Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Adam Michalewicz Konferencja Krajowego Forum Szerokopasmowego Promocja szerokopasmowego Internetu Czy to ma sens?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Adam Michalewicz Konferencja Krajowego Forum Szerokopasmowego Promocja szerokopasmowego Internetu Czy to ma sens?"— Zapis prezentacji:

1 Adam Michalewicz Konferencja Krajowego Forum Szerokopasmowego Promocja szerokopasmowego Internetu Czy to ma sens?

2 Adam Michalewicz Promocja szerokopasmowego Internetu Czy to ma sens? Sprawdziliśmy Zapytaliśmy

3 Adam Michalewicz Struktura działania PO IG RPO Akceptacja wniosku MSP przez urząd Miejsca oddziaływania promocyjnego

4 Adam Michalewicz Beneficjenci (PRZEDSIĘBIORCY) Urzędy marszałkowskie Czyje to myśli? Ludzie myślą, że projekty są tak fajne, że nie trzeba ich promować. Władze lokalne nie interesują się rozwojem miasta poza okresami wyborczymi. Niewiedza powoduje, że ludzie się boją. Brak promocji powoduje, że nikt się tak naprawdę nie interesuje projektami związanymi z Internetem. Projekty są realizowane i nikt z nich nie będzie korzystał. Brak motywacji urzędników i władz lokalnych w rozwój sieci internetowych Przydałoby się więcej wiedzy, jakie pomysły na biznes można realizować w ramach dotacji Informacja, że będzie światłowód pomoże przygotowywać się do nowych możliwości biznesowych. Osoby pracujące przy projektach, nadal nie wiedzą, nad czym pracują.

5 Adam Michalewicz Urzędy gmin Użytkownicy końcowi (indywidualni) Czyje to myśli? Po co to wszystko? To są drogie rozwiązania. Internet nie jest mi potrzebny. Nie umiem z tego korzystać. Boje się. Generalnie brakuje nam fachowców i wiedzy. Czasem nam się nie chce. Nie wszystko rozumiemy. Nie mamy na pieniędzy na promocje To nie nasze kompetencje.

6 Adam Michalewicz Co nam powiedzieli? ZADANIA Planowanie Zarządzanie Finansowanie Promowanie Nauczanie Wskazywanie potrzeb Pośrednictwo Wdrażanie Finansowanie projektów zgłoszonych przez gminy/ powiaty Udostępnianie Zachęcanie beneficjentów i użytkowników końcowych Wdrażanie projektów Stymulowanie podaży Opiniowanie i akceptacja projektów MSP Wskazywanie potrzeb i ich zaspokajanie Przygotowanie projektów i wniosków Wdrażanie projektów Korzystanie, zdobywanie wiedzy, rozwijanie się, dobra zabawa

7 Adam Michalewicz Co nam powiedzieli? CELE Zachęcenie jak największej liczby podmiotów do wdrażania Internetu szerokopasmowego. Zachęcenie użytkowników końcowych do korzystania z niego. Pozyskiwanie beneficjentów Zwiększanie liczby realizowanych wniosków Rozdysponowanie puli środków uzyskanych z funduszy Budowanie sieci szkieletowej Pozyskiwanie beneficjentów Rozwój regionu i wzrost jego atrakcyjności Wzrost inwestycji w regionie Budowanie sieci ostatniej mili Pozyskiwanie środków Wiedza o możliwościach dofinansowania Pomoc przy składaniu wniosków Okoliczności nawiązywania współpracy z innymi beneficjentami Większe wsparcie urzędów Sprzęt komputerowy, tani dostęp do Internetu, dostęp do wiedzy o Internecie

8 Adam Michalewicz Co nam powiedzieli? POTRZEBY KOMUNIKACYJNE i INFORMACYJNE Dotarcie do jak największej liczby beneficjentów. Przekazanie informacji i edukacja dotycząca wniosków. Informacja o konkursach i kolejnych edycjach naboru wniosków Informacja o realizacjach i wdrożeniach Komunikacja kryzysowa Informacja dla beneficjentów Komunikacja potrzeb lokalnej społeczności Stymulowanie zainteresowana dofinansowaniem projektów Uświadomienie potrzeb i możliwości użytkownikom Informacja o naborze wniosków Informacja o nowych możliwościach biznesowych związanych z siecią internetową Informacja o korzyściach związanych z przystąpieniem do programów Rozpoznanie możliwości i korzyści Wpływ Internetu na życie i otoczenie

9 Adam Michalewicz Dwa obszary promocji PROMOCJA szerokopasmowego dostępu do Internetu Jednostki Samorządu Terytorialnego NGO non-profit MSP Grupy docelowe Działań 8.3 i 8.4 Ogół społeczeństwa Beneficjenci Użytkownicy końcowi

10 Adam Michalewicz Zadania promocji STYMULACJA PODAŻY STYMULACJA POPYTU Beneficjenci Użytkownicy końcowi PROMOCJA szerokopasmowego dostępu do Internetu JAK?

11 Adam Michalewicz Zadania promocji STYMULACJA PODAŻY STYMULACJA POPYTU Beneficjenci Użytkownicy końcowi PROMOCJA szerokopasmowego dostępu do Internetu JAK? INFORMACJA EDUKACJA KORZYŚCI MOTYWACJA

12 Adam Michalewicz Beneficjenci Użytkownicy końcowi Zadania promocji TRZEBA JE USZCZEGÓŁOWIĆ! I UPORZĄDKOWAĆ! Budowanie świadomości Wysokiej rangi projektów Zmiany społecznej i powstawania Społeczeństwa Informacyjnego Nowych możliwości Budowanie pozytywnego nastawienia Informacja o dostępności i źródłach wsparcia Zadania promocji wspólne dla grup (poziom ogólnopolski)

13 Adam Michalewicz Beneficjenci Użytkownicy końcowi Zadania promocji TRZEBA JE USZCZEGÓŁOWIĆ! I UPORZĄDKOWAĆ! Budowanie świadomości Informacja Edukacja W ZAKRESIE: Korzyści związanych z uczestnictwem Dostępnego wsparcia (dofinansowanie, wiedza, narzędzia, pomoc) Budowanie świadomości Informacja Edukacja W ZAKRESIE: Korzyści związanych z posiadaniem Internetu Zagrożeń związanych z wykluczeniem Korzystania i obsługi Poziom specyficzny dla grup

14 Adam Michalewicz Kanały komunikacji Beneficjenci Użytkownicy końcowi Telewizja Prasa Radio Internet Telewizja Radio Prasa Outdoor Poziom ogólnopolski Poziom bezpośredni Urzędy Konferencje, seminaria, szkolenia Punkty konsultacyjne Event marketing BTL Działania niestandardowe sklepy spożywcze, przychodnie, szkoły, kościół?

15 Adam Michalewicz Co jest zatem nadrzędnym celem promocji? ZAANGAŻOWANIE BENEFICJENTÓW! WE WSPÓŁTWORZENIE INFRASTRUKTURY W POSZUKIWANIE MOŻLIOWŚCI ROZWOJU PRZEZ DOFINANSOWANIE ZAANGAŻOWANIE UŻYTKOWNIKÓW! W KONTAKT Z NARZĘDZIAMI INFORMACYJNYMI W AKTYWNE KORZYSTANIE Z INFRASTRUKTURY

16 Adam Michalewicz 3-stopniowa strategia zaangażowania 2. Zbudowanie rangi wydarzenia Kanały komunikacji o optymalnym zasięgu Wyrazisty komunikat Spektakularne działania 1. Dotarcie Mówimy o nim często i dużo Mówią o nim osoby znane, ważne, godne zaufania Porównujemy się do najważniejszych wydarzeń 3. Zaangażowanie i mobilizacja przez korzyści Katalog korzyści wynikających z udziału Przewagi polskiego działania (potrafimy lepiej) Zdefiniowanie ról i wskazanie ich wagi

17 Adam Michalewicz Czy chcą się rozwijać? Czy chcą być nowocześni? Czy chcą tworzyć projekty i budować sieć? Czy wiedzą, co im da szerokopasmowy Internet? A CZY MY ICH ZNAMY? Chcemy ich zaangażować…

18 Adam Michalewicz CZY WIEMY O CZYM MARZĄ? CZY WIEMY CO LUBIĄ, A CZEGO SIĘ OBAWIAJĄ? CZY WIEMY JAK KORZYSTAJĄ Z INTERNETU? CZY WIEMY JAKIE MAJĄ PODEJŚCIE DO INNOWACJI? CZY ZNAMY ICH STYL ŻYCIA? CZY ZNAMY ICH PREFERENCJE?

19 Adam Michalewicz Badanie własne: postawy i przekonania Rodzina na pierwszym miejscu Praca jest ważna, bo pozwala żyć Inwestycja w rozwój nie przekłada się na zyski Niska potrzeba podnoszenia kwalifikacji Zadowoleni jak i niezadowoleni z sytuacji nie widzą sensu rozwijania umiejętności, nie wierzą w zmianę Tylko dobra praca przekłada się na zyski firmy Lęk przed zmianą, nawet jeśli mogła by to być zmiana na lepsze

20 Adam Michalewicz Badanie własne: postawy i przekonania Społeczeństwo ryzyka – sytuacja permanentnej zmiany w życiu Motywuje obawa przed destrukcją tego, co prywatne Tylko młodzi wysoko waloryzują karierę zawodową Potrzeba potwierdzenia słuszności naszych zachowań u innych Kij działa na mniej pewnych siebie i starszych Marchewka na wykształconych i młodszych, bez rodzin Emocje działają na mniej wykształconego i krytycznego odbiorcę Perswazja racjonalna trafi do wykształconych i krytycznych

21 Adam Michalewicz Mapa pojęć Co wiemy? Co można zrobić? Brak ducha pospolitego ruszenia Od roboty są eksperci Ekonomizacja świadomości: liczymy zyski i straty Patriotyzm tak – hasła nie! Indywidualna korzyść ważniejsza niż dobro wspólne Negatywne dziennikarstwo bad news = good news Stworzyć katalog korzyści Ludzie tworzą atmosferę działań Pokazać prawdziwy cel: przyśpieszenie rozwoju Pokazać epokową rangę wydarzenia Wzbudzić dumę z uczestnictwa Sprowokować dziennikarzy do pozytywnego przekazu

22 Adam Michalewicz Czym jest zatem promocja szerokopasmowego Internetu? 7 PYTAŃ Co? Dla kogo? Dlaczego? Jak? Kiedy? Za ile? Gdzie? 7 ODPOWIEDZI Harmonogram Realny budżet Strategia, Kreacja, Narzędzia Cele i zadania Rzeczywisty przedmiot promocji Obszary promocji Opis grupy docelowej

23 Adam Michalewicz A jeśli promocja ma sens, bo ułatwia współpracę oraz stymuluje podaż i popyt… …to gdzie pojawią się wyzwania? Określenie Poznanie Dotarcie Przekonanie Zaangażowanie Opłacalność Struktura Promocja vs Infrastruktura Kwalifikowalność wydatków Problemy z wdrażaniem Opóźnienia O składaniu wniosków O alokacji środków O tym, jak promować Konflikty interesów Przepływ informacji Procedury

24 Adam Michalewicz Promocja Internetu szerokopasmowego ma sens! Dziękuję Państwu za uwagę!


Pobierz ppt "Adam Michalewicz Konferencja Krajowego Forum Szerokopasmowego Promocja szerokopasmowego Internetu Czy to ma sens?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google