Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

INNOWACJE TECHNOLOGICZNE W OBSZARZE IT Zbigniew Krzewiński Poznań 22.11.2010 Charakterystyka działań z obszaru e gospodarki i e –administracji podejmowanych.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "INNOWACJE TECHNOLOGICZNE W OBSZARZE IT Zbigniew Krzewiński Poznań 22.11.2010 Charakterystyka działań z obszaru e gospodarki i e –administracji podejmowanych."— Zapis prezentacji:

1 INNOWACJE TECHNOLOGICZNE W OBSZARZE IT Zbigniew Krzewiński Poznań Charakterystyka działań z obszaru e gospodarki i e –administracji podejmowanych na regionalnym poziomie

2 SHIFT HAPPENS? Świat przyspiesza - dzisiejsi uczniowie będą zmieniać pracę razy i to przed osiągnięciem 40 roku życia (US Department of Labour), Zakres przetwarzanej informacji rośnie geometrycznie ilość zapytań w Google to ponad 3 bln na miesiąc, codziennie wydaje się kilka tysięcy książek,

3 Słowo znane od lat, występuje w różnych językach Pochodzenie łacińskie (INNOVARE – odnawiać, wprowadzać coś nowego) Obecnie znaczenie związane jest głównie z zarządzaniem CZYM JEST INNOWACJA?

4 Z reguły samo pojęcie odnosi się do czegoś nowego (w domyśle nowego produktu, tymczasem… Innowacja to również PROCES związany z… Myśleniem niestandardowym i potencjałem twórczym INNOWACJA – PRODUKT?

5 INNOWACJE Model biznesowy Proces produkcji, dystrybucji Technologia

6 Wartości klientaDostarczanie wartościKomunikowanie wartości Kreowanie wartości – value co-creation Identyfikacja wartości – crowd sourcing Customer Value

7 Helicopter View

8 INNOWACJA Systemowy sposób przekształcania ludzkiej kreatywności w działania operacyjne

9 BUDOWAĆ BARIERY DLA KONKURENCJI ZNACZENIE MATERIALNE I NIEMATERIALNE GŁÓWNY CEL

10 Niepewność, Ryzyko, Część długoterminowej strategii firmy, Podejście interdyscyplinarne. UWARUNKOWANIA INNOWACJI

11 Innowacja to styl życia i… stan umysłu

12 Atmosfera, pozytywny wpływ na nastrój i sposób myślenia – swoboda, Żadnej presji na wyniki, Wsparcie osób doświadczonych. NIEZBĘDNE WARUNKI

13 OdkrycieInkubacjaAkceleracja INNOWACJE SYSTEMOWE

14 Badania podstawowe Prace badawczo- rozwojowe Living Lab Living Labs represent a usercentric research methodology for sensing, prototyping, validating and refining complex solutions in multiple and evolving real life contexts. prof. William Mitchell, MIT, Boston Źródła innowacji

15 Wdrożenie i komercjalizacja Tworzenie i testy prototypu Zbieranie danych

16 Merket research and customization User Centered Research Interface verification, ergonomics, eye-tracking Research and development – studies, concept validation Value co-creation – brain storming, crowd sourcing Proces tworzenia innowacji

17 DEFINICJA PRODUKTU i potencjalnych klientów Uświadomienie sobie WARTOŚCI dla klienta KLUCZOWI KLIENCI WIZUALIZACJA produktu RZECZYWISTA POTRZEBA – gotowość potencjalnych klientów do zapłacenia za produkt PLANOWANIE – bieżące analizy liczb SZYBKIE WEJŚCIE NA RYNEK Jak wdrażać innowacje?

18 SZYBKIE WEJŚCIE NA RYNEK – palma pierwszeństwa zawsze procentuje FEEDBACK LOOPS - grupa stałych i szczerych komentatorów-współpracowników WYKORZYSTANIE PROTOTYPÓW – warto je budować nawet jeżeli nie będą wdrożone PERMANENTNE INNOWACJE – nastawienie na szybkie wdrożenia nowości CASH IS KING – nacisk na zachowanie płynności Istota sukcesu wdrożenia

19 LUDZIE, KLUCZOWE PROCESY, WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA TAJEMNICE HANDLOWE WSZELKIE WYRÓŻNIKI, które sprawiają, że firma jest unikatowa Srebra rodowe – bez outsourcingu

20 Cykl innowacji – pozycjonowanie i re-pozycjonowanie Przychody Czas Pozycjonowanie wsteczne (re-pozycjonowanie) - IKEA Pozycjonowanie w nowej kategorii - Swatch Pozycjonowanie (ukrywanie właściwych atrybutów produktu) – Sony AIBO

21 Wartość Kapitał SEED CAPITAL R&D CAPITAL GO-TO-MARKET CAPITAL EXPANSION CAPITAL Opracowana Koncepcja Działająca Technologia Sprzedaż rynkowa Wartość firmy Ryzyko Finansowanie innowacji

22 Open innovation - w świecie szeroko rozpowszechnianej wiedzy, firmy nie mogą wyłącznie polegać na swoich własnych badaniach, ale powinny nabywać patenty lub licencje na wynalazki i inne nowatorskie rozwiązania od innych firm. Ponadto firmy powinny udostępniać swoje wynalazki, które nie wykorzystują, innym podmiotom na zasadzie sprzedaży licencji, tworzenia konsorcjów czy firm typu spin-off. Henry Chesbrough, University of Berkley

23 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "INNOWACJE TECHNOLOGICZNE W OBSZARZE IT Zbigniew Krzewiński Poznań 22.11.2010 Charakterystyka działań z obszaru e gospodarki i e –administracji podejmowanych."

Podobne prezentacje


Reklamy Google