Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA © Barbara Przywara. Wszyscy ludzie to zagadki dopóty, dopóki w jakimś słowie lub czynie nie znajdziemy do nich klucza. do.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA © Barbara Przywara. Wszyscy ludzie to zagadki dopóty, dopóki w jakimś słowie lub czynie nie znajdziemy do nich klucza. do."— Zapis prezentacji:

1 KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA © Barbara Przywara

2 Wszyscy ludzie to zagadki dopóty, dopóki w jakimś słowie lub czynie nie znajdziemy do nich klucza. do nich klucza.

3 KOMUNIKACJA łańcuch komunikacyjny zakłócenia w procesie komunikacji skuteczna komunikacja

4 Skuteczność przekazu

5 ŁAŃCUCH KOMUNIKACYJNY Nadawca Przekaz Kanał Odbiorca Efekt

6 Nadawca (KTO?) WIARYGODNOŚĆATRAKCYJNOŚĆ

7 Pierwsze wrażenie Decyduje o nim pierwszych 20 kroków pierwszych 20 kroków pierwszych 20 gestów pierwszych 20 gestów pierwszych 20 cm twarzy pierwszych 20 cm twarzy pierwszych 20 słów pierwszych 20 słów

8 Przekaz (CO?) Motywacja odbiorcy Motywacja odbiorcy Argumenty logiczne i emocjonalne Argumenty logiczne i emocjonalne Kolejność przekazywania Kolejność przekazywania

9 Kanał (JAK?) Ustnie, na piśmie, telefonicznie czy em? Ustnie, na piśmie, telefonicznie czy em? Język Język Podgrzewanie kanałów Podgrzewanie kanałów

10 Odbiorca Cechy odbiorcy Cechy odbiorcy Słuchanie Słuchanie

11 Pan Bóg dał człowiekowi jedne usta i dwoje uszu, aby więcej słuchał niż mówił.

12 Co przeszkadza w słuchaniu? Stan ducha (brak nastawienia na słuchanie) Stan ducha (brak nastawienia na słuchanie) Zakłócenia zewnętrzne (hałas, niewygoda) Zakłócenia zewnętrzne (hałas, niewygoda) Filtracja Filtracja Uprzedzenia Uprzedzenia Szybkie osądzanie Szybkie osądzanie Zmęczenie, znudzenie Zmęczenie, znudzenie

13 Komunikacja niewerbalna

14 KONTAKT WZROKOWY KONTAKT WZROKOWY MIMIKA MIMIKA MOJA PRZESTRZEŃ MOJA PRZESTRZEŃ GESTY GESTY POSTAWA CIAŁA POSTAWA CIAŁA

15 Okolice brwi całkowicie podniesione wyrażają niedowierzanie, całkowicie podniesione wyrażają niedowierzanie, podniesione do połowy - zdziwienie, podniesione do połowy - zdziwienie, stan normalny - bez komentarza, stan normalny - bez komentarza, do połowy obniżone - zakłopotanie, do połowy obniżone - zakłopotanie, całkowicie obniżone - złość. całkowicie obniżone - złość.

16 Nasza twarz okazuje emocje za pomocą kilkuset mięśni.

17 Gesty

18 Gesty

19 Gesty

20 G E S T Y

21

22

23 Strefy kontaktu Intymna (0-45 cm) Intymna (0-45 cm) Osobista ( cm) Osobista ( cm) Społeczna (1,2 – 3,6 m) Społeczna (1,2 – 3,6 m) Publiczna (3,6 – 6 m) Publiczna (3,6 – 6 m)

24 Zachowania niewerbalne w zależności od nastawienia rozmówcy Nastawienie nieprzyjazne Nastawienie nieprzyjazne –unika wymiany spojrzeń –Pochyla, odwraca głowę –Pociera często nos, głowę –Odsuwa się od rozmówcy Zachowania osoby lękliwej Zachowania osoby lękliwej –Często przymyka oczy –Nerwowo rusza rękami –Zasłania często usta –Wierci się na krześle Nastawienie przyjazne –Patrzy w oczy rozmówcy –Kiwa głową aprobująco –Uśmiecha się –Zbliża się ku rozmówcy Zachowania osoby pewnej siebie –Oczy ma naturalnie otwarte –Trzyma prosto ramiona –Siedzi pewnie, spokojnie –Trzyma nogi spokojnie, wygodnie

25

26 ZAKŁÓCENIA W KOMUNIKACJI Różnice w percepcji Różnice w percepcji Emocje Emocje Intencje Intencje Zły dobór kanału Zły dobór kanału Błędy językowe Błędy językowe Dysonans między przekazem werbalnym i niewerbalnym Dysonans między przekazem werbalnym i niewerbalnym

27 JAK MÓWIĆ ABY USŁYSZELI? Przygotuj się Przygotuj się Bądź zrozumiały Bądź zrozumiały Przeciwdziałaj znużeniu odbiorcy Przeciwdziałaj znużeniu odbiorcy Nie irytuj odbiorcy Nie irytuj odbiorcy

28 Jak zdobyć sympatię słuchaczy? Nie bądź ponury Nie bądź ponury Polub swoich słuchaczy Polub swoich słuchaczy Bądź skromny ;) Bądź skromny ;) Okazuj, że lubisz to, co robisz Okazuj, że lubisz to, co robisz Dobrze się prezentuj Dobrze się prezentuj

29 Wstęp Zainteresować Zainteresować Łączyć potrzeby, pokazać zysk Łączyć potrzeby, pokazać zysk Powiedzieć ile czasu to zajmie Powiedzieć ile czasu to zajmie Przedstawić główne cele, plan Przedstawić główne cele, plan

30 Część właściwa Układ (chronologiczny, logiczny, tematyczny) Układ (chronologiczny, logiczny, tematyczny) Dodawanie wstawek Dodawanie wstawek Urozmaicanie kanałów Urozmaicanie kanałów

31 Zakończenie Śmieszna historia Śmieszna historia Cytat Cytat Żart Żart Metafora Metafora Podsumowanie Podsumowanie Pytanie Pytanie Zachęta do dyskusji Zachęta do dyskusji

32 Co nie służy zapamiętywaniu? Wykorzystanie tylko jednego kanału Wykorzystanie tylko jednego kanału Atmosfera napięcia, zdenerwowania Atmosfera napięcia, zdenerwowania Niejasna treść, abstrakcyjna Niejasna treść, abstrakcyjna Za dużo informacji w jednym czasie Za dużo informacji w jednym czasie …


Pobierz ppt "KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA © Barbara Przywara. Wszyscy ludzie to zagadki dopóty, dopóki w jakimś słowie lub czynie nie znajdziemy do nich klucza. do."

Podobne prezentacje


Reklamy Google