przekaz · mobilność · dostęp do dużej ilości aktualnych informacji · doświadczenie w prowadzeniu programu na żywo · wymagania technologiczne radiowego przekazu on-line · naturalna komplementarność radia i internetu

10

11 Strategie obecności w internecie Telewizja 2001*: brak w strategiach on-line wizji obecności w internecie wdrażanie projektów związanych z telewizją interaktywną jakość witryn internetowych polskich kanałów telewizyjnych jest najniższa w całej ofercie internetowej polskich mediów tradycyjnych. 2005: wzrost ilości stałych przekazów telewizyjnych (serwisy informacyjne) poprawa jakości witryn * Na podstawie badania przeprowadzonego przez I-Metrię w okresie od maja do sierpnia 2001.

12

13 Internauci wobec mediów tradycyjnych wykazują duże zainteresowanie korzystaniem z mediów tradycyjnych on-line –44,6% wszystkich badanych słucha radia przez internet - 63,4% najaktywniejszych internautów –najmniejszą popularnością cieszy się oglądanie telewizji za pośrednictwem internetu (16,2% wszystkich internautów) * Z II Badania Polskich Użytkowników Sieci Internet, przeprowadzonego przez Katedrę Marketingu Akademii Ekonomicznej w Krakowie (na przełomie lipca i sierpnia 2000 r.)

14

15

16

17 Internet kontra media tradycyjne Czy media tradycyjne tracą na rzecz internetu?* 52,3% - od momentu rozpoczęcia korzystania z sieci mniej czasu poświęca na oglądanie programów telewizyjnych 40% - rezygnacja z nawyku czytania gazet pod wpływem korzystania z internetu 16,7% - od chwili rozpoczęcia posługiwania się internetem słucha mniej radia * Z II Badania Polskich Użytkowników Sieci Internet, przeprowadzonego przez Katedrę Marketingu Akademii Ekonomicznej w Krakowie (na przełomie lipca i sierpnia 2000 r.)

18 Internet jako medium komplementarność internetu w polskim systemie medialnym nośnik informacji środek przekazu reklamowego łączy cechy wspólne mediów tradycyjnych i własne

19 Trzecia droga, czyli siecioprasa różnego rodzaju periodyki sieciowe - odpowiedniki pism z tradycyjnego rynku papierowego. tematyka i częstotliwość zróżnicowana część powstała spontanicznie i była tworzona początkowo przez kilka osób specyfika cyberredakcji bezkosztowość produkcji i kolportażu przeszkody mentalne "polityka wzajemnej ignorancji/ "ignorancja jednostronna".

20 Na falach internetu, czyli moje własne radio w kilka minut można zbudować wirtualne ministudio - nadawanie własnych audycji, odbieranych w całym internetowym świecie, z jakością nie ustępującą profesjonalnym stacjom radiowym do samodzielnego nadawania wystarczy jedynie darmowe oprogramowanie i popularna Neostrada w Polsce jest obecnie kilkadziesiąt e-stacji, z czego kilkanaście nadaje ciągle, a kilka to przedsięwzięcia półprofesjonalne. (Magazyn Internet - grudzień 2005 )

21 PODSUMOWANIE media tradycyjne systematycznie rozwijają swoją obecność w internecie (zakres, funkcjonalność i jakość) media tradycyjne muszą uwzględniać w swoich strategiach rynkowych internet internet to nowe możliwości i nowe wyzwania dla mediów tradycyjnych internauci korzystają chętnie z mediów tradycyjnych on-line internet sprzyja rozwojowi nowych form mediów tradycyjnych (lokalność, bliskość, interaktywność) Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Tradycyjne media w internecie WYŻSZA SZKOŁA PROMOCJI mgr. Bartosz Loba 9. stycznia 2006."

Podobne prezentacje


Reklamy Google