Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zebranie ogólne z rodzicami na rok szk. 2012/2013.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zebranie ogólne z rodzicami na rok szk. 2012/2013."— Zapis prezentacji:

1 Zebranie ogólne z rodzicami na rok szk. 2012/2013

2 Organizacja pracy przedszkola: GODZ. PRACY PRZEDSZKOLA GODZ. REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ GODZ. PRACY SEKRETARIATU DO GODZ wszystkie dzieci zbierają się w wyznaczonych salach na parterze PO GODZ wszystkie dzieci schodzą z piętra na parter do wyznaczonych sal

3 GodzinyPrzebieg czynności stałych dniaCzas trwania (min.) Gospodarowanie czasem dziecka zgodnie z wytycznymi MEN w podstawie programowej* Powitanie dnia – zbieranie się dzieci w grupach łączonych, zabawy swobodne służące realizacji własnych pomysłów: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne Zabawy integrujące grupę, rozmowy kierowane, ćwiczenia poranne lub zabawa ruchowa (3-latki), Przygotowanie do śniadania, I śniadanie, czynności toaletowe Realizacja I-go zajęcia dydaktycznego z całą grupą realizowanego wg wybranego programu edukacyjnego Realizacja II-go zajęcia dydaktycznego z całą grupą realizowanego wg wybranego programu edukacyjnego (dzieci 3-4-letnie od ) Spacery, gry i zabawy na placu przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, zabawy ruchowe i zajęcia sportowe na powietrzu lub w sali Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela Czynności samoobsługowe, porządkowe i higieniczne, II-gie śniadanie, przygotowanie do odpoczynku (3-4-latków) Ćwiczenia stymulacyjne i wyrównawcze, czytanie bajek, relaksacja - odpoczynek w grupach młodszych (3-4-latki), W grupach starszych-ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokowo-słuchową, grafomotorykę, fonetykę itp.), Zabawy relaksacyjno-wyciszające, zajęcia wspierające indywidualne zainteresowania dzieci, rozwijające zdolności twórcze czynności higieniczne i organizacyjne, obiad zabawy doskonalące funkcje poznawcze lub grafomotoryczne, zajęcia o charakterze terapeutycznym i profilaktycznym, gry i zabawy sportowe, rozwijanie indywidualnych zainteresowań, lub pobyt w ogrodzie przedszkolnym Zabawy integracyjne w grupach mieszanych wiekowo, zabawy w kącikach zainteresowań Czytanie bajek, rozmowy, lub zabawy swobodne 30 RAMOWY ROZKŁAD DNIA rok szk. 2012/2013

4 ORGANIZACJA PRACY ODDZIAŁÓW W POSZCZEGÓLNYCH GRUPACH ROK SZK. 2011/2012 L.p.Grupy, wiek dzieci, godziny pracynauczycielepersonel pomocniczy 1. I Zajączki 4 lat 7.30 – sala nr 105 Anna Sołowiej D. Pruszyńska I. Kowalczuk A. Zabłocka 2. II Żabki 5 – 6 latki 7.30 – sala nr 109 J. Bryndza B. Mironiuk M. Ostrowska 3. III Misie 3 latki sala nr 02 E. Bielecka E. Omelaniuk M Piesiecka A. Olszewska 4. IV Biedroneczki 4 latki sala nr 120 M. Damszel A. Postołowicz B. Waleszczyk 5. V Motylki 4-latki sala nr 05 E. Zielińska A. Zabielska T. Owsianko 6. VI Promyczki 3 latki sala nr 08 A. Rynkiewicz A Siemieniuk I.Adamiuk H. Rutkowska 7. VII Krasnoludki 6 latki sala nr 102 B. Szorc-Frankowska A. Piasecka B. Stepaniuk 8. VIII Mróweczki 5 latki sala nr 00 A. Kobrzeniecka A. Pyłko M. Piesiecka

5 § Przedszkola prowadzone przez Gminę Białystok zapewniają bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę w wymiarze 5 godz. dziennie. § Czas przeznaczony na bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę, o którym mowa w ust. 1 określa dla każdego oddziału ramowy rozkład dnia ustalony przez dyrektora przedszkola. W trakcie realizacji podstawy programowej: 1/5 czasu przeznacza się na zabawę (1 godz.) 1/4 czasu dzieci spędzają na podwórku (1 godz. 15 min) zalecane każdego dnia bez względu na porę roku 1/5 czasu przeznacza się na zajęcia dydaktyczne (1 godz.), realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego pozostały czas (1 godz. 45 min.) przeznacza się na czynności samoobsługowe, opiekuńcze, organizacyjno-porządkowe, spożywanie posiłku Czas realizacji podstawy programowej w Przedszkolu Samorządowym Nr 82 w Białymstoku w roku szk. 2012/2013 we wszystkich oddziałach, ustala się w godzinach

6 § Rodzice wnoszą opłatę za świadczenia realizowane w czasie wykraczającym poza czas realizacji podstawy programowej, o którym mowa w § 2. 1., obejmujące w szczególności: realizację zadań opiekuńczo-wychowawczych w zakresie: 1)fachowej opieki pedagogicznej, 2)adaptacji dzieci w środowisku przedszkolnym, 3)rozwijania zdolności twórczych, 4)wspierania indywidualnych zainteresowań; organizowanie zajęć sportowych i imprez okolicznościowych; prowadzenie zajęć relaksacyjno-wyciszających; zapewnienie bezpieczeństwa i opieki dzieciom w czasie zajęć terapeutycznych i profilaktycznych z udziałem logopedy, nauczyciela gimnastyki korekcyjnej i innych specjalistów. § Opłaty, o których mowa w ust. 2-6 nie obejmują zajęć dodatkowych organizowanych przez Przedszkole na zlecenie rodziców.

7 O GODZ we wszystkich oddziałach rozpoczynają się zajęcia dydaktyczne Pory podawania posiłków: 8.45 – I śniadanie II-gie śniadanie – obiad Odpoczynek i relaks dzieci młodszych na leżakach po II-gim śniadaniu.

8 OPŁATY ZA PRZEDSZKOLE 5-godzinna realizacja nieodpłatna podstawy programowej 4-godzinny pobyt dziecka za kwotę 210,-(1-sze dziecko, 2-gie 180, - trzecie i następne nieodpłatnie) po wykorzystaniu przez rodzica 4 godzin, każda następna płatna po 3,00

9 GODZINY PŁATNE 0,153, –

10 Jadłospis jest opracowany tak, żeby przy posiłku mlecznym był dodatek w postaci kanapki, bułeczki, sałatki, owoców lub innych produktów. Opłata za żywienie wynosi 4,- za dzień i jest liczona przez liczbę dni żywieniowych w miesiącu. Odpis za żywienie dziecka w przypadku nieobecności uwzględniany jest następnego dnia po zgłoszeniu.

11 Przykładowy jadłospis od września do listopada 2012r. ŚNIADANIEŚNIADANIE IIOBIAD I PONIEDZIAŁEK Pieczywo mieszane z masłem, wędliną, serem żółtym warzywa / dzieci same komponują kanapki/, herbata z cytryną Makaron na mleku, placki z owocami i cukrem pudrem, owoce sezonowe Zupa szczawiowa z jajkiem i ziemniakami, risotto z mięsem i warzywami, ogórek, kompot II WTOREK Płatki ryżowe na mleku, pieczywo mieszane z masłem, pastą z wędliny, ogórek świeży Bułka z masłem czekoladowym, mleko, sałatka owocowa Kapuśniak z ziemniakami paszteciki krucho-drożdżowe z mięsem i warzywami, pomidor ze śmietaną, kompot III ŚRODA Bułka z masłem, pasztetem i pomidorem, herbata z cytryną Kasza manna na mleku, chałka z dżemem, owoc Zupa ryżowa, kotleciki siekane z kurczaka ziemniaki, buraczki z cebulką, kisiel IV CZWARTEK Bagietka z twarożkiem i dżemem, kakao, woda z cytryną marchewka do chrupania Kasza jaglana na mleku, gofry z cukrem pudrem lub ciastka, owoce Zupa jarzynowa, zapiekanka z makaronu, surówka z kapusty pekińskiej, kompot V PIĄTEK Chleb wieloziarnisty z masłem, wędliną, sałatą i papryką, kawa z mlekiem Makaron z serem białym i musem truskawkowym, woda z cytryną Krupnik z zieleniną, pulpet z ryby w sosie pomidorowym, ziemniaki, surówka selera, marchwi i jabłka, kompot

12 ŚNIADANIEŚNIADANIE IIOBIAD VI PONIEDZIAŁEK Pieczywo mieszane z masłem, wędliną i warzywami /dzieci same komponują kanapki/, herbata z cytryną Płatki kukurydziane na mleku, drożdżówka, owoce sezonowe Zupa z fasolką szparagową, gulasz wieprzowy, kasza gryczana, surówka wielowarzywna, kompot VII WTOREK Bagietka z masłem, serkiem topionym i pomidorem, kakao Ryż z owocami i śmietaną, herbata zielona, owoc Rosół z makaronem kotlet schabowy ziemniaki, surówka z kapusty czerwonej, kisiel VIII ŚRODA Kluski lane na mleku, pieczywo mieszane, wędlina, ogórek, woda z cytryną Bułka z masłem i miodem, mleko, owocZupa pieczarkowa, gołąbki w sosie pomidorowym, ziemniaki, kompot IX CZWARTEK Jajecznica ze szczypiorem, pieczywo mieszane z masłem, pomidor, herbata z hibiskusa Ciasto domowe (wypiek własny), jogurt ze świeżymi owocami Zupa brokułowa z ziemniakami, filet z kurczaka duszony z warzywami, ryż, sałata z rzodkiewką, kompot X PIĄTEK Bułka z masłem, wędliną i sałata i papryką, kawa inka z mlekiem Pieczywo mieszane z pastą z ryby wędzonej, zielonym ogórkiem i szczypiorem, herbata miętowa Barszcz czerwony, naleśniki z serem i śmietaną lub kluski leniwe, napój pomarańczowy, owoc

13 Opłaty za przedszkole uiszczamy do dziesiątego dnia każdego miesiąca. Można opłacić w przedszkolu w wyznaczone dwa dni (informacja na tablicy ogłoszeń) lub dokonać przelewu na konto bankowe. Nr konta można pobrać u intendenta lub księgowej. Rodzice mogą ubiegać się o zmniejszenie odpłatności za przedszkole o 50%. W tym celu powinni dostarczyć z MOPR-u decyzję o pobieraniu zasiłku rodzinnego. Decyzje należy dostarczyć dwa razy w roku: w miesiącu sierpniu i listopadzie. W przypadku dostarczenia decyzji 50% ulga obejmuje również odpłatność za godz. powyżej 4 zadeklarowanych przez rodzica.

14 Rodzice mogą składać wnioski do MOPR-u o refundacje opłaty za żywienie. W przypadku otrzymania decyzji całkowitą opłatę ponosi MOPR. W przypadku opłat za żywienie rodzic otrzymuje zwrot za każdy dzień nieobecności dziecka w przedszkolu, z pominięciem pierwszego dnia nieobecności. Zwroty i rozliczenia dokonujemy, po miesiącu w którym wystąpiły. W przypadku płatności w pierwszych dniach rozpoczynających miesiąc odliczenia mogą być jeszcze nie gotowe. Rodzice otrzymują każdego miesiąca przygotowane przez intendenta dokładne wyliczenia, w jakiej wysokości wynosi opłata. Pisemne informacje odbierają od nauczycielek w grupach. Od września 2012r. obecność dziecka jest rozliczana w systemie elektronicznym (Stoperek).

15 INSTRUKCJA OBSŁUGI SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO STOPEREK Wchodząc do budynku należy zbliżyć elektroniczną kartę do czytnika (zegar z nadrukiem Stoperek), który zamontowany jest na ścianie po prawej stronie od wejścia, w holu przedszkola na parterze. System automatycznie wczyta godzinę wejścia. Wychodząc z przedszkola tą sama czynność należy powtórzyć. Głośny dźwięk oznacza, że czynność wczytania została wykonana poprawnie. Skutecznego zbliżenia karty należy dokonać tylko raz przy wejściu i tylko raz przy wyjściu. W celu usprawnienia organizacji korzystania z kart, rodzice pozostawiają je w ciągu dnia u nauczycielek w oddziale. Jeżeli nie zostanie wczytana godzina wejścia (rodzic zapomni lub zbliży kartę do czytnika nie prawidłowo) system automatycznie odznaczy wejście o godz Jeżeli nie zostanie wczytana godzina wyjścia (rodzic zapomni lub zbliży kartę do czytnika nie prawidłowo) system automatycznie odznaczy wyjście o godz Jeżeli w ciągu dnia karta nie zostanie wczytana ani razu, a dziecko będzie obecne – zostanie wprowadzony do systemu pobyt liczony od godz do godz Uwaga! W przypadku dodatkowych pytań proszę o kontakt z intendentem lub dyrektorem przedszkola.

16 KALENDARZ IMPREZ I UROCZYSTOŚCI W ROKU SZK. 2012/2013r. L.p.rodzaj imprezyterminosoby odpowiedzialneuwagi 1.Pasowanie na przedszkolaka Nauczycielki z oddziałów: III-go, i VI-go 2.,,Święto drzewa n-lki prowadzące koło ekologiczne Ewa Bielecka, Ewa Omelaniuk Współpraca z nadleśnictwem Dojlidy i Klubem Gaja 3.,,Dzień zdrowego żywienia Anna Pyłko, Aneta KobrzenieckaWspółpraca z Departamentem Spraw Społecznych UM 4.,,Światowy Dzień Pluszowego Misia w ramach akcji,,Cała Polska czyta dzieciom Ewa Omelaniuk, Justyna Bryndza Anna Rynkiewicz współpraca z BTL 5.,,Pod skrzydłami Anioła Rozstrzygnięcie Międzyszkolnego Miejskiego konkursu plastycznego Ewa Bielecka, Anna Siemieniuk M. Damszel, B. Mironiuk, A. Piasecka Współpraca ze SM Słoneczny Stok J. Jurgielańcem i MODM 6.Mikołajki A. Zabielska B. Szorc-Frankowska Rada Rodziców 7.,,Jasełka spotkanie opłatkowe z rodzicami A. Piasecka, B. Mironiuk, J. Bryndza B. Szorc-Frankowska 8.Rodzinny konkurs kolęd ph. Rodzinne kolędowanie A. Siemieniuk, B. Mironiuk 9.Dzień Dziadków Wszystkie nauczycielki 10Bal karnawałowyluty 2013Wszystkie nauczycielkiRada Rodziców 11.Konkurs rodzinny Przedszkole drugim domem jest- 4-te urodziny przedszkola luty 2013Iwona Kowalczuk, A. Rynkiewicz E. Zielińska Rada Rodziców 12.,,Lepsze zdrowie i uroda niż papierosowa moda – rozstrzygnięcie miejskiego konkursu plastycznego Ewa Bielecka, Ewa Omelaniuk Iwona Kowalczuk Współpraca z Departamentem Spraw Społecznych UM 13.,,Moje osiedle, moje miasto, mój kraj- rozstrzygnięcie ogólnopolskiego konkursu fotograficznego Agnieszka Piasecka Beata Szorc-Frankowska współpraca ze SM,,Słoneczny Stok 14.Wiosna suknię wkłada-powitanie wiosny A. Pyłko, A. Kobrzeniecka 15.,,Dzień ziemi Ewa Omelaniuk, E. Bielecka A. Piasecka Nadleśnictwo Dojlidy 16.Integracyjne spotkania przy jajeczku Wszystkie nauczycielkiRada Rodziców 17.Koncert dzieci Dla Ciebie Mamo J. Bryndza, B. Mironiuk, M. Damszel 18.Odblaskowa dyskoteka i turniej wiedzy o bezpieczeństwie Bezpieczni na drodze B. Szorc-Frankowska, E. Zielińska A. Piasecka Szkoła Podstawowa Nr 12, WORD, Straż Miejska, Policja 19Festyn rodzinny Dyrektor, Wszystkie nauczycielki współpraca z Departamentem Spraw Społecznych UM i Zespołem Szkół Ogólnokształcących i Technicznych 20.Dzień sportu – turniej sprawnościowy M. Damszel A. Postołowicz B. Szorc-Frankowska 21. Obchody Dnia Dziecka: -wycieczki, - konkursy i imprezy wewnątrzprzedszkolne Wszystkie nauczycielki B.Szorc-Frankowska J. Bryndza Współpraca z Radą Rodziców i Szkołą Podstawową Nr Zakończenie roku Wszystkie nauczycielkiPrezentacje zajęć dodatkowych: tanecznych, j. ang., kół zainteresowań

17 Zajęcia dodatkowe w przedszkolu

18 Gimnastyka korekcyjna – prowadzona przez gabinet rehabilitacji REHACTIVE – Pani Joanna Bieniek - 2 zajęcia tygodniowo – (25,- za 8 zajęć w miesiącu) -czas trwania zajęć - od października do końca maja -rozliczenie w systemie półrocznym – (100,- za I półrocze i 100,- za drugie półrocze)

19 Język angielski – prowadzony przez Panią Urszulę Bołtryk -2 zajęcia tygodniowo – 96,- za I półrocze i 120,- za II półrocze (w koszt zajęć nie wliczono ceny książek pomocniczych) -czas trwania zajęć - od października do końca czerwca -odpisy tylko w przypadku 100% nieobecności dziecka w m- cu

20 Rytmika – prowadzona przez Panią Urszulę Właźniak -zajęcia 1 raz w tygodniu po 30 minut (dla 3 – latków po 15 min) -czas trwania zajęć od października do czerwca -3 – 6 latki 5,50 za 4 zajęcia w miesiącu -koszt - 44,- za cały rok płatne w dwóch ratach po 22,- (pod warunkiem że cała grupa uczestniczy w zajęciu) -bez odpisów -w przypadku braku zainteresowania całej grupy rodziców możliwe jest zorganizowanie grupy mieszanej (koszt 4 zajęć w miesiącu 20 zł) – 160 zł za cały rok płatne w dwóch ratach po 80 zł – liczba dzieci w grupie od 10 do 15

21 ZAJĘCIA Z TAŃCA TOWARZYSKIEGO STUDIO TAŃCA Pan Robert Gawędzki cena – 20 zł od dziecka za miesiąc jeden raz w tygodniu po 30 min płatne dwa razy w roku w dwóch ratach po 80 zł zajęcia od października do końca maja liczba dzieci w grupie od 6 do 16

22 Karate – prowadzone przez firmę Akademia Karate Tradycyjnego zajęcia 1 raz w tygodniu po 30 minut dla 5 – 6 latków koszt - 4 zajęcia w miesiącu za 25,-,płatne w dwóch ratach po 100,-) czas trwania zajęć – od października do połowy czerwca -liczba dzieci w grupie od 10 do 20 - bez odpisów

23 Zajęcia bezpłatne Chór – 2 razy w tygodniu po 45 minut Religia katolicka i prawosławna - realizowana w trzech grupach wiekowych dla dzieci 5 – 6 letnich - dwa razy w tygodniu po 30 minut - tylko dla dzieci, których rodzice wyrażą chęć uczestnictwa

24 TEATR ARKADIA Teatrzyki w przedszkolu – planowana liczba w roku do 6 3 zł od dziecka Teatrzyki wyjazdowe – planowana liczba: I półrocze - 2 wyjazdy (bez 3 - latków) II półrocze – 2 wyjazdy dla wszystkich dzieci 10 zł od dziecka + koszt autokaru (ok.10 zł)

25 Program profilaktyki próchnicy Gabinet Stomatologiczny NZOZ EURODENT Pani Agnieszka Cimochowska -6 zabiegów żelem – 35,- - płatne z góry do końca września przed rozpoczęciem zabiegów

26 Ubezpieczenie InterRisk S.A. Vienna Insurance Group – kwota 32,- -suma ubezpieczenia ,- -ubezpieczenie od r. do r. § 19 ust 7 Statut PS Nr 82 Uczestnicy wycieczek i spacerów są ubezpieczeni od następstw w nieszczęśliwych wypadków -zgłoszenia przyjmuje wicedyrektor Dorota Pruszyńska

27 Lp.Rodzaj świadczeniaSuma ubezpieczenia 1. śmierć Ubezpieczonego w wyniku NW12.000,00 2. trwały uszczerbek na zdrowiu Ubezpieczonego w wyniku NW (1% SU za 1 %uszczerbku na zdrowiu)*1% uszczerbku120,00 3. z tytułu trwałego uszczerbku na zdrowiu spowodowanego zawałem serca, udarem mózgu lub poważnym uszkodzeniem ciała ( 1% SU za 1 %uszczerbku na zdrowiu) do 100 % SU * 1% uszczerbku120,00 4.z tytułu złamań kości lub zwichnięć stawów (1% SU za 1% uszczerbku na zdrowiu) 1% uszczerbku120,00 5.z tytułu oparzeń lub odmrożeń (1% SU za 1% uszczerbku na zdrowiu) 1% uszczerbku120,00 6.z tytułu wstrząśnięcia lub podejrzenia wstrząśnienia mózgu (1% SU za 1% uszczerbku na zdrowiu) 1% uszczerbku120,00 7.z tytułu urazu kończyny dolnej lub górnej, innego niż złamanie kości (1% SU za 1% uszczerbku na zdrowiu) 1% uszczerbku120,00 8. trwały uszczerbek w następstwie ataku padaczki lub omdlenia o nieznanej przyczynie (1% SU za 1% uszczerbku na zdrowiu) 1% uszczerbku120,00 9. zwrot udokumentowanych kosztów leczenia, zakup sprzętu rehabilitacyjnego po wypadku, odbudowa zębów stałych i mlecznych (limit na ząb do 200,00) –def. wg OWU do 10% SU wg. rachunków (max.do1.200zł) 10.zwrot udokumentowanych kosztów nabycia środków pomocniczych - limit do 10% (def. Wg OWU)do 10% SU wg. rachunków (max.do1.200zł) 11.zasiłek z tytułu niezdolności do nauki i pracy – limit 2% (def. wg aneksu)2% SU240, z tytułu pogryzienia/pokąsania przez psa lub inne zwierzęta bądź ukąszenia przez owady (niezależnie czy zdarzenie skutkuje pobytem w szpitalu czy nie) – do 5% SU do 5% SUdo 600, świadczenia z tytułu zachorowania na sepię (posocznicę) meningokową lub pneumokokowi w wysokości 5% SU 5 % SU600, świadczenie z tytułu pobytu w szpitalu w wyniku NNW (płatne od 1-szej doby, bez minimalnej ilości dni pobytu, nie więcej niż 30 dni) 20,00zł/dzień/ osobęryczałt 15. dzienne świadczenie z tytułu pobytu w szpitalu w wyniku zatruć pokarmowych (płatne od 1-szej doby, bez minimalnej ilości dni pobytu, nie więcej niż 10 dni) 20,00zł/dzień/ osobęryczałt 16.zwrot kosztów przeszkolenia zawodowego inwalidów – do 20%do 20 % SUdo zł 17.śmierć rodzica (przedstawiciela ustawowego) Ubezpieczonego w wyniku NNW1.000,00ryczałt/zdarzenie 18.zadośćuczynienie za ból – do 2% SUdo 2% SUdo 240 zł Składka za jednego ubezpieczonego32 zł ZAKRES UBEZPIECZENIA I WYSOKOŚĆ ŚWIADCZEŃ

28 Programy edukacyjne realizowane w przedszkolu Nasze przedszkole – program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci. Autorzy: Małgorzata Kwaśniewska, Wiesława Żaba - Żabińska Wydawnictwo: MAC Dla czterech grup wiekowych Od przedszkolaka do pierwszaka -program wychowania przedszkolnego Autorzy: Iwona Broda Wydawnictwo: WSiP Dla czterech grup wiekowych Projekty edukacyjne Tydzień Pluszowego Misia – w ramach akcji Cała Polska czyta dzieciom Autorzy: Ewa Omelaniuk, Anna RynkiewiczDla wszystkich grup wiekowych Żyj zdrowoAutor: Anna PyłkoDla wszystkich grup wiekowych Bezpieczni na drodze – mini karta rowerowaAutor: Agnieszka PostołowiczDla dzieci 5 – 6 letnich Przygody innegoAutorzy: B. Szorc – Frankowska, Barbara Mironiuk Dla dzieci 5 – 6 letnich Savoir – vivreAutor: Aneta KobrzynieckaDla wszystkich grup wiekowych Programy własne nauczycieli Aby język giętki … – program profilaktyczny Autor: Agnieszka PostołowiczDla wszystkich grup wiekowych Innowacje pedagogiczne Rozwijanie dziecięcej ekspresji plastycznej w przedszkolnym zespole plastycznym przy aktywnym udziale rodziców. Autorzy: Iwona Kowalczuk, Anna SołowiejSkierowana do dzieci zdolnych w wieku 5 – 6 lat i ich rodziców -rozwijająca zainteresowania plastyczne Projekt dla 3 – latków Zabawy fundamentalne

29 Ewaluacja całościowa zewnętrzna prowadzona przez wizytatorów z Kuratorium Oświaty Termin: od do r r. Ankieta dla rodziców

30 PRAWA I OBOWIAZKI RODZICÓW WYNIKAJACE ZE STATUTU PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO NR 82 W BIAŁYMSTOKU § Do podstawowych obowiązków rodziców należy: 1) przestrzeganie postanowień niniejszego statutu; 2) respektowanie uchwał Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców, podjętych w ramach ich kompetencji; 3) zaopatrzenie dziecka w niezbędne przedmioty, pomoce i przybory; 4) przyprowadzanie i odbieranie dziecka z przedszkola przez rodziców (opiekunów prawnych) lub przez pełnoletnią osobę upoważnioną przez rodziców, zapewniającą dziecku pełne bezpieczeństwo; 5) terminowe uiszczanie opłaty za świadczenia udzielane przez przedszkole; 6) informowanie o przyczynach nieobecności dziecka w przedszkolu, zawiadamianie o chorobach zakaźnych i zatruciach pokarmowych; 7) dbanie o estetyczny wygląd dziecka, przyprowadzanie go do przedszkola czystego i zdrowego; 8) interesowanie się rozwojem własnego dziecka i funkcjonowaniem jego w przedszkolu, poprzez rozmowy z nauczycielami i czytanie ogłoszeń na tablicach informacyjnych. 2. Rodzice dziecka podlegającego obowiązkowi rocznego przygotowania przedszkolnego zobowiązani są do: a) dopełnienia czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do przedszkola lub oddziału przedszkolnego, b) zapewnienia regularnego uczęszczania dziecka na zajęcia. § 27. Rodzice mają prawo do: 1) zapoznania się z programem dydaktyczno - wychowawczym i zadaniami wynikającymi z programu rozwoju przedszkola i planów pracy w danym oddziale; 2) uzyskiwania na bieżąco rzetelnej informacji na temat swojego dziecka; 3) wyrażania i przekazywania nauczycielom oraz dyrektorowi wniosków oraz opinii z obserwacji pracy przedszkola; 4) umówienia się na rozmowę indywidualną z nauczycielem (po jego godzinach pracy dydaktycznej) w terminie ustalonym na danym roku szkolnym dla wybranego oddziału przedszkolnego; 5) uzyskiwania porad i wskazówek od nauczycieli w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz doborze metod udzielania dziecku pomocy; 6) wyrażania i przekazywania opinii na temat pracy przedszkola organowi prowadzącemu i nadzorującemu poprzez swoje przedstawicielstwa – Radę Rodziców; 7) złożenia do dyrektora pisemnej skargi w przypadku naruszenia praw dziecka, zgodnie z obowiązującymi procedurami. § 28. Rodzice mogą otrzymać na zakończenie roku szkolnego list pochwalny Dyrektora i Rady Rodziców za szczególne zaangażowanie we wspieraniu pracy przedszkola. § 29. Spotkania z rodzicami w celu wymiany informacji oraz dyskusji na tematy wychowawcze organizowane są w przedszkolu 3 razy w roku szkolnym lub częściej na wniosek rodziców lub nauczycieli.

31 PRAWA I OBOWIĄZKI RODZICÓW Z EWALUACJI Prawa rodziców głos na zebraniach, zgłaszanie swoich pomysłów i uwag; wglądu do programu wychowawczego, zgłaszania uwag oraz propozycji celem ulepszenia pracy przedszkola; konsultacji, co do właściwego obrazu dziecka, porady u nauczyciela, kontaktu z dyrektorem; udziału w życiu przedszkola, współdziałanie w organizacji wycieczek, udział w uroczystościach; prawo do rzetelnych informacji o dziecku; wyboru zajęć dodatkowych; korzystania z pomocy przekazywanej przez przedszkole; do uczestnictwa w zajęciach otwartych; informowanie o działalności Rady Rodziców, o wydatkowaniu funduszy; wyrażenia uwag dotyczących pracy przedszkola; znajomości jadłospisu; Obowiązki rodziców terminowe uiszczanie opłat za przedszkole i innych składek grupowych; znajomość statutu i przestrzeganie go; uczestnictwo w zebraniach, zajęciach dla rodziców i dzieci, wspieranie w rożnego rodzaju akcjach; włączenie się w proces wychowawczy – zgodnie ze wskazówkami i oczekiwaniami nauczyciela; dbanie o dobre imię placówki; dostosowanie się do zasad obowiązujących w przedszkolu oraz regulaminu i procedur; współpraca z nauczycielami (konsultacje bieżące, organizacja wycieczek, wyjść, wyjazdów, uroczystości itp.); szacunek wobec wychowawców i pracowników przedszkola; wsparcie wzajemnne (kochać dziecko, wychowywać, wymagać przestrzegania zasad wcześniej ustalonych); przyprowadzanie i odbiór dziecka zapewniający mu bezpieczeństwo; informowanie placówki o nieobecności dziecka w przedszkolu; informowanie nauczycieli o stanie zdrowia dziecka, o chorobach zakaźnych; informowanie o każdorazowej zmianie danych kontaktowych; punktualne przyprowadzanie i odbieranie dziecka z przedszkola;

32 PLAN PRACY RADY RODZICÓW NA ROK SZK. 2012/2013r.

33 WSPÓŁRACA ZE SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ NR 12 W BIAŁYMSTOKU I JEJ OBSZARY ORAZ ZADANIA WYPRACOWANE DO WSPÓLNYCH DZIAŁAŃ OBSZARY DZIAŁAŃ RODZAJ DZIAŁAŃ SPOSÓB REALIZACJIOPIS DZIAŁAŃ 1.Wymiana dobrych praktyk pomiędzy Nauczycielami przedszkola i szkoły Wymiana informacji pomiędzy nauczycielami przedszkola i szkoły -analiza dokumentacji dziecka (karty obserwacji,informacje o gotowości szkolnej, -badanie losów absolwentów -wymiana doświadczeń-wspólne spotkanie, scenariusze, pomoce… -przekazanie informacji o poziomie gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole, wskazanie kierunków do pracy z dzieckiem uzdolnionym oraz trudnościami -wnioski i rekomendacje z ewaluacji -dzielenie się wiedzą,ustalanie wzajemnych potrzeb im oczekiwań w pracy z dzieckiem,przekazywanie informacji o dotychczasowych doświadczeniach w pracy z dziećmi w przedszkolu 2.Wspólne jednolite ze szkołą oddziaływania Przedszkola na wychowanków i ich rodziców Spotkania nauczycielki kl.I-III z rodzicami 6-latków Spotkania z dyrektorem przedszkola i szkoły -warsztaty,spotkania z udziałem specjalistów -spotkanie informacyjne -warsztaty z rodzicami dzieci 6-letnich dotyczące gotowości dziecka do podjęcia nauki szkolnej, rozwoju emocjonalnego,umiejętności komunikowania się,umiejętności wychowawczych -spotkania ze specjalistami np. z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej -informacje dyrektora szkoły skierowane do rodziców dzieci rozpoczynających edukację w szkole od września: zapoznanie z wymaganiami szkolnymi -zebranie informacyjne dyrektora przedszkola z rodzicami 5-6-latków Następny krok szkoła-dylematy rodzica wskazanie rodzicom zasad zachowania i kierunków rozwoju, które pomocne będą w momencie przejścia dziecka z przedszkola do szkoły 3.Cykliczne comiesięczne spotkania i wizyty tematyczne starszaków z uczniami na terenie szkoły Spotkania sześciolatków z uczniami klas I-III - zajęcia integracyjne -zajęcia otwarte dla dzieci przedszkolnych -udział we wspólnych akacjach -udział w uroczystościach przedstawieniach, konkursach,turniejach -Z wiosną jest wesoło- Zapoznanie z budynkiem szkoły, uczestniczenie sześciolatków razem z uczniami klasy I we wspólnych zabawach,przybliżenie dzieciom nowego środowiska -uczestniczenie w zajęciach zintegrowanych -wprowadzenie przedszkolaków w rolę uczniów -Książka krainą wiedzy,baśni i fantazji-lekcja biblioteczna :zapoznanie dzieci z biblioteką szkolną, oswojenie w nowym środowisku -Poznajemy szkołę droga do szkoły, zapoznanie sześciolatków z budynkiem i jego infrastrukturą(szatnia,korytarze,toalety,stołówka,świetlica,biblioteka,boisko szkolne)wprowadzenie dzieci w rolę przyszłych użytkowników szkoły ze zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo -Dzień pluszowego misia-uczestniczenie sześciolatków w akcji Cała Polska czyta dzieciom na terenie szkoły(konkursy słuchanie bajek,obejrzenie przedstawienia w wykonaniu uczniów) Podajmy sobie ręce w zabawie i piosence-zabawy i konkursy z okazji Dnia Dziecka w przedszkolu,wspólne z uczniami przeżywanie sukcesów z wygranych konkursach,opiekowanie się przez starsze dzieci młodszymi -Urodziny przedszkola –udział dzieci ze szkoły w jubileuszowej uroczystości,wspólna zabawa,prezentacja przedstawienia,zapoznanie z uczniami kl I, zmniejszenie dystansu do starszych dzieci. Wymiana wspólnych doświadczeń(absolwenci opowiadają o swoich wrażeniach ze szkoły) -Misterium Boźonarodzeniowe-obejrzenie przez uczniów kl.I jasełek w przedszkolu zaprezentowanie umiejętności teatralnych 6-latków przed uczniami,kształtowanie poczucia wartości u 6-latków i empatii u uczniów -Wiem co to zdrowie-turniej wiedzy o zdrowiu :udział dzieci ze szkoły w rywalizacji indywidualnej i zespołowej w przedszkolu wyrabianie poczucia wartości i ważności u 6-latków,zmniejszenie dystansu w stosunku do starszych kolegów,niwelowanie granic -Bezpiecznie z przedszkola do szkoły-turniej wiedzy o bezpieczeństwie :konkursy,wspólne przejście z przedszkola do szkoły razem z uczniami kl. I zabawa na boisku szkolnym,otwarcie szkoły na przyjęcie przedszkolaków wspólne przeżycie bezpiecznej i bliskiej 6-latkowi drogi do szkoły

34 4.Uczestniczenie uczniów ze szkoły we wszystkich imprezach i uroczystościach na terenie przedszkola -okazjonalne spotkania w szkole i przedszkolu Dni otwarte szkoły dla przedszkolaków z udziałem rodziców -zapoznanie przedszkolaka w towarzystwie rodziców z budynkiem szkoły,dziecko oprowadza rodzica po budynku,który wcześniej poznało podczas wyjść integracyjnych :kształtowanie u dziecka poczucia ważności i roli przyszłego gospodarza obiektu -udział przedszkolaków z rodzicami w otwartych zajęciach organizowanych w szkole :stworzenie przyjaznych relacji 5.Umieszczenie na stronie internetowej przedszkola linku do strony Szkoły Podstawowej Nr 12 jako szkoły współpracującej z przedszkolem Upowszechnianie działaństrona internetowa,przedszkola i szkoły Założenie linku do strony szkoły na stronie internetowej przedszkola -umieszczanie informacji o działaniach w ramach współpracy na stronie internetowej przedszkola -zamieszczanie informacji na tablicach dla rodziców w przedszkolu i szkole 6.Zorganizowanie na terenie szkoły wspólnego integracyjnego festynu podsumowującego roczną współpracę obu placówek Festyn Integracyjny na terenie szkoły udział dzieci z przedszkola wraz z rodzicami i nauczycielami w festynie integracyjnym W szkole tuż tuż- festyn podsumowujący współpracę przedszkola ze szkołą :wspólnie występy dzieci, prezentacja przed rodzicami umiejętności,pokaz tańców,piosenek,wejście przedszkolaków w role uczniów i oprowadzenie po szkole rodziców, uznanie wzajemnych wysiłków

35 ADRES INTERNETOWEJ STRONY PRZEDSZKOLA Statut przedszkola Koncepcja pracy przedszkola Program wychowawczy Zasady doboru dzieci do kół zainteresowań Kodeks przedszkolaka Link do Szkoły Podstawowej Nr 12 w Białymstoku

36 HIERARCHIA WAŻNOŚCI DZIAŁAŃ PRZEDSZKOLA W STOSUNKU DO DZIECKA Opieka Współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym Bezpieczeństwo Wychowanie Uspołecznienie Edukacja Innowacje

37 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Zebranie ogólne z rodzicami na rok szk. 2012/2013."

Podobne prezentacje


Reklamy Google