Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Damian Korczowski Jakub Patykowski. Mars Incorporated, Mars Polska Produkcja i sprzedażą jedzenia dla zwierząt, czekolady, dań gotowych, napojów oraz.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Damian Korczowski Jakub Patykowski. Mars Incorporated, Mars Polska Produkcja i sprzedażą jedzenia dla zwierząt, czekolady, dań gotowych, napojów oraz."— Zapis prezentacji:

1 Damian Korczowski Jakub Patykowski

2 Mars Incorporated, Mars Polska Produkcja i sprzedażą jedzenia dla zwierząt, czekolady, dań gotowych, napojów oraz gum do żucia i słodyczy cukrowych. Działa w 70 krajach W Polsce od 1992r. Własne fabryki Jeden z największych światowych producentów

3 Model Zarządzania Własnością Intelektualną w przedsiębiorstwie Identyfikacja wiedzy podlegającej ochronie Ocena zdolności ochronnej wiedzy przeznaczonej do ochrony Ocena celowości ochrony Uzyskiwanie ochrony Korzystanie z systemów ochrony wiedzy Ocena wykorzystania wiedzy chronionej i informacji o ochronie wiedzy Kreowanie wiedzy z wykorzystaniem informacji o ochronie wiedzy

4 Strategia i polityka ochrony wiedzy Baza europejskaBaza światowa Patenty Wzory użytkowe 2brak Wzory przemysłowe brak1 Znaki towarowe

5 Identyfikacja wiedzy (chronionej i do ochrony) Mars wykorzystuje głównie wiedzę zdobytą do produkcji nowych typów produktów spożywczych Specyfikacja branży pokazuje że najwięcej zgłoszeń występuje wśród znaków towarowych – mnóstwo produktów Patenty z kolei są ważne dla nowoczesnych form produkcji i opakowań

6 Ocena zdolności ochronnej (wiedzy przeznaczonej do ochrony) Głównie Mars chroni swoje znaki towarowe, dba o ich dobry wizerunek i unikalność Patenty są także chronione jednakże udzielane są na nie licencje (specyfika branży nie pozwala zbyt długo trzymać wiedzy w tajemnicy)

7 Ocena celowości utrzymania ochrony Główny nacisk dalej kładziony na identyfikację marek firmy Patenty z racji bytu powinny dalej być rozwijane chronione i sprzedawane na bazie licencji – nie ma sensu zachowywać ich tylko dla siebie

8 Ocena celowości uzyskania ochrony Podtrzymywanie uzyskanej ochrony znaków towarowych, dbanie o to, aby było aktualne jak najdłużej, a także zgłaszanie nowych do urzędów (europejskich jak i na świecie) przyniesie organizacji same korzyści – marki Mars są jej ikoną i rozpoznawalnością firmy, dlatego są najważniejsze.

9 Uzyskiwanie ochrony Na terenie Europy następuje na bieżąco, tzn. przed wprowadzeniem produktu zostają zgłoszone znaki towarowe do ochrony. Wskazuje na to regularność a także różne daty zgłaszania znaków w latach Patenty także są na bieżąco zgłaszane głównie na różne sposoby tworzenia surowców do produkcji

10 Korzystanie z systemów ochrony wiedzy Na podstawie danych z internetu wiemy że Mars posiada własny swój serwis odnośnie wiedzy intelektualnej. Prawdopodobnie także posiada zasady wprowadzania produktów i ich ochrony. Sprzedaje i kupuje licencje (np. przejęcie Wrigley).

11 Ocena wykorzystania wiedzy chronionej Można stwierdzić że Mars bez systemu ochrony swoich produktów byłby mało znaną marką którą każdy by mógł podrabiać. Dzięki walce o identyfikalność jest dzisiaj w światowej czołówce producentów branży spożywczej. Patenty odgrywają mniej ważną rolę jednak dzięki nim pozwalają gonić światowe trendy w ekologicznej żywności.

12 Strategie stosowane wobec konkurencji Duża konkurencja Aktywna polityka konkurencyjna przeciw największym firmom Dużo sporów odnośnie znaków handlowych Brak sporów patentowych

13 Propozycje zmian w zarządzaniu wiedzą chronioną Stworzenie konkretnego serwisu internetowego dla diabetyków i nie tylko aby mieli dostęp do informacji odnośnie produktów cały czas Rozbudowanie stanowisk związanych z zarządzaniem wiedzy

14 Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "Damian Korczowski Jakub Patykowski. Mars Incorporated, Mars Polska Produkcja i sprzedażą jedzenia dla zwierząt, czekolady, dań gotowych, napojów oraz."

Podobne prezentacje


Reklamy Google