Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wsparcie firm innowacyjnych w ramach projektów Centrum Innowacji FIRE; komercjalizacja innowacji Andrzej Kaczmarek – Prezes Zarządu CI FIRE Warszawa, 26-27.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wsparcie firm innowacyjnych w ramach projektów Centrum Innowacji FIRE; komercjalizacja innowacji Andrzej Kaczmarek – Prezes Zarządu CI FIRE Warszawa, 26-27."— Zapis prezentacji:

1 Wsparcie firm innowacyjnych w ramach projektów Centrum Innowacji FIRE; komercjalizacja innowacji Andrzej Kaczmarek – Prezes Zarządu CI FIRE Warszawa, kwietnia 2004 r.

2 Fundacja Centrum Innowacji FIRE założona z inicjatywy Ministra Gospodarki przez Agencję Rozwoju Przemysłu; finansowana ze środków ARP, Lockheed Martin oraz sponsorów; realizuje działania na terenie całej Polski;

3 Bariery dla innowacji w procesie komercjalizacji brak wiedzy biznesowej innowatora; brak kontaktu badacze – rynek; brak kapitału; brak popytu na innowacje;

4 luka w finansowaniu budżety ośrodków naukowych badania stosowane badania podstawowe koniec fazy laboratoryjnej - działający prototyp inwestycje prywatne produkcja i sprzedaż na rynku opcja transferu technologii lub start-upu prototyp technologiczny Od badań do rynku Rozwój projektu Poziom nakładów

5 Centrum Innowacji w procesie powstawania innowacyjnej firmy Inwestorzy strategiczni Venture Capital Inkubatory przedsiębiorczości Centrum Innowacji Ośrodki akademickie i naukowo-badawcze pomysł FIRMA prototypstart-up Etapy finansowania Proces powstawania innowacyjnej firmy

6 Programy Centrum Innowacji Program Wsparcia; Akcelerator Technologii;

7 Program Wsparcia

8

9 Program Wsparcia: doradztwoocena innowacyjności i modelu biznesowego ochrona własności intelektualnej; sprecyzowanie modelu biznesu; analizy biznesowe i techniczne; coachingtransfer wiedzy biznesowej, monitorowanie rozwoju; sieć współpracy wyszukanie partnerów biznesowych; firmy-Partnerzy CI FIRE; finansowanieznalezienie modelu i źródeł finansowania;

10 Rola Centrum Innowacji w rozwoju firmy podział ryzyka, inwestycji i udziału w wartości nowej firmy Centrum Innowacji Firma 5-20% wartość dodana

11 Akcelerator Technologii

12 Partnerzy projektu AT

13 Model działania CI FIRE tworzenie firm (start-up) w oparciu o polskie projekty innowacji produktowych i technologicznych; tworzenie polskiej sieci partnerskiej CI FIRE; Elementy Akceleratora Technologii wzbogacające model CI FIRE 1.tworzenie firm (start-up) w oparciu o projekty z USA – oferta technologiczna*; 2.akceleracja firm; 3.dostęp do funduszu seed capital; 4.dostęp do sieci eksperckiej i sieci venture capital instytutu IC 2; 5.transfer technologii; * brak potwierdzonych danych Akcelerator Technologii w CI FIRE

14 Akceleracja - dot. istniejących firm technologicznych optymalizacja modelu biznesowego firmy; przyspieszenie rozwoju produktu lub usługi; absorpcja nowych, konkurencyjnych technologii; nawiązanie współpracy z firmami dobrze osadzonymi na rynku (zmniejszenie kosztów wejścia na rynek); promocja produktów/usług na rynkach światowych; dostęp do kapitału (venture capital);

15 MSP & Start-up Rynki docelowe CI FIRE Duże przedsiębiorstwa przedsiebiorcy (MSP) - rozpoczecie lub rozwoj innowacyjnych przedsiewziec; badacze, innowatorzy - komercjalizacja technologii/innowacji; duze firmy - spin-off / programy corporate venturing;

16 Branże priorytetowe CI FIRE biotechnologia; informatyka; nowe materiały; elektronika i optoelektronika; nanotechnologia; ochrona środowiska; ochrona zdrowia; w tym technologie o zastosowaniu dualnym

17 Źródła przewagi konkurencyjnej CI FIRE KLUCZOWE KOMPETENCJE ZESPOŁU doradztwo gospodarcze; doradztwo technologiczne; zarządzanie projektami; pomoc w procesie pozyskania finansowania; poszukiwanie partnerow gospodarczych;

18 SIECI PARTNERSKIE sieć doradców - wzbogaca ofertę AT i dostarcza usługi w zakresach komplementarnych ( HR, IPR,doradztwo prawne etc ) + funkcja coacha; sieć partnerów finansowych - finansowania seed oraz venture capital oraz wspomagajacych wejście na rynek ( fundusze inwestycyjne, anioły biznesu ) sieć partnerów wspomagających pozyskiwanie projektów ( Uniwersytety (PL & USA), IPAN, parki naukowo- technologiczne, JBR, CZT, programy MBA, stowarzyszenia przedsiebiorców i inne ); Źródła przewagi konkurencyjnej CI FIRE

19 AT JAKO PROJEKT OFFSETOWY LOCKHEED MARTIN (LMC) programy transferu technologi i innowacji (USA/Polska & Polska/USA); kojarzenie partnerów gospodarczych - dostęp do przedsiębiorstw grupy LMC oraz sieci Instytutu IC2; pomoc w wejściu na rynki Polski / USA oraz innych krajów dla przedsiębiorstw działających w USA, Polsce oraz na rynkach międzynarodowych; Źródła przewagi konkurencyjnej AT

20 Innowacja – CI FIRE

21 Kwalifikacja projektu koncepcja przedsięwzięcia oparta jest na technologii która wyróżnia produkt lub usługę, oferując unikalną wartość dla nabywcy; rozwiązanie technologiczne chronione jest przez określone know-how lub patenty; rozwiązanie technologiczne oferuje dla nabywcy znacznie większą wartość w stosunku do korzyści oferowanych przez istniejące opcje; rynek docelowy przedsięwzięcia posiada określona wysoką wartość;

22 Etapy procesu Aplikacja & selekcja Optymalizacja modelu biznesowego Realizacja Wejście na rynek Finansowanie VC

23 kwestionariusz aplikacyjny przesłany drogą elektroniczną ( ); kontakt ze strony CI FIRE w ciągu 7-dni; formalna aplikacja do programu; decyzja; Pierwszy krok Aplikacja & selekcja Optymalizacja modelu biznesowego Realizacja Wejście na rynek Finansowanie VC

24 prowadzimy innowatora/przedsiębiorcę przez wczesne, krytyczne etapy cyklu życia projektu komercyjnego wnosząc wartość dodaną, przez wykorzystanie kompetencji w zakresie doradztwa biznesowego i technologicznego; przedsiębiorcy przyśpieszają wzrost swoich spółek wykorzystując zasoby sieci partnerskich CI FIRE; celem jest akceleracja rozwoju innoacji lub przedsiebiorstwa do momentu, w którym inwestor finansowy (fundusz VC) staje się jego partnerem; Oferta CI FIRE - podsumowanie

25 Korzyści wynikające ze współpracy z CI FIRE optymalizacja modelu biznesowego przedsiębiorstwa; przyspieszenie rozwoju produktu lub usługi; absorpcja nowych, konkurencyjnych technologii; nawiązanie współpracy z firmami dobrze osadzonymi na rynku (zmniejszenie kosztów wejścia na rynek); promocja produktów/usług na rynkach światowych; dostęp do kapitału (seed & venture capital);

26 Domaniewska Warszawa tel: (22) fax: (22)


Pobierz ppt "Wsparcie firm innowacyjnych w ramach projektów Centrum Innowacji FIRE; komercjalizacja innowacji Andrzej Kaczmarek – Prezes Zarządu CI FIRE Warszawa, 26-27."

Podobne prezentacje


Reklamy Google