Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Portal edukacyjny Polski w Dwunastce WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Portal edukacyjny Polski w Dwunastce WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli."— Zapis prezentacji:

1 Portal edukacyjny Polski w Dwunastce WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Dokumenty Autorzy Barbara Strzelecka, nauczyciel dyplomowany języka polskiego Piotr Janeczek, najpierw uczeń II i III klasy XII LO w Łodzi, obecnie student I roku SGH w Warszawie 1. Przygotowanie narzędzia do nowoczesnego nauczania z wykorzystaniem multimediów 2. Zaangażowanie uczniów w proces dydaktyczny Cele MS Office 2007 ( w tym szczególnie MS PowerPoint, MS Word), MS Internet Explorer, Outlook Express; autorski system zarządzania treścią (stworzony przez ucznia), napisany w PHP, przy użyciu frameworka "Code Igniter" i bazy danych MySQL; Oprogramowanie Opispolskiwdwunastce.edu.pl – portal edukacyjny, integrujący wiadomości z dziedziny języka polskiego, wiedzy o kulturze i filozofii, służący interaktywnemu nauczaniu humanistycznemu z wykorzystaniem narzędzi informacyjnych. Zakres nauczania Język polski, wiedza o kulturze, filozofia Przedział wiekowy Uczniowie szkoły ponadgimnazjalnej (XII LO w Łodzi i nie tylko)język polski, filozofia, wiedza o kulturze, prezentacja maturalna, XII Liceum Ogólnokształcące, konspekt, matura Słowa kluczowe Przegląd Projektu

2 Portal edukacyjny Polski w Dwunastce WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Planowanie i zarządzanie działaniami Nauczyciela Projekt był realizacją pasji nauczyciela we współpracy z uczniem wybitnie uzdolnionym. Portal humanistyczny polskiwdwunastce.edu.pl stał się bodźcem rozwoju moich umiejętności w zakresie budowania stron WWW, wykorzystywania programów interaktywnych, zdobywania informacji czy przetwarzania grafiki. Takie same zadania portal ten stawia przed korzystającymi z niego uczniami. Działa tu prosta zasada: im więcej umiem sama, tym więcej zadań, związanych z wykorzystaniem i zastosowaniem ICT, stawiam przed uczniami, umiem je wymyślić, sprawdzić i wykorzystać do wprowadzenia lub utrwalenia polonistycznych treści. Dokumenty Zaplecze i planowanie Zdjęcia z klasy Zdjęcia z klasy ukazują nie tyle pracę nad przygotowaniem portalu, gdyż ta odbywała się poza szkołą, co różnorodne działania dydaktyczne lub wychowawcze, wykorzystujące portal jako narzędzie do nauki lub do dokumentowania później efektów uczniowskiej pracy na lekcjach polskiego. Na zdjęciu: Barbara Strzelecka i Piotr Janeczek w Szkolnym Centrum Multimedialnym

3 Portal edukacyjny Polski w Dwunastce WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Zasoby dydaktyczne - kluczowa część portalu, otwierana na osobne hasło dla każdej klasy - wymaga codziennej aktualizacji Zapewnia: - możliwość pracy systematycznej, uporządkowanej - jasne formułowanie poleceń dotyczących zadań domowych - pisemne instrukcje nauczyciela, objaśniające szczególne wymagania, Dokumenty Zakładka Co na jutro? Umiejętności Sprawdzanie i ocena Prace wysyłane były na adres owy nauczyciela - możliwość codziennej weryfikacji pracy uczniów - bezpośredni kontakt zwrotny w wypadku Dla wypełnienia zadań domowych on-line wymagane były m.in. następujące umiejętności: - formatowanie dokumentu według standaryzowanych wymagań (np.:TNR,12 pt., interlinia 1 ½ pt., justowanie pełne, wytłuszczenie tematu, czasem – poszerzony margines) - zastosowanie tabeli w dokumencie; formatowanie tabeli - wstawienie grafu, obrazu lub zdjęcia do dokumentu, skanowanie obrazów - korzystanie z poczty za pomocą przeglądarki IE lub programu pocztowego OE; kompresowanie zdjęć do przesyłania w sieci - przygotowanie prezentacji PowerPoint, wgranie narracji głosowej - poszukiwanie, selekcja i przetworzenie informacji ze źródeł internetowych - głos w dyskusji na forum; moderowanie wątku Skopiowane przykłady prac

4 Portal edukacyjny Polski w Dwunastce WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Ocenianie i Standardy Wyjątkowość tego projektu polega na: wdrożeniu technologii informacyjnej w nauczaniu humanistycznego przedmiotu, przez nauczyciela niebędącego informatykiem. ciekawej współpracy nauczyciela i ucznia w projekcie edukacyjnym, podczas której obie strony się od siebie uczą Kryteria oceny Przykładowa recenzja oceniająca Powiązania ze standardami Kryteria oceniania projektów z wykorzystaniem Technologii informacyjnej na lekcjach języka polskiego. Specyfika projektu Powiązanie celów dydaktycznych projektu ze standardami określonymi w podstawie programowej języka polskiego i technologii informacyjnej, korelacja tych standardów - nie są jednak trudne

5 Portal edukacyjny Polski w Dwunastce WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Informacje o szkole i nauczycielu XII Liceum Ogólnokształcące w Łodzi - szkoła matematyków i fizyków - większość absolwentów wybiera kierunki ścisłe, uczelnie politechniczne lub Uniwersytet Medyczny - większość młodzieży uczącej się w szkole stanowią chłopcy - Patronem szkoły jest wszechstronny, genialny artysta młodopolski: Stanisław Wyspiański Barbara Strzelecka - nauczycielka polskiego ze stopniem nauczyciela dyplomowanego, - kulturoznawca i filmoznawca z wykształcenia - autorka publikacji metodycznych: Polska poezja współczesna – konspekty lekcji w kl. IV – VIII, Praca z arkuszem zadaniowym na lekcjach języka polskiego w szkole ponadpodstawowej, Praca z arkuszem zadaniowym – cz. II, testy czytania ze zrozumieniem [w:] Niezbędnik maturzysty. Romantyzm, pozytywizm, Młoda Polska - egzaminator i współpracownik OKE w Łodzi; - opiekun i koordynator szkolnej edukacji filozoficznej - w 2001 otrzymała Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej drugiego stopnia; - w tytuł nauczyciela multiplikatora, nadany przez Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego - propagatorka gry w Scrabble, prowadząca przez kilka lat w szkole ligę scrabbleową i mistrzostwa szkoły w Scrabble - amatorka gier komputerowych, zabijająca z upodobaniem potwory i budująca wirtualne cywilizacje – zapragnęła technologię informacyjną wprowadzić do praktyki nauczania humanistycznego - W r. listopadzie 2006 podjęła we współpracy z uzdolnionym uczniem projekt portalu humanistycznego, co było wyjątkowym wyzwaniem w liceum o charakterze matematycznym. strzel_ba


Pobierz ppt "Portal edukacyjny Polski w Dwunastce WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli."

Podobne prezentacje


Reklamy Google