Pobierz prezentację
OpublikowałKrystiana Kołtun Został zmieniony 10 lat temu
1
UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster
CZY MNIE SŁYSZYSZ? UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska
2
POSŁUCHAJ STATYSTYK W większości komunikację stanowi komunikat niewerbalny. Około 55% to język ciała, 35% to sposób, w jaki mówisz. Wykorzystujemy około 25% naszego potencjału słuchania. Pomijamy, ignorujemy, zapominamy i błędnie rozumiemy 75% z tego co słyszymy.
3
WIĘCEJ STATYSTYK Przeciętnie wypowiadamy około 130 słów na minutę.
Ze zrozumieniam słyszymy do 400 słów na minutę. Możemy myśleć o 1000 słów na minutę, tj. blisko 8 razy więcej niż możemy powiedzieć.
4
WNIOSEK
5
OSOBISTY TEST NA SŁUCHANIE
Podczas rozmowy z innymi ważne jest by nawiązać kontakt wzrokowy P F Przerywanie rozmowy jest dobrym sposobem pokazania, że słuchamy i rozumiemy, co mówca próbuje nam przekazać P F Zadawanie pytań jest dowodem na to, że nie słuchamy. Gdybyśmy słuchali, po co mielibyśmy zadawać pytania? P F
6
KONTYNUACJA TESTU Mimika twarzy rozprasza, więc jest niewskazana podczas słuchania. P F Niegrzecznością jest zwracanie swojej uwagi gdzieś indziej, podczas, gdy ktoś do nas mówi P F Podczas słuchania, w głowie powinniśmy przygotowywać gotowe odpowiedzi, aby kiedy nasz rozmówca skończy mówić, móc podtrzymać konwersację na inteligentnym poziomie P F
7
KONTYNUACJA TESTU Dobra umiejętność słuchania, to coś więcej niż tylko słyszenie słów. P F Ludzie szybciej myślą niż mówią. P F Możesz słuchać przez obserwację języka ciała rozmówcy P F
8
NAJWAŻNIEJSZE PYTANIE
Jeśli bierzesz udział w seminarium, którego mówca zanudza cię swoim “wspaniałym” wykładem, w porządku jest lekceważyć go, ponieważ jest irytujący i marnuje twój czas. P F
9
NIEWŁAŚCIWE NAWYKI SŁUCHANIA
Ciągłe przerywanie Wyciąganie pochopnych wniosków Wchodzenie w zdanie rozmówcy Bycie nieuważnym, wodzenie wzrokiem i niezgrabna postawa ciała Zmiany tematów rozmowy
10
WIĘCEJ ZŁYCH NAWYKÓW Niecierpliwość
Nerwowe bawienie się długopisem, ołowkiem lub innym podręcznym przedmiotem. Unikanie kontaktu wzrokowego z rozmówcą. Niedbałość w zrozumieniu punktu widzenia rozmówcy Szukanie sposobności, aby sięgnąć po telefon i odpowiedzieć na ważną wiadomość.
11
KLUCZE DO DOBREGO SŁUCHANIA
Ograniczaj wielomóstwo. Myśl jak klient. Zadawaj pytania. Nie przerywaj. Bądź skoncentrowany.
12
WIĘCEJ DOBRCH WSKAZÓWEK
Rób notatki. W rozmowie usłysz ideę... nie tylko słowa. Wyrażaj zainteresowanie. Odrzuć swoje wszystkie zmartwienia. Bądź przygotowany z wyprzedzeniem.
13
KILKA KOŃCOWYCH RAD Reaguj na pomysł... nie na człowieka.
Nie prowadź argumentacji w swojej głowie. Nie wyciągaj pochopnych wniosków. Nasłuchuj podtekstów, czytaj między wierszami. Zwróć uwagę na język ciała rozmówcy.
14
REZULTAT DOBREGO SŁUCHANIA
15
TWÓJ SUKCES SFINALIZOWAĆ SPRZEDAŻ I ZDOBYĆ PROWIZJĘ
16
NAUCZYŁEŚ SIĘ KLUCZOWYCH ZASAD ODNOSZENIA SUKCESU
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.