Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

AUTOPREZENTACJA mgr ANNA SIEDLECKA. kontrola sposobu, w jaki postrzegają nas inni.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "AUTOPREZENTACJA mgr ANNA SIEDLECKA. kontrola sposobu, w jaki postrzegają nas inni."— Zapis prezentacji:

1 AUTOPREZENTACJA mgr ANNA SIEDLECKA

2 kontrola sposobu, w jaki postrzegają nas inni

3 PO CO STOSUJEMY AUTOPREZENTACJĘ? CEL: wzbudzić sympatię; CEL: uchodzić za osobę kompetentną; CEL: dowieść swojego wysokiego statusu i władzy

4 AUTOPREZENTACJA ZASADA PODOBIEŃSTWA – lubimy ludzi podobnych do nas ZASADA KONTRASTU – nasz sposób bycia powinien kontrastować z oczekiwaniami odbiorców na tyle, by wydał im się atrakcyjny i świeży

5 AUTOPREZENTACJA PODOBIEŃSTWO wzbudza sympatię chęć kontaktu KONTRAST – to, co osobiste i wyróżniające od innych – pogłębia zainteresowanie i chęć dalszego poznawania

6 Twój przekaz trafi do odbiorców, jeśli: z jednej strony będą czuć się w czymś podobni do Ciebie; z drugiej zaś strony – gdy zaproponujesz im coś nowego i oryginalnego, co będzie kontrastować z rutynowym, znanym wszystkim stylem działania.

7 SIŁA PIERWSZEGO WRAŻENIA czyli wychodzisz na scenę i… po 10 sekundach każdy obserwator będzie miał wyrobioną o Tobie opinię; po następnej minucie opinia ta zostanie potwierdzona lub częściowo złagodzona.

8 PIERWSZE WRAŻENIE momentalneglobalne działa wg reguły aureoli nieświadomejednokrotne

9 Efekt aureoli (efekt halo) pozytywna lub negatywna cecha człowieka opromienia swoim blaskiem inne jego cechy i decyduje o sposobie w jaki postrzegany jest on przez innych

10 Najważniejszymi atrybutami, które posiadają moc wywoływania efektu aureoli są: inteligencja/głupota, nieatrakcyjność/atrakcyjność fizyczna, elementy wyglądu zewnętrznego (np. schludny/brudny) Badania wskazują, że: wybory częściej wygrywają przystojni kandydaci (lub wyżsi od kontrkandydata), ludzie przystojni są lepiej traktowani przez wymiar sprawiedliwości (dostają niższe wyroki), chętniej udzielamy pomocy osobom atrakcyjnym czy kupujemy ubrania od atrakcyjnej sprzedawczyni.

11 DOBRE PIERWSZE WRAŻENIE (ZASADA 4 RAZY 20) 20 KROKÓW 20 CENTYMETRÓW 20 SEKUND 20 SŁÓW

12 Dobre pierwsze wrażenie (4x 20) pierwsze 20 kroków czyli rozmówca spostrzega moją prezencję: mój wygląd (w tym ubiór) mój sposób chodzenia moją postawę ciała i ruchy

13 Dobre pierwsze wrażenie (4x 20) pierwsze 20 cm czyli rozmówca patrzy na moją twarz wyraz mojej twarzy mój uśmiech lub jego brak moje spojrzenie

14 Dobre pierwsze wrażenie (4x 20) pierwsze 20 sekund czyli rozmówca wita się ze mną czuje dotyk mojej ręki obserwuje ruchy i gesty mego ciała

15 Dobre pierwsze wrażenie (4x 20) pierwsze 20 słów czyli rozmówca słyszy mnie mój głosmoją wymowęmój język

16 Autoprezentacja - podsumowanie WAŻNE!! Jeżeli mowa ciała jest sprzeczna z werbalną zawartością wypowiedzi, to należy wierzyć mowie ciała!! Cel – po co się autoprezentujesz; Do kogo wysyłasz komunikaty (zasada podobieństwa i kontrastu); Świadomość siły pierwszego wrażenia (masz bardzo mało czasu);


Pobierz ppt "AUTOPREZENTACJA mgr ANNA SIEDLECKA. kontrola sposobu, w jaki postrzegają nas inni."

Podobne prezentacje


Reklamy Google