Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Uniwersytet Łódzki - Start w karierę Październik -Grudzień 2011.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Uniwersytet Łódzki - Start w karierę Październik -Grudzień 2011."— Zapis prezentacji:

1 Uniwersytet Łódzki - Start w karierę Październik -Grudzień 2011

2 O projekcie Projekt Start w karierę został zorganizowany przez UŁ we współpracy z wiodącymi firmami w województwie łódzkim (PGE GiEK, Infosys BPO, BRE Bank, Ericpol Telecom) Jego celem było dostosowanie kompetencji młodych ludzi do potrzeb rynku, w tym: pokazanie jakie umiejętności warto rozwijać na etapie szkoły średniej, jakie będą zawody przyszłości i jakich kompetencji będą oczekiwać pracodawcy od kandydatów. W ramach projektu odbyło się pięć eventów dla uczniów liceów i gimnazjów oraz ich rodziców (dwukrotnie w Łodzi, a także w Bełchatowie, Tomaszowie Mazowieckim i Piotrkowie Trybunalskim).

3 O projekcie Na potrzeby projektu została uruchomiona specjalna podstrona, umożliwiająca rejestrację. Można z niej było również pobrać poradnik dotyczący rozwijania talentów młodych ludzi, kompetencji poszukiwanych przez pracodawców, zawodów przyszłości oraz zawierający informacje na temat firm współorganizujących projekt. Poradnik miał stanowić uzupełnienie informacji przekazywanych na spotkaniu. Podczas spotkań młodzi ludzie i ich rodzice mogli porozmawiać z przedstawicielami firm, psychologiem oraz doradcami zawodowymi (z Uniwersytetu i agencji Start People) oraz rozwiązać testy sprawdzające ich zdolności i predyspozycje. W sumie, w pięciu spotkaniach udział wzięło ponad 600 uczestników

4 Realizacja/EVENTY

5 Badania Przed rozpoczęciem cyklu spotkań zostały zrealizowane badania, których celem była analiza problemu wyboru ścieżek zawodowych i edukacyjnych przez młodzież i uzasadnienie formuły spotkań Badania dotyczyły roli rodziców w procesie podejmowania przez ich dzieci decyzji o wyborze przyszłości zawodowej i edukacyjnej. Realizacja badań objęła: Pozyskanie Wydawnictwa Librus jako partnera projektu – w ramach współpracy Wydawnictwo za pośrednictwem e-dziennika zrealizowało sondaż wśród rodziców uczniów liceów i gimnazjów w województwie łódzkim Przeprowadzenie dwóch badań fokusowych zrealizowanych w grupach rodziców w Łodzi i Bełchatowie Na podstawie wyników badań zostały przygotowane materiały prasowe, podsumowujące problem. Miały one zwrócić uwagę opinii publicznej na trudności w odnalezieniu się młodych ludzi na rynku pracy.

6 Projekt został nagłośniony w mediach. Nasze działania objęły: Opracowanie dedykowanej bazy mediów tradycyjnych i internetowych Prowadzenie relacji z mediami Przygotowanie materiałów prasowych dotyczących wyników badań, sytuacji młodych ludzi na rynku pracy i projektu Start w karierę Pozyskanie patronatów medialnych (Gazeta Wyborcza Łódź, TVP Łódź, Radio Łódź, Radio Planeta FM) Relacje z mediami / zakres działań

7 Efekty działań: Nagłośnienie problemu słabego przygotowania młodych ludzi do wejścia na rynek pracy i podkreślenie roli, jaką spełniają rodzice w procesie rozwijania talentów uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, a także konieczności lepszego wykorzystania czasu nauki w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej

8 Efekty działań media relations Informacje o projekcie i badaniach były głównym newsem we wszystkich największych serwisach informacyjnych, w tym ogólnopolskich stacji radiowych i telewizyjnych następnego dnia po dystrybucji materiału do mediów. Ukazało się: 14 publikacji prasowych Co najmniej kilkadziesiąt wiadomości na ten temat w więcej niż 10 stacjach radiowych i telewizyjnych Ponad 100 publikacji internetowych

9 Agencje informacyjne Wyniki przeprowadzonych przez nas badań opublikowały duże agencje informacyjne: Polska Agencja Prasowa Informacyjna Agencja Radiowa

10 Materiały RTV i publikacje prasowe – przykłady: Programy w RTV: Radio Łódź Radio Planeta FM Radio Eska Radio Fama (Tomaszów Mazowiecki) Radio Vox Radio Parada Publikacje prasowe: Rzeczpospolita Gazeta Wyborcza Łódź Życie Warszawy Dziennik Łódzki Cogito Angora

11

12

13

14

15

16 Portale Publikacje na portalach – przykłady: Serwisy internetowe stacji telewizyjnych i radiowych: TVN24.pl Rmf24.pl Polskieradio.pl Tvp.info Radiozet.pl Duże portale ogólnotematyczne: Onet.pl Wp.pl Orange.pl Serwisy prasowe: Rp.pl (serwis internetowy Rzeczpospolitej) Pb.pl (serwis internetowy Pulsu Biznesu) Gazeta.pl (serwis internetowy Gazety Wyborczej) Wyborcza.biz Wprost.pl Cogito.pl Dlaczego.com.pl

17

18

19

20

21 Dziękujemy za uwagę!


Pobierz ppt "Uniwersytet Łódzki - Start w karierę Październik -Grudzień 2011."

Podobne prezentacje


Reklamy Google