Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Klub Gepardów BiznesuInstytut Lokalnego Biznesu Konferencja Lokalnego Biznesu Katowice, 15 października 2009 r. ŚLĄSKA.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Klub Gepardów BiznesuInstytut Lokalnego Biznesu Konferencja Lokalnego Biznesu Katowice, 15 października 2009 r. ŚLĄSKA."— Zapis prezentacji:

1 Klub Gepardów BiznesuInstytut Lokalnego Biznesu Konferencja Lokalnego Biznesu Katowice, 15 października 2009 r. ŚLĄSKA

2 Klub Gepardów BiznesuInstytut Lokalnego Biznesu Przyczyny i skutki globalnego kryzysu gospodarczego - jakie z tego płyną wnioski dla Polski, firm, banków i lokalnych społeczności Jerzy Krajewski, dyrektor Klubu Lokalnego Biznesu, redaktor naczelny magazynu Europejska Firma

3 Przyczyny globalnego kryzysu gospodarczego Załamanie realnej gospodarki w USA. Załamanie systemu finansowego USA. Globalizacja rynku finansowego. USA wytwarzają ponad 20 proc. światowego PKB.

4 Załamanie realnej gospodarki w USA Zniszczenie lokalnego biznesu przez sieci hipermarketów. Utrata miejsc pracy w wyniku rozwoju technologii. Ucieczka miejsc pracy do krajów niskokosztowych. Spadek realnych dochodów klas niższej i średniej. Wzrost bezrobocia. Obniżenie wydatków - spadek sprzedaży domów i aut.

5 Załamanie systemu finansowego USA Nadmierne obniżki stóp procentowych, by pobudzić popyt. Poluzowanie wymagań wobec kredytobiorców przy kredytach hipotecznych i kartach kredytowych. Obywatele i państwo w pułapkach zadłużeniowych. Wirtualny kapitał z derywatów. Upadek największej w historii piramidy finansowej.

6 Globalizacja rynku finansowego Deregulacja rynków finansowych. Brak nadzoru nad rynkami finansowymi. Globalne kasyno zamiast rynku. Na krachu w USA traci cały świat. Kryzys uderzył również w Polskę.

7 Rady dla polskiego rządu Ograniczać wydatki budżetowe, bo naszemu państwu grozi kolejne bankructwo. Nie podwyższać podatków. Na 5 lat wyhamować budowę sieci autostrad, skupić się na drogach ekspresowych, które są tańsze. Wstrzymać prywatyzację energetyki, PKO BP, BGŻ i BOŚ, bo to nie jest dobry czas na wyprzedawanie majątku. Odwlec przynajmniej na kilka lat wprowadzenie euro w Polsce, bo własna waluta złoty pomaga reagować w kryzysie.

8 Rady dla polskich samorządów Wspierać lokalny biznes. Korzystać z usług banków spółdzielczych. Wspierać inne spółdzielnie. Opóźniać wydawanie pozwoleń na budowę dużych sklepów, szczególnie zagranicznych.

9 Misja Instytutu Lokalnego Biznesu Misją Instytutu Lokalnego Biznesu jest wspieranie rozwoju polskich firm, banków, instytucji finansowych, gmin i miast oraz przekonywanie ich do tego, by same siebie nawzajem wspierały. Swoją aktywność ILB prowadzi głównie w zakresie marketingu, public relations i szkoleń.

10 Projekty Instytutu Lokalnego Biznesu Magazyn Przedsiębiorców Europejska Firma Serwis internetowy Konkurs Gepardy Biznesu Konkurs Bank Przyjazny Biznesowi Konkurs Gmina Przyjazna Biznesowi Konferencje Lokalnego Biznesu

11 150 lat w służbie lokalnym społecznościom 31 grudnia 2008 r. w Polsce działało 579 banków spółdzielczych zrzeszonych w trzech zrzeszeniach. Mają ponad 4000 placówek – to największa sieć w naszym kraju. Dysponują drugą co do wielkości siecią bankomatów – 2,5 tys. urządzeń. W końcu 2008 r. miały 8 mln klientów, prowadziły 3 mln kont osobistych i milion kont dla firm oraz wydały milion kart płatniczych. Aktywa banków spółdzielczych 31 grudnia 2008 r. wynosiły 56,5 mld zł. Miały ponad 10 miliardów złotych więcej depozytów niż udzieliły kredytów.

12 Dlaczego warto korzystać z usług BS Oferta produktowa dużych banków spółdzielczych jest równie bogata jak oferta banków komercyjnych. Są przyjazne i elastyczne. Nie zostawiają klienta, gdy wpadnie w kłopoty. Ponad 200 banków spółdzielczych sprzedaje polisy ubezpieczeniowe. Ponad 80 banków spółdzielczych oferuje leasing. To banki z polskim kapitałem, nie wywożą zysków za granicę.

13 Najdynamiczniejsze banki spółdzielcze na Śląsku* 1.Bank Spółdzielczy w Oławie ………………………210,5 2.Bank Spółdzielczy w Oleśnicy ……..………….….137,3 3.Powiatowy Bank Spółdzielczy w Strzelinie ….….137,2 4.Bank Spółdzielczy w Będzinie …………………….128,6 5.Bank Spółdzielczy w Raciborzu ……………….…. 126,3 6.Bank Spółdzielczy w Przemkowie ……………….. 126,2 7.Bank Spółdzielczy w Wołczynie …………..…… ,1 8.Bank Spółdzielczy w Miliczu ……………..………....75,5 9. Bank Spółdzielczy w Dzierżoniowie ……….…..…..73,5 10.Orzesko- Knurowski Bank Spółdzielczy ………...…72,6 Według średniej z dynamik przychodów, aktywów i zysku netto w latach w proc.

14 Bank Przyjazny Biznesowi 2009 W Konkursie Bank Przyjazny Biznesowi 2009 banki oceniane są w ankietach przez firmy. Na Śląsku laureatami zostały: 1.Bank Spółdzielczy w Miliczu 2.Bank Spółdzielczy w Namysłowie 3.Bank Spółdzielczy w Oławie

15 Cele Konkursu Gepardy Biznesu Wyłonienie najdynamiczniej rozwijających się firm. Promowanie najdynamiczniej rozwijających się firm Promowanie członków Klubu Gepardów Biznesu. Promowanie możliwości, jakie daje giełda i rynek kapitałowy. Promowanie sponsorów, partnerów i patronów medialnych konkursu.

16 Metodologia Konkursu Gepardy Biznesu Metodologia wykorzystywana w trzech pierwszych edycjach Konkursu Gepardy Biznesu pokazuje, ile warta byłaby firma, gdyby jej akcje notowane były na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Do obliczeń wykorzystywane są wskaźniki C/Z (cena do zysku netto), C/WK (cena do wartości księgowej) i C/PG (cena do przepływów gotówkowych) dla giełdowych branż z ostatnich dni roboczych marca. Wartość rynkowa firmy jest średnią z trzech wycen, osiągniętych z wykorzystaniem tych trzech wskaźników. W czwartej edycji konkursu Gepardy Biznesu 2009 liczymy średnią z dynamik przychodów i zysku.

17 Wyceniliśmy wartość rynkową kilkunastu tysięcy firm W pierwszej edycji Konkursu Gepardy Biznesu w 2006 r. Wywiadownia Gospodarcza InfoCredit przeanalizowała wyniki finansowe 7,5 tys. firm z całej Polski. Finałem był Bal Gepardów Biznesu w Warszawie 9 czerwca 2006 r. W trzeciej edycji w 2009 r. InfoCredit policzyła wartość rynkową 15 tysięcy przedsiębiorstw. Przeanalizowała wyniki finansowe 2580 firm ze Śląska (województwa śląskie, dolnośląskie i opolskie). Finał odbędzie się na Ogólnopolskiej Konferencji Lokalnego Biznesu w Warszawie 17 grudnia 2009 r.

18 Najdynamiczniejsze firmy województwa śląskiego Według dynamiki wzrostu wartości rynkowej od r. do r. (w procentach) Średnie 1.Polskie Mięso i Wędliny Łukosz Sp. z o.o. Jaworze Zakład Odsalania DĘBIEŃSKO Sp. z o.o. Czerwionka-Leszczyny……… ZPHU Ogrodnik S.J.Popów …………………………………………..……… Przedsiębiorstwo Budowlane Hassa i Jagodziński S.J. Katowice………… Przedsiębiorstwo Techniki Cieplnej PIECOSERWIS Sp. z o.o. Gliwice …1138 Duże 1.Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. Zawiercie……… P.A. NOVA SA Gliwice………………………………………………………… Delphi Polska Automotive Systems Sp. z o.o. Tychy……………………………………810 4.Kopex S.A. Katowice…………………………………………………………… MEDICARE Sp. z o.o. Mysłowice ………………………………………………770

19 Najdynamiczniejsze firmy województwa dolnośląskiego Według dynamiki wzrostu wartości rynkowej od r. do r. (w procentach) Średnie 1.Fabryka Betonu Sanbet S.J. Kobierzyce ………………………………..…… Predom Sp. z o.o. Lubin ……………………………………………………… APERSBUD Sp. z o.o. PPEWrocław……………………………………… FUNAM Sp. z o.o. Wrocław …………………………………………………… Dev Pol Sp. z o.o. Wrocław ……………………………………………………1602 Duże 1.Dolnośląski Szpital Specjalistyczny im. Tadeusza Marciniaka Wrocław … IMPWAR Sp. z o.o. Miłkowice ………………………………………………… BAUMIT Sp. z o.o. Wrocław …………………………………………………… MAX COMPUTERS Sp. z o.o. Wrocław ……………………………………… FRĄCZAK Sp. z o.o. Wrocław …………………………………………………..269

20 Najdynamiczniejsze firmy województwa opolskiego Według dynamiki wzrostu wartości rynkowej od r. do r. (w procentach) Średnie 1.Lukas Sp. z o.o. Ligota Turawska ……………………………………..…… Opolskie Przedsiębiorstwo Usług Drogowych Sp. z o.o. Opole ………….…947 3.Przedsiębiorstwo Usług Inżynierskich Rialex Sp. z o.o. Kluczbork…………697 4.Izobud Sp. z o.o. Łąki Kozielskie ……………………………………………… Rolnicze PPH ARAD S.A. Byczyna ………………………..………………….584 Duże 1.MULTI - HEKK Nieruchomości Sp. z o.o. Olesno …………………………… Tabor Szynowy Opole S.A. Opole …………………………………………… Cementownia ODRA S.A. Opole ……………………………………………… Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych S.A. Kędzierzyn-Koźle …345 5.AGRO - AS Z. Bednarski & A. Sajdutka S.J. PHU Grodków ………………..289

21 Miasta Przyjazne Biznesowi 2009 Przyjazność gmin i miast oceniana jest na podstawie liczby dynamicznych firm na 10 tys. mieszkańców oraz ankiet od podmiotów gospodarczych. Miasta Przyjazne Biznesowi 2009 na Śląsku* Województwo dolnośląskie 1.Kąty Wrocławskie 14,33 2.Milicz 8,42 3.Nowogrodziec 7,24 Województwo opolskie 1.Krapkowice 6,29 2.Grodków 5,61 3.Głogówek 5,33 Województwo śląskie 1.Katowice 3,93 2.Mikołów 3,39 3.Gliwice 2,97 * Według liczby dynamicznych firm (Gepardów Biznesu 2008 i 2009) na 10 tys. mieszkańców i oceny firm.

22 Nasze kluby biznesu Członkiem Klubu Gepardów Biznesu może zostać przedsiębiorca lub menedżer dynamicznego podmiotu gospodarczego sklasyfikowanego w Konkursie Gepardy Biznesu i ten podmiot. 12 października 2009 r. Klubu Gepardów Biznesu liczył 530 członków: firm, banków spółdzielczych i ich menedżerów. Na Śląsku ma 52 członków. Od 1 stycznia 2010 r. członkami Klubu Gepardów Biznesu będą mogły być tylko osoby. Firmy będą mogły należeć do Klubu Lokalnego Biznesu.

23 Korzyści z członkostwa w naszych klubach biznesu Promocja w serwisie magazynie Europejska Firma oraz na Konferencjach Lokalnego Biznesu. Karta członkowska uprawniająca do rabatów w Programie Rabatowym Tęcza. Wymiana informacji między członkami klubów. Możliwość spotkania innych osób, które odniosły sukces w biznesie.

24 Klub Gepardów BiznesuInstytut Lokalnego Biznesu Dziękuję za uwagę! Jerzy Krajewski – Dyrektor Instytutu Lokalnego Biznesu, redaktor naczelny magazynu Europejska Firma tel./faks (22)


Pobierz ppt "Klub Gepardów BiznesuInstytut Lokalnego Biznesu Konferencja Lokalnego Biznesu Katowice, 15 października 2009 r. ŚLĄSKA."

Podobne prezentacje


Reklamy Google