Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Więcej informacji na: www.ezd.gov.plwww.ezd.gov.pl 1 Ewa Marcinkiewicz.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Więcej informacji na: www.ezd.gov.plwww.ezd.gov.pl 1 Ewa Marcinkiewicz."— Zapis prezentacji:

1 Więcej informacji na: 1 Ewa Marcinkiewicz

2 2 Agenda ● Czym jest e-learning? ● Zalety i wady e-learningu ● Dlaczego e-learning w szkoleniu pracowników korzystających z EZD PUW? ● Pytania na jakie należy sobie odpowiedzieć, aby e-learning był efektywny ● Struktura szkolenia i rodzaje ekranów ● Jakie szkolenia e-learning w ramach projektu?

3 3 Czym jest e-learning

4 4 E-learning - definicja E-learning to inaczej uczenie z wykorzystaniem technologii internetowych, głównie przez przeglądarkę. E- learning to szeroki zakres aplikacji i procesów przekazywania wiedzy i umiejętności z wykorzystaniem technologii komputerowych. (definicja z „Kompendium wiedzy o sieciach, nr 5. Net World Akademia, 2003, s. 6) E-learning to dostarczenie e-szkoleń i kontrola procesu nauczania przy pomocy specjalistycznych systemów informatycznych (platformy e- learningowej).

5 5 E-learning - rodzaje Szkolenia asynchroniczne – nauka we własnym tempie. Kontakt z instruktorem poprzez , grupy dyskusyjne, fora. Materiały dostępne w postaci elektronicznej. Szkolenia synchroniczne – szkolenia prowadzone w czasie rzeczywistym przez instruktora. Komunikacja z instruktorem i innymi uczestnikami szkolenia o określonej porze (wirtualna klasa). Najczęściej w formie wideokonferencji. Blended learning – połączenie nauki tradycyjnej z e-learningiem. M-learning (mobile learning) – uczenie się na odległość z wykorzystaniem technologii bezprzewodowej (telefony komórkowe).

6 6 Zalety e-learningu Oszczędność czasu Na udział w szkoleniu internetowym poświęca się znacznie mniej czasu, niż na tradycyjne. Popularny przelicznik czasu trwania szkolenia internetowego do odpowiadającego mu szkolenia tradycyjnego wynosi 1:4. Szkolenia w dowolnie wybranym czasie Dużą zaletą szkoleń internetowych jest to, że możemy je odbywać w tzw. międzyczasie. Odpowiedzialność uczestnika za uzyskane rezultaty W tradycyjnych szkoleniach uczenie skoncentrowane jest na osobie trenera, który stara się przekazać swoją wiedzę uczestnikom. W szkoleniach internetowych nauka oparta jest na uczestniku, który staje się bardziej odpowiedzialny za rezultaty nauki i niezależny w doborze treści i sposobu uczenia się. Minimalizacja kosztów Niskie koszty jednostkowe szkoleń przy dużej grupie osób do przeszkolenia. Redukcja kosztów związana z wynajęciem sali, zakwaterowaniem uczestników, materiałami szkoleniowymi, wyżywieniem, itp.

7 7 Zalety e-learningu Uzupełnienie szkoleń stacjonarnych E-learning, jako narzędzie służące uzupełnianiu i rozszerzaniu szkoleń stacjonarnych, pozwala na zwiększenie ich efektywności, przy równoczesnym zmniejszeniu kosztów wynikających z organizowania tradycyjnych kursów. Aktualizacja wiedzy Łatwa aktualizacja wiedzy w e-szkoleniach. Szybka weryfikacja wiedzy osób szkolonych Testy wiedzy i egzaminy sprawdzające zdobytą wiedzę, których wyniki mogą być zapisywane w postaci raportów na platformie e-learningowej. Atrakcyjny i efektywny przekaz Atrakcyjne wizualnie formy przekazu wiedzy. Zastosowanie nowych technologii uatrakcyjnia proces nauczania (animacje flash, filmy). Możliwość wykorzystania w szkoleniu interakcji, które angażują uczestnika szkolenia w proces nauczania.

8 8 Wady e-learningu Brak bezpośredniego kontaktu trener - słuchacz Słabe zaangażowanie uczestnika szkolenia Przy realizacji szkoleń w trybie e-learning istnieje konieczność posiadania silnej motywacji oraz chęci do uczenia się. Często pojawiający się efekt „przeklikania” szkolenia. Brak umiejętności pracy z komputerem Czy w dzisiejszych czasach nadal jest to problem? Słaba jakość szkoleń e-learning Dobra jakość szkoleń = efektywna nauka opatrzona dużą dawką motywacji Konieczność posiadania Internetu Czy w dzisiejszych czasach nadal jest to problem? Duży koszt wdrożenia profesjonalnych platform e-learningowych

9 9 Dlaczego e-learning w szkoleniu pracowników korzystających z EZD PUW? ● Obszerny materiał do przyswojenia ● Dostępność wiedzy w każdym momencie ● Duża grupa użytkowników systemu EZD PUW ● Nauczanie dorosłych - dorośli uczą się efektywniej poprzez samodzielne rozwiązywanie problemów – sami analizują sytuację, uogólniają i wyciągają wnioski.

10 10 Piramida nauki Gdy czytamy, słuchamy, widzimy, mówimy i robimy coś z daną informacją, pamiętamy z tego 90%

11 11 Kluczowe pytania zanim zaczniemy przygodę z e-learningiem Dla kogo jest szkolenie? Określenie grupy docelowej. W jakim celu robimy szkolenie? Jasno i precyzyjnie określony cel szkolenia. Jakie rezultaty chcemy osiągnąć? Określenie efektów dydaktycznych i pożądanych wskaźników.

12 12 Budowa szkolenia ● Schematy dydaktyczne ● Struktura szkolenia - podział materiałów na: – Rozdziały – Lekcje – Pojedyncze ekrany ● Rodzaje ekranów – informacyjne – zadaniowe

13 13 Fabuła i wprowadzenie postaci ● Wprowadzenie postaci przewodniej – zalety rozwiązanie ● Fabularyzacja szkolenia ● Analizy konkretnych przypadków/sytuacji – teoria poparta przykładami

14 14 Szkolenia e-learning w ramach projektu ● stworzenia i istoty nowej koszulki, ● przerejestrowywania spraw/ usuwania znaku sprawy, ● dodania etykiety (folder osobisty), ● tworzenia i obsługi korespondencji (zwykła, zbiorcza, osobista, międzyresortowa), ● udostępniania akt sprawy, ● przekazywania sprawy, ● dodawania wkładu własnego, ● akceptacji i podpisywania dokumentów, ● ustawiania zastępstw, ● szablonu obiegu, ● rejestrów wychodzących, ● wypożyczenia dokumentów ze składu przez pracownika, ● wyszukiwania, ● drukowania kopert/etykiet na innym stanowisku niż rejestracja wysyłki, ● tworzenie list seryjnych (w tym import), ● przykładowa rejestracja w rejestrze (informacji publicznej, CRSiW), ● tworzenie korespondencji wychodzącej, w tym e-korespondencji, ● powiązanie koszulki z przesyłką wpływającą do istniejącej sprawy (kompletowanie akt sprawy). Realizacja szkoleń dotyczących:

15 15 Szkolenia e-learning w ramach projektu ● rejestrowania korespondencji wychodzącej, ● usuwania zarejestrowanej korespondencji seryjnej, ● rejestracji wpływów, ● usuwania RPW, ● ponownego wydruku RPW, ● przyjęcia zwrotki, ● przekazywania korespondencji z kancelarii do pracownika, ● kreatora koszulki, ● kodów kreskowych, ● zarejestrowania korespondencji z listy seryjnej, ● wypożyczenia dokumentu ze składu chronologicznego przez kancelarię, ● zwrotu dokumentu do składu chronologicznego, ● składu chronologicznego – rejestrowania/usuwania, ● dodania nowego adresata. Realizacja szkoleń dotyczących:

16 Więcej informacji na: 16


Pobierz ppt "Więcej informacji na: www.ezd.gov.plwww.ezd.gov.pl 1 Ewa Marcinkiewicz."

Podobne prezentacje


Reklamy Google