Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 EURO 0 EURO 3 EURO 2 EURO 1 EURO 5, 4 EURO 0w/o PM - Limit Euro YearPMNOx 019901,1 14,4 119920,36 9 219950,15 7 319990,10 5 420050,02 3,5 520080,02 2.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 EURO 0 EURO 3 EURO 2 EURO 1 EURO 5, 4 EURO 0w/o PM - Limit Euro YearPMNOx 019901,1 14,4 119920,36 9 219950,15 7 319990,10 5 420050,02 3,5 520080,02 2."— Zapis prezentacji:

1 1 EURO 0 EURO 3 EURO 2 EURO 1 EURO 5, 4 EURO 0w/o PM - Limit Euro YearPMNOx ,1 14, , , , ,02 3, ,02 2 Euro Rok PM NOx ,1 14, , , , ,02 3, ,02 2 NO x tlenek azotu PM[ g/kWh] 0 0,1 0,2 0,3 0,4 0, Prawo EU o emisji gazów

2 2 TECHNOLOGIA SCR

3 3

4 4 Wyjaśnienie rysunku nr 7 Zbiornik na AdBlue jest osobny ( zielony na slajdzie wyżej urea tank). Ma on pojemność ok.5% baku diesla( w zależności od samochodu ) i waha się od litrów. Zużycie AdBlue na litr oleju napędowego = 5%. Jak już spalone gazy docierają z silnika do katalizatora, to tam następuje ich dopalenie za pomocą mgiełki - prysznica z AdBlue. Szkodliwy tlenek azotu, który powoduje kwaśne deszcze i smog, zamienia się w parę wodną i azot – składniki powietrza. Ta reakcja pozwala na 96%-owe zneutralizowanie szkodliwych substancji, które wydostają się z rury wydechowej

5 5 PRYSZNIC z AdBlue ( 5% na litr oleju napędowego ) 3

6 6

7 7 Dlaczego wszyscy producenci wybrali technologię SCR? Stosunkowo prosta- jak widać na rysunkach i po zachodzących reakcjach chemicznych; bez wielkich zmian konstrukcyjnych Technologia już znana – stosowana od dawna w energetyce Tylko zmodyfikowana dla sektora motoryzacyjnego Niezawodna – testy w Finlandii i Hiszpanii – GreenChem brał udział w testach pierwszych 100 samochodów na świecie Technologia przyszłości, wiadome jest już, że SCR/AdBlue spełni normy Euro6 NAJWAŻNIEJSZYM ATUTEM SCR JEST mniejsze zużycie paliwa (do 8%); technologia EGR, która recyrkuluje do silnika spalone gazy powoduje zwiększenie zużycia oleju napędowego

8 8 Merc.DAFMANSCANIAIvecoVOLVORENAULT Euro 4 SCR EGR SCR Euro 5 SCR - Technologia z AdBlue Jaka marka i kiedy wprowadza SCR ?

9 9 Wyjaśnienie wprowadzenia przez wszystkich ważniejszych producentów samochodów ciężarowych technologii SCR Jak widać w tabeli, wszyscy zdecydowali się na produkcję samochodów z technologią SCR. Dlaczego? Gdyż jest ona technologią przyszłości i nie wymagała radykalnych zmian konstrukcyjnych. Widzimy, że MAN i SCANIA mają w swojej ofercie EGR. Dlaczego? Z racji, iż prawo dotyczące emisji było ogłoszone producentom dużo wcześniej niż jego wejście w życie ( praca nad SCR trwała 10 lat), to każda z firm musiała znaleźć takie rozwiązanie, aby te normy spełniać. MAN i SCANIA poszli w kierunku EGR, niemniej jak zorientowali się jakie korzyści przynosi SCR, zdali sobie sprawię, że grozi im wypadnięcie z rynku i na targach RAI w Amsterdamie w październiku 2005 również zaprezentowali modele z technologią SCR. Jak widzimy EGR jest technologią TYLKO na następne 3 lata, czego nie można powiedzieć o SCR.

10 10 Co to jest AdBlue ? Farmaceutycznej czystości roztwór mocznika ( urea ) Farmaceutycznej czystości, gdyż AdBlue produkowane jest w warunkach laboratoryjnych. Dlaczego? Gdyż AdBlue nie jest odporne na wszelkiego rodzaju zabrudzenia i zanieczyszczenia. W przypadku dostania się odrobiny choćby rdzy do zbiornika, płyn należy wylać, gdyż nie nadaje się on do użytku. Produkowany zgodnie z normami DIN Skład chemiczny AdBlue oficjalnie zarejestrowany został przez Niemiecką Izbę Przemysłową, i tylko produkt o takim, a nie innym składzie może być nazywany AdBlue. Każdy producent musi mieć certyfikat, a na opakowaniach powinna być zawarta informacja DIN GreenChem został zaproszony przez DIN do konsultowania ustalania tych norm. Do dzisiaj ściśle współpracujemy z DIN.

11 11 Jakie jest AdBlue ? Zamarza: od temperatury -11C zaczyna zamarzać, dlatego samochody i dystrybutory wyposażone są w systemy grzewcze Korozyjny i Krystalizuje się: w zbiornikach, rurach, pompach i pistoletach Wymagane są specjalne dystrybutory, cysterny i zbiorniki do magazynowania, zrobione ze z nierdzewnych metali i plastiku Nie można używać już istniejących !

12 12 Dlaczego specjalne systemy do dystrybucji ? Są podstawą utrzymania jakości AdBlue Jakość jest wymagana przez producentów samochodów i autobusów, z racji gwarancji jakie dają na katalizatory. Samochód może jechać bez AdBlue, niemniej nie więcej jak do najbliższej stacji. Brak AdBlue zanieczyści katalizator, który po jakimś czasie będzie do wymiany. Już wkrótce pojawią się sensory w samochodach mówiące o tym, czy kierowca wlał płyn, czy nie – działać będą podobnie jak tachometry. Jedyną Wadą AdBlue jest: możliwość łatwego zanieczyszczenia, co doprowadza płyn do niezdatności do użytku GreenChem jest jedyną firmą, która zapewnia kontrolę i utrzymanie jakości przez cały kanał dystrybucji ( zbiorniki są plombowane, numerowane i hermetycznie zamykane )

13 13 AdBlue-zdrowie-środowisko Płyn NIE JEST groźny dla środowiska NIE JEST zaliczany do substancji niebezpiecznych Nie jest palny, ani wybuchowy Nie jest szkodliwy dla zdrowia Łatwo przechowywany z punktu widzenia ochrony środowiska


Pobierz ppt "1 EURO 0 EURO 3 EURO 2 EURO 1 EURO 5, 4 EURO 0w/o PM - Limit Euro YearPMNOx 019901,1 14,4 119920,36 9 219950,15 7 319990,10 5 420050,02 3,5 520080,02 2."

Podobne prezentacje


Reklamy Google