Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Bazy danych - Access WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Bazy danych - Access WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning."— Zapis prezentacji:

1 Bazy danych - Access WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie AutorJolanta Dębińska-Banak, ZSO nr1 – I Liceum Ogólnokształcące, Racibórz Wykształcenie umiejętności świadomego i sprawnego posługiwania się komputerem oraz narzędziami i metodami informatyki w tym zaznajomienie z podstawami zdalnego nauczania przy wykorzystaniu platformy Moodle. Zaznajomienie w stopniu podstawowym z bazą danych Access projektowanie relacyjnych baz danych, definiowanie i edycja tabel, definiowanie kwerend (zapytań) wybierających, projektowanie formularzy i raportów w programie Microsoft Office – Access Cele Microsoft Access2003, Moodle – platforma zdalnego nauczania, Mozilla Firefox – zalecana przeglądarka Oprogramowanie OpisW ramach projektu wdrożyłam opracowany na studiach KNO kurs ECDL-bazy danych Zakres nauczania Technologia Informacyjna, Informatyka, ECDL Przedział wiekowy 17 – 19 latAccess, bazy danych, e-learning, ECDL Słowa kluczowe Przegląd Projektu Podczas lekcji uczniowie zostali zapoznani z zasadami e-learningu. Realizatorzy projektu - uczniowie klasy 3 samodzielnie rozwiązywali ćwiczenia i zadania korzystając z materiałów pomocniczych w sieci. Uczniowie, którzy nie mieli dostępu do wymaganego oprogramowania realizowali zadania w ramach zajęć pozalekcyjnych w szkolnej pracowni.

2 Bazy danych - Access WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Planowanie i zarządzanie działaniami Nauczyciela Realizowany projekt zakładał przede wszystkim samodzielną pracę uczniów z efektywnym wykorzystaniem Internetu do realizacji zadań. Wprowadzenie w projekcie e-learningu stanowiło rozszerzenie tradycyjnych form nauczania na poziomie szkoły średniej. Inspiracją do wdrożenia projektu była potrzeba dotarcia do uczniów, którzy nie mając możliwości, w ramach zajęć szkolnych, poznania baz danych, chcieli przystąpić do egzaminu na certyfikat ECDL - M5. W klasie, w której realizowałam projekt, na realizację podstawy programowej z TI miałam tylko 3 godziny w cyklu co okazało się ilością niewystarczającą. Zatem przeprowadzenie projektu w tej klasie umożliwiło mi realizacje podstawy programowej z TI z jednoczesnym wdrożeniem uczniów do systematycznego i świadomego wykorzystywania Internet w e-learningu. oraz wykorzystaniem umiejętności uczniów w zakresie posługiwania się ICT. Realizację projektu poprzedziłam założeniem przez uczniów, podczas lekcji TI, kont w jednolitej konewncji nazewniczej: omówieniem platformy Moodle oraz zasad e-learningu realizacją przykładowego kursu na platformie zdalnego nauczania Microsoftplatformie zdalnego nauczania Dokumenty Pracownia informatyczna

3 Bazy danych - Access WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Zasoby dydaktyczne Dokumenty W celu zapoznania się z zasobami dydaktycznymi kursu należy się wejść na stronę: i zalogować się na konto: pdp, hasło: lo1http://zso1.kom.pl/moodle/moodle/ Każdy uczeń klasy, w której realizowałam projekt, miał założone na platformie indywidualne konto. Po zalogowaniu, zgodnie z harmonogramem, udostępniane były kolejne materiały. Po przesłaniu na platformę rozwiązania zadania uczeń otrzymywał ocenę wraz z informacja zwrotną.

4 Bazy danych - Access WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Ocenianie i Standardy Dokumenty umieszczone poniżej zawierają kryteria oceny oraz standardy dla tego projektu edukacyjnego: Dokumenty Powiązania ze standardami: Cele dydaktyczne tego projektu powiązane są ze standardami określonymi w obowiązującej oraz w nowej podstawie programowej zarówno na poziomie III jak i IV etapu edukacyjnego– str nowej podstawie programowej Kryteria oceny: Uzyskane przez ucznia, po zrealizowaniu wszystkich zadań i testu, punkty przeliczane były na ocenę zgodnie ze skalą

5 Bazy danych - Access WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Informacje o szkole i nauczycielu Jolanta Dębińska-Banak jest nauczycielem dyplomowanym, certyfikowanym trenerem programu Intel- Nauczanie ku Przyszłości, trenerem KPFS i Combidata – firm szkolących nauczycieli z zakresu ITC, egzaminatorem ECDL oraz ECDL-Advanced. W I LO: uczy Technologii Informacyjnej oraz Informatyki, pełni funkcję administratora pracowni informatycznej SBS 2005 prowadzi stronę szkolną I L iceum O gólnokształcące im. J. Kasprowicza wchodzi w skład Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr1 Dane kontaktowe: ul. Kasprowicza Racibórz url: tel: Projekt realizowała: Jolanta Dębińska-Banak


Pobierz ppt "Bazy danych - Access WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning."

Podobne prezentacje


Reklamy Google