Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”"— Zapis prezentacji:

1 PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
( ) II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie

2 Dział : gry pod dachem GUMA

3 II Liceum Ogólnokształcące
O PROJEKCIE Ideą projektu "Gra w klasy. Na tropie gier dawnych" jest pomysł odciągnięcia młodzieży od "siedzącego przy komputerze" trybu życia Dostrzeżenie, że świat jest piękny nie tylko ten wirtualny. W pierwszym roku trwania przedsięwzięcia wraz ze szkołą z Estonii przeprowadziliśmy ankiety w środowisku związane ze znajomością gier dawnych /np. kapsle, palant/. Najwięcej informacji otrzymaliśmy od ludzi starszych, co nie jest bez znaczenia, ponieważ jednym z celów programu jest budowanie więzi międzypokoleniowej. Podczas pierwszej wizyty w Polsce, z wielkiej bazy danych, wybraliśmy kilkanaście gier z obu krajów. Wszystkie działania , jakie podejmowaliśmy, opieraliśmy na wartościach: przyjaźni, szacunku, dobroci, szczerości, miłości, zaufaniu i tolerancji. Sam projekt rozpowszechniamy w postaci broszur, prezentacji multimedialnych w innych szkołach w mieście oraz w środowisku lokalnym. Partnerski Projekt Comenius to program umożliwiający realizację zakładanych przez Szkoły celów poznawczych, umożliwiający uczniom rozwijanie ciekawości świata, poznania innych kultur, tolerancji i umiejętności współpracy w różnych warunkach. Uczy istnienia we współczesnym świecie oraz współpracy międzynarodowej i pozwala doskonalić umiejętności językowe. Obydwie szkoły posiadają bardzo duże doświadczenie we współpracy i realizacji, zarówno projektów jak innych działań na niwie krajowej i międzynarodowej. II Liceum Ogólnokształcące LUBARTÓW ( POLSKA ) Vesiroosi Gümnaasium RAPLA ( ESTONIA )

4 Gra wyrabia sprawność ruchową, pomysłowość.
Gra w gumę - gra polegająca na wykonywaniu poprzez skoki określonych zadań. Zabawa jest aktywnością służącą rozrywce, sięgającą najgłębszych początków ludzkości. Z antropologicznego punktu widzenia nie istnieje społeczność (kultura, cywilizacja), której członkowie nie znaliby zabawy. Gra - czynność o ustalonych zasadach, w której udział bierze zwykle kilka osób (rzadziej jedna), w celach rozrywkowych. Od innych rozrywek grę oddziela istnienie ścisłego zbioru zasad gry, od innych skodyfikowanych czynności jej rozrywkowy charakter. Gry oparte o sprawność fizyczną – oparte o zadanie (bądź zadania) do wykonania, które mają sprawdzić różne cechy sprawności psycho-ruchowej gracza (np. skoczność, zręczność, szybkość, siłę itp.). Gry takie mogą być zabawami dla dzieci, pomagającymi im w rozwoju fizycznym. Wikipedia Liczba uczestników - trzech graczy lub więcej Miejsce - płaska, równa powierzchnia Przybory metrów gumki związanej na końcach Gra wyrabia sprawność ruchową, pomysłowość.

5 wysokości podnoszenia gumy po wykonaniu ćwiczeń
Przebieg gry : przed rozpoczęciem gracze losują kolejność. dwójka stojących naprzeciwko dzieci nakłada gumę na kostki i rozciąga ją, by powstały dwie naprężone linki. Trzeci uczestnik naskakuje na gumę wg ustalonego wcześniej układu ćwiczeń.: .Naskoki bokiem tak aby guma była pomiędzy stopami .Naskoki dwiema stopami na pierwszą a potem drugą gumę poprzez podskok obrót o 180 stopni trafienie na gumę na której się stało , naskok na pierwszą gumę i zeskok .Naskok jedną nogą na jedną gumę, drugą na drugą gumę. Potem trzeba zrobić obrót o 180 st. i znów trafić na gumę. .Naskok na drugą gumę tak aby w powietrzu zagarnąć pierwszą a następnie odskok na miejsce wysokości podnoszenia gumy po wykonaniu ćwiczeń kostki kolanka uda pas

6 powrót do punktu wyjścia
1. Naskoki bokiem tak aby guma była pomiędzy stopami powrót do punktu wyjścia

7 2. Naskoki dwiema stopami na gumę
zawodnik może przejść na kolejną wysokość po wykonaniu 4 zadań, jeżeli popełnia błąd w następnej kolejce zaczyna właśnie od tego czego nie wykonał

8 3. Naskok jedną nogą na jedną gumę, drugą na drugą gumę
powrót do punktu wyjścia

9 4.. Naskok z podchwyceniem gumy
można dodatkowo utrudnić trzymanie gumy stojąc na tzw. baczność ( stopy i kolana złączone ) oczywiście w gumę możemy grać podczas niepogody „ pod dachem ” ale przede wszystkim polecamy tą grę na powietrzu miłego skakania

10 II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie
W serii wydano następujące Prezentacje : Dział : gry świetlicowe i logiczne : Bierki Cymbergaj Statki Dział : pod dachem : Przerzutka Kapsle Guma Dział : na powietrzu : Klasy Palant Podchody II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie


Pobierz ppt "PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google