Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU Gimnazjum Publicznego w Somoninie mgr Waltraud ErykaWiczling Somonino, dn. 06.06.2007 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU Gimnazjum Publicznego w Somoninie mgr Waltraud ErykaWiczling Somonino, dn. 06.06.2007 r."— Zapis prezentacji:

1 KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU Gimnazjum Publicznego w Somoninie mgr Waltraud ErykaWiczling Somonino, dn r.

2 Obrane motto Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest, nie przez to, co ma, lecz przez to, kim jest, nie przez to, co ma, lecz przez to, czym się dzieli z innymi. lecz przez to, czym się dzieli z innymi. Jan Paweł II

3 Wstęp Obejmując po raz kolejny stanowisko dyrektora gimnazjum – pragnę służyć moimi umiejętnościami młodzieży gimnazjalnej, rodzicom, uczniom i nauczycielom. Chcę doprowadzić do tego, aby każdy z członków szkolnej społeczności: rady pedagogicznej, samorządu uczniowskiego, rady rodziców aktywnie włączał się urzeczywistnianie wizji placówki.

4 Wizja szkoły: (...) wychowanie człowieka: kulturalnego, tolerancyjnego, szlachetnego, troskliwego, wrażliwego, odpowiedzialnego za siebie i innych, szanującego narodową kulturę i tradycje; wspomaganie rozwoju ucznia i kształtowanie jego osobowości (...) Zdaję sobie sprawę, że aby ten cel osiągnąć, konieczna jest zgodna i efektywna współpraca wszystkich nauczycieli, wychowawców oraz ludzi i instytucji wspomagających szkołę.

5 Koncepcja funkcjonowania i rozwoju szkoły Obejmuje w szczególności: kształtowanie potencjału kadrowego; kształtowanie potencjału kadrowego; projektowanie pracy dydaktycznej; projektowanie pracy dydaktycznej; wykorzystanie technologii komputerowej i informatycznej; wykorzystanie technologii komputerowej i informatycznej; rozwiązywanie problemów społecznych i wychowawczych; rozwiązywanie problemów społecznych i wychowawczych; kształtowanie pozytywnych cech charakterów uczniów; kształtowanie pozytywnych cech charakterów uczniów; ukazanie szkoły – jako drogi osobistych sukcesów ucznia; ukazanie szkoły – jako drogi osobistych sukcesów ucznia; kształtowanie postaw patriotycznych i świadomości obywatelskiej; kształtowanie postaw patriotycznych i świadomości obywatelskiej; tworzenie dobrego klimatu szkoły, współpraca z rodzicami i różnymi instytucjami; tworzenie dobrego klimatu szkoły, współpraca z rodzicami i różnymi instytucjami; rozwijanie bazy szkoły; rozwijanie bazy szkoły; promocję szkoły. promocję szkoły.

6 I. Kształtowanie potencjału kadrowego: uczestniczenie nauczycieli w szkoleniach z zakresu pracy z uczniem o specyficznych problemach edukacyjnych i wychowawczych; uczestniczenie nauczycieli w szkoleniach z zakresu pracy z uczniem o specyficznych problemach edukacyjnych i wychowawczych; zorganizowanie na terenie szkoły warsztatów dla wychowawców klas w ramach WDN-u; zorganizowanie na terenie szkoły warsztatów dla wychowawców klas w ramach WDN-u; sprawne funkcjonowanie zespołów przedmiotowych; sprawne funkcjonowanie zespołów przedmiotowych; przeszkolenie i zachęcenie nauczycieli do pisania nowych, własnych programów edukacyjnych; przeszkolenie i zachęcenie nauczycieli do pisania nowych, własnych programów edukacyjnych; dążenie do zapewnienia dobrej atmosfery w gronie pedagogicznym – integrowanie przez wspólne wyjazdy i festyny rodzinne. dążenie do zapewnienia dobrej atmosfery w gronie pedagogicznym – integrowanie przez wspólne wyjazdy i festyny rodzinne.

7 II. Projektowanie pracy dydaktycznej: modyfikacja programów edukacyjnych z uwzględnieniem potrzeb uczniów; modyfikacja programów edukacyjnych z uwzględnieniem potrzeb uczniów; realizowanie i ewaluacja Programu WDN; realizowanie i ewaluacja Programu WDN; ewaluacja wewnątrzszkolnego systemu oceniania – wprowadzenie oceniania kształtującego; ewaluacja wewnątrzszkolnego systemu oceniania – wprowadzenie oceniania kształtującego; stosowanie aktywizujących metod nauczania; stosowanie aktywizujących metod nauczania; systematyczne prowadzenie dziennika elektronicznego; systematyczne prowadzenie dziennika elektronicznego; poszerzenie oferty edukacyjnej o wprowadzenie nauczania drugiego języka obcego oraz powstanie klas sportowych; poszerzenie oferty edukacyjnej o wprowadzenie nauczania drugiego języka obcego oraz powstanie klas sportowych; wzbogacenie oferty szkoły w obszarze edukacji ekonomicznej poprzez uczestniczenie w programie Certyfikat Jakości Szkoła Przedsiębiorczości; wzbogacenie oferty szkoły w obszarze edukacji ekonomicznej poprzez uczestniczenie w programie Certyfikat Jakości Szkoła Przedsiębiorczości; diagnozowanie poziomu dydaktycznego uczniów na początku klas pierwszych i badanie edukacyjnej wartości dodanej. diagnozowanie poziomu dydaktycznego uczniów na początku klas pierwszych i badanie edukacyjnej wartości dodanej.

8 Klasy integracyjne: Moją ambicją w tym zakresie jest: udoskonalanie procesu dydaktycznego i wychowawczego w klasach integracyjnych; udoskonalanie procesu dydaktycznego i wychowawczego w klasach integracyjnych; pełna integracja zespołów - wszyscy uczniowie, także uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych uczą się i wzrastają razem; pełna integracja zespołów - wszyscy uczniowie, także uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych uczą się i wzrastają razem; aktywność osób zdrowych, ich spontaniczność i wola zdobywania wiedzy mobilizują uczniów niepełnosprawnych do pracy na lekcjach i do pracy nad sobą. aktywność osób zdrowych, ich spontaniczność i wola zdobywania wiedzy mobilizują uczniów niepełnosprawnych do pracy na lekcjach i do pracy nad sobą.

9 III. Wykorzystanie technologii komputerowej i informatycznej: uczestnictwo nauczycieli w kursach dotyczących zastosowań komputera na lekcjach innych niż informatyka; uczestnictwo nauczycieli w kursach dotyczących zastosowań komputera na lekcjach innych niż informatyka; opracowanie scenariuszy lekcji z wykorzystaniem technik komputerowych; opracowanie scenariuszy lekcji z wykorzystaniem technik komputerowych; prowadzenie lekcji z różnych przedmiotów w pracowni multimedialnej z wykorzystaniem Internetu, programów multimedialnych; prowadzenie lekcji z różnych przedmiotów w pracowni multimedialnej z wykorzystaniem Internetu, programów multimedialnych; publikowanie opracowań, informacji, wiadomości z życia szkoły na stronie internetowej szkoły: publikowanie opracowań, informacji, wiadomości z życia szkoły na stronie internetowej szkoły: ; stworzenie możliwości wykorzystania szkolnych komputerów do tworzenia prac, projektów i prezentacji multimedialnych; stworzenie możliwości wykorzystania szkolnych komputerów do tworzenia prac, projektów i prezentacji multimedialnych; zdobycie prestiżowego Znaku Jakości zdobycie prestiżowego Znaku Jakości wypożyczanie i zamawianie książek z biblioteki szkolnej drogą elektroniczną. wypożyczanie i zamawianie książek z biblioteki szkolnej drogą elektroniczną.

10 Sale lekcyjneSale lekcyjne dyspozycji nauczycieli i uczniów oprócz pracowni informatycznej posiadającej dostęp do Internetu oraz dwóch sal multimedialnych wyposażonych w przedmiotowe oprogramowanie multimedialne są środki audiowizualne, telewizory, magnetowidy, sprzęt nagłaśniający, kamera, aparat cyfrowy, 3 projektory multimedialne, radiomagnetofony, zestaw kina domowego, kserokopiarka, rzutniki pisma, videoflex. Szkoła posiada 4 laptopy i 51 komputerów stacjonarnych. Aktualnie do dyspozycji nauczycieli i uczniów oprócz pracowni informatycznej posiadającej dostęp do Internetu oraz dwóch sal multimedialnych wyposażonych w przedmiotowe oprogramowanie multimedialne są środki audiowizualne, telewizory, magnetowidy, sprzęt nagłaśniający, kamera, aparat cyfrowy, 3 projektory multimedialne, radiomagnetofony, zestaw kina domowego, kserokopiarka, rzutniki pisma, videoflex. Szkoła posiada 4 laptopy i 51 komputerów stacjonarnych. Planuję dalszą rozbudowę bazy dydaktycznej szkoły. Planuję dalszą rozbudowę bazy dydaktycznej szkoły.

11 SzOK Szkolny Ośrodek Kariery Jednym z moich zadań jest kontynuowanie działalności SzOK. Jednym z moich zadań jest kontynuowanie działalności SzOK. Mam nadzieję, że umiejętności tam zdobyte, pomogą naszej młodzieży odnaleźć swoją ścieżkę rozwoju zawodowego. Mam nadzieję, że umiejętności tam zdobyte, pomogą naszej młodzieży odnaleźć swoją ścieżkę rozwoju zawodowego.

12 Biblioteka rozwijać Szkolne Centrum Informacji; rozwijać Szkolne Centrum Informacji; doposażyć zasoby biblioteczne; doposażyć zasoby biblioteczne; wspomagać edukację kulturalną i informacyjną uczniów; wspomagać edukację kulturalną i informacyjną uczniów; udzielać pomocy w samokształceniu nauczycieli. udzielać pomocy w samokształceniu nauczycieli. Zgodnie z moją koncepcją funkcjonowania i rozwoju szkoły zamierzam w dalszym ciągu:

13 Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej W ramach projektu ICIM biblioteka szkolna została wyposażona w 4 komputery podłączone do Internetu oraz urządzenie wielofunkcyjne (drukarka, skaner, kopiarka); Dodatkowo, poczyniłam starania o doposażenie Centrum w najbliższym czasie w kolejne 4 komputery wraz z oprogramowaniem.

14 IV. Rozwiązywanie problemów społecznych i wychowawczych zachęcanie nauczycieli do uczestniczenia w szkoleniach, kursach, seminariach z zakresu profilaktyki; zachęcanie nauczycieli do uczestniczenia w szkoleniach, kursach, seminariach z zakresu profilaktyki; kontynuowanie współpracy z teatrem Kurtyna; kontynuowanie współpracy z teatrem Kurtyna; systematyczne prowadzenie zajęć z zakresu profilaktyki wychowawczej, uzależnień, zdrowotnej i innej – podsumowanej zorganizowaniem Tygodnia Profilaktyki; systematyczne prowadzenie zajęć z zakresu profilaktyki wychowawczej, uzależnień, zdrowotnej i innej – podsumowanej zorganizowaniem Tygodnia Profilaktyki; pozyskiwanie własnych autorskich programów i scenariuszy lekcji związanych z wychowaniem i profilaktyką; pozyskiwanie własnych autorskich programów i scenariuszy lekcji związanych z wychowaniem i profilaktyką; nawiązanie współpracy z ośrodkami, stowarzyszeniami, szkołami prowadzącymi działalność profilaktyczną; nawiązanie współpracy z ośrodkami, stowarzyszeniami, szkołami prowadzącymi działalność profilaktyczną; gromadzenie literatury i materiałów audiowizualnych z zakresu profilaktyki (w bibliotece szkolnej); gromadzenie literatury i materiałów audiowizualnych z zakresu profilaktyki (w bibliotece szkolnej); rozpoznanie możliwości włączenia rodziców do prowadzenia zajęć z zakresu problematyki wychowawczej; rozpoznanie możliwości włączenia rodziców do prowadzenia zajęć z zakresu problematyki wychowawczej;

15 V. Kształtowanie pozytywnych cech charakterów uczniów zapoznanie rodziców z ofertą wychowawczą szkoły, stworzenie możliwości włączenia propozycji rodziców; zapoznanie rodziców z ofertą wychowawczą szkoły, stworzenie możliwości włączenia propozycji rodziców; promowanie uczniów wyróżniających się pozytywną postawą wobec innych, aktywnością na forum klasy, szkoły, środowiska; promowanie uczniów wyróżniających się pozytywną postawą wobec innych, aktywnością na forum klasy, szkoły, środowiska; zrealizowanie w każdej klasie lekcji dotyczących problemów i potrzeb osób niepełnosprawnych, chorych i starszych – kontynuacja szkolnego Wolontariatu; zrealizowanie w każdej klasie lekcji dotyczących problemów i potrzeb osób niepełnosprawnych, chorych i starszych – kontynuacja szkolnego Wolontariatu; wyróżnianie uczniów potrafiących łączyć naukę z zajęciami pozalekcyjnymi i reprezentowaniem szkoły na zewnątrz; wyróżnianie uczniów potrafiących łączyć naukę z zajęciami pozalekcyjnymi i reprezentowaniem szkoły na zewnątrz; przedstawiciele Szkolnego Centrum Pomocy Pedagogiczno Psychologicznej, Zespołu Wychowawczego i Samorządu Uczniowskiego stworzą system wzmocnień pozytywnych i grupę wsparcia dla uczniów potrzebujących porady, bądź interwencji wychowawczej; przedstawiciele Szkolnego Centrum Pomocy Pedagogiczno Psychologicznej, Zespołu Wychowawczego i Samorządu Uczniowskiego stworzą system wzmocnień pozytywnych i grupę wsparcia dla uczniów potrzebujących porady, bądź interwencji wychowawczej;

16 V. Kształtowanie pozytywnych cech charakterów uczniów budowanie zaufania między wszystkimi pracownikami szkoły, uczniami i rodzicami, otwieranie się na innych, wzajemne motywowanie; budowanie zaufania między wszystkimi pracownikami szkoły, uczniami i rodzicami, otwieranie się na innych, wzajemne motywowanie; zachęcanie nauczycieli do rozwijania u uczniów umiejętności zachowań asertywnych; zachęcanie nauczycieli do rozwijania u uczniów umiejętności zachowań asertywnych; organizowanie konkursów wiedzy, artystycznych i sportowych, wystawy prac uczniów na poziomie powiatu i województwa. organizowanie konkursów wiedzy, artystycznych i sportowych, wystawy prac uczniów na poziomie powiatu i województwa.

17 Samorząd Szkolny w dalszym ciągu aktywnie włączał się w organizowanie życia kulturalnego w szkole; w dalszym ciągu aktywnie włączał się w organizowanie życia kulturalnego w szkole; współuczestniczył w podejmowaniu istotnych decyzji wpływających na jakość szkoły; współuczestniczył w podejmowaniu istotnych decyzji wpływających na jakość szkoły; nawiązywał współpracę z wieloma instytucjami i placówkami oświatowymi; nawiązywał współpracę z wieloma instytucjami i placówkami oświatowymi; niósł pomoc materialną najuboższym uczniom i ich rodzinom. niósł pomoc materialną najuboższym uczniom i ich rodzinom. Planuję aby Samorząd Szkolny:

18 Szkolne Centrum Pomocy Pedagogiczno-Psychologicznej pedagodzy szkolni, pedagodzy szkolni, pedagodzy specjalni, pedagodzy specjalni, psycholog szkolny, psycholog szkolny, logopeda, logopeda, socjoterapeuta Klubu Profilaktyki, socjoterapeuta Klubu Profilaktyki, doradca zawodowy Szkolnego Ośrodka Kariery, doradca zawodowy Szkolnego Ośrodka Kariery, pedagog resocjalizacji. pedagog resocjalizacji. Centrum odgrywa bardzo ważną rolę w dobrym funkcjonowaniu szkoły. Planuję w dalszym ciągu organizować uczniom opiekę psychologiczno - pedagogiczną, którą zapewnią:

19 Klub Profilaktyki Bezpieczna Młodość Zamierzam kontynuować działalność Szkolnego Klubu Profilaktyki Bezpieczna Młodość, który powstał cztery lata temu z myślą o młodzieży borykającej się z problemami okresu dorastania, z trudnościami życiowymi, wychowującej się w rodzinach problemowych czy zachowującej się kłopotliwie. Zamierzam kontynuować działalność Szkolnego Klubu Profilaktyki Bezpieczna Młodość, który powstał cztery lata temu z myślą o młodzieży borykającej się z problemami okresu dorastania, z trudnościami życiowymi, wychowującej się w rodzinach problemowych czy zachowującej się kłopotliwie.

20 VI. Szkoła - drogą osobistych sukcesów ucznia – to: budowanie poczucia własnej wartości ucznia i satysfakcji z osiągniętych efektów pracy w szkole; budowanie poczucia własnej wartości ucznia i satysfakcji z osiągniętych efektów pracy w szkole; rozwijanie zdolności i zainteresowań, predyspozycji, talentów (prezentowanie w szkolnych gablotach sukcesów uczniów, reprezentujących szkołę w konkursach i olimpiadach; osiągnięcia uczniów znajdą się na stronie internetowej szkoły i kronice szkolnej); rozwijanie zdolności i zainteresowań, predyspozycji, talentów (prezentowanie w szkolnych gablotach sukcesów uczniów, reprezentujących szkołę w konkursach i olimpiadach; osiągnięcia uczniów znajdą się na stronie internetowej szkoły i kronice szkolnej); poznawanie wartości moralnych i estetycznych, poprzez uczestnictwo w kulturze, spotkaniach z ludźmi sukcesu, udziału w koncertach, spotkaniach teatralnych itp.; poznawanie wartości moralnych i estetycznych, poprzez uczestnictwo w kulturze, spotkaniach z ludźmi sukcesu, udziału w koncertach, spotkaniach teatralnych itp.; publikowanie własnych artykułów w szkolnej prasie Gimnazjalne Klimaty w Dzienniku Bałtyckim, na stronie internetowej szkoły; publikowanie własnych artykułów w szkolnej prasie Gimnazjalne Klimaty w Dzienniku Bałtyckim, na stronie internetowej szkoły; wdrażanie uczniów do samorządności ; wdrażanie uczniów do samorządności ; upowszechnianie wiedzy o prawach i obowiązkach ucznia, treści Konwencji Praw Dziecka. upowszechnianie wiedzy o prawach i obowiązkach ucznia, treści Konwencji Praw Dziecka.

21 Projekty realizowane w szkole W obecnej dobie dobra szkoła musi zabiegać prestiż, a co za tym idzie i fundusze. Z tego względu będę kontynuować realizację projektów m.in.: Learning at Europe; Learning at Europe; Janko Muzykant; Janko Muzykant; Równać Szanse 2007; Za rękę z Einsteinem; Szkoła z Klasą.

22 VII. Kształtowanie postaw patriotycznych i świadomości obywatelskiej szkoła kształtuje właściwy stosunek do symboli narodowych, rozwija tożsamość narodową i regionalną; szkoła kształtuje właściwy stosunek do symboli narodowych, rozwija tożsamość narodową i regionalną; organizuje prelekcje, spotkania, wycieczki, inscenizacje, uroczystości, ukazujące wzorce osobowe godne do naśladowania w miłości ojczyzny i uczciwości wobec innych ludzi; organizuje prelekcje, spotkania, wycieczki, inscenizacje, uroczystości, ukazujące wzorce osobowe godne do naśladowania w miłości ojczyzny i uczciwości wobec innych ludzi; ukazuje sylwetki wielkich Polaków, przedstawicieli najbliższego środowiska, rozwija postawy związane z kulturą regionalną; ukazuje sylwetki wielkich Polaków, przedstawicieli najbliższego środowiska, rozwija postawy związane z kulturą regionalną; kształtuje umiejętności nawiązywania kontaktów międzyludzkich, postaw tolerancji wobec środowiska o innej kulturze; kształtuje umiejętności nawiązywania kontaktów międzyludzkich, postaw tolerancji wobec środowiska o innej kulturze; rozwija tożsamość europejską; rozwija tożsamość europejską; popularyzuje wśród uczniów wiedzę o patronie szkoły – Karolu Wojtyle; popularyzuje wśród uczniów wiedzę o patronie szkoły – Karolu Wojtyle; nadanie imienia szkole (poświęcenie tablicy i sztandaru). nadanie imienia szkole (poświęcenie tablicy i sztandaru).

23 Kaszubska Izba Regionalna Izba ma za zadanie zainteresować uczniów dziedzictwem kulturowym regionu, przybliżyć najbliższe środowisko, a przez to kształtować świadomość własnych korzeni. Izba ma za zadanie zainteresować uczniów dziedzictwem kulturowym regionu, przybliżyć najbliższe środowisko, a przez to kształtować świadomość własnych korzeni. Dodatkowo, przy Izbie Kaszubskiej zamierzam zorganizować Izbę Pamięci poświęconą Karolowi Wojtyle – patronowi szkoły. Dodatkowo, przy Izbie Kaszubskiej zamierzam zorganizować Izbę Pamięci poświęconą Karolowi Wojtyle – patronowi szkoły.

24 VIII. Tworzenie dobrego klimatu, współpraca ze środowiskiem rozwijanie poczucia solidarności społecznej i chęci pomagania sobie nawzajem; rozwijanie poczucia solidarności społecznej i chęci pomagania sobie nawzajem; przestrzeganie praw ucznia przez nauczycieli; przestrzeganie praw ucznia przez nauczycieli; stworzenie działalności pozalekcyjnej szkoły zgodnie z zainteresowaniami potrzebami uczniów; stworzenie działalności pozalekcyjnej szkoły zgodnie z zainteresowaniami potrzebami uczniów; utworzenie Klubu Absolwenta – wspólne działania na rzecz szkoły; utworzenie Klubu Absolwenta – wspólne działania na rzecz szkoły; aktywny i świadomy współudział w budowaniu partnerstwa: rodzina – szkoła- środowisko lokalne; aktywny i świadomy współudział w budowaniu partnerstwa: rodzina – szkoła- środowisko lokalne; aktywizowanie uczniów do pracy na rzecz szkoły; aktywizowanie uczniów do pracy na rzecz szkoły; integrowanie społeczności ze środowiskiem lokalnym; integrowanie społeczności ze środowiskiem lokalnym; integracja wszystkich pracowników szkoły; integracja wszystkich pracowników szkoły; nawiązanie współpracy z organizacjami i instytucjami w celu zaangażowania ich w pomoc uczniom i szkole. nawiązanie współpracy z organizacjami i instytucjami w celu zaangażowania ich w pomoc uczniom i szkole.

25 IX. Rozwijanie bazy szkoły dalsze wzbogacanie zasobów szkoły w pomoce dydaktyczne i lektury; dalsze wzbogacanie zasobów szkoły w pomoce dydaktyczne i lektury; modernizacja pracowni komputerowej i Internetowego Centrum Informacji Multimedialnej -realizacja projektu ministerialnego; modernizacja pracowni komputerowej i Internetowego Centrum Informacji Multimedialnej -realizacja projektu ministerialnego; wyposażenie klas w komputer dla nauczyciela; wyposażenie klas w komputer dla nauczyciela; gromadzenie i wykorzystanie przez nauczycieli środków dydaktycznych wspomagających proces nauczania; gromadzenie i wykorzystanie przez nauczycieli środków dydaktycznych wspomagających proces nauczania; zakupienie kolejnych multimedialnych programów edukacyjnych; zakupienie kolejnych multimedialnych programów edukacyjnych; budowa pełnowymiarowej sali gimnastycznej i boisk na świeżym powietrzu; budowa pełnowymiarowej sali gimnastycznej i boisk na świeżym powietrzu; wykonanie elewacji budynku szkolnego. wykonanie elewacji budynku szkolnego.

26 X. Promocja szkoły aktualizowanie strony internetowej szkoły; aktualizowanie strony internetowej szkoły; rejestrowanie ważnych wydarzeń z życia szkoły na fotografiach w celu wykorzystania materiałów w promocji szkoły na stronie internetowej i dokumentowanie w kronice szkolnej; rejestrowanie ważnych wydarzeń z życia szkoły na fotografiach w celu wykorzystania materiałów w promocji szkoły na stronie internetowej i dokumentowanie w kronice szkolnej; publikowanie opracowań oraz artykułów nauczycieli i dyrekcji szkoły; publikowanie opracowań oraz artykułów nauczycieli i dyrekcji szkoły; uczestniczenie szkoły w imprezach kulturalnych i sportowych, prezentowanie swoich osiągnięć; uczestniczenie szkoły w imprezach kulturalnych i sportowych, prezentowanie swoich osiągnięć; współpraca szkoły z innymi placówkami w gminie, powiecie i zaprzyjaźnionych krajach; współpraca szkoły z innymi placówkami w gminie, powiecie i zaprzyjaźnionych krajach; organizowanie Dni otwartych", konkursów, zawodów sportowych o zasięgu gminnym, powiatowym i wojewódzkim; organizowanie Dni otwartych", konkursów, zawodów sportowych o zasięgu gminnym, powiatowym i wojewódzkim; promowanie sukcesów wyróżniających się uczniów i nauczycieli wśród społeczności szkolnej, rodziców i w środowisku; promowanie sukcesów wyróżniających się uczniów i nauczycieli wśród społeczności szkolnej, rodziców i w środowisku; tworzenie tradycji szkoły związanej ze środowiskiem lokalnym i patronem; tworzenie tradycji szkoły związanej ze środowiskiem lokalnym i patronem; ukazywanie osiągnięć i potencjału społeczności szkolnej na forum gminy i regionu. ukazywanie osiągnięć i potencjału społeczności szkolnej na forum gminy i regionu.

27 Realizacja koncepcji Jestem świadoma faktu, iż realizacja mojej koncepcji zależy od wielu czynników, wśród których na pierwszy plan wysuwa się efektywny zespół pracowników charakteryzujących się: od wielu czynników, wśród których na pierwszy plan wysuwa się efektywny zespół pracowników charakteryzujących się: jasnością celów - zespół wie, po co istnieje, jakie rezultaty powinien osiągnąć; ustalone cele są możliwe do osiągnięcia; cele indywidualne i zespołowe są zgodne; jasnością celów - zespół wie, po co istnieje, jakie rezultaty powinien osiągnąć; ustalone cele są możliwe do osiągnięcia; cele indywidualne i zespołowe są zgodne; podziałem ról - każdy członek ma jasność za co odpowiada; podziałem ról - każdy członek ma jasność za co odpowiada; określonymi kompetencjami - komunikacja jest otwarta i dwustronna; procedury podejmowania decyzji są dostosowane do sytuacji, dąży się do konsensusu, aktywnego udziału i dyskusji grupowej, wysokie zdolności rozwiązywania problemów; konflikty i kontrowersje są twórczo wykorzystywane, a nie tłumione; określonymi kompetencjami - komunikacja jest otwarta i dwustronna; procedury podejmowania decyzji są dostosowane do sytuacji, dąży się do konsensusu, aktywnego udziału i dyskusji grupowej, wysokie zdolności rozwiązywania problemów; konflikty i kontrowersje są twórczo wykorzystywane, a nie tłumione;

28 Realizacja koncepcji wzajemnym wsparciem, życzliwością i współpracą - uczestnicy zespołu są elastyczni i pomagają sobie nawzajem; panuje klimat zaufania, atmosfera przyjaźni i przyjemności z pracy; wzajemnym wsparciem, życzliwością i współpracą - uczestnicy zespołu są elastyczni i pomagają sobie nawzajem; panuje klimat zaufania, atmosfera przyjaźni i przyjemności z pracy; odpowiednim przywództwem - styl działania lidera jest dostosowany do kwalifikacji i motywacji członków zespołu; władza jest podzielona między członków zespołu; odpowiednim przywództwem - styl działania lidera jest dostosowany do kwalifikacji i motywacji członków zespołu; władza jest podzielona między członków zespołu; właściwymi metodami pracy - metody pracy są analizowane i doskonalone; stosowane zasady i procedury są skuteczne i dostosowane do sytuacji; właściwymi metodami pracy - metody pracy są analizowane i doskonalone; stosowane zasady i procedury są skuteczne i dostosowane do sytuacji; chęcią własnego doskonalenia i rozwoju - członkowie zespołu mają możliwość doskonalenia się i rozwoju; zarówno cały zespół, jak i pojedyncze osoby otrzymują informacje zwrotne; członkowie zespołu są w stanie sami, na bieżąco oceniać rezultaty swojej pracy. chęcią własnego doskonalenia i rozwoju - członkowie zespołu mają możliwość doskonalenia się i rozwoju; zarówno cały zespół, jak i pojedyncze osoby otrzymują informacje zwrotne; członkowie zespołu są w stanie sami, na bieżąco oceniać rezultaty swojej pracy.

29 Realizacja koncepcji Jako dyrektor szkoły zamierzam: dbać o dobrą opinię szkoły w środowisku lokalnym i poza nim, czyli tak kierować szkołą, by mówiło się o niej dobrze; dbać o dobrą opinię szkoły w środowisku lokalnym i poza nim, czyli tak kierować szkołą, by mówiło się o niej dobrze; zadbać o to, by szkoła wyróżniała się w środowisku, dobrze współpracowała z innymi placówkami, a nie rywalizowała z nimi; zadbać o to, by szkoła wyróżniała się w środowisku, dobrze współpracowała z innymi placówkami, a nie rywalizowała z nimi; dbać o estetykę otoczenia oraz wygląd zewnętrzny i wewnętrzny szkoły; dbać o estetykę otoczenia oraz wygląd zewnętrzny i wewnętrzny szkoły; utrwalać w świadomości rodziców i uczniów dobre informacje o szkole; utrwalać w świadomości rodziców i uczniów dobre informacje o szkole; sukcesywnie zmieniać formy promocji szkoły i uaktualniać je, dostosowując do nowo powstających potrzeb, do nowej sytuacji; sukcesywnie zmieniać formy promocji szkoły i uaktualniać je, dostosowując do nowo powstających potrzeb, do nowej sytuacji;

30 Realizacja koncepcji a nade wszystko: dbać o bezpieczeństwo, zdrowie i higienę pracy uczniów i personelu szkoły; dbać o bezpieczeństwo, zdrowie i higienę pracy uczniów i personelu szkoły; utrzymywać w pełnej sprawności technicznej bazę szkoły i jej zaplecze logistyczne; utrzymywać w pełnej sprawności technicznej bazę szkoły i jej zaplecze logistyczne; dbać o finanse szkoły poprzez racjonalne wykorzystywanie środków; dbać o finanse szkoły poprzez racjonalne wykorzystywanie środków; systematycznie pozyskiwać dotacje unijne. systematycznie pozyskiwać dotacje unijne.

31 Realizacja koncepcji Zdaję sobie sprawę, że czeka mnie trudne zadanie przy realizacji zaprezentowanej koncepcji. Pragnę by szkoła pod moim kierownictwem była bezpieczna i przyjazna dzieciom, elastycznie reagowała na potrzeby uczniów, rodziców i środowiska. Liczę na życzliwą pomoc organu nadzoru i prowadzącego, grona pedagogicznego, związków zawodowych, rodziców oraz wszystkich zainteresowanych prawidłowym działaniem placówki. Wierzę, że przyczynię się w ten sposób do dalszego rozwoju Gimnazjum Publicznego w Somoninie.


Pobierz ppt "KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU Gimnazjum Publicznego w Somoninie mgr Waltraud ErykaWiczling Somonino, dn. 06.06.2007 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google