Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Od nauki do pracodawcy Dobre praktyki na Wydziale Fizyki WZZJK - Wydział Fizyki Joanna Żuberek 8 czerwca 2009.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Od nauki do pracodawcy Dobre praktyki na Wydziale Fizyki WZZJK - Wydział Fizyki Joanna Żuberek 8 czerwca 2009."— Zapis prezentacji:

1 Od nauki do pracodawcy Dobre praktyki na Wydziale Fizyki WZZJK - Wydział Fizyki Joanna Żuberek 8 czerwca 2009

2 Wybieram studia ! Student Wydział Fizyki Rynek Pracy NAUKA PRACA ROZWÓJ Nowe kierunki na Wydziale Fizyki: 1.Zastosowania Fizyki w Biologii i Medycynie 2.Inżynieria Nanostruktur Nowe specjalności: 1.Metody fizyki w ekonomii - Ekonofizyka Praktyki studenckie: 1.Firmy

3 Proces nauczania a efektywność Strategie nauczania PrzyswajalnośćWykłady 5 % Nauka z podręczników 10 % Metody audio-wizualne 15 % Demonstracje 30 % Dyskusje w grupach 50 % Nauka przez praktykę 75 % Inne metody 90 % Czego powinni się studenci uczyć? Jak studenci się powinni uczyć? Jakie instrumenty stosować w nauczaniu? Joy Mighty (2008) Teaching and learning in a Changing World. The UBC Okanagan Learning Conference

4 Materiały dla studentów – na stronie www Wykłady – prezentacje Skrypty obejmujące materiał wykładów Przykłady pytań i zadań egzaminacyjnych Ćwiczenia – zadania, serie zadań domowych Pracownie dydaktyczne – materiały do ćwiczeń

5 Jak poprawić efektywność przyswojenia materiału prezentowanego na wykładzie 1. Wykład: Wprowadzenie teorii 2. Nauka przez praktykę: Laboratorium – zebranie danych doświadczalnych 3. Demonstracje, Nauka przez praktykę Ćwiczenia rachunkowe – przykłady analizy danych 4. Nauka przez praktykę Zastosowanie wprowadzonej wiedzy -analiza własnych danych w formie raportu Analiza niepewności pomiarowych i pracownia wstępna dr hab. Andrzej Majhofer, prof. UW dr Roman Nowak

6 Jak uatrakcyjnić wykład i zaangażować studentów Fizyka w doświadczeniach dr hab. Krzysztof Korona wykład ogólnouniwersytecki Celem wykładu jest poszukiwanie drogi od prostych doświadczeń i obserwacji do wybranych praw rządzących zjawiskami fizycznymi. Doświadczenia są przedstawiane na żywo w trakcie wykładu i często uczestniczą w nich studenci Alternatywne formy egzaminu: - test - przygotowanie i prezentacja doświadczenia

7 Nauczanie interaktywne fizyki – skorzystać z doświadczeń innych Wykład profesor Teresy Wrzesniewskiej z University of British Columbia – Okanagan NOWE METODY I TECHNOLOGIE W NAUCZANIU FIZYKI – CLICKERS

8 PRS CLICKERS – jak działa Tworzenie lekcji korzystając z oprogramowania PRS Typ pytań: wyboru A, B, C … prawda/fałsz zadanie gdzie odpowiedzią jest wartość liczbowa zadanie z krótką odpowiedzią 11 znaków Prezentacja PowerPoint Na komputerze wykładowcy pojawiają się odpowiedzi studentów Każdy PRS Clickers jest rejestrowany oraz student może wprowadzić swoje ID

9 Zalety stosowania PRS Clickers Studenci: Zwiększenie udziału i zaangażowania studentów w prowadzony wykład Rozwijanie u studentów krytycznego myślenia i zdolności rozwiązywania problemów Wykładowca: Możliwość śledzenia na bieżąco: stopnia przyswojenia przez studentów przekazywanej wiedzy, zdolności pojmowania prezentowanych problemów T. Wrzesniewski (2008) Proceedings of 11-th IASTED International Conference Computers abd Advanced Technology in Education.

10 PRS Clickers – Opinie studentów 1.Czy Clickers pomagają im w zrozumieniu prezentowanych na wykładzie zagadnień: Tak – 79,6 % Nie – 1, 0 % Nie mam zdania 19,4 % 2. Uważam, że pytania z wykorzystaniem Clickers powinny być zadawane: Na każdym wykładzie – 81,4 % Co drugi wykład – 9,5 % Raz w tygodniu – 9,1 % Po przerobionym fragmencie materiału - 0 T. Wrzesniewski (2008) Proceedings of 11-th IASTED International Conference Computers abd Advanced Technology in Education.

11 PRS Clickers – Opinie studentów 3. Clickers motywują mnie do koncentracji nad prezentowanymi na wykładzie zagadnieniami: Tak – 88,6 % Nie – 1,4 % Nie mam zdania 11,0 % 2. Clickers uczą mnie myśleć zamiast opanowywać na pamięć materiał: Tak – 82,8 % Nie – 0 % Nie mam zdania - 17,2 % T. Wrzesniewski (2008) Proceedings of 11-th IASTED International Conference Computers abd Advanced Technology in Education.

12 Kończę studia i co dalej? Targi pracy na Wydziale Fizyki 25 kwietnia 2009 FORMAIDEA 1.Prezentacja Firm/Instytucji 2.Grill – możliwość zadawania indywidualnych pytań przedstawicielom firm 3.Przykład kariery zawodowej Prezentacja firm i instytucji oferujących: Pracę dla absolwentów Wydziału Fizyki Możliwość praktyk studenckich

13 Kończę studia i co dalej? Targi pracy na Wydziale Fizyki 25 kwietnia 2009 TARGI ODBIÓR Na targach gościliśmy: Firmę Ammono Centrum Badań Kosmicznych PAN Instytut Fizyki PAN Instytut Techniki Elektronowej Instytut Badań Jądrowych w Świerku WNIOSKI Podczas II części targów pan Robert Dwiliński, prezes firmy Ammono wygłosił referat na temat przekuwania technologii powstałych na Uniwersytecie w biznes. Znaczna frekwencja Ogromne zainteresowanie targami wśród studentów II roku, którzy muszą obyć praktykę studencką Więcej ofert pracy niż studentów Studenci wybrali w pierwszej kolejności na miejsce praktyk firmy i instytucje które prezentowały się na targach Po targach zgłosiły się nowe firmy

14 Kończę studia i co dalej? Prezentacja Firmy Gemius o Programie Praktyk Letnich 21 maja 2009 –Wydział Fizyki praktyki są realizowane w okresie lipiec-wrzesień 2009, oferujemy praktyki płatne jak i bezpłatne (rodzaj praktyki zależy od zadań, jakie praktykant będzie wykonywał oraz stawianych mu wymagań), praktyki trwają do 3 miesięcy, opierają się na realizacji konkretnego projektu, począwszy od analizy problemu i planowania działania, poprzez jego realizację, aż do raportowania, odbywają się pod opieką jednego z doświadczonych pracowników tzw. Opiekuna praktyk. Założenia Programu

15 Prodziekan do spraw studenckich dr hab. Andrzej Wysmołek Wydziałowy Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia prof. dr hab. Jerzy Kamiński – przewodniczący dr Katarzyna Grabowska dr hab. Jerzy Łusakowski Henryk Turski dr Joanna Żuberek


Pobierz ppt "Od nauki do pracodawcy Dobre praktyki na Wydziale Fizyki WZZJK - Wydział Fizyki Joanna Żuberek 8 czerwca 2009."

Podobne prezentacje


Reklamy Google