Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

CZY MNIE SŁYSZYSZ? UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "CZY MNIE SŁYSZYSZ? UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska."— Zapis prezentacji:

1 CZY MNIE SŁYSZYSZ? UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska

2 POSŁUCHAJ STATYSTYK W większości komunikację stanowi komunikat niewerbalny. Około 55% to język ciała, 35% to sposób, w jaki mówisz. Wykorzystujemy około 25% naszego potencjału słuchania. Pomijamy, ignorujemy, zapominamy i błędnie rozumiemy 75% z tego co słyszymy.

3 WIĘCEJ STATYSTYK Przeciętnie wypowiadamy około 130 słów na minutę. Ze zrozumieniam słyszymy do 400 słów na minutę. Możemy myśleć o 1000 słów na minutę, tj. blisko 8 razy więcej niż możemy powiedzieć.

4 WNIOSEK

5 OSOBISTY TEST NA SŁUCHANIE Podczas rozmowy z innymi ważne jest by nawiązać kontakt wzrokowy. P F Przerywanie rozmowy jest dobrym sposobem pokazania, że słuchamy i rozumiemy, co mówca próbuje nam przekazać. P F Zadawanie pytań jest dowodem na to, że nie słuchamy. Gdybyśmy słuchali, po co mielibyśmy zadawać pytania?PF

6 KONTYNUACJA TESTU Mimika twarzy rozprasza, więc jest niewskazana podczas słuchania.PF Niegrzecznością jest zwracanie swojej uwagi gdzieś indziej, podczas, gdy ktoś do nas mówi. PF Podczas słuchania, w głowie powinniśmy przygotowywać gotowe odpowiedzi, aby kiedy nasz rozmówca skończy mówić, móc podtrzymać konwersację na inteligentnym poziomie. PF

7 KONTYNUACJA TESTU Dobra umiejętność słuchania, to coś więcej niż tylko słyszenie słów. PF Ludzie szybciej myślą niż mówią. PF Możesz słuchać przez obserwację języka ciała rozmówcy. PF

8 NAJWAŻNIEJSZE PYTANIE Jeśli bierzesz udział w seminarium, którego mówca zanudza cię swoim wspaniałym wykładem, w porządku jest lekceważyć go, ponieważ jest irytujący i marnuje twój czas.PF

9 NIEWŁAŚCIWE NAWYKI SŁUCHANIA Ciągłe przerywanie Wyciąganie pochopnych wniosków Wchodzenie w zdanie rozmówcy Bycie nieuważnym, wodzenie wzrokiem i niezgrabna postawa ciała Zmiany tematów rozmowy

10 WIĘCEJ ZŁYCH NAWYKÓW Niecierpliwość Nerwowe bawienie się długopisem, ołowkiem lub innym podręcznym przedmiotem. Unikanie kontaktu wzrokowego z rozmówcą. Niedbałość w zrozumieniu punktu widzenia rozmówcy Szukanie sposobności, aby sięgnąć po telefon i odpowiedzieć na ważną wiadomość.

11 KLUCZE DO DOBREGO SŁUCHANIA Ograniczaj wielomóstwo. Myśl jak klient. Zadawaj pytania. Nie przerywaj. Bądź skoncentrowany.

12 WIĘCEJ DOBRCH WSKAZÓWEK Rób notatki. W rozmowie usłysz ideę... nie tylko słowa. Wyrażaj zainteresowanie. Odrzuć swoje wszystkie zmartwienia. Bądź przygotowany z wyprzedzeniem.

13 KILKA KOŃCOWYCH RAD Reaguj na pomysł... nie na człowieka. Nie prowadź argumentacji w swojej głowie. Nie wyciągaj pochopnych wniosków. Nasłuchuj podtekstów, czytaj między wierszami. Zwróć uwagę na język ciała rozmówcy.

14 REZULTAT DOBREGO SŁUCHANIA

15 TWÓJ SUKCES SFINALIZOWAĆ SPRZEDAŻ I ZDOBYĆ PROWIZJĘ

16 NAUCZYŁEŚ SIĘ KLUCZOWYCH ZASAD ODNOSZENIA SUKCESU

17


Pobierz ppt "CZY MNIE SŁYSZYSZ? UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska."

Podobne prezentacje


Reklamy Google