Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 5 lat kujawsko – pomorskiego w Unii Europejskiej Uczestnicy projektu: Vanessa Modrakowska Kamila Borucka Alicja Kosiedowska Katarzyna Drzycimska Agnieszka.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 5 lat kujawsko – pomorskiego w Unii Europejskiej Uczestnicy projektu: Vanessa Modrakowska Kamila Borucka Alicja Kosiedowska Katarzyna Drzycimska Agnieszka."— Zapis prezentacji:

1 1 5 lat kujawsko – pomorskiego w Unii Europejskiej Uczestnicy projektu: Vanessa Modrakowska Kamila Borucka Alicja Kosiedowska Katarzyna Drzycimska Agnieszka Ratuszniak Patrycja Wyrosławska Iga Woytynowska Patrycja Kurpyt Dominika Bratz Paulina Mikołajczak Opiekun: Anna Kiełpinska

2 2 Cele projektu: przybliżenie uczniom regionu kujawsko – pomorskiego pogłębienie wiedzy uczniów o Unii Europejskiej poznanie zasad funkcjonowania funduszy unijnych zaznajomienie uczniów z inwestycjami w regionie poszerzenie wiedzy i umiejętności uczniów w zakresie posługiwania się technologią informatyczną

3 3 Krótki opis projektu: Projekt miał na celu ukazanie uczniom korzyści jakie niesie ze sobą członkostwo Polski w Unii Europejskiej. Udział uczniów w projekcie wiązał się nie tylko z pracą w domu i spotkaniami w szkole, lecz również z kontaktami z instytucjami. Współpraca z Europe Direct zaowocowała wyjazdem na debatę kopernikańską do Torunia - „ Bezpieczeństwo zjednoczonej Europy” oraz udziałem w organizowaniu Święta Europy na bydgoskim Starym Rynku. Dzięki nawiązaniu kontaktu z przedstawicielstwem Europejskiego Funduszu Społecznego w naszym mieście nie mieliśmy problemów z przedstawieniem informacji o funduszach unijnych, a wykład w biurze Sejmiku Wojewódzkiego przypomniał jeszcze raz uczniom dlaczego Europa się zjednoczyła. W celu „przybliżenia” młodym ludziom UE ograniczyłam temat projektu do województwa kujawsko – pomorskiego. W ten sposób uczniowie „na nowo odkrywali” miejsca, które były im znane od lat. Przygotowanie prezentacji nie było dla uczniów większym problemem. PowerPoint jest znanym i lubianym programem, chociaż jak się okazało niektóre osoby znały tylko podstawowe jego funkcje i dzięki projektowi zdobyły nowe umiejętności. Rola nauczyciela ograniczyła się do kontrolowaniu ilości tekstu w slajdach, doborze obrazów i połączeniu wszystkiego w spójną całość.

4 4 W projekcie wykorzystano Internet jako źródło pozyskiwania wiadomości: Program: Microsoft Office PowerPoint – tworzenie prezentacji multimedialnej Program: Microsoft Office Word – tworzenie tekstu Program: Microsoft Office Picture Manager – obróbka zdjęć  komputer  cyfrowy aparat fotograficzny  kamerę cyfrową

5 5 Zespoły uczniowskie: Prezentacja o województwie kujawsko- pomorskim: Kamila Borucka – III e Alicja Kosiedowska – III e Fundusze z Unii Europejskiej: Katarzyna Drzycimska – klasa III c Inwestycje realizowane w regionie: Vanessa Modrakowska – I a Agnieszka Ratuszniak – III c Patrycja Wyrosławska – III c Zespół redakcyjny: Patrycja Wyrosławska – III c Iga Woytynowska – III c Paulina Mikołajczak – III c Zespół techniczno - artystyczny Dominika Bratz – III c Paulina Kurpyt – III c

6 6 Rola nauczyciela: sprecyzowanie tematyki projektu nabór uczniów do realizacji projektu przedstawienie harmonogramu prac, wyznaczanie zadań kontrola wykonania prac nawiązanie kontaktów z instytucjami zewnętrznymi zarezerwowanie sprzętu multimedialnego i auli szkolnej zaproszenie uczniów klas trzecich na projekcję pokazu podsumowanie projektu

7 7 Działania uczniów:  uczniowie gromadzą i wybierają najważniejsze i najciekawsze informacje o regionie  uczniowie poszukują informacji o funduszach unijnych

8 8  zespoły uczestniczą w spotkaniach i imprezach dotyczących Unii Europejskiej  uczestnicy projektu wyszukują w Bydgoszczy inwestycji współfinansowanych z funduszy unijnych

9 9  określone grupy przygotowują prezentację multimedialną  zespół redakcyjny układa pytania do quizu o UE i pisze scenariusz pokazu  dwie uczennice dobierają muzykę do całej prezentacji  jedna z uczestniczek projektu filmuje pokaz  zespół redakcyjny układa pytania do quizu o UE i pisze scenariusz pokazu  dwie uczennice dobierają muzykę do całej prezentacji  jedna z uczestniczek projektu filmuje pokaz

10 10 REZULTATY PRACY UCZNIÓW: Podstawowym zadanie uczniów było przygotowanie prezentacji multimedialnej. Powierzchnia: , 69 km² Ludność: mieszk. Gęstość zaludnienia: 115mieszk./km² Flaga województwa Kujawsko-Pomorskiego Herb województwa Kujawsko- Pomorskiego

11 11 Publiczna prezentacjaPubliczna prezentacja Publiczna prezentacja Najbardziej widocznym efektem naszej pracy było przygotowanie prezentacji multimedialnej. Przedstawiliśmy ją w auli szkolnej. Na prezentacji byli obecni uczniowie klas trzecich /IIIa, IIIb, IIIc i IIId/. Wraz z nimi przybyły dwie panie dyrektor oraz nauczyciele. Prezentacje poprzedził quiz o Unii Europejskiej, a także krótka pogadanka o zbliżających się wyborach do Parlamentu Europejskiego. Quiz uświadomił uczniom, że nie zawsze ich wiedza o UE jest dostatecznie uporządkowana, a prezentacja pomoże im zrozumieć niektóre zagadnienia. W dalszej części nastąpił pokaz slajdów przerywany krótkim „wtrąceniami” narratora. Prezentacji towarzyszyła muzyka. Całość była filmowana. Niestety ze względu na zbyt duże zaciemnienie sali film ma nienajlepszą jakość. Po prezentacji pani dyrektor podsumowała całość imprezy stwierdzając, że być może powinniśmy zanieść nasza pracę do biura eurodeputowanego. Była to dla nas największa nagroda.

12 12 Wnioski: Czego nauczyli się uczniowie:  pozyskiwania informacji z różnych źródeł  współpracy z instytucjami zewnętrznymi  tworzenia prawidłowej prezentacji multimedialnej  wykorzystywania różnych opcji programu Power Point  poszerzyli wiedzę o swoim regionie i Unii Europejskiej  poznali podstawowe zasady pozyskiwania funduszy z UE

13 13 Co zyskałam dzięki projektowi:  dodatkową wiedzę i umiejętności dotyczącą programów komputerowych  pozyskanie nowych instytucji wspierających moją pracę  nowe informacje na temat inwestycji w województwie kujawsko-pomorskim  dodatkowe narzędzia pomagające oceniać pracę uczniów / np. wzór karty samooceny pracy ucznia w grupie  pełną informację na temat pracy metodą projektu.

14 14 Wnioski do dalszej pracy: pracować z uczniami metodą projektu wyznaczać małe zadania na krótki okres dobrać odpowiedni termin realizacji projektu Opracowała: Anna Kiełpinska


Pobierz ppt "1 5 lat kujawsko – pomorskiego w Unii Europejskiej Uczestnicy projektu: Vanessa Modrakowska Kamila Borucka Alicja Kosiedowska Katarzyna Drzycimska Agnieszka."

Podobne prezentacje


Reklamy Google