Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PROJEKT GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ( 2008 - 2010 ) II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PROJEKT GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ( 2008 - 2010 ) II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie."— Zapis prezentacji:

1 PROJEKT GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ( ) II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie

2 Dział : gry świetlicowe i logiczne

3 Ideą projektu "Gra w klasy. Na tropie gier dawnych" jest pomysł odciągnięcia młodzieży od "siedzącego przy komputerze" trybu życia Dostrzeżenie, że świat jest piękny nie tylko ten wirtualny. W pierwszym roku trwania przedsięwzięcia wraz ze szkołą z Estonii przeprowadziliśmy ankiety w środowisku związane ze znajomością gier dawnych /np. kapsle, palant/. Najwięcej informacji otrzymaliśmy od ludzi starszych, co nie jest bez znaczenia, ponieważ jednym z celów programu jest budowanie więzi międzypokoleniowej. Podczas pierwszej wizyty w Polsce, z wielkiej bazy danych, wybraliśmy kilkanaście gier z obu krajów. Wszystkie działania, jakie podejmowaliśmy, opieraliśmy na wartościach: przyjaźni, szacunku, dobroci, szczerości, miłości, zaufaniu i tolerancji. Sam projekt rozpowszechniamy w postaci broszur, prezentacji multimedialnych w innych szkołach w mieście oraz w środowisku lokalnym. Partnerski Projekt Comenius to program umożliwiający realizację zakładanych przez Szkoły celów poznawczych, umożliwiający uczniom rozwijanie ciekawości świata, poznania innych kultur, tolerancji i umiejętności współpracy w różnych warunkach. Uczy istnienia we współczesnym świecie oraz współpracy międzynarodowej i pozwala doskonalić umiejętności językowe. Obydwie szkoły posiadają bardzo duże doświadczenie we współpracy i realizacji, zarówno projektów jak innych działań na niwie krajowej i międzynarodowej. II Liceum Ogólnokształcące LUBARTÓW ( POLSKA ) Vesiroosi Gümnaasium RAPLA ( ESTONIA )

4 Bierki - gra towarzyska polegająca na zbieraniu pojedynczych patyczków z rozrzuconego stosu, bez poruszenia pozostałych. Historia Klasyczna gra zręcznościowo - towarzyska. Największą popularność zdobyła w Polsce w latach XX wieku. Znana była jako gra wyrocznia plemionom germańskim już 2000 lat temu. ( Wikipedia ) Liczba uczestników - dowolna ale z praktyki zalecane 4 osoby wiek bez ograniczeń Miejsce - płaska równa i twarda powierzchnia – stół, ławka szkolna itp. Przybory - zestaw bierek, w którego skład wchodzą 23 lub 34 patyczki ( drewniane lub plastikowe ) o różnych kolorach i z różnymi zakończeniami : trójzęby ( 1-2 ), harpuny ( 2-3 ), wiosła ( 2-3 ), bosaki ( 2-3 ), oszczepy ( ) - liczby w nawiasach w zależności od zestawu - Ćwiczysz - silną wolę, koncentrację i zręczność.

5 Przebieg gry : przed rozpoczęciem gracze losują kolejność. Celem jest zebranie jak największej ilości rozrzuconych bierek tak aby nie poruszyć pozostałych leżących na stole. Sam gracz decyduje, którą bierkę chce podnieść i czy podnosi ją ręką czy też inną bierką. Jeżeli przy podnoszeniu, któraś z bierek drgnie kolejka przechodzi na następnego zawodnika. Wygrywa ten gracz, który uzyska największą liczbę punktów, naliczanych według rodzaju i liczby zebranych patyczków. 1.Ustawienie początkowe– wybrana w sposób losowy osoba, która rozpoczyna grę - trzyma bierki w dłoni, opierając je dolnym końcem o równe podłoże. Otwierając dłoń rozsypuje bierki bezładnie na stole

6 podnoszenie bierki ręką podnoszenie bierki inną bierką

7 odsuwanie bierki inną bierką podnoszenie bierki za pomocą dwóch innych bierek można ustalić dodatkową zasadę: - ograniczenie możliwości zebrania w jednej kolejce do maksymalnie 3 bierek

8 Jedna z najtrudniejszych kombinacji - naciskanie z jednej strony palcem na bierkę a podnoszenie z drugiej strony inną bierką

9 NAZWY POSZCZEGÓLNYCH BIEREK ORAZ ICH PUNKTACJA trójząbharpunwiosłobosakoszczep 25 pkt.15 pkt.10 pkt.5 pkt.1 pkt. Pamiętaj ! Jeżeli zakupisz bierki drewniane nie mają one specjalnych zakończeń tylko różne kolory, wtedy punktację należy odpowiednio przypisać danym kolorom bierek.

10 W serii wydano następujące Prezentacje : Dział : gry świetlicowe i logiczne : Bierki Cymbergaj Statki Dział : pod dachem : Przerzutka Kapsle Guma Dział : na powietrzu : Klasy Palant Podchody II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie


Pobierz ppt "PROJEKT GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ( 2008 - 2010 ) II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google